Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parhaimmat reklamaationne? Mistä reklamoitte ja mitä saitte hyvityksiä? Oletteko tyytyväisiä lopputulokseen?

yllättynytitsekkin
20.07.2018 |

"Asiakas on aina oikeassa" aikakauden innoittamana, minkälaisia reklamaatioita (niin pienet kuin suuret) olette tehneet, miten reklamaatio hoidettiin (saitko mahdollisesti jonku korvauksen?) ja oletko tyytyväinen lopputulokseen?

Itse on olen reklamoinut niin pienestä kuin vähän suuremmasta asiasta. Tässä muutama esimerkki:
- Reklamoin kerran lähileipomolle (myi tuotteita tosin vähittäiskaupoille) kun -30% leivos oli kuivahtanut. Pahoittelut, reseptin muutos (tämä oli yllätys) + jäätävä laatikko leipomon eri tuotteita. Jatkoon!
- Hätälälle pilantuneesta lohesta (maksoi n. 16E), korvauksena 20E s-ryhmän lahjakortti. Ihan OK korvaus.
- Laivalla matkustaessa oli jonku ryhmän kekkerit, huuattivat omituista musiikkia ja käyttytyivät agressiivisesti. Vartijat eivät voineet asialle mitään. Korvauksena 2x matkan hinta pisteinä tilille. Ihan OK korvaus. (Olisin siis toivonu, että näistä kekkereistä olisi kerrottu etukäteen)
- Pankille olen reklamoinut pitkästä jonotusajasta ja vääristä neuvoista. Useampi kymppi tullut. Kiitos!
- Rainbowlle reklamoin tylsistä partateristä, 15E kilahti tilille. Kiitos!
- Fortum unohti ilmoittaa sähkönsiirrosta vastaavalle yritykselle uuden osoitteeni ja sain maksuvaatimuksen, 25E. Hyvä!

Vähemmän hyviä reklamaatioita:
- Fazerille reklamoin epämuodostuneista karkeista, olisi pitänyt laittaa pussi ja sisältö postiin niin ois saanut uuden. Ei....
- Valiolta + muilta samantapaisilta toimitsijoilta yleensä tulee joku käpynen 5E tuotehyvityskortti.. Vähän yhtä tyhjän kanssa.

Lisätäkseni vielä, ennenkuin joku tulee aukomaan päätään, reklamointi on usein tehokkain keino saada yrityksessä muutosta. Omaa henkilökohtaista kulutusta olen lisänyt yrityksissä, jotka ovat hoitaneet reklamaatiotilanteen hyvin. Samalla tavalla pyrin välttelemään yrityksiä, jotka ovat näistä tilanteista selviytyneet huonosti. Pieni nimellinen korvaus palautteesta ei yritystä kaada, sillä meistä jokainen kuitenkin kuluttaa elämänsä aikana aikamoisen rahasumman!

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen reklamoinut Reimalle kahdesti siitä, että ovat lopettaneet kirkkaanpunaisten kenkien, talvitakkien jne. valmistamisen ja siirtyneet vain pinkkiin. Ostaisin kolmelle pojalle kirkkaanpunaisia tuotteita, mutta Reimalla ei ole enää! Olen saanut vain sähköpostivastauksen, en muuta. Ja vuosi sitten tekemäni ensimmäinen valitus ei tuottanut mitään muutoksia värivalikoimaan. Olen pettynyt Reimaan!

Vierailija
2/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juna myöhästyi lumen takia 4 tuntia, 50% lipusta takaisin, hv VR

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus muinoin mignon-munassa oli kalvon/muovin palanen ja lähetin sen Fazerille. Sain korvaukseksi ison laatikon suklaalevyjä ja pahoittelukirjeen. Voi juma, sai kyllä 8-vuotiaan ystävineen onnelliseksi!

Vierailija
4/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikaupassa ottavat hyvin vastaan reklamaatiot. Ymmärrän toki myös heidän tekemiään virheitä, vaikuttavat aina hyvin kiireisiltä. Viimeisimpänä sain homehtuneiden mansikoiden tilalle tuplamäärän.

Vierailija
5/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

VR:lle reklamoin siitä kun virkailija varasi meille 4 paikkaa lemmikkiosastolle, mutta mitään hyvitystä ei tullut.

Vierailija
6/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt, mutta mitä ihmettä, -30% maksanut leivos on kuivahtanut ja siitä reklamaatio?? 

Selvästikin ap reklamoi kyllä ihan hyvitysten takia, kun mainitset, että tulee vain kämäsiä 5 e lahjakortteja. Eli viittaisi siihen, että mikään yritysten tapojen muutos ei ole tässä motiivina

Vierailija
7/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te jaksatte reklamoida? Millaisia olette muuten luonteeltanne, esim. rahan suhteen?

Vierailija
8/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin herkästi reklamoin jos tuote tai palvelu ei vastaa odotuksia/hintaa. Lähinnä ärsyttää, kun työssäni kuulen jatkuvasti valitusta siitä, ettei Posti kanna kirjeitä perille. Aina kehotan reklamoimaan Postille, mutta suurin osa sanoo ettei viitsi. Miten mikään ikinä muuttuu, jos Posti ei kuule puoliakaan niistä reklamaatioista mitä heidän toiminnastaan tehdään kirjeiden lähettäjille?

Vierailija
9/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jaksanut reklamoida. Heitän roskiin ja vaihdan merkkiä.

Vierailija
10/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikaupasta tilasin hoitolaukun, missä piti olla kaksi sellaista lenkkiä, millä laukun saa kivasti rattaisiin roikkumaan.

Laukussani oli vai yksi tämmöinen, reklamoin ja sain kokonaan uuden laukun tilalle.

Vierailija
11/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pari 5kg laatikkoa mansikoita ja jouduin heittämään puolet roskiin. Kävin valittamassa asiasta kyseiselle myyjälle ja sain uudet laatikolliset tilalle.

Erään tv-sarjan tuotantokauden yhdellä levyllä oli neljän kertaan sama jakso. Tästä tein reklamaation ja sain tilalle uuden dvd-boksin ja lahjakortin kyseiseen nettikauppaan.

Vierailija
12/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te jaksatte reklamoida? Millaisia olette muuten luonteeltanne, esim. rahan suhteen?

Riippuu ihan asiasta mistä viitsin reklamoida.

Nykyään kun palkka on sen verran hyvä niin tulee tiettyihin asioihin laitettua enemmän rahaa ja joidenkin asioiden suhteen olen taas aika pihi.

Vierailija
13/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin herkästi reklamoin jos tuote tai palvelu ei vastaa odotuksia/hintaa. Lähinnä ärsyttää, kun työssäni kuulen jatkuvasti valitusta siitä, ettei Posti kanna kirjeitä perille. Aina kehotan reklamoimaan Postille, mutta suurin osa sanoo ettei viitsi. Miten mikään ikinä muuttuu, jos Posti ei kuule puoliakaan niistä reklamaatioista mitä heidän toiminnastaan tehdään kirjeiden lähettäjille?

On tullut reklamoitua Postille eräänkin kerran. Ei tule vastausta tai jos tulee niin joku vakiovastaus joka lähtee kaikille eikä vastaa kysymyksiini. Mitään muutosta vaan ei koskaan ole tullut. Postin kuormia kuljettava mieskin sanoi kerran naureskellen että "koita vaan reklamoida, mutta taatusti mitään et sieltä hyvityksenä saa".

Vierailija
14/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin heseruuan niin että kävin noutamassa sen luukulta. Jatkoin matkaa ja huomasin että boonuskahvi puuttuu pussista. Laiton Heselle reklamaation ja sain pperäti pahoittelun, en siis edes sitä puuttuvaa kahvia. Ja minä kun kuvittelin että tulee varmaan joku ilmainen ateria tms.

Vierailija
15/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lumi VR:n syytä?

Vierailija
16/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta Suomessa operoivan junayhtiön luulisi osaavan valmistautua lumentuloon.

Vierailija
17/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin heseruuan niin että kävin noutamassa sen luukulta. Jatkoin matkaa ja huomasin että boonuskahvi puuttuu pussista. Laiton Heselle reklamaation ja sain pperäti pahoittelun, en siis edes sitä puuttuvaa kahvia. Ja minä kun kuvittelin että tulee varmaan joku ilmainen ateria tms.

Ihan oikein.Ei se bonuskahvikaan mitään sulle maksanut.

Vierailija
18/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta myöhästyminen oli.

Itse olin tulossa junalla kertausharjoituksesta ja juna myöhästyi pari tuntia siten että myöhästyin jatkoyhteydestä ja sen vuoksi olin vasta 12 tunnin päästä määränpäässä. Tein tästä reklamaation ja se hyväksyttiin, mutta mitään rahaa en saanut koska korvaus oli joku prosentti minulle maksuttomasta lipusta.

Vierailija
19/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein.Ei se bonuskahvikaan mitään sulle maksanut.

Hä? No kyllä se on väärin jos ei saa sitä mitä on myyty. Kuvitteleppa jonku kalliimman asian kohdalla. Ostat auton ja sinulle luvataan talvipaketti kaupan päälle. Nielisit varmaan kiukkusi kun talvirenkaat ja lohkolämmitin puututisi?

Vierailija
20/78 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin koivupuisen ruokapöydän ja kuusi tuolia. Kahdessa tuolissa oli pienenpieni ruttu maalauksessa, paikassa jossa virhe ei paljoa näkynyt. Reklamoin kuitenkin, sain yhden lisätuolin ilmaiseksi, hinta n. 170 euroa.