Keksikää ruokia, ilman pitkiä kuumennuksia, aina nälkäisille teineille??
Kommentit (179)
Nyt jos koskaan on einekset poikaa.
Niissä on valinnanvaraa, on keittoja, laatikoita, vaikka mitä.
Ei siihen ihminen kuolee jos Suomen hellepäivinä niitä syö.
Jääkaappiin niitä ja teinit voivat itsekin lähtee mättää mikrossa.
Jos jaksaa tehdä, niin joku salaatti siihen lisäksi.
Myös perunamuusijauheet ovat nopeita ja täyttäviä.
Kuumaa vettä, hiukan maitoa, suolaa ja voita tai margariinia. Sekoita ja syö.
Siihen sivuun nakkeja tai muuta nopeaa lisäksi.
Kananmunista saa nopeasti ja helpolla munakkaan, paistetun tai keitetyn munan lisäksi.
Munakkaan saa ruikaisaksi jos sinne muiden sekaan heittää keitettyä perunaa paloina.
Falukorv. Hk sininen kelpaa. Lisänä juustoa tai muuta kivaa. http://www.vardag.nu/wp-content/uploads/2015/03/falukorv-i-ugn-bostongu… katto kuvasta ja koeta tehdä kuten svedu joka tarjoaa ruotsalaista japanilaisille :D
Vierailija kirjoitti:
Falukorv. Hk sininen kelpaa. Lisänä juustoa tai muuta kivaa. http://www.vardag.nu/wp-content/uploads/2015/03/falukorv-i-ugn-bostongu… katto kuvasta ja koeta tehdä kuten svedu joka tarjoaa ruotsalaista japanilaisille :D
Ei suomalainen lenkkimakkara muutu uunissa falukorviksi.
Tuli vielä mieleen että nythän sellaiset kulhoruoat ovat trendikkäitä, innostuisivatko teinisi niistä, ovatko trendien perään? Netistä löytyy paljon ohjeita niihin ja ovat herkullisen ja terveellisenkin oloisia ja moni niistä valmistuu niin, ettei montaa ainesta tarvitse kypsentää.
Voisitte myös jakaa ja kierrättää päivän aterioiden valmistusvuoroja: Joku/jotkut vastaa aamupalasta, joku lounaasta, joku päivällisestä, joku välipalasta. Iltapalaa kukin hakisi jääkaapista itse. Voisit perustella tätä sekä kuumuudella (kenenkään ei tarvitse seistä isoa osaa päivästä keittiössä) että sillä, että oppivat samalla tekemään (uusiakin?) syömisiä.
- nro 28
Roiskeläppiä suoraan jääkaapista. Viilentää kivasti Colan kanssa nautittuna.
Varmaan halvemmaksi tulisi kun nuo suursyömäriteinit menisivät lounasravintolaan buffetlounaalle päivällä. Ahmisivat siellä mahansa piukeeksi. Yleensä kympillä saa aterian.
Ap, huhuu? Onko näistä ollut apua?
Meillä teini tarvii kyllä kaksi kunnon ateriaa (ruokaisa salaatti on ok). Aamupalan lisäksi, muutoin katoaa leivät ja leikkeleet alta aikayksikön.
Täältä on tullut paljon hyviä vinkkejä, joissa ei pitkää kypsennystä tarvita.
Onneksi meillä on pakastimessa jäljellä valmiita jämäruokia, joita on teinin pohjattomaan ruokahaluun tarjottu.
Hyvällä omallatunnolla oon myös käyttänyt kaupan valmistiskiä,jossa on onneksi runsaat valikoimat.
Savukala ja grillibroileri salaatin kanssa on meidän suosikkeja.
Ongelmaksi tänä kesänä on koituneet teinin nukkumnen myöhään, eli muilla on jo lounasaika kun teini vasta heräilee.. miten teillä muilla on ruoka-ajat näin kesällä? Iltapala on suunnilleen ainoa, joka kaikilla on samaan aikaan, muutoin teiillä on oma tahtinsa.
Mä en edes muista milloin olisin kokannut, siis keittänyt pottuja yms. Valmisruoalla ollaan menty jo ainakin viikko, ja seuraavakin jos näin kuumaa. Inhoon muutenkin kokkausta >(
Karhua useampi tölkki, kylma pizza
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pinaattilettuja ja jotain salaattia
"aina nälkäisille teineille"
Monta teiniä teidän taloudessa on?
Vähintään kaksi.
Niitähän ovat tietenkin hämähäkkihyytelö, koirankorvakeitto ja kissanhäntäkiisseli. Lapset kyllä tykkää.
Useampi pellillinen pizzaa ja nuoriso itse tekemään.Tai retro klassikko - lämpimät voileivät!
Uunimakkara ja muusi. Tee muusia isompi satsi ja siitä voi tehdä sitten jonkun laatikon. Lihapullat uunipellillä ja potut keitettynä. Pottuja iso satsi, ja voit tehdä perunasalaatin jämistä ja sitten keittää nakit seuraksi.T Ai tortilla, siis espanjalainen Munakas jämäperunoista seuraavana päivänä.
Pannukakku suolaisilla täytteillä, esim savukala tai kinkku ja juusto-helppo ja nopea + salaatti kylkeen.
Uunibroileri juurespedillä tai uunikala
Ruokalistat salaatit eivät taida teinien nälkää pitää kauan?
Vierailija kirjoitti:
laiskimus kirjoitti:
Joku ruokaisa salaatti tms., jota voi tehdä nopeasti ison määrän ja maistuu kylmänäkin hyvältä.
Meillä syödään usein esim. makaroni-tonnikala-hernemaissipaprika mössöä. Se on kylmänä tosi hyvää ja siitä tulee täyteen. Teemme sitä ison satsin kerralla.
Tuo he-ma-pa on saata**sta, meillä ei kukaan söisi tuota mössöä. Me tehtäisiin pastasalaattia vähän laadukkaammista raaka-aineista.
Samaa mieltä.
Olen ihmetellyt miksi kaupoissa myydään nakkeja, kalapuikkoja, tonnikalaa sun muuta roskaa. Tästä ketjusta ilmenee, etttä joidenkin mielestä ne ovat ruokaa.
Eilen tein kesäkeittoa, aikaa meni vain 25 min.
Vierailija kirjoitti:
Useampi pellillinen pizzaa ja nuoriso itse tekemään.Tai retro klassikko - lämpimät voileivät!
Uunimakkara ja muusi. Tee muusia isompi satsi ja siitä voi tehdä sitten jonkun laatikon. Lihapullat uunipellillä ja potut keitettynä. Pottuja iso satsi, ja voit tehdä perunasalaatin jämistä ja sitten keittää nakit seuraksi.T Ai tortilla, siis espanjalainen Munakas jämäperunoista seuraavana päivänä.
Pannukakku suolaisilla täytteillä, esim savukala tai kinkku ja juusto-helppo ja nopea + salaatti kylkeen.
Uunibroileri juurespedillä tai uunikala
Ruokalistat salaatit eivät taida teinien nälkää pitää kauan?
Ja nämäkö onnistuu ilman uunin lämmitystä?
Jogurttia ja voileipiä.
Kylmä salaatti.
Vierailija kirjoitti:
Miksei teinit voi kokata itse mitä haluavat?
Mä olisin kyllä nuorena saanut kunnon rangaistuksen jos olisin helteessä alkanut kokkaamaan jotain lasagnea ja lämmittänyt asuntoa useilla asteilla. Ei se ap:n ongelmaa poista jos joku muu tulee lämmittämään keittiötä.
Ihan ok joskus.