Keksikää ruokia, ilman pitkiä kuumennuksia, aina nälkäisille teineille??
Kommentit (179)
Martoilla on ruokakursseja lapsille tai teineille. Laitas muksu sinne jotta osasi tehdä jotain isompanakin ..
Itse ostan nopeasti kypsyvää lihaa ja kaikenlaisia kasviksia. Leikkaan lihan ohuiksi suikaleiksi ja laitan marinadiin. Sieltä paistan satsin, lisään paprikaa ja sipulia yms. Ne vain puolikypsyy. Sitten teen kuskusin tai nuudeleita. Salaattia. Max.10 minuuttia, jos marinointia ei lasketa.
Ruokaisa salaatti vie isonkin nälän. Vihannesten lisäksi maissia, riisiä, makaronia, kanaa, kinkkusuikaleita, ruskistettua pekonia, keitettyä kananmunaa ym. ruokaisempia aineksia. Voi tehdä isoihin kulhoihin valmiiksi tai eri ainekset erilleen, jos nyt joku porukasta ei voi sietää vaikkapa sipulia tai paprikaa. Riisiä tai makaroonia voi keittää kerralla isomman määrän ja tehdä toisena päivänä toisenlaisen ruuan.
Lämpimistä ruuista nopeita ja yleensä hyvin kelpaavia ovat erilaiset isolla paistinpannulla tai wokissa tehdyt tomaatti, jauheliha, makarooni, riisi ym. hässäkät, jotka valmistetaan mahdollisimman yksinkertaisesti heittelemällä pannuun ainekset kypsymisjärjestyksessä.
Meillä kelpaa aina myös kanankoivet riisillä uunissa valmistettuina, uuni tosin pohkaa kuumuutta helteellä, mutta eipä siinä tarvi hellan vieressä seisoskella hikoilemassa. Vuokaan voi heittää mukaan paljon parjattua he-ma-pa-mixiä tai kauden kasviksia.
Erilaiset kiusaukset valmistuvat myös uunissa itsekseen, vahtimatta. Esim. kebabkiusaus on hyvää ja erilaista ja teinien mieleen.
Keitetyt potut ei teineille maistu.
Pane teinit itse ideoimaan. Sinä laadit budjetin, he hakevat ja toteuttavat sen puitteissa. Kai osallistuivat köksäntunneille?
Ranskalaiset perunat uunipellille ja nakkeja . Ketsuppi ja sipsipusseja . Karkkipussit. Lihapullat . Limsaa. Viikonloppuna riisiä ja kanaa kuin munkkeja ja limua.
Juureksia ja pottuja uuniin.
Jos laiskottaa, niin kanaa, kalaa, lihaa - siellä ne muhii itsekseen. Katsot vain aikaa.
Salaattia.
Kylmä kurkkukeitto. Näin Aku Ankassa, en tiedä reseptiä.
Suklaapuuroa kaupasta, tuoreita marjoja, mansikoita, pensasmustikoita. Eikä tarvitse edes lämmittää, mutta on hyvää vatsantäytettä.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen usein jättisetin makaronia ja jauhelihakastiketta. Mikrossa lämmittää useita annoksia 1.5 minuuttia ja avot. Pari pussia makaronia ja 1kg jauhelihaa on hyvä suhde. Siihen ruskeaa kastiketta vajaa litra niin setti on valmis.
Minä en tykkää erityisemmin lämmitetyistä ruoista. Joku hernekeitto yms. menee lämmitettynä, mutta ei pasta tai perunat.
Vierailija kirjoitti:
tässä herkullisen ja helpon kesäruuan valmistusohje:
-pue päällesi
- laita kengät jalkaan
-avaa ulko-ovi
-astu ovesta ulos
-laita ovi kiinni
-mene lähi grillille
-tilaa makkaraperunat
-mene kotiis
nauti kylmänä piimän kanssa
Hyi, vaikka ruoalle ei saisi sanoa hyi. Inhoan piimää ja rasvaiset makkaraperunat eivät myöskään houkuttele. Mutta makunsa kullakin.
Makaronia, majoneesia, kurkkua, tomaattia, punasipulia, paprikaa,kaprista ja jotain protskuu fetajuusto tai kypsiä broilerin paloja tai tonnikalaa tai kinkkua. Kaikki sekaisin. Päälle vaikka persiljaa. Voi jättää pois mitä haluaa (paitsi tietysti makaronia tai majoneesia, muita maun mukaan)
Vierailija kirjoitti:
Makaronia, majoneesia, kurkkua, tomaattia, punasipulia, paprikaa,kaprista ja jotain protskuu fetajuusto tai kypsiä broilerin paloja tai tonnikalaa tai kinkkua. Kaikki sekaisin. Päälle vaikka persiljaa. Voi jättää pois mitä haluaa (paitsi tietysti makaronia tai majoneesia, muita maun mukaan)
Hhhhyi...
10litran kattila keittoa, osaa lämmittää tarpeen mukaan. Tai pari kiloa laatikkoa uuniin.( kala, liha,peruna mikä maistuu.
Isot pussit porkkanoita.
Jätti`kulho marjarahkaa) kermavaahtoa, rahkaa.
Smootieta muutama litra.. riisipuuroa uuniin.
Vierailija kirjoitti:
Itse kävi kaupasta ison kasan jogurttia, suolapähkinöitä, jädeä ja erilaisia mehuja ja ilmoitin, että jokainen syö mitä löytää. En kokkaa. Löytyy kyllä kaikenmoista, jos joku haluaa kokkailla.
Pistää leipää, beceliä ja juustoa ja maitoa pöytään ja sano: tehkää voileivät - leipä se ihmisen elättää. Ja jos ei riitä, niin anna porkkana käteen ja lämmitä purkkihernekeitto.
Syökööt kylmänä mitähyvänsä. Ei kannata paapoa.
Mä teen usein jättisetin makaronia ja jauhelihakastiketta. Mikrossa lämmittää useita annoksia 1.5 minuuttia ja avot. Pari pussia makaronia ja 1kg jauhelihaa on hyvä suhde. Siihen ruskeaa kastiketta vajaa litra niin setti on valmis.