Kokonaiskolesteroli 5,3. LDL 3,4. HDL 1,68. Trigly 0,8.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle sanottiin, että liikunta vaikuttaa enemmän hyvään ja ruokavalio pahaan kolesteroliin. Itsehän en näistä ymmärrä. Mulla kokonais 3.5, HDL 1.5 ja LDL 1.7 ja trigly 0,7. Mä taas treenaan tavoitteellisesti että liikunnan puutteesta tuo HDL ei ole kiinni. Tiedä häntä! Miten ap syöt?
Viikolla terveellisesti, vkl huonosti. Vkl menee esim juustoja ihan liikaa jne. Saan kullä järkeistettyä sitä.
Mitäs vikaa on juustossa?
Oletan, että sillä eläinrasvamäärällä huono kolesteroli nousee.
Vain oletat, et siis tiedä? Eläinrasva ei muuten vaikuta kolesteroliin huonolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä kolesteroli. Olen viisi vuotta sinua nuorempi, ja minulla on kolesteroli yli 7. Olen hoikka ja pieniruokainen, tämä on mulla sukurasitteena.
Sukurasite tämäkin. Kaikilla sisaruksillani ja isällä ollut korkea kolesteroli jo 40 ikäisestä.
Paremminkin sukurasitteena peritty väärät ruokailutottumukset.
Minulle Vi-Siblin ei sovi, mutta Biolatten Havitall puolestaan loistavasti. Kannattaa etsiä itselle sopivaa.
Vierailija kirjoitti:
Nuo eivät ole "sydänkohtausvapaat" arvot.
Vähennä rasvojen saantia, varsinkin kovien ja teollisten rasvojen, myös öljyt pois.
lisää kasviksia, marjoja ja hedelmiä. Kauraa ja pellavansiemenrouhetta. Muutama saksanpähkinä päivittäin ja 1/2 avokado.
Älä syö punaista lihaa yhtään äläkä paljon munia. Vaihda eläinproteiinia kasvikunnan proteiininlähteisiin laidasta laitaan.Kehomme muodostaa tarpeellisen kolesterolin maksassa. Jos kolesterolia saa liikaa ruokavaliosta, kolesteroli nousee.
Länsimainen yläraja 5 ei ole mikään turvallinen raja.
Kannattaa vähän parantaa ruokavaliota ja elämäntapoja.
Parantaa aina kannattaa, sun ohjeilla ne huononee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle sanottiin, että liikunta vaikuttaa enemmän hyvään ja ruokavalio pahaan kolesteroliin. Itsehän en näistä ymmärrä. Mulla kokonais 3.5, HDL 1.5 ja LDL 1.7 ja trigly 0,7. Mä taas treenaan tavoitteellisesti että liikunnan puutteesta tuo HDL ei ole kiinni. Tiedä häntä! Miten ap syöt?
Viikolla terveellisesti, vkl huonosti. Vkl menee esim juustoja ihan liikaa jne. Saan kullä järkeistettyä sitä.
Vain oletat, et siis tiedä? Eläinrasva ei muuten vaikuta kolesteroliin huonolla tavalla.
Mikä minun huonon kolesterolin sitten nostaa? Liikunnan puute ei riitä selitykseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä kolesteroli. Olen viisi vuotta sinua nuorempi, ja minulla on kolesteroli yli 7. Olen hoikka ja pieniruokainen, tämä on mulla sukurasitteena.
Sukurasite tämäkin. Kaikilla sisaruksillani ja isällä ollut korkea kolesteroli jo 40 ikäisestä.
Ei pidä paikkansa, siskoni ruokavalio on erittäin hyvä, liikkuu paljon ja silti kolesteroli koholla. Isäni söi perinteisesti voita ja läskiä, hoikka oli aina, mutta kolesteroli koholla. Eli kaksi erilaista ruokavaliota, mol. kolesteroli koholla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä on vääriä ruokailutottumuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä minun huonon kolesterolin sitten nostaa? Liikunnan puute ei riitä selitykseksi.
Enhän sun syömisistä tiedä, mutta margariinit, rypsi- ja muut siemenöljyt ovat vahingollisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enhän sun syömisistä tiedä, mutta margariinit, rypsi- ja muut siemenöljyt ovat vahingollisia.
No niillä ei mun kolesteroli nouse, joten ei ongelmaa, mitä muuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkansa, siskoni ruokavalio on erittäin hyvä, liikkuu paljon ja silti kolesteroli koholla. Isäni söi perinteisesti voita ja läskiä, hoikka oli aina, mutta kolesteroli koholla. Eli kaksi erilaista ruokavaliota, mol. kolesteroli koholla.
Mikä mahtaa olla se siskosi ruokavalio? Isäsi on vanhempi kuin siskosi, joten hänellä kolesterolitkin kuuluu olla "koholla"
Ap pitäs saada huono kolesteroli eli LDL alle kolme. Jopa reilusti alle.
Ap, älä kuuntele täällä tätä samaa jankkaajaa, joka on ilmeisesti joku netissä itseoppinut, Antti Heikkilän ja Tomi Kokon fanittaja ja yrittää väittää , etteivät ravinnon kovat rasvat, kolesteroli ,liha , voi, juusto, muut rasvaiset maitotuotteet ja munat vaikuta sydäntautiriskiin . Tai että kolesteroliarvolla ei olisi mitään merkitystä.
Kolesteroliteoria ja se mikä sydän ~ ja verisuonitaudit aiheuttaa on monta kertaa todistettu sadoilla OIKEILLA, PUOLUEETTOMILLA, EI TEOLLISUUDEN RAHOITTAMILLA tutkimuksilla, ja ne kaikki puoltavat sitä, että tyydyttyneet rasvat ja ennenkaikkea eläinperäiset rasvat ja ruuan kolesteroli vahingoittavat terveyttä ja ennenkaikkea sydänterveyttä.
Sitten on erikseen nuo nettitohtorit, ravitsemusvalmentajat ja itseoppineet, jotka ovat lukeneet jonkun lihateollisuuden rahoittaman "tutkimuksen" ja vetäneet mutkat suoriksi ja alkaneet julistaa omaa totuuttaan .
Atkins yms. puoskarit.
Antti Heikkilällä tai Tomi Kokolla ei ole minkäänlaista ravitsemusalan koulutusta esimerkiksi.
Pitkäikäisimmät kansat, jotka elävät vanhaksi ja terveinä, esim. Okinawassa tai muilla "sinisillä alueilla", heillä on kaikki kolesteroli alhaalla, syövät pääasiassa kasviruokaa ja jopa 75~85 % ruokavaliosta on hyviä hiilihydraatteja kuten battaattia ,perunaa ,tummaa riisiä, palkokasveja. Lihaa tai mitään eläinperäisiä tuotteita syödään hyvin hyvin vähän. Ja näin ollen rasvoja syödään vähän.
Ja nämä ovat siis ihmisiä ,joilla järki toimii vielä 100~ vuotiaana, jotka tekevät ulkotöitä vielä 90~vuotiaana ja ajelevat skootterilla yli 90~vuotiaina.
Tarkista "kovat rasvat on hyväksi" jankkaaja tiede väitteidesi takana äläkä tule tänne antamaan vaarallisia neuvoja muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä mahtaa olla se siskosi ruokavalio? Isäsi on vanhempi kuin siskosi, joten hänellä kolesterolitkin kuuluu olla "koholla"
Ei tartte olla kun perus länsimainen ruokavalio, vähän juustoja leivälle, makkaraa grilliin, kanapasta silloin tällöin, viikonloppuna pizza, niin onko yllätys ,että kolesteroli on koholla? Ei ole yllätys.
Ei siinä salaatti välillä ja kuntosali paljoa pelasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskollani on virallisten suositusten mukainen ruokavalio, isällä oli myös jo 40 vuotiaana korkea kolesteroli voilla ja läskisoosilla. Hän on kuollut jo, menehtyi veritulppaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap pitäs saada huono kolesteroli eli LDL alle kolme. Jopa reilusti alle.
Helpot vinkit siihen?
Vierailija kirjoitti:
Ap, älä kuuntele täällä tätä samaa jankkaajaa, joka on ilmeisesti joku netissä itseoppinut, Antti Heikkilän ja Tomi Kokon fanittaja ja yrittää väittää , etteivät ravinnon kovat rasvat, kolesteroli ,liha , voi, juusto, muut rasvaiset maitotuotteet ja munat vaikuta sydäntautiriskiin . Tai että kolesteroliarvolla ei olisi mitään merkitystä.
Kolesteroliteoria ja se mikä sydän ~ ja verisuonitaudit aiheuttaa on monta kertaa todistettu sadoilla OIKEILLA, PUOLUEETTOMILLA, EI TEOLLISUUDEN RAHOITTAMILLA tutkimuksilla, ja ne kaikki puoltavat sitä, että tyydyttyneet rasvat ja ennenkaikkea eläinperäiset rasvat ja ruuan kolesteroli vahingoittavat terveyttä ja ennenkaikkea sydänterveyttä.
Sitten on erikseen nuo nettitohtorit, ravitsemusvalmentajat ja itseoppineet, jotka ovat lukeneet jonkun lihateollisuuden rahoittaman "tutkimuksen" ja vetäneet mutkat suoriksi ja alkaneet julistaa omaa totuuttaan .
Atkins yms. puoskarit.
Antti Heikkilällä tai Tomi Kokolla ei ole minkäänlaista ravitsemusalan koulutusta esimerkiksi.Pitkäikäisimmät kansat, jotka elävät vanhaksi ja terveinä, esim. Okinawassa tai muilla "sinisillä alueilla", heillä on kaikki kolesteroli alhaalla, syövät pääasiassa kasviruokaa ja jopa 75~85 % ruokavaliosta on hyviä hiilihydraatteja kuten battaattia ,perunaa ,tummaa riisiä, palkokasveja. Lihaa tai mitään eläinperäisiä tuotteita syödään hyvin hyvin vähän. Ja näin ollen rasvoja syödään vähän.
Ja nämä ovat siis ihmisiä ,joilla järki toimii vielä 100~ vuotiaana, jotka tekevät ulkotöitä vielä 90~vuotiaana ja ajelevat skootterilla yli 90~vuotiaina.Tarkista "kovat rasvat on hyväksi" jankkaaja tiede väitteidesi takana äläkä tule tänne antamaan vaarallisia neuvoja muille.
Juu, en todellakaan ole ryhtymässä syömään kovia rasvoja. Enkä muutenkaan usko mihinkään tämän tyyppisiin. Itselläni tiedän viikonloppuherkuttelujen, ravintolaryömisten ja liikkumattomuuden olevan syy.
Minulla on arvot seuraavat:
LDL - 1.6 mmol/l
HDL - 0.76 mmol/l
Triglyseridit - 1.2 mmol/l
Kolesteroli/HDL-suhde: 3.8
Painoindeksi 45 ja syön paljon kovia juustoja ja rasvoja (leivän päälle Oivariinia etc.). Liikunta lähes olematonta.
Joskus nämä vaan ovat epäreiluja nämä jutut, riippuvat paljon geeneistä.
Kolesteroliteoria on ajat sitten kuollut ja kuopattu ja silti sillä kiusataan ihmisiä. Aloittajan kolesterolit on mitä parhaimmat ja vaikka olisi 3x huonommat, ei olisi mitään haittaa vuosikymmeniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa perintötekijät vaikuttavat kolesteroliarvoihin todella paljon.
Siis kolesteroli suojaa sydäntä ja verisuonia sinun mielestäsi?
Mistähän nettisivuilta tuon tiedon löysit?