Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni suku on maailman hitain suku! Menee hermo yhteisellä lomamatkalla. En jaksa enää!!

Vierailija
20.07.2018 |

Mieheni vanhemmat maksoivat meidän matkamme Kroatiaan. Olen tästä äärettömän kiitollinen. Saimme siis koko perhe (kolme lasta ja me vanhemmat) lennot ja hotellin lahjaksi mieheni vanhemmilta.

Mutta tämä vetelehtiminen täällä on jotain uskomatonta, en jaksa enää. Viikko oltu, toinen jäljellä. Mitään ei saada aikaiseksi, enkä minä ajokortittomana pääse täältä yksinkään minnekään viettämään aikaa pois hotellialueelta.

Esimerkki tältä päivältä: oli YKSI sovittu yhteinen meno. Mennään rannalle, syödään yhdessä ja lapset voivat pulikoida vedessä. No, aamulla nukuttiin pitkään (klo 11 asti). Minä heräsin jo klo 9, mutta luin kirjaa siihen asti, että muut heräsivät. Appivanhemmat söivät aamupalaa valehtelematta 3 tuntia, koska lukivat pädeiltään Helsingin Sanomia samalla. Tuolloin kello oli jo kaksi iltapäivällä.

Minulla oli jo nälkä, joten tein sekä itselleni että lapsille leivät. Ajattelin, että pärjätään niillä sitten siihen ravintolaan asti. Mies sanoi käyvänsä tankkaamassa auton, niin voidaan joku päivä lähteä pidemmälle retkelle heti aamusta. Kun mies sanoi, että "lähden nyt" ja oikeasti lähti, meni aikaa NELJÄ TUNTIA!

Anoppi sanoi käyvänsä kävelyllä ennen ravintolaa. Ilmoitti tämän kello kolme. Lähti kello kuusi ja tuli seitsemän aikaan takaisin. Kello tulee nyt jo kahdeksan, eikä kukaan ole vieläkään ihan oikeasti lähdössä sinne ravintolaan. Minä ja lapset ollaan syöty tänään aamupala ja ne leivät. Lähden kohta kauppaan ostamaan lisää syötävää, jos ei pian päästä lähtemään.

Appiukko ilmoitti muuten puoli tuntia sitten, että käy suihkussa vielä ennen lähtöä. Tuolla sohvalla se tekee ristisanatehtävää edelleen, ei aikomustakaan mennä suihkuun.

Otan kokonaan toisen vaihteen huomenna ja alan lomailla niin, että saa jotain tehtyäkin. Mies saa hoitaa lapset ja niiden syömiset. Minä otan huomenna taksin ja lähden jonnekin kauemmas, kiertelen museoita, kävelen, SYÖN normaaleihin aikoihin, saan jotain tehtyä, muistoja, JOTAIN. En jaksa tätä vetelehtimistä, kun ei tehdä yhtään mitään ja jos jotain pitäisi saada tehtyä, niin siihen menee härreguud tuntikausia.

Kommentit (331)

Vierailija
21/331 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos noin ripeä  ja toimiva itse olet, niin vähän ihmetyttää miksi ei ole ajokorttia?

Asutaan Helsingin kantakaupungissa. Autosta on vain haittaa, parkkipaikkojakaan ei ole. Ei kotona tarvita autoa mihinkään. Sukulaisetkin asuvat kaikki järkevien bussi- tai junamatkojen päässä, niin tosi tosi harvoin tarvitsee autoa vuokrata. Ainoastaan jonnekin kesähäihin keskelle ei mitään vuokrataan auto.

ap

Ymmärrän että että tuossa tilanteessa halua omistaa autoa, mutta voisihan sinulla silti se kortti olla, vaikkapa juuri tuollaisen tilanteen varalta kuin lomamatka.

Vierailija
22/331 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko olleet siis koko päivän sisällä vao kävittekö siellä rannalla? Kuulostaa tosi kamalalta. Mitä lapset tekee?

Meillä on täällä tällainen iso hotellihuvila käytössä. Appivanhemmilla oma rakennus, meillä oma, ei siis nukuta ihan saman katon alla, vaikka samassa pihapiirissä ollaan. Pihalla on uima-allas. Tämä on kaukana kaikesta, keskellä ei mitään. 700 metrin päästä menee bussi noin parin tunnin välein isompaan kaupunkiin ja meillä on kaksi vuokra-autoa täällä (meidän iso perheauto ja appivanhempien pienempi).

Tänään ollaan siis oltu tässä pihapiirissä ja lapset ovat välillä käyneet uima-altaassa uimassa. Ei täällä ole mitään tekemistä. Tai no, lapsille on annettu lupa olla kännyköillään ja pädeillään, kun ei oikeasti ole muuta tekemistä, ellei lähdetä muualle. Lapset 7v, 9v ja 12v.

Koska appivanhemmat maksoivat matkan, niin tosi vaikea tässä on nyt valittaa mistään. Aion kuitenkin huomisesta lähtien suunnitella omat menoni, ei pää kestä tätä enää. Katson bussiaikataulun ja lähden vaikka aamulla pois. Olen 100% varma, että vaikka viettäisin koko päivän yksinäni museoissa, kaupoissa, rannalla, ravintoloissa ja ties missä huvituksissa, niin takaisin palatessa kukaan tuosta suvusta ei olisi saanut muutenkaan mitään aikaiseksi. Silloin se yhteinen illallinen ehkä on paikallaan ja kivaa. 

Koko ajan vain sellainen olo, että minun pitää valmistautua, olla valmis lähtemään, mutta mitään ei tapahdu. Jos olisin tiennyt, että ravintolaan lähdetään vasta yhdeksän aikaan illalla, en olisi käynyt kahdelta suihkussa ja laittanut siistimpiä vaatteita päälle. Olisin makoillut uikkareissa altaalla, lukenut kirjaa ja ehkä lähtenyt vaikka ihan ominpäin kävelemään tähän lähimaastoon ja palannut sitten kahdeksan aikaan illalla takaisin ja mennyt suihkuun ja vaihtanut vaatteet.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/331 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet lähtenyt niiden kanssa sinne matkalle. En ikipäivänä lähtisi appivanhempieni kanssa minnekään vaikka maksaisivat, koska tunnen ne niin hyvin. En jaksaisi sitä myöhästelyä, odottelua, tavaroiden etsiskelyä, turhaa paniikkia pikkuasioista jne. Eli etkö osannut muka arvata millaista siellä tulee olemaan. Olet kai joskus ennenkin viettänyt aikaa niiden kanssa.

Vierailija
24/331 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos noin ripeä  ja toimiva itse olet, niin vähän ihmetyttää miksi ei ole ajokorttia?

Asutaan Helsingin kantakaupungissa. Autosta on vain haittaa, parkkipaikkojakaan ei ole. Ei kotona tarvita autoa mihinkään. Sukulaisetkin asuvat kaikki järkevien bussi- tai junamatkojen päässä, niin tosi tosi harvoin tarvitsee autoa vuokrata. Ainoastaan jonnekin kesähäihin keskelle ei mitään vuokrataan auto.

ap

Ymmärrän että että tuossa tilanteessa halua omistaa autoa, mutta voisihan sinulla silti se kortti olla, vaikkapa juuri tuollaisen tilanteen varalta kuin lomamatka.

No jos minulla olisi ajokortti, en käyttäisi sitä koskaan Suomessa. Olisi aikamoinen kynnys lähteä vieraassa maassa yhtäkkiä ajamaan, kun Suomessakin leveillä teillä ja rauhallisella liikenteellä voisi mennä sormi suuhun.

Vähän sama kuin suomalaisen olisi pakko omistaa luistimet ja sukset, vaikka asuisi Saharassa. Pitäähän ne olla, jos vaikka tulee talvella käymään Suomessa ja pitää hiihtää ja luistella.

ap

Vierailija
25/331 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa joltain diapamiperheeltä. Tuon yhteentoista nukkumisen vielä ymmärrän. Lomalla kuuluukin nukkua pitkään. Hidastelusta mullakin palaa käämit. Heti on heti ja kohta korkeintaan 5 minuuttia. Kerran olen lähtenyt lasten kanssa edeltä kun naisella kesti ja kesti miettiä mitä laittaa päälle.

Tuli taksilla perässä ja tietty haukkui mut kiirehtimisestä. Kakkukin oli jo leikattu kun yksi ehti paikalle. Ehkä olisi pitänyt herättää nainen jo aamuyöllä laittautumaan? Töihin herää 5.30-6 ja työmatkaan menee kävellen jotain 5 minuuttia. Menee siis kahdeksksi töihin.

En hyvällä tahdollakaan käsitä mitä nysvää ne pari tuntia? Mä olen ihan malliksi näyttänyt miten toimia. Ensin kahvi tippumaan ja läppäri käynnistymään. Sitten suihku ja aamupala netin äärellä tietenkin että saa luettua aamun lehdet. Tarkennan suihku kylpyhuoneessa, heh. kuitenkin kaiken tuon tekee 20 minuutissa kun ei jahkaile.

Joskus tuntuu että ainoa missä tuo on nopea niin väsymisessä.

Vierailija
26/331 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet lähtenyt niiden kanssa sinne matkalle. En ikipäivänä lähtisi appivanhempieni kanssa minnekään vaikka maksaisivat, koska tunnen ne niin hyvin. En jaksaisi sitä myöhästelyä, odottelua, tavaroiden etsiskelyä, turhaa paniikkia pikkuasioista jne. Eli etkö osannut muka arvata millaista siellä tulee olemaan. Olet kai joskus ennenkin viettänyt aikaa niiden kanssa.

Ollaan vietetty aikaa, mutta lähinnä vain kyläilty, vietetty jouluja ja äitienpäiviä. Ei ne ole millään tavalla kiireisiä päiviä. Silloin tulee väkeä, istutaan, kahvitellaan, jutellaan jne. Niiden päivien pitääkin olla sellaisia päiviä, jolloin ei lähdetä mihinkään, eikä "tapahdu" mitään. 

En ole viettänyt arkea appivanhempieni kanssa, enkä tiennyt, että ne lukevat Hesaria kolme tuntia joka aamu :O

ap

Vierailija
27/331 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin suvussa eri tempperamentiityyppejä, olen tullut tulokseen että parempi viettää mahd. vähän aikaa hiedän kanssaan. Käytännössä yhteiselo ei vaan suju...

Vierailija
28/331 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etteko vieläkään ole ravintolassa?

Vierailija
29/331 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En minä auton tarpeesta kysynyt mitään vaan ajokortista. 

Luulisi ripeällä toiminnan ihmisellä sellaisen olevan. Hyvinkin tarpeen joissain tilanteissa kuten vaikka nyt. 

Vierailija
30/331 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde nyt hyvä nainen aamulla keskustaan ja miehesi voi tulla hakemaan sinut sieltä sitten vaikka muutaman tunnin kuluttua. Kauhealta kuulostaa tuo teidän lomanne. ;(

Vierailija
31/331 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun appivanhemmat on samanlaisia, mutta ei noin hitaita onneksi kuitenkaan. Se on erikoista, kun jotain aiotaan tehdä, niin ensin istutaan vielä tovi, sitten pannaan pyykkikone pyörimään, viikataan kuivuneet, etsitään vaatteita pitkän aikaa. Mitään ei tehdä etukäteen valmiiksi, vaan kaikki etsiminen ja pakkailu ja kunnostaminen ja hankinnat alkaa vasta lähdön hetkellä. Mieheni ja sen sisko ihan samalaisia myös ja myöhästyvät aina ja joka paikasta ja reilusti. Sitten vielä vaikka ollaan jo myöhässä niin jutellaan puhelimessa ja tuttuihin törmätessä ihan stressittä ja rauhassa ensin kuulumiset ja sitten vasta jatketaan matkaa. Kaikki tehdään kuin hidastetussa elokuvassa ja tyhjiä hetkiä, jolloin ei näytä tapahtuvan mitään, on paljon. Sitten säädetään. Tavallaan tajutaan vasta siinä, että mitä ollaan tekemässä ja alkaa suunnitelmien tarkentaminen ja muuttaminen. Entä jos te menettekin edeltä sinne ja me mennään kaupan kautta, kun meidän pitää vielä hankkia sitä ja sitä ja tehän voitte siellä sitten valmistella sitä jotakin asiaa sillä aikaa tai selvittää, kun ei sitäkään ole kukaan miettinyt yhtään etukäteen.... Heille se on täysin normaalia, mutta minä toisenlaisessa perheessä kasvaneena ja opettajataustaisena ihmisenä olen tottunut valmistelemaan asiat etukäteen, jotta asiat sujuvat tai ylipäätään toteutuvat sujuvasti, niin tuntuu kyllä välillä turhauttavalta, että joku ei osaa yhtään etukäteen miettiä tai lähteä edes kohtuullisessa ajassa.

Olen itsekin opettajaperheen tytär ja tottunut siihen, että aikataulut pitävät ja ollaan tehokkaita. Osaan varautua monenlaisiin asioihin ja olen 110% varmasti paikalla sovittuna aikana.

Jo tänne lähtökin oli pientä hikoilua, kun mentiin yhteisellä tilataksilla. Lento lähti iltapäivällä ja oltiin sovittu, että mennään varmuuden vuoksi 2 tuntia aiemmin kentälle, kun Trumputin voi aiheuttaa ylimääräisiä turvatarkastuksia yms. (vaikkakin poispäin maasta oltiin menossa). Meiltä ajaa taksilla 15 minuuttia appivanhemmille ja sieltä enää 20 minuuttia kentälle. Sovittiin, että lähdetään meiltä siis 45 minuuttia ennen sitä kahta tuntia, että appivanhemmat ehtivät tuoda laukut rauhassa taksiin. Lopulta me lähdettiin minuutilleen oikeaan aikaan ja oltiin appivanhemmilla oikeaan aikaan, mutta anoppi tuli juuri suihkusta, kun me mentiin soittamaan ovikelloa! Appiukko etsi lääkkeitään ja matkalaukut olivat levällään olohuoneessa.

Oltiin lopulta kentällä vain tunti ennen lähtöä. Boarding meni kiinni puolta tuntia ennen lähtöä, joten käytiin vain nopeasti vessassa ja päästiin jo koneeseen. 

ap

Vierailija
32/331 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etteko vieläkään ole ravintolassa?

No ei tietenkään. Ei olla edes lähdetty vielä mihinkään. Lapset istuvat eteisen lattialla kengät jalassa (koska ne käskettiin pukea päälle 20min sitten..). 

ap

Vierailija
33/331 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän appivanhempiasi. Lomalla kuuluu ottaa rennosti. En itsekään jaksaisi sinkoilla vimmatun lailla, pahimmillaan valmiiksi suunnitellun agendan kanssa. Ei kiitos.

Voit kertoa appivanhemmillesi, että lapsenne ja te tarvitsette säännöllisen ruokailun. Eli sovitte, että menette oman aikataulunne mukaan syömään (ja sen ohessa niihin museoihin ym.), ja appivanhemmat saavat liittyä mukaan kun heille itselleen sopii. Veikkaisin, että harvakseltaan tulevat.

Vierailija
34/331 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Vuokraatte auton ja mies aina ajaa tietenkin. 

Ihme lusmuilua ja kehtaat vielä haukkua sukua hitaaksi. Itse et ole viitsinyt edes ajokorttia hankkia. 

En tajua, miksi ihmeessä pitäisi maksaa ajokortista, jota ei koskaan käytä. En takuulla osaisi edes ajaa näissä tarpeellisissa tilanteissa, kun ei ole mitään harjoittelutilanteita koskaan. Meillä ei ole autoa, mutta mies ajaa työnsä puolesta silloin tällöin autoa, joten ajotaito pysyy jotenkin hanskassa.

Meillä ei ole sukulaisia esim. Kehä III:n toisella puolella, eikä ole sille autolle mitään tarvetta. Jos mennään Suomen muihin kaupunkeihin, mennään useimmiten junalla tai bussilla. Tänä vuonna on vuokrattu auto kerran, kun oltiin keväthäissä jossain, jonne ei ollut mitään järkevää kulkuyhteyttä julkisilla ja kirkon ja juhlapaikan väliä oli 25km.

Ajotaito ei ole mikään kansalaistaito, jos ei autoa koskaan aja. Elvytystaito sen sijaan on. Tai uimataito. Englantiakin kannattaa osata. Ajokortin ajaminen on täysin turhaa rahanmenoa, ellei sille ole tarvetta.

ap

Vierailija
35/331 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän appivanhempiasi. Lomalla kuuluu ottaa rennosti. En itsekään jaksaisi sinkoilla vimmatun lailla, pahimmillaan valmiiksi suunnitellun agendan kanssa. Ei kiitos.

Kuuluu joo ottaa rennosti, mutta ei niin rennosti että ravintolaan menemiseen kuluu koko saakelin kaksi viikkoa. Tuo on jo ihan hullua. Itsekin turhautuisin, koska haluaisin näkeä ja kokea lomalla kaikenlaista. En tuhlata aikaa vatulointiin.

Vierailija
36/331 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ajotaidottmia paikalla runsain määrin? Vai miksi lukuisat alapeukut näille ajokortittomuudesta huomauttajille?

Muija vänisee ja valittaa pääsemättömyyttään minnekään, vaikka on kaksi autoa pihalla. Ei siis itsessä mitään vikaa... ei ole. Kaikki on miehen suvun vika. 

Vierailija
37/331 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Vuokraatte auton ja mies aina ajaa tietenkin. 

Ihme lusmuilua ja kehtaat vielä haukkua sukua hitaaksi. Itse et ole viitsinyt edes ajokorttia hankkia. 

En tajua, miksi ihmeessä pitäisi maksaa ajokortista, jota ei koskaan käytä. En takuulla osaisi edes ajaa näissä tarpeellisissa tilanteissa, kun ei ole mitään harjoittelutilanteita koskaan. Meillä ei ole autoa, mutta mies ajaa työnsä puolesta silloin tällöin autoa, joten ajotaito pysyy jotenkin hanskassa.

Meillä ei ole sukulaisia esim. Kehä III:n toisella puolella, eikä ole sille autolle mitään tarvetta. Jos mennään Suomen muihin kaupunkeihin, mennään useimmiten junalla tai bussilla. Tänä vuonna on vuokrattu auto kerran, kun oltiin keväthäissä jossain, jonne ei ollut mitään järkevää kulkuyhteyttä julkisilla ja kirkon ja juhlapaikan väliä oli 25km.

Ajotaito ei ole mikään kansalaistaito, jos ei autoa koskaan aja. Elvytystaito sen sijaan on. Tai uimataito. Englantiakin kannattaa osata. Ajokortin ajaminen on täysin turhaa rahanmenoa, ellei sille ole tarvetta.

ap

Eikö nyt muka olisi tarvetta. Olet ristiriitainen.

Ja eivät nyt useimmat ole niin avuttomia, etteivät pysty ajamaan pitkien taukojenkin jälkeen jossain Kroatiassa. Oikeanpuoleinen liikenne ja ihan samat säännöt. 

Vierailija
38/331 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, hitaat ihmiset oikeasti pistää veren kiehumaan. Lähteminen on aina tuskaa ja myöhässä ollaan 100% joka kerta. -.-

Vierailija
39/331 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ajotaidottmia paikalla runsain määrin? Vai miksi lukuisat alapeukut näille ajokortittomuudesta huomauttajille?

Muija vänisee ja valittaa pääsemättömyyttään minnekään, vaikka on kaksi autoa pihalla. Ei siis itsessä mitään vikaa... ei ole. Kaikki on miehen suvun vika. 

..mielipiteensä kertoi Teuvo, 54-vuotias kansakoulun keskeyttänyt automyyjä Hattulasta, jonka periaatteisiin ei kuulu käveleminen..

Vierailija
40/331 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei olis joku väärinkäsitys? Ap kuvitteli, että mennään lounasaikaan syömään, mutta appivanhemmilla oli mielessä illallinen, joten eivät pitäneet kiirettä. Sovitteko ollenkaan, mihin aikaan käytte syömässä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi