Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keksikää ruokia, ilman pitkiä kuumennuksia, aina nälkäisille teineille??

Vierailija
19.07.2018 |

Eeeeeeeen jaksa tätä kuumuutta😫

Kommentit (179)

Vierailija
41/179 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalostajan roiskeläppä pizzoja sekä saman firman lihapiirakoita voi syödä kylmänä.

Vierailija
42/179 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tykännyt kaupan valmiista riisipuurosta kylmänä ja siihen vielä kylmää mustikkasoppaa. Ihanaa!

Kaupasta loimulohta ja siihen lisukkeita, muutenkin olen hyödyntänyt kaupan lihatiskin/grillin antimia nyt kuumalla, grillattua broileria yms. salaatin kanssa ehkä keitetty uusia perunoita siihen

Kylmänä lihapullia/nakkeja

Riisipiirakat munavoilla

Täytetyt bagelit/rieskat tai muut leivät

Paljon jääkaappikylmiä hedelmiä ja kasviksia

Kivennäisvettä

Jos perheessä on teinejä, ei kukaan osta vakmisriisipuuroja. Yhden hinnalla tekee kattilallisen. Ja se menee hetkessä

Nämä muutkin ideat sopii yksinasuvalle. Kokonainen broileri kaupn tiskiltä on ok ja edullinen. Karjalanpiirakat ja munavoi ok.

Leivät ja tortillat täytetään tietenkin itse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/179 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä ihmisillä on ettei voi kokata jos onkuuma?? Miten jossain Espanjassa kukaan voi elää hehän kuolevat nälkään?! Soppa tulille vaan, menee 10min plus porinat.

Vierailija
44/179 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli juuri hedelmäistä kanapastasalaattia, kana kypsyy muutamassa minuutissa ja käyttämäni täysjyvä cappelli alle kymmenessä. Isompi satsi kypsyy samassa ajassa ja säilyy jääkaapissa pari päivää.

Tonnikalapasta on mun pikabravuuri. Simpukkapastaa (tai mistä tykkääkin, mä tykkään kun simpukkakupit täyttyy kastikemössöllä) ja kastikkeeseen kuullotetaan sipuli, valkosipuli, kiehautetaan joukkoon tonnikala, tomaattimurska ja sokeria ripaus ja sitruunapippuria. Toisaalta yleensä kyllä korvaan sokerin porkkanaraasteella ja kuullotan sen sipulien kanssa. Kastike syntyy samalla kun pasta kiehuu.

Kanakastike (ja riisi tai pasta) on myös nopea. Meillä tähän menee paketti hunajamarinoitua kanaa, Aurajuustoa, ruokakermaa ja maun mukaan hunajaa.

Jos meillä olisi kaasu- tai sähkögrilli laittelisin kasvisvartaita, perunaa (esikeittäisin), pihvejä, makkaroita. Hiiligrillillä tai ulkotakassa en tällä kuivuudella ala leikkimään. Makkarat on kyllä siitä hyviä lihatuotteita, etteivät ne vaadi kypsennystä. Voitko tehdä keittoja? Niissä tulisi samalla nestettäkin ja yleensä ovat aika riittoisia jos on vielä leipääkin tarjolla. Käyttää vielä rasvaista lihaa/kalaa runsaasti niin pitää nälkääkin paremmin.

Hyviä ruokia

Tonnikalakastikkeen tonnikala pitää olla hyvälaatuista ja se laitetaan ihan lopuksi. Ei keitetä. Aluksi kuullutetaan sipuli ja valkosipuli oliviöljyssä. Porkkana käy myös. Sitten tomaattimurskaa ja suolaa ja pippuria ja sokeria keitellään. Lopuksi abban tonnikalaa ja tuoretta basilikaa

Brolilerikastikkeeseen marnoimattomia broilerin rintaleikkeitä. Itse pilkotaan. Myös sipulia ja muita kasviksia. Kermaa. Ei ruokakermaa.

Vierailija
45/179 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei teinit voi kokata itse mitä haluavat? 

Yleensä perheet syö yhdessä ja vanhemmat miettii ruuat. Toki teini voi joskus tehdä kaikille ruokas

Muttei niin että tee itselesi mitä haluat

Vierailija
46/179 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eineksiä saa kaupasta. Ne ovat ruokaa. Mikro lämmittää annoksen kerrallaan jos syöjä haluaa.

Näökisrt teinit ei yhdestä mikroateriadta tule kuin kiukkuseksi. Ja aika kallista on niitä ostaa isoja määriä. Parin hinnalla tekee isot satsit ruokaa

Vierailija
47/179 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiiksi grillattu broileri.Keität vaan riisin /pastan ja väännät salaatin.Jämistä voi seuraavana päivänä tehdä broilerisalaatin, pastan tai pizzan tai keiton. Kalapuikot uuniin, keität perunat (uusia ei tartte kuoria), kermaviilikastike(sinappia,suolakurkkua,hunajaa,ruohosipulia,suolaa ja pippuria) ja tomaatia ja kurkkua. Paista enemmän noita kalapuikkoja ja osta hsmpurilaissämpylöitä, niin seuraavana päivänä voit tehdä hampparit

Vierailija
48/179 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit myös ruoan tekoon.

Vierailija
49/179 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso pönttö makaronilaatikkoa, pitää hyvin nälän ja minuutissa kuumenee mikrossa (ekalla kerralla toki tunnin uunissa). Siis jos nälkäisiä teinejä...Keittoruuat tai ruokaisat salaatit helteellä hyviä jos vähän pienempiruokaisia.

Vierailija
50/179 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso satsi keittoa kauden upeista, tuoreista kasviksista, esim.minestrone ja teinit mukaan kokkaamaan!

Laatikko ruuat myös helppoja tehdä ja nopeita.Miten olisi lasagne - vaihteeksi vegevaihtoehtona eli soijarouheesta tai nyhtiksestä ja runsaasti juureksia ja kasviksia mukaan - niitä on nyt saatavilla.Pastalevyn tilalle kesäkurpitsaa ja munakoisoa!

Vierailija
51/179 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiskimus kirjoitti:

Joku ruokaisa salaatti tms., jota voi tehdä nopeasti ison määrän ja maistuu kylmänäkin hyvältä.

Meillä syödään usein esim. makaroni-tonnikala-hernemaissipaprika mössöä. Se on kylmänä tosi hyvää ja siitä tulee täyteen. Teemme sitä ison satsin kerralla.

Tuo he-ma-pa on saata**sta, meillä ei kukaan söisi tuota mössöä. Me tehtäisiin pastasalaattia vähän laadukkaammista raaka-aineista.

Vierailija
52/179 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä/paista kilo kanaa pakasterasioihin ja osta 2-3 kg wokvihanneksia pakaste ja 10 palaa nuudelia. Niistä saa minuuteissa isot mätöt.

Vierailija
53/179 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinaattikeitto on nopea

iltaisin voi tehdä suuren määrän vaikkapa linssimuhennosta

Vierailija
54/179 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on mietitty niin, että uunia ei tarvita ja jos jotakin tarvitsee paistaa, se tulee pannulla suht nopsakasti:

Kokonaiset ateriat:

- Pastasalaatti esim. tonnikalalla / broilerilla / fetalla höystettynä. Helppo tehdä kerralla iso satsi ja maistuu kylmänä.

- Tortillat runsaalla määrällä tuoreita kasviksia; jauheliha / broileri tulee nopsaan pannulla ja tästäkin voi tehdä reilun satsin ja syödä useamman kerran

- Pannuruoka, johon paistetaan jauhelihaa ja sekaan esim. tacomaustetta ym. aika paljon. Kun jauheliha kypsää, heitetään pannulle lisäksi paljon kasviksia, esim. paprikaa, kesäkurpitsaa, sipulia, kirsikkatomaatin puolikkaita sopivina, reiluina annospaloina ja paistetaan, kunnes kasvikset pehmenneet (sopiva suutuntuma saa jäädä). Hyvää!

- Erilaiset keitot; niitäkin voi tehdä ison satsin ja lämmitellä myöhemminkin siitä.

- Makaroni-jauhelihamössö (kattilassa tehtynä) teineille mieluisilla mausteilla ja esim. paprika- ja tomaattikuutioilla höystettynä. Tätäkin tulee helposti kerralla paljon. Lisäksi tuoreita kasviksia.

Pienemmät purtavat tai välipalat:

- Lihapullia ja vihannestikkuja, joita voi dippailla kylmänä

- Erilaiset pikamunakkaat, joihin voi myös hyödyntää esim. leikkeleiden jämiä 

- Vispipuuroa ja maitoa kylmänä

- Rahkaa ja marjoja/hedelmiä

- Lettuja voi paistaa vaikka porukalla ison kasan ja syödä sekä suolaisilla (esim. savulohi-raejuusto-creme fraiche) tai makeilla (esim. hillo, kermavaahto) täytteillä

- Kolmioleipiä itse tehden, eri täytteillä

- Hedelmälohkoja jääkaappikylmänä

- Mansikka-vesimeloni-raejuusto -sekoitus; toimii ja raejuuston ansiosta pitää myös nälkää hieman!

Tsemppiä! Nämä kaikki ruoat ovat sellaisia, että valmistus/pilkkominen onnistuu teineiltäkin helposti.

Nyt teinit lätynpaistoon, keittiön lämpötila on vain 29,8 astetta. Kohta yli 30, vielä ehtii.

Vierailija
55/179 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei teinit voi kokata itse mitä haluavat? 

Kuumuus?

Vierailija
56/179 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tykännyt kaupan valmiista riisipuurosta kylmänä ja siihen vielä kylmää mustikkasoppaa. Ihanaa!

Kaupasta loimulohta ja siihen lisukkeita, muutenkin olen hyödyntänyt kaupan lihatiskin/grillin antimia nyt kuumalla, grillattua broileria yms. salaatin kanssa ehkä keitetty uusia perunoita siihen

Kylmänä lihapullia/nakkeja

Riisipiirakat munavoilla

Täytetyt bagelit/rieskat tai muut leivät

Paljon jääkaappikylmiä hedelmiä ja kasviksia

Kivennäisvettä

Jos perheessä on teinejä, ei kukaan osta vakmisriisipuuroja. Yhden hinnalla tekee kattilallisen. Ja se menee hetkessä

Nämä muutkin ideat sopii yksinasuvalle. Kokonainen broileri kaupn tiskiltä on ok ja edullinen. Karjalanpiirakat ja munavoi ok.

Leivät ja tortillat täytetään tietenkin itse

Onko jotain pikariisiä, josta voi tehdä puuroa hetkessä?

Vierailija
57/179 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitä/paista kilo kanaa pakasterasioihin ja osta 2-3 kg wokvihanneksia pakaste ja 10 palaa nuudelia. Niistä saa minuuteissa isot mätöt.

Miksi valmiiksi paistaa broileria? Se tulee hetkessä ja on pahaa valmiiksi kypsennettenyä

Ja keitä???? Ei

Vierailija
58/179 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuudelia - kypsyy 3 minuutissa ja TODELLA TÄYTTÄVÄÄ.

Kastikkeeksi kookosmaito/red curry -tahnaa/vähän sokeria + kanasuikaleita tai katkiksia tai vastaavaa. Kiehuta sen verran että kanat kypsyy, katkiksia ei yhtään ettei mene kumisiksi.

Nuudelit kastikkeeseen.

10 minuutussa valmis ja nälkäkiukku kaikkoaa taatusti.

Vierailija
59/179 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teinit ruokailevat useammin kuin muu perhe, pitäisi heidän tietysti itse tehdä ne ylimääräiset ruokansa.

Muutenkin olisi fiksua, että teineilläkin olisi viikossa tai edes kuukaudessa yksi kokkausvastuupäivä, eli teini valmistaa koko perheelle itse suunnittelemansa aterian.

Jo alle kouluikäisten olisi hyvä olla välillä apulaisena kokkaamisessa ja leipomisessa, 10-vuotiaan pitäisi osata valmistaa yksinkertainen ateria ja leipoa jotain helppoa (esim. sämpylät) ja teini-ikäisenä osata valmistaa ruokaa ja leipomuksia siinä missä aikuistenkin.

Toki alaikäisillä ei samanlaista vastuuta ruokailusta ole, eli juurikin teinin kokkausvuoro yhtenä päivänä viikossa tai edes kuukaudessa on aivan hyvä vastuu.

Ateriaesimerkkejä en jaksa antaa, kun ihmisillä on niin eri ravintotottumukset.

Jokainen perhe tietää itse, mitä haluaa syödä ja mitkä ne omat tavat on.

Vierailija
60/179 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ovatko jotkut ideoista päässeet kokeiluun? Olen samaa mieltä monien kanssa, että teinien olisi hyvä nyt viimeistään alkaa olla kokkailussa mukana tai välillä ihan kokata itsekin, jos eivät ole tähän asti jostain syystä osallistuneet.