Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parhaimmat reklamaationne? Mistä reklamoitte ja mitä saitte hyvityksiä? Oletteko tyytyväisiä lopputulokseen?

yllättynytitsekkin
20.07.2018 |

"Asiakas on aina oikeassa" aikakauden innoittamana, minkälaisia reklamaatioita (niin pienet kuin suuret) olette tehneet, miten reklamaatio hoidettiin (saitko mahdollisesti jonku korvauksen?) ja oletko tyytyväinen lopputulokseen?

Itse on olen reklamoinut niin pienestä kuin vähän suuremmasta asiasta. Tässä muutama esimerkki:
- Reklamoin kerran lähileipomolle (myi tuotteita tosin vähittäiskaupoille) kun -30% leivos oli kuivahtanut. Pahoittelut, reseptin muutos (tämä oli yllätys) + jäätävä laatikko leipomon eri tuotteita. Jatkoon!
- Hätälälle pilantuneesta lohesta (maksoi n. 16E), korvauksena 20E s-ryhmän lahjakortti. Ihan OK korvaus.
- Laivalla matkustaessa oli jonku ryhmän kekkerit, huuattivat omituista musiikkia ja käyttytyivät agressiivisesti. Vartijat eivät voineet asialle mitään. Korvauksena 2x matkan hinta pisteinä tilille. Ihan OK korvaus. (Olisin siis toivonu, että näistä kekkereistä olisi kerrottu etukäteen)
- Pankille olen reklamoinut pitkästä jonotusajasta ja vääristä neuvoista. Useampi kymppi tullut. Kiitos!
- Rainbowlle reklamoin tylsistä partateristä, 15E kilahti tilille. Kiitos!
- Fortum unohti ilmoittaa sähkönsiirrosta vastaavalle yritykselle uuden osoitteeni ja sain maksuvaatimuksen, 25E. Hyvä!

Vähemmän hyviä reklamaatioita:
- Fazerille reklamoin epämuodostuneista karkeista, olisi pitänyt laittaa pussi ja sisältö postiin niin ois saanut uuden. Ei....
- Valiolta + muilta samantapaisilta toimitsijoilta yleensä tulee joku käpynen 5E tuotehyvityskortti.. Vähän yhtä tyhjän kanssa.

Lisätäkseni vielä, ennenkuin joku tulee aukomaan päätään, reklamointi on usein tehokkain keino saada yrityksessä muutosta. Omaa henkilökohtaista kulutusta olen lisänyt yrityksissä, jotka ovat hoitaneet reklamaatiotilanteen hyvin. Samalla tavalla pyrin välttelemään yrityksiä, jotka ovat näistä tilanteista selviytyneet huonosti. Pieni nimellinen korvaus palautteesta ei yritystä kaada, sillä meistä jokainen kuitenkin kuluttaa elämänsä aikana aikamoisen rahasumman!

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin mäkistä 2x kananugettiboksin, kotona huomasin että toinen laatikko puuttui kassista. Kävin hakemassa sen puuttuvan laatikon ja sain valita ihan minkä jälkkärin korvauksetta!;)

Vierailija
22/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran kanaa, joka haisi pilaantuneelta, sain kaupasta rahat takaisin ja Atrialta pienen laatikollisen sinappia, säilykkeitä yms. elintarvikeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

DNA:lle valitin kun lopettivat käyttämäni halvan kuukausimaksun DNA Onni-liittymän kokonaan. Sain vastauksena jonkun lässynlässyn sähköpostin. Olisin toivonut liittymän paluuta. Olen lisäksi valittanut useasti sossun, Kelan ja TE-toimiston huonosta palvelusta, jota ei voi edes palveluksi sanoa kun on aiheuttanut minulle niin paljon ongelmia, mutta eipä mitään ole tapahtunut. Olisin toivonut edes asiallista kohtelua ja apua pahoihin ongelmiini, mutta ei, eikä edes pahoittelua huonosta kohtelusta.

Vierailija
24/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rossolle valitin syömäkelvottomasta ruoasta. Niin pahaa oli ettei minä ja tytär kumpikaan syöty juuri mitään. Valitin jo paikanpäällä tarjoilijalle, joka totes voivoi. Sain 10e lahjakortin s-ryhmän kauppoihin. Todella surkea hyvitys, kun ruoat makso kuitenkin lähemmäs 30e.

Vierailija
25/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantai -karkkipussi: lapsena reklamoin, koska pussista puuttui tikkari. Sain 5 suklaapatukkaa hyvitykseksi ja olin tyytyväinen.

Rainbow -purukumi: heiltä en koskaan saanut vastausta, kun muutama purukumi oli röpelöisiä ja maistuivat saippualta.

VR: 10 euron lahjakortti, joka oli muutaman kk:n voimassa, ja jota en ehtinyt käyttää. Valitin kun vain 1 vessa oli käytettävissä ja sieltäkin loppui paperi.

Taksi Helsinki: 20 euron lahjakortti, koska eivät koskaan lähettäneet tilaamaani taksia ja veloittivat puheluista liikaa. Käytin lahjakortin mutta en käytä palvelua enää, enkä suosittele muillekaan.

En muista liikettä: äidin kanssa tilasin postimyynnistä mekon, johon kuului irrotettavat olkaimet. Sain yhden olkaimen ja äidin reklamoitua jouduimme tekemään olkaimet itse, kun liike ei muka voinut tehdä asialle mitään.

Vierailija
26/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassa oli vahingossa vetässyt pastakastikkeen kuitille kahteen kertaan. Ostin siis yhden mutta maksoin kahdesta. Huomasin virheen vasta kotona ja mietin kehtaanko mainita asiasta seuraavana päivänä kun käyn lähikaupassa. Kysäsin ohi mennen kassalta onko myöhästä nyt kun eilen huomasin himassa tälläsen virheen. Kassa tähän ystävällisesti että ei tietenkään ja hyvitti toisen kastikkeen. Olin tyytyväinen.

Vierailija
27/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juna myöhästyi lumen takia 4 tuntia, 50% lipusta takaisin, hv VR

Vuonna 2010 junan lähtö myöhästyi yli 5h ja hajosi vielä matkalla, josta n. 1h lisää. Koko matkan hinta palautettiin. Tässä ei tarvinnut edes reklamoida, vaan ihan oma-aloitteisesti VR päätyi ratkaisuun.

Rahoja ei vaan alkanut kuulu vielä n. kuukaudenkaan kuluttua matkasta, joten sitten soitin ja kyselin että koska jotain mahtaa tulla, niin meni pari päivää ja hillot tilille. (tääkään ei vielä taida kylläkään olla rekkula, joten ohis :))

Vierailija
28/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telialta paskaa palvelua. Myyjä valehteli että tabletti ja sen liittymä ovat asiakasetuja, jotka tulevat laajakaistan kylkiäisinä. Myöhemmin paljastui että ne maksaa erikseen ja sopimus on kahden vuoden määräaikainen. Tein reklamaation, mutta siihen ei ole vielä vastattu.

Vierailija
29/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasotemies oli suojauksia poistaessaan narminut himan paria lasitiiliä. Reklamoin asiasta, jätti osan työstä laskuttamatta.

Vierailija
30/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menee sivuun, mutta negatiivinen palaute on joskus myös paikallaan. Ostin pari vuotta sitten Hieno suomalainen shampoo'ta ja korkissa oli joku vika ja purkin sisältö oli valunut ostoskassiini ja sitä kautta auton takakonttiin. Ei minkäänlaista reaktiota reklamaatioon; ei viestiä, ei vastausta ei yhtään mitään. Oikein mukava oli takakonttia puhdistaa shampoosta.....

Vierailija
31/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilasin heseruuan niin että kävin noutamassa sen luukulta. Jatkoin matkaa ja huomasin että boonuskahvi puuttuu pussista. Laiton Heselle reklamaation ja sain pperäti pahoittelun, en siis edes sitä puuttuvaa kahvia. Ja minä kun kuvittelin että tulee varmaan joku ilmainen ateria tms.

Ihan oikein.Ei se bonuskahvikaan mitään sulle maksanut.

Hä? No kyllä se on väärin jos ei saa sitä mitä on myyty. Kuvitteleppa jonku kalliimman asian kohdalla. Ostat auton ja sinulle luvataan talvipaketti kaupan päälle. Nielisit varmaan kiukkusi kun talvirenkaat ja lohkolämmitin puututisi?

No en mä sillonkaan kuvittelisi saavani toista autoa hyvitykseksi vaan sen puuttuvan talvipaketin.

Vierailija
32/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin uuteen osoitteeseen keväällä ja tilasin muuton yhteydessä halvimman laajakaistaliittymän, joka tähän osoitteeseen oli Telian valokuitu 5€/kk. Piti tulla 2 pvässä mutta meni 7 vkoa. Otin ihan iisisti ja olin yhteydessä aspaan kerran vkossa. Ensimmäisellä kerralla sain ihan tylytystä aspalta, että "eihän sulle tule kulujakaan kun ei ole liittymää". Aattelin että mitä *ttua, aatteleeko aspahenkilö itse jos on ajellut erämökille ja huomaa, että unohti käydä kaupassa, että "no eipä haittaa, ei tullut sitten kulujakaan". :D Lopuilla kerroilla aina sama selitys, "tehdään kaikkemme jne.". Kun vihdoin liittymä toimi soitin aspaan, että mitäs hyvityksiä laitatte kaiken tämän odottelun jälkeen. Vastaus oli, että "emme veloita kulunutta 7 vkoa ja saat ensimmäisen kuukauden ilmaiseksi". Naurahdin vaan ja sanoin, että kuluttajaviraston sivuilla on laajakaistan myöhästymistä koskeva ohjeistus, jonka mukaan asiakkaalle tulee korvata 20€/myöhästymisviikko, että mun laskujeni mukaan etuja pitäisi tulla 140 euron arvosta. Tässä kohtaa ääni muuttui kellossa. "No mitä sä itse sitten ehdottaisit?". No mitä jos vaikka ilmaiset loppuvuoden kuukausimaksut ja sitten vähän tv-palveluita. Sain kolmeksi kuukaudeksi Ruutu+, HBO, Telia TV tallennuksella ja ilmaisen netin joulukuun loppuun saakka. :D

Parasta tässä on se, että taloyhtiöltä tuli muuton jälkeen kirje, että vuoden loppuun mennessä tullaan ottamaan käyttöön taloyhtiölaajakaista, jota kilpailutetaan parhaillaan ja sen miniminopeus tulee olemaan kaikille ilmainen. Eli Telia ei saanut multa senttiäkään tästä asiakkuudesta kun mokasivat niin pahasti alussa. Olen ihan tyytyväinen tilanteeseen vaikka odottelu harmittikin keväällä.

Vierailija
33/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DNA:lle valitin kun lopettivat käyttämäni halvan kuukausimaksun DNA Onni-liittymän kokonaan. Sain vastauksena jonkun lässynlässyn sähköpostin. Olisin toivonut liittymän paluuta. Olen lisäksi valittanut useasti sossun, Kelan ja TE-toimiston huonosta palvelusta, jota ei voi edes palveluksi sanoa kun on aiheuttanut minulle niin paljon ongelmia, mutta eipä mitään ole tapahtunut. Olisin toivonut edes asiallista kohtelua ja apua pahoihin ongelmiini, mutta ei, eikä edes pahoittelua huonosta kohtelusta.

Sekoitat reklamaation ja asiakaspalautteen. Tosin muitakin ongelmia ymmärryksessä taitaa kokemuksistasi päätellen olla...

Vierailija
34/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitapusero jossa murtuneet napit, sain alennusta.

Vierailija
35/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reklamoin Tuiflylle n.24h myöhästyneestä lennosta, korvauksena napsahti muutaman kuukauden odottelun jälkeen 1200€ tilille. Muuten olen kyllä useinkin lähettänyt niin negatiivista kuin positiivistakin palautetta, mutta pikkujutuista nyt en odotakaan saavani muuta kuin pahoittelut tai kiitokset.

Vierailija
36/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras reklamaationi tulee tässä: vajaa kymmenen kertaa yritin rakentavasti keskustella tällä Vauvan keskustelupalstalla.

Vastaukset tuntuivat olevan lähinnä avohoitopotilailta.

Opin jo: älä osallistu Vauva-keskusteluun. Kiitos ja hyvästi!

Vierailija
37/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reklamoin pandalle juhlapöydän konvehtirasiasta, että oli liian hyvää, loppui kesken. En saanut vastausta. Kaveri oli saanut uuden rasian. :)

Vierailija
38/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiskarsin puisesta leikkuulaudasta rupesi liimasaumat irvistelemään ensimmäisen huuhtelun jälkeen. Pyysivät laittamaan kuvia laudasta. Pahoittelivat kovasti huonolaatuista tuotetta ja lähettivät uuden leikkuulaudan. Uudessa saumat repsottivat jo paketissa ollessa. Tein uuden reklamaation kuvineen, pahoittelivat taas ja lähettivät 50€ lahjakortin Iittala outletiin. Kiittivät myös tiedosta ja kuvista, sanoivat selvittävänsä, mikä on mennyt liimauksen osalta vikaan. Olin, ja olen edelleen, todella tyytyväinen siihen, kuinka he hoitivat tämän :)

Vierailija
39/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme perheemme kanssa Burger Kingissä. Tilasimme hampurilaiset ilman sipulia, koska perheessä on allergiaa. Kotona huomasimme, että kaikissa hampurilaisissa oli sipulia, vaikka kuitissakin luki kaikkien kohdalla, että ilman sipulia. Tästä valitettiin ja korvaukseksi saimme nuo samat ateriat, jotka olimme ostaneet, sekä ilmaisen vapaavalintaisen jälkiruuan ja vielä kaksi ylimääräistä ilmaista ateriaa.

Vierailija
40/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen reklamoinut paljonkin ja saanut hyvityksinä tuotteita, lahjakortteja yms. Viimeksi valitin Messukeskukselle, kun Mamma Mia - musikaali oli jo alkanut ja sisään päästettiin bussilastillinen ihmisiä, jotka vahtimestarien johdolla taskulamppujen kera marssivat juuri niitä portaita, jonka vieressä istuimme. Häiritsi ja pahasti. Sain 4 vapaalippua syksyn tapahtumiin + 800g Fazerin sinistä.

Paras oli kuitenkin vuonna 2001 kun valitin Kelan päätöksestä sairaan lapsen hoitotuesta. Sain takautuvasti lähes 12000 mk ja kk-summa nousi 424mk:sta yli tuhanteen markkaan.