Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokonaiskolesteroli 5,3. LDL 3,4. HDL 1,68. Trigly 0,8.

Vierailija
20.07.2018 |

Pitääkö huolestua, 45v. En liiku, Bmi 25.

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä kolesteroli. Olen viisi vuotta sinua nuorempi, ja minulla on kolesteroli yli 7. Olen hoikka ja pieniruokainen, tämä on mulla sukurasitteena.

Vierailija
2/101 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et liiku? Saisit sillä tuota huonoa kolesterolia alas ja lisäksi muitakin hyötyjä elämääsi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et liiku? Saisit sillä tuota huonoa kolesterolia alas ja lisäksi muitakin hyötyjä elämääsi. 

Se on minulle täyttä pakkopullaa. Minulla ei nouse mitkään endorfiinit eikä tule hyvää oloa liikunnan jälkeen. Lähinnä paha ja huono olo. Tiedän, että pitäisi. Työmatkaliikunta olisi pelastukseni, mutta se on niin pitkä ja mahdoton kulkea muuten kuin omalla autolla.

Vierailija
4/101 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä kolesteroli. Olen viisi vuotta sinua nuorempi, ja minulla on kolesteroli yli 7. Olen hoikka ja pieniruokainen, tämä on mulla sukurasitteena.

Sukurasite tämäkin. Kaikilla sisaruksillani ja isällä ollut korkea kolesteroli jo 40 ikäisestä.

Vierailija
5/101 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä yrittää pudottaa joitakin kymmenyksiä.

Itselläni oli samat lukemat. Aloitin kasvisterolien ja psylliumin käytön, nämä auttoivat pudottamaan alle vitosen.

Vierailija
6/101 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin, että liikunta vaikuttaa enemmän hyvään ja ruokavalio pahaan kolesteroliin. Itsehän en näistä ymmärrä. Mulla kokonais 3.5, HDL 1.5 ja LDL 1.7 ja trigly 0,7. Mä taas treenaan tavoitteellisesti että liikunnan puutteesta tuo HDL ei ole kiinni. Tiedä häntä! Miten ap syöt?

Vierailija
7/101 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmiten naisilla pitääkin olla kolesteroli koholla. Näin Suomen viitearvoja ajatellen. Muissa pohjoismaissa kolesterolin viitearvot ovat suuremmat.

Vierailija
8/101 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hyvä yrittää pudottaa joitakin kymmenyksiä.

Itselläni oli samat lukemat. Aloitin kasvisterolien ja psylliumin käytön, nämä auttoivat pudottamaan alle vitosen.

Mitä on psyllium?

Vierailija
9/101 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmiten naisilla pitääkin olla kolesteroli koholla. Näin Suomen viitearvoja ajatellen. Muissa pohjoismaissa kolesterolin viitearvot ovat suuremmat.

Miksi pitää olla koholla?

Vierailija
10/101 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanottiin, että liikunta vaikuttaa enemmän hyvään ja ruokavalio pahaan kolesteroliin. Itsehän en näistä ymmärrä. Mulla kokonais 3.5, HDL 1.5 ja LDL 1.7 ja trigly 0,7. Mä taas treenaan tavoitteellisesti että liikunnan puutteesta tuo HDL ei ole kiinni. Tiedä häntä! Miten ap syöt?

Viikolla terveellisesti, vkl huonosti. Vkl menee esim juustoja ihan liikaa jne. Saan kullä järkeistettyä sitä.

Vierailija
11/101 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissa tarjolla Vi-siblin (=psyllium), joka on kuituvalmiste ja todistetusti laskee huonoa kolesterolia noin 7 prosenttia. Myös iHerbistä ja muista nettikaupoista löytyy vastaavaa.

Vierailija
12/101 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikolla terveellisesti, vkl huonosti. Vkl menee esim juustoja ihan liikaa jne. Saan kullä järkeistettyä sitä.

Mitäs vikaa on juustossa?

Vierailija
13/101 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekissa tarjolla Vi-siblin (=psyllium), joka on kuituvalmiste ja todistetusti laskee huonoa kolesterolia noin 7 prosenttia. Myös iHerbistä ja muista nettikaupoista löytyy vastaavaa.

Ok, täytynee kokeilla.

Vierailija
14/101 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletan, että sillä eläinrasvamäärällä huono kolesteroli nousee.

Vierailija
15/101 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berberiinistä on myös vahvaa näyttöä, löytyy luontaistuotteena (muiltakin kuin Tri Toloselta).

Vierailija
16/101 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää olla koholla?

Koholla Suomen viitearvojen mukaan, jotka on kaikille samat iästä riippumatta. Normi kolesteroliarvo nousee naisilla ihan luonnostaan iän mukana eikä siihen pitäisi lääkinnällisesti puuttua, se suojaa sydäntä ja verisuonia.

Vierailija
17/101 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasva, jota on hyvissä juustoissa yli 30 prosenttia.

Vierailija
18/101 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo eivät ole "sydänkohtausvapaat" arvot.

Vähennä rasvojen saantia, varsinkin kovien ja teollisten rasvojen, myös öljyt pois.

lisää kasviksia, marjoja ja hedelmiä. Kauraa ja pellavansiemenrouhetta. Muutama saksanpähkinä päivittäin ja 1/2 avokado.

Älä syö punaista lihaa yhtään äläkä paljon munia. Vaihda eläinproteiinia kasvikunnan proteiininlähteisiin laidasta laitaan.

Kehomme muodostaa tarpeellisen kolesterolin maksassa. Jos kolesterolia saa liikaa ruokavaliosta, kolesteroli nousee.

Länsimainen yläraja 5 ei ole mikään turvallinen raja.

Kannattaa vähän parantaa ruokavaliota ja elämäntapoja.

Vierailija
19/101 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Berberiinistä on myös vahvaa näyttöä, löytyy luontaistuotteena (muiltakin kuin Tri Toloselta).

En ole luontaistuotteiden ystävä. Jospa lähden liikkeelle kovien rasvojen vähentämisestä ja Benecolista. Rouheva tai Vi-Siblin lisäksi.

Vierailija
20/101 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suksi kuuseen!!