Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni suku on maailman hitain suku! Menee hermo yhteisellä lomamatkalla. En jaksa enää!!

Vierailija
20.07.2018 |

Mieheni vanhemmat maksoivat meidän matkamme Kroatiaan. Olen tästä äärettömän kiitollinen. Saimme siis koko perhe (kolme lasta ja me vanhemmat) lennot ja hotellin lahjaksi mieheni vanhemmilta.

Mutta tämä vetelehtiminen täällä on jotain uskomatonta, en jaksa enää. Viikko oltu, toinen jäljellä. Mitään ei saada aikaiseksi, enkä minä ajokortittomana pääse täältä yksinkään minnekään viettämään aikaa pois hotellialueelta.

Esimerkki tältä päivältä: oli YKSI sovittu yhteinen meno. Mennään rannalle, syödään yhdessä ja lapset voivat pulikoida vedessä. No, aamulla nukuttiin pitkään (klo 11 asti). Minä heräsin jo klo 9, mutta luin kirjaa siihen asti, että muut heräsivät. Appivanhemmat söivät aamupalaa valehtelematta 3 tuntia, koska lukivat pädeiltään Helsingin Sanomia samalla. Tuolloin kello oli jo kaksi iltapäivällä.

Minulla oli jo nälkä, joten tein sekä itselleni että lapsille leivät. Ajattelin, että pärjätään niillä sitten siihen ravintolaan asti. Mies sanoi käyvänsä tankkaamassa auton, niin voidaan joku päivä lähteä pidemmälle retkelle heti aamusta. Kun mies sanoi, että "lähden nyt" ja oikeasti lähti, meni aikaa NELJÄ TUNTIA!

Anoppi sanoi käyvänsä kävelyllä ennen ravintolaa. Ilmoitti tämän kello kolme. Lähti kello kuusi ja tuli seitsemän aikaan takaisin. Kello tulee nyt jo kahdeksan, eikä kukaan ole vieläkään ihan oikeasti lähdössä sinne ravintolaan. Minä ja lapset ollaan syöty tänään aamupala ja ne leivät. Lähden kohta kauppaan ostamaan lisää syötävää, jos ei pian päästä lähtemään.

Appiukko ilmoitti muuten puoli tuntia sitten, että käy suihkussa vielä ennen lähtöä. Tuolla sohvalla se tekee ristisanatehtävää edelleen, ei aikomustakaan mennä suihkuun.

Otan kokonaan toisen vaihteen huomenna ja alan lomailla niin, että saa jotain tehtyäkin. Mies saa hoitaa lapset ja niiden syömiset. Minä otan huomenna taksin ja lähden jonnekin kauemmas, kiertelen museoita, kävelen, SYÖN normaaleihin aikoihin, saan jotain tehtyä, muistoja, JOTAIN. En jaksa tätä vetelehtimistä, kun ei tehdä yhtään mitään ja jos jotain pitäisi saada tehtyä, niin siihen menee härreguud tuntikausia.

Kommentit (331)

Vierailija
101/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämäkin on😂 Ai miksi?

Ap kahden opettajan saamaton lapsi, vihreä ajokortiton Helsingin kantakaupungista lähtenyt vähän Balkanille museoihin ja nähtävyyksiin.

Opettele, Ap Bosnian sota ihan googlettamalla siellä yön pimeinä tunteina, niin sullekin, viimein selviää, ettei Kroatiassa tai koko Balkanilla ole kummoisia museoita. No, huomenna sitten uusi provo siitä, miten oli pettymys.

Sääliksi käy lapsesi kun äidillä ei ole ajokorttia ja ei pysty itse maksamaan matkaa. Loma menee leikkien sijasta Av:lla.

Sääliksi käy vanhat appivanhempasi, että jauhat heistä selän takana täällä netissä. Ovat kuitenkin sun matkan maksaneet, ja lisäksi sua kuljettavat siellä paikasta A paikkaan B.

Ensi kerralla parempi provo! Suljehan Av, ja mene nauttimaan kauniista Kroatiasta ilman eripuran luontia sukusi kanssa.

T. Kantakaupungissa joka paikkaan autoileva Balkanin hyvin tunteva

Ja P.S jos todella olisit kantakaupungista, tietäisit että se on hiljaisin ja helpoin osa pk-seutua ajaa autolla, koska se on pääosin vuorokaudesta täysin tyhjä autoista, kiitos vihreän politiikan. Liikenne on ulos- ja sisäänmenoväylillä. Ja auto on tosiaankin kätevin liikkua kantakaupungissa huonojen julkisten yhteyksien vuoksi.

Touché!!!

BRAVO!!!!!! 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😆😆😆😆😆😆👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

Juuri näin. Sähän voit, Ap, vaikka pyöräyttää siellä huoneistonne, keittiössä kaikille ruoat huomenna, tuoreista Balkanilaisista aineiksista, kun oot niin kätevä, ja aikaansaava, ei tarvi muiden, odotella.

Siinä samalla kertaat vähän Kroatian historiaa, jos opejutuissa on päässyt unohtumaan.

Ai joku uskoi tuon tuuban, mitä kantakaupungin liikenteestä kirjoitettiin! 🤣 Ajattelin että kaikille on selvä että se on vähän huonosti osuvaa sarkasmia.

Vierailija
102/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi todellakin mennyt hermo tuollaiseen jo kauan aikaa sitten. Minä olen säntillinen ihminen ja tahdon sopia asioille kellonajat etenkin jos kyseessä on isompi porukka ihmisiä, ja sitten niistä ajoista pidetään kiinni. Onneksi mieheni on samanlainen, mutta hänen veljensä perhe on juuri tuollaisia ap:n kuvailemia, ja niin mukavia ihmisiä kuin muuten ovatkin, eivät meidän kummankaan hermot kestä heidän kanssaan kovin pitkiä aikoja kerrallaan... Myös miehen muu suku tietää tämän ja heidänkin hermot menevät usein tähän yhden veljen perheeseen. 

Mutta ap, en ymmärrä kyllä myöskään miksi olet katsellut tuota noin kauan. Sovitte ajat ja sitten menette. Kai nyt edes miehesi saat komennettua ajoissa liikkeelle, kun kerran arki teillä kotona sujuu ilman jatkuvaa riitaa aiheesta? Jos appivanhemmat eivät ole valmiita, tulevat perästä. Jos eivät tule, jäävät sitten paitsi niistä aktiviteeteistä mitä olette suunnitelleet. Ehkä oppivat muutaman kerran, jos eivät, niin ainakaan teidän loma ei mene hukkaan. Ajattelisin tässä myös lapsia, ei varmaan ole heillekään kauhean kiva loma jos mitään ei tehdä, ei edes syödä... Siksi en oikein näe tuota että miksi lähtisit yksin bussilla johonkin. Ilmoita miehellesi että lähdette aamulla siihen ja siihen aikaan sinne ja sinne, sitten herätät hänet ja lähdette. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ajotaidottmia paikalla runsain määrin? Vai miksi lukuisat alapeukut näille ajokortittomuudesta huomauttajille?

Muija vänisee ja valittaa pääsemättömyyttään minnekään, vaikka on kaksi autoa pihalla. Ei siis itsessä mitään vikaa... ei ole. Kaikki on miehen suvun vika. 

..mielipiteensä kertoi Teuvo, 54-vuotias kansakoulun keskeyttänyt automyyjä Hattulasta, jonka periaatteisiin ei kuulu käveleminen..

Väärin: 

Olen helsinkiläinen Stina, 43-vuotias ja opettaja yläkoulussa (englanti ja saksa). 

En omista autoa ja kävelen paljon. 

-nimi kylläkin muutettu :)

Kuvitteellisen Teuvosi aikana Suomessa ei ollut enää kansakouluja, joten ei voinut sellaista keskeyttääkään. Muuten toki nokkelaa... 

Höpsistä. Minä täytän kohta 53, ja kun menin ekalle luokalle vuonna -72, koulu oli kansakoulu. Seuraavana vuonna se muuttui peruskouluksi. Teuvonkin aikaan Suomessa siis on ollut vielä kansakouluja.

Menin ekalle luokalle vuonna -70, se oli kansakoulu. Kansakoulun jälkeen pyrin ja pääsin oppikouluun ja ehdin olla oppikoulussa vuoden, kunnes tuli peruskoulu 6. luokasta eteenpäin.

Vierailija
104/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran ollut anopin ja kälyn kanssa matkalla. Tasan ainoa ja vika kerta.

He ei tehneet mitään muuta kuin s yöneet, puhuneet syömisestä tai etsineet ruokapaikkaa.

Koko ajan ruoka, ruoka, ruoka.

Vierailija
105/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, kaverini on juurikin tuollainen jahkailija. Jos olemme sopineet näkevämme lauantaina päivällä, laitan herätyksen soimaan aikaisemmin. Kaverini sillä välin saattaa herätä vasta kahdelta, jonka jälkeen ilmoittaa että käy suihkussa ja laittautuu. Yhtäkkiä kello on neljä ja hän sanoo että menee nyt suihkuun. Lopulta kuudelta kysyn että koska hän on valmis, jolloin vastaus on että voitaisiin nähdä vaikka kahdeksalta :D siis hermot menee aivan totaalisesti, matkalle en luonnollisestikaan suostu lähtemään hänen kanssaan vaikka hyvä ystävä onkin

Vierailija
106/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan se on että ihmisillä ja kokonaisilla perheillä ja suvuilla on erilaiset temperamentit ja tahti asioiden hoitamisessa. Jos ääripäät joutuvat yhteen niin törmäyshän siitä tulee. Itse kuuluun näihin tosinopeisiin ja seurustelen hitaan kanssa. Meillä tähän liittyy vielä se fakta, että meidän perheessä ollaan extroverttejä ja miehen suku introverttejä. Suhde toimii muuten hyvin, mutta kompromisseja tarvitaan ja pitkää pinnaa välillä. Vanhemmiten olen itse pyrkinyt lähemmäs keskitietä ja oman perheen nopeus alkanut myös välillä ärsyttämään, ei kaiken tarvitse olla valmista heti.

Mutta toisaalta, kyllä hitaan kivireen vetäminen perässä tuntuu joskus työläältä ja turhauttaa. ”Katsotaan nyt vielä”, kun minä haluaisin tehdä päätöksen ja toimia heti. Ymmärrän ap:tä, etenkin lomalla tuollainen verkkaisuus saa sapen kiehumaan. Ottaisin lapset mukaan ja menisin omia aikojani omaan tahtiin. Ei omaa lomaa kannata pilata toisten takia.

Vierailija
107/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämäkin on😂 Ai miksi?

Ap kahden opettajan saamaton lapsi, vihreä ajokortiton Helsingin kantakaupungista lähtenyt vähän Balkanille museoihin ja nähtävyyksiin.

Opettele, Ap Bosnian sota ihan googlettamalla siellä yön pimeinä tunteina, niin sullekin, viimein selviää, ettei Kroatiassa tai koko Balkanilla ole kummoisia museoita. No, huomenna sitten uusi provo siitä, miten oli pettymys.

Sääliksi käy lapsesi kun äidillä ei ole ajokorttia ja ei pysty itse maksamaan matkaa. Loma menee leikkien sijasta Av:lla.

Sääliksi käy vanhat appivanhempasi, että jauhat heistä selän takana täällä netissä. Ovat kuitenkin sun matkan maksaneet, ja lisäksi sua kuljettavat siellä paikasta A paikkaan B.

Ensi kerralla parempi provo! Suljehan Av, ja mene nauttimaan kauniista Kroatiasta ilman eripuran luontia sukusi kanssa.

T. Kantakaupungissa joka paikkaan autoileva Balkanin hyvin tunteva

Ja P.S jos todella olisit kantakaupungista, tietäisit että se on hiljaisin ja helpoin osa pk-seutua ajaa autolla, koska se on pääosin vuorokaudesta täysin tyhjä autoista, kiitos vihreän politiikan. Liikenne on ulos- ja sisäänmenoväylillä. Ja auto on tosiaankin kätevin liikkua kantakaupungissa huonojen julkisten yhteyksien vuoksi.

Touché!!!

BRAVO!!!!!! 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😆😆😆😆😆😆👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

Juuri näin. Sähän voit, Ap, vaikka pyöräyttää siellä huoneistonne, keittiössä kaikille ruoat huomenna, tuoreista Balkanilaisista aineiksista, kun oot niin kätevä, ja aikaansaava, ei tarvi muiden, odotella.

Siinä samalla kertaat vähän Kroatian historiaa, jos opejutuissa on päässyt unohtumaan.

Ai joku uskoi tuon tuuban, mitä kantakaupungin liikenteestä kirjoitettiin! 🤣 Ajattelin että kaikille on selvä että se on vähän huonosti osuvaa sarkasmia.

Minkä tuuban?

T, Krunassa asuva, mutta EI vihreä

Vierailija
108/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei appivanhemmat oo kustantanu yhtään mitään koskaan vaikka rikkaita ovat.

Olisit kiitollinen kun pääsitte ilmaiselle reissulle ja keksisit itellesi ja lapsille omat ohjelmanne. Ei siihen ajokorttia tarvita. Julkinen liikenne sielläkin.

Vierailija
109/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko Ap on päässyt bussilla kaupunkiin?

Vierailija
110/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun appivanhemmat on samanlaisia, mutta ei noin hitaita onneksi kuitenkaan. Se on erikoista, kun jotain aiotaan tehdä, niin ensin istutaan vielä tovi, sitten pannaan pyykkikone pyörimään, viikataan kuivuneet, etsitään vaatteita pitkän aikaa. Mitään ei tehdä etukäteen valmiiksi, vaan kaikki etsiminen ja pakkailu ja kunnostaminen ja hankinnat alkaa vasta lähdön hetkellä. Mieheni ja sen sisko ihan samalaisia myös ja myöhästyvät aina ja joka paikasta ja reilusti. Sitten vielä vaikka ollaan jo myöhässä niin jutellaan puhelimessa ja tuttuihin törmätessä ihan stressittä ja rauhassa ensin kuulumiset ja sitten vasta jatketaan matkaa. Kaikki tehdään kuin hidastetussa elokuvassa ja tyhjiä hetkiä, jolloin ei näytä tapahtuvan mitään, on paljon. Sitten säädetään. Tavallaan tajutaan vasta siinä, että mitä ollaan tekemässä ja alkaa suunnitelmien tarkentaminen ja muuttaminen. Entä jos te menettekin edeltä sinne ja me mennään kaupan kautta, kun meidän pitää vielä hankkia sitä ja sitä ja tehän voitte siellä sitten valmistella sitä jotakin asiaa sillä aikaa tai selvittää, kun ei sitäkään ole kukaan miettinyt yhtään etukäteen.... Heille se on täysin normaalia, mutta minä toisenlaisessa perheessä kasvaneena ja opettajataustaisena ihmisenä olen tottunut valmistelemaan asiat etukäteen, jotta asiat sujuvat tai ylipäätään toteutuvat sujuvasti, niin tuntuu kyllä välillä turhauttavalta, että joku ei osaa yhtään etukäteen miettiä tai lähteä edes kohtuullisessa ajassa.

Kuulostipa tutulle tämä kuvaus!

Olen aina saanut kuulla olevani kiirehtijä ja hätäilijä kun hermot on menneet mokomaan toimintaan.

Vierailija
111/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajokortti on kansalaistaito. Eihän se tarkoita, että pitäisi omistaa auto. Kuuluu normaaliin yleissivistykseen pystyä ajamaan autoa.

Täyttä sontaa sanoa että kansalaistaito. Jos ajorkotti olisi kansalaistaito, ajokoulutus olisi osa peruskoulua, eikä sitä ole.

Vierailija
112/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajokortti on kansalaistaito. Eihän se tarkoita, että pitäisi omistaa auto. Kuuluu normaaliin yleissivistykseen pystyä ajamaan autoa.

Täyttä sontaa sanoa että kansalaistaito. Jos ajorkotti olisi kansalaistaito, ajokoulutus olisi osa peruskoulua, eikä sitä ole.

Näin ja itse tiedän jopa ihmisiä jotka eivät osaa ajaa edes pyörällä.

Koomisinta tässä jutussa on kuitenkin se, että takerrutaan johonkin ajokorttiin ja autolla ajamiseen kun kyse oli hidastelevista mataseurueen jäsenistä. Ja Ap sanoi kyllä pääsevänsä bussilla liikkeelle eli ei se ajokortti mikään välttämättömyys hänelle ollut. Riesana vain oli vätystelevät vanhukset jotka sopivat jotakin, mutteivät saa persettään kuitenkaan ylös.

Vierailija
113/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Mä olisin jo silloin kahden aikaan ilmottanut että me lähdetään nyt lasten kanssa rannalle ja soittanut taksin. Lapsiparat kun ensin luvataan ja sitten mitään ei tapahdu. Enkä suostuisi siihen että lapset elää pelkillä voileivillä koko päivää... lapset mukaan ja taksilla kaupunkiin/ravintolaan/rannalle. Jos kerta mieskin on taantunut tuollaiseksi itsekeskeiseksi vätystelijäksi. Appivanhemmat voi viettää lomansa miten tahtoo mutta ei kai lasten ja sinun tarvitse samaan alistua?

Ps. Onnistuko bussimatka?

Vierailija
114/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kyllä kärsivällinen, itse olisin jo hermostunut ekan päivän jälkeen.

Saa sitä lomalla ottaa iisisti, mutta tuo että komentaa toisia olemaan valmiudessa koko päivän ja lapsetkin kengät jalassa 20 minuuttia, vain koska laiskottaa.

Jos kävisitte miehen ja lasten kanssa aamulla ja päivällä kaupungilla ja nähtävyyksillä sekä lounaalla, niin tehän kerkeätte takaisin ennen kuin appivanhemmat ovat heränneet sekä lukeneet uutisia kolme tuntia ja muuta vetelehtimistä.

Siinä vaiheessa sitten voi ap ja muu perhe löhötä altaalla iltaan asti kun appivanhemmat vaivautuvat lähtemään edes johonkin.

Vierailija
115/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia tämä tarina onkin epäuskottava. Eli lapset ovat koko päivän uima-altaallaa uineet kahden voileivän antamalla energialla?? Juu ei, ellei penskoilla sitten ole kertynyt jo vararavintoa omasta takaa. Taineet tulla isän puolen sukuun, jos tarinassa toden häivääkään.

Vierailija
116/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä myöskään suostuisi tohon että illalla klo 20-21 lähdetään uimaan lasten kanssa 🙄 hei haloo... Eikö siellä kukaan tajua miten lasten kanssa ollaan?

Vierailija
117/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka ymmärrän ap:ta! Äitini on aina ollut tuollainen vitkuttelija, ei riitä keskittyminen mihinkään, kun pitäis ovesta jo olla ulkona nii pitää vielä ruveta jotain tekemään ihan nopeasti tai käydä tupakalla tai tai tai... Aina saa odottaa. Ollaan muun perheen kanssa joskus sovittu että ihan puhtaasti valehdellaan monelta tarttis lähteä että oltais edes jotenkin aikataulussa. Tota ajokortti keskustelua en ymmärrä, olen sen joskus käynyt 10vuotta sitten ja heti perään ajoin seuraavan kerran siellä 2 vaiheessa, lyhyt työmatka, kauppa vieressä, julkisilla pääsee, ei ole koskaan ollut itsellä tarvetta hankkia autoa. "kansalaistaito" p*skanmarjat :D

Vierailija
118/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi ottaa itselleen ja lapsille hotellin jostain isommasta kaupungista pariksi yöksi. :)

Vierailija
119/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä myöskään suostuisi tohon että illalla klo 20-21 lähdetään uimaan lasten kanssa 🙄 hei haloo... Eikö siellä kukaan tajua miten lasten kanssa ollaan?

Syömään ne siihen aikaan vasta lähtivät. Lapset olivat pihan uima-altaassa päivällä uineet. Pitäs lukea ennenkuin kommentoi. Tosin minä en enää tuohon aikaan syö kuin pienen iltapalan en mitään tuhtia ateriaa joten olis jäänyt multa tuo syöntireissu välistä.

Vierailija
120/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua, niin tuttua että hermo kiristyi jo pelkästä lukemisesta.

Minä kyllä pystyn elämään sen tosiasian kanssa, että ihmisillä on erilaisia temperamentteja, mutta en sulata sitä että aikuinen ihminen estää tällä muidenkin toiminnan eikä mitenkään pysty realistisesti arvioimaan omaan toimintaansa kuluvaa aikaa. Jos minä kysyn että "mennäänkö nyt heti" ja vastaus on "joo", odotan että lähtö on tosiaan nyt viiden minuutin sisään. Ei sitten kun on käyty vessassa, suihkussa, ajettu parta, korjattu samalla vähän repsottavaa suihkukaapin ovea, asennettu käyttöjärjestelmä puhelimeen uusiksi, soitetu kaverille viikonlopun harrastusreissusta, tyhjätty auton perä harrastuskamoista ja lankattu kengät.

Ei ole mikään pakko koheltaa ja tehdä kaikkea hetinytkiireellä, mutta silloin ei myöskään pitäisi sanoa että "nyt mennään" jos ei oikeasti mennäkkään. Ihan hyvin voisi sanoa myös että "ei ihan vielä, mulla on pari hommaa kesken/hengailen tässä vielä hetken".

Meillä käy esimerkiksi talvisin usein niin, että kun mies on lähdössä lapsen kanssa ulos tai hoitoon hän ensin hoputtaa lasta tiukastikin lopettamaan leikit ja pukemaan täydet toppakamat päälle. Sitten tenava itkee kuumissaan eteisessä täysissä pukeissa kun pitääkin etsiä vielä sopivan väristä kenkälankkia ja päivittää puhelinta ja kammata hiuksia ja metsästää se yksi puuttuva paperi ja hakea yläkerrasta sittenkin paremmat hanskat, ruuvaailla tiukemmalle vaatekaapin ovea ja niin edelleen. Että silleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän