Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parhaimmat reklamaationne? Mistä reklamoitte ja mitä saitte hyvityksiä? Oletteko tyytyväisiä lopputulokseen?

yllättynytitsekkin
20.07.2018 |

"Asiakas on aina oikeassa" aikakauden innoittamana, minkälaisia reklamaatioita (niin pienet kuin suuret) olette tehneet, miten reklamaatio hoidettiin (saitko mahdollisesti jonku korvauksen?) ja oletko tyytyväinen lopputulokseen?

Itse on olen reklamoinut niin pienestä kuin vähän suuremmasta asiasta. Tässä muutama esimerkki:
- Reklamoin kerran lähileipomolle (myi tuotteita tosin vähittäiskaupoille) kun -30% leivos oli kuivahtanut. Pahoittelut, reseptin muutos (tämä oli yllätys) + jäätävä laatikko leipomon eri tuotteita. Jatkoon!
- Hätälälle pilantuneesta lohesta (maksoi n. 16E), korvauksena 20E s-ryhmän lahjakortti. Ihan OK korvaus.
- Laivalla matkustaessa oli jonku ryhmän kekkerit, huuattivat omituista musiikkia ja käyttytyivät agressiivisesti. Vartijat eivät voineet asialle mitään. Korvauksena 2x matkan hinta pisteinä tilille. Ihan OK korvaus. (Olisin siis toivonu, että näistä kekkereistä olisi kerrottu etukäteen)
- Pankille olen reklamoinut pitkästä jonotusajasta ja vääristä neuvoista. Useampi kymppi tullut. Kiitos!
- Rainbowlle reklamoin tylsistä partateristä, 15E kilahti tilille. Kiitos!
- Fortum unohti ilmoittaa sähkönsiirrosta vastaavalle yritykselle uuden osoitteeni ja sain maksuvaatimuksen, 25E. Hyvä!

Vähemmän hyviä reklamaatioita:
- Fazerille reklamoin epämuodostuneista karkeista, olisi pitänyt laittaa pussi ja sisältö postiin niin ois saanut uuden. Ei....
- Valiolta + muilta samantapaisilta toimitsijoilta yleensä tulee joku käpynen 5E tuotehyvityskortti.. Vähän yhtä tyhjän kanssa.

Lisätäkseni vielä, ennenkuin joku tulee aukomaan päätään, reklamointi on usein tehokkain keino saada yrityksessä muutosta. Omaa henkilökohtaista kulutusta olen lisänyt yrityksissä, jotka ovat hoitaneet reklamaatiotilanteen hyvin. Samalla tavalla pyrin välttelemään yrityksiä, jotka ovat näistä tilanteista selviytyneet huonosti. Pieni nimellinen korvaus palautteesta ei yritystä kaada, sillä meistä jokainen kuitenkin kuluttaa elämänsä aikana aikamoisen rahasumman!

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valiolle valitin Oltermanni-juustosta, oli tosi suolaista. Yleensä pidän suolaisesta, mutta se juusto oli kyllä niin tujua, että jäi minultakin syömättä. Hyvittivät siitä 7€, joten jäin kyllä voitolle.

Fazerille suklaasta, joka maistui omituisen väkevälle, ihan kuin jollekin pesuaineelle. Sain samanlaisen tuotteen tilalle ja lisäksi muutaman ylimääräisen suklaapatukan. Riitti minulle.

En tiedä meneekö tämä varsinaisesti reklamaatio-kategoriaan,  mutta laitan nyt kuitenkin: Terveystalolla vastaanotolla käydessäni parikin kertaa kuulin, kuinka hoitaja kutsui potilaan odotustilasta vastaanottohuoneeseen ja totesi kuuluvasti että "nyt voidaan mennä tuonne tähystykseen". Eli siis ilmoitti kaikkien odotushuoneessa olevien kuullen, mihin toimenpiteeseen potilas on menossa. Tästä laitoin huomautuksen Terveystalolle ja lupasivat ainakin parantaa tapansa.

Vierailija
42/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

HauHau koiranmakkarasta kun koko laumalla meni mahat sekaisin (käytin tuota silloin kongien täytteenä). Sain valtavan laatikollisen erilaisia HauHaun tuotteita.

Sokos Hotel Kolin ravintola tökki pahasti. Ruokia odotettiin useita tunteja eikä tiedotus pelannut. Saatiin kahden hengen lahjakortti spa:han.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isällä kävi kerran niin, että lento oli myöhässä (olikohan jonkun.. vajaa 10 tuntia?). Teki reklamaation ja sai korvauksia niin, että jäi finskin thaimaan lennoille hintaa reilu satku.

Vierailija
44/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten ostin todella paljon tuotteita, joissa oli jotain vikaa. Yrityksistä vastattiin aina reklamaatioihin. Sain yleensä hyvityksenä tuotevirheistä viisi euroa, mikä oli ok.

Edelleen ihmettelen leipomoa, jonka tuotteessa oli iso muovinpalanen. Otin yhteyttä ja sain useamman viikon kuluttua vastauksen erittäin likaisessa kirjekuoressa. Ei kuoren siisteydellä pitäisi olla mitään väliä, mutta mielestäni reklamaatioon vastataan asiallisesti eikä kompostikuorella. Sain viitosen hyvityksenä.

Vierailija
45/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran TOPMAN kävelykengät, eikä ollut ihan halvat. Kengistä korkkasi heti ylimmät nauhalenkit. Tein asista reklamaation ja vaadin uusia kenkiä tilalle. Eivät koskaan vastanneet mitään.

Vierailija
46/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin1:ltä tilattu sänky on kokoamiskelvoton väärien osien vuoksi. Eipä ole vastanneet reklamaatioon mitään. Seuraavaksi otan kuluttaja-asiamieheen yhteyttä. En ala maksamaan 600 euroa sängystä jota ei saa kasaan!

Vierailija
47/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilasin heseruuan niin että kävin noutamassa sen luukulta. Jatkoin matkaa ja huomasin että boonuskahvi puuttuu pussista. Laiton Heselle reklamaation ja sain pperäti pahoittelun, en siis edes sitä puuttuvaa kahvia. Ja minä kun kuvittelin että tulee varmaan joku ilmainen ateria tms.

Ihan oikein.Ei se bonuskahvikaan mitään sulle maksanut.

Hä? No kyllä se on väärin jos ei saa sitä mitä on myyty. Kuvitteleppa jonku kalliimman asian kohdalla. Ostat auton ja sinulle luvataan talvipaketti kaupan päälle. Nielisit varmaan kiukkusi kun talvirenkaat ja lohkolämmitin puututisi?

No en mä sillonkaan kuvittelisi saavani toista autoa hyvitykseksi vaan sen puuttuvan talvipaketin.

No et saanu ja ihan oikein kun et sitä maksanut vaan se oli kaupanpäälinen. Näinhän se meni sen boonuskahvinkin kanssa.

Vierailija
48/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävän moni tässä ketjussa ei ymmärrä, mitä reklamointi tarkoittaa. Kelan päätöksestö EI reklamoida, eikä myöskään sairaanhoitajan lörpöttelystä.

Vierailija
49/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran lähikaupastani heidän itsensä jauhamaa, mutta valmiiksi pakattua sika-nautajauhelihaa. Pääsin kotiin, avasin pakkauksen ja totesin hajun puolesta sen olevan pilaantunut. Menin paketin kanssa kauppaan ja vein paketin ensimmäiselle vastaantulleelle työntekijälle. Työntekijä kävi saman tien hakemassa kauppiaan paikalle, joka totesi laadunvalvonnan pettäneen. Pyysi jokaisen lihatiskin myyjän paikalle katsomaan ja haistamaan jauhelihaa, jotta tietävät jatkossa mitä ei varmasti saa päästää läpi. Kysyi mitä haluan hyvitykseksi, vastasin, että tarvitsen pikaisesti uuden jauhelihan, kun kotona odottaa monta nälkäistä suuta. Kauppias jauhoi minulle kilon naudan paistijauhelihaa ja antoi kalliimman konvehtirasian sekä kahvipaketin. Olin erittäin tyytyväinen palveluun ja asian hoitoon. Ottivat vielä yhteystietoni ylös ja lähettivät ne reklamaation mukana Atrialle, joka oli toimittanut lihan heille. Atrialta ei koskaan tullut yhteydenottoa.

Vierailija
50/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämuodostuneet karkit? 

Onkohan sulla vähän liian hyvin asiat elämässä. :-D

Vierailija
51/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kerran lähikaupastani heidän itsensä jauhamaa, mutta valmiiksi pakattua sika-nautajauhelihaa. Pääsin kotiin, avasin pakkauksen ja totesin hajun puolesta sen olevan pilaantunut. Menin paketin kanssa kauppaan ja vein paketin ensimmäiselle vastaantulleelle työntekijälle. Työntekijä kävi saman tien hakemassa kauppiaan paikalle, joka totesi laadunvalvonnan pettäneen. Pyysi jokaisen lihatiskin myyjän paikalle katsomaan ja haistamaan jauhelihaa, jotta tietävät jatkossa mitä ei varmasti saa päästää läpi. Kysyi mitä haluan hyvitykseksi, vastasin, että tarvitsen pikaisesti uuden jauhelihan, kun kotona odottaa monta nälkäistä suuta. Kauppias jauhoi minulle kilon naudan paistijauhelihaa ja antoi kalliimman konvehtirasian sekä kahvipaketin. Olin erittäin tyytyväinen palveluun ja asian hoitoon. Ottivat vielä yhteystietoni ylös ja lähettivät ne reklamaation mukana Atrialle, joka oli toimittanut lihan heille. Atrialta ei koskaan tullut yhteydenottoa.

Ei kun se kauppias ei koskaan lähettänyt mitään Atrialle, koska Atria ei toimita heille irtolihoja. Korkeintaan oliat jauhaneet jauhelihaksi vanhentuneita Atrian tehdaspakattuja lihjoa, sehän on kaupoissa ihan normaalia, jos niissä myydään itsensä pakkaamia lihoja.

Oman kokemuksen mukaan maahantuojat ja valmistajat ottaa reklamaatitot vakavasti ja pyrkii hyvittämään virheet asiakkaalle. Mutta sen sijaan kaupat yrittävät luistaa vastuistaan.

Vierailija
52/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epämuodostuneet karkit? 

Uskaltaisitko itse syödä jo kertaalleen sulaneita karkkeja ?

Ja maksaa niistä täyden hinnan ?

Vierailija
53/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epämuodostuneet karkit? 

Uskaltaisitko itse syödä jo kertaalleen sulaneita karkkeja ?

Ja maksaa niistä täyden hinnan ?

Ehkä tykkään vähän extremestä, mutta uskaltaisin. Miten sitä paitsi tiedät että on sulaneet? Vai olisko epämuodostuneet ihan jo alunperin?

Vierailija
54/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sun lähikauppasi on? Veikkaan K-Supermarket..

Vierailija
55/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin hakemassa yhdestä kebab-paikasta hampurilaisaterian ja kun kotona avasin rasian huomasin että hampparilaisesta puuttui kokonaan se päällinen. En jaksanut ruveta valittamaan koska hamppariannos oli muutenkin niin iso.

No ei mun tarvinnutkaan valittaa asiasta, koska seuraavalla kerralla kun haettiin samasta paikasta uudelleen ruokaa tää kyseinen myyjä joka oli edellisellä kerralla antanut ne hampparilaisannokset muisti mun tilauksen, tuli pahoittelemaan että ”sulta jäi viimeksi puuttumaan hampurilaisesta se päällisosa. Olitte kerinnyt lähtemään ennenkuin huomasimme asian”. Ja antoi korvaukseksi puolen litran kokispullon.

Ihan hyvä mieli jäi tuosta. 👍

Vierailija
56/78 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
57/78 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigantin kotiinkuljettamaan astianpesukoneeseen (249€) oli tullut jossain vaiheessa minikokoinen (~3cm) lommo luukkuun. Gigantin asentaja hoiti reklamoinnin ja sain 60€:n lahjakortin Giganttiin. Olin erittäin tyytyväinen.

6kk myöhemmin saman astianpesukoneen vuotava luukku aiheutti meille vesivahingon lattiaremontteineen, yksinkertaisesta jutusta venyi kymmeniä yhteydenottoja eri toimijoihin vaatinut operaatio, itse kone saatiin haettua viantarkistukseen vasta melkein 6 viikon päästä. Prosessi on vielä kesken, katsotaan mitä viantarkistuksessa selviää ja miten korvausasiat tulee hoitumaan. Laskuja on alkanut tipahtelemaan jo postiluukusta, onneksi sain siirrettyä maksupäivää. Olen joutunut olemaan yhteydessä kuluttajaneuvontaan, yhteydenpito Gigantin kanssa tökkii jatkuvasti.

Katsotaan miten käy, ei paljon alun lahjakortit enää lämmitä. Toivottavasti kaupan purku onnistuu koska en voi ottaa uutta konetta tänne homeen keskelle.

Vierailija
58/78 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te jaksatte reklamoida? Millaisia olette muuten luonteeltanne, esim. rahan suhteen?

Reklamaatiot ovat  yritykselle hyvä paikka tarkistella prosessejaan. Niitä  valituksia tarvitaan jotta laatu paranisi. Ei se laatu parane elleivät asiakkaat viesti yritykselle että tuotteessa tai palveluprosessissa on virhe.Typerintä  on jättää reklamoimatta ja tyytyä virheelliseen tuotteeseen ja  kiukutella siitä tutuille somessa firman sijaan.Sen voi tehdä sitten jos firma ei korjaa virhettä.

Kävikö edes mielessä  ennen kuin ryntäsit tänne miettimään että  reklamoivat asiakkaat ovat m*lkkuja?

Itselleni kävi niin että eräässä palvelussa  todistetusti olleen virheen takia tein asiallisen rekkulan ja sain vajaa 200 euroa korvaukseksi virheen vuoksi syntyneistä kuluista. Kyllä kannatti.

Vierailija
59/78 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä taitaa mennä palautteen puolelle, mutta kirjoitanpa kuitenkin.

Viime talvena olimme lähdössä kaupunkiin ja suunnitelmissa oli käydä ostamassa lapselle lahja Br-leluista. Tarkistin netistä, että liike on auki heidän omilta sivuiltaan. Kun pääsimme perille, huomattiin, että liikehän on kiinni sunnuntaisin.

Kotona laitoin sähköpostia Br-leluille asiasta. Olimme kuitenkin ajaneet 40km/suunta turhaan. Kotona sitten vielä googlettelin ja huomasin, että joka paikassa luki, että liike olisi sunnuntaisin auki. 

Sainkin jo seuraavana päivänä viestin, jossa asiaa pahoiteltiin kovasti, eivätkä tienneet, miksi joka paikassa on virheellinen tieto ja se korjataan heti. Lisäksi sieltä lähetettiin meille 20e:n lahjakortti liikkeeseen. Parin päivän päästä katsoin huvikseni, onko aikataulu korjattu. Omilla sivuillaan oli korjattu, mutta kaikilla muilla sivuilla olikin sitten vielä virheellinen aika. Eiväthän se tietysti niille mitään voi, mutta ikävää jos jollekin käy niin kuin meille.

Vierailija
60/78 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reklamoin vähän aikaa sitten Royal Linelle lounasristeilyn huonosta palvelusta. Paljon kertoo firman kiinnostuksesta palautteeseen, kun eivät ole vastanneet sähköpostiini 😂