"Lähtisitkö kanssani kahville...?"
Naisilta kysyisin, että jos melkolailla tavallinen mies - tuttu kuitenkin, jonka kanssa tulee hyvin toimeen esim. töissä jne. - yllättäen pyytää sinua kahville - niin, ajatteletko automaattisesti, että mies on vain seksiä vailla?
Kuinka yleensä reagoit? Kieltäydytkö jo ihan periaatteesta ja odotat kenties toista yritystä testataksesi miestä ja hänen motiivejaan?
Kommentit (30)
Ei tulisi mieleenikään että on seksiä vailla jos pyytää kahville. Ehkä sitten jos pyytää illasta drinksuille.
Jos työkaveri pyytää kahville, niin todennäköisesti haluaa keskustella jostain työjutusta. Käyn mieskollegoiden kanssa kahvilla ja lounaalla vähän väliä eikä kellään taida olla seksi mielessä :D
Kyllähän mä olen tuttujen miesten kanssa kahvilla käynytkin. Ei siinä mitään sen kummempia tarvitse olla takana enkä niin ajattele. Kyllä se motiivi sieltä sitten paljastuu hyvinkin äkkiä, jos mitään sutinaa ovat vailla.
Pitääkö maksaa itse? Myös se munkki?
Kokisin miehen olevan ihastunut ja yrittävän suhdetta kanssani. Tuntuisi kiusalliselta, jos työkaveri toimisi näin. Ellen olisi itse todella ihastunut, niin kieltäytyisin kutsusta, koska en halua töihin tuollaisia jännitteitä.
Miksi mies kutsuisi kahville uudelleen kieltäytymisen jälkeen? Tuntuisi aika epätoivoisen oloiselta ja tyypistä tulisi huono mielikuva.
No en kyllä osaa sanoa kun ei ole pyydetty koskaan.
Luulen kyllä että kieltäytyisin, ihan varalta jos on vaikka mielessä muutakin kuin kaveruus.
Työkaverin en olettaisi kyllä yrittävän mitään viritellä.
Vierailija kirjoitti:
En testaa, suostun kyllä heti, jos miehessä on jotain mielestäni kiinnostavaa. Onko tuollaisia testaajanaisia oikeasti, jotenkin niin vieras käytösmalli itselle... Ehkä kauniimmat naiset tekee sitä kun tietävät, että vientiä on?
Kiitos kommentistasi. Sanoisin, että kyseessä on kyllä tapaus, jolla tuosta kysynnästä johtuen on ymmärtääkseni jopa lievää ahdistusta miehistä. Vuosi sitten jäi sinkuksi - pitkähkön parisuhteen päätteeksi - ja totesi tuolloin, että keskittyy nyt parin vuoden ajan vain työhönsä - ja jota hänellä kyllä riittääkin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kokisin miehen olevan ihastunut ja yrittävän suhdetta kanssani. Tuntuisi kiusalliselta, jos työkaveri toimisi näin. Ellen olisi itse todella ihastunut, niin kieltäytyisin kutsusta, koska en halua töihin tuollaisia jännitteitä.
Kysyinkin häneltä vasta viimeisenä työpäivänä; hänellä kun oli muutto toiselle paikkakunnalle uuden työn perään. Kiusallista nimittäin olisi ollut jatkaa samassa paikassa kieltäymisen jälkeen...
Ap
Tietenkin lähtisin, olen tosin jo liian vanha ettei miehet enään kysy.
Nuorena oli paljon vientiä vaikka mielestäni olin rumempi.
Jos mies kysyy kahveille on oleellista missä treffit tapahtuu, ei kannata ottaa koskaan tuntematonta kotiin eikä mennä toisen luo.
Jos mies on tunkemassa esim kotiisi kahveille on kaksi vsihtoehtoa: 1")estot päälle ja ajattelet et mikähän hullu tuo oli
2) laita viesti että " mennäänkö mieluummin kahvioon x?" Jos mies vastaa että sopii kirjoita että olet iloinen ja kiva juttu. Anna miehen johdatella tapaamisaika yms loppuun. Näin pysyy sukupuoliroolit terveenä. Ole naisellinen viestittelyssä loppuun asti.
Positiivisen kautta eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö maksaa itse? Myös se munkki?
Kyllä minulla on tapana tarjota, jos olen kahville kutsunut.
Ap
Minä ajattelisin, että seksiä on vailla. Tai sitten ylipäätään naisen läheisyyttä ja on pyytänyt jo kolmea muutakin työkaveria saaden pakit.
Riippuu yhteydessä jossa kysytään. Jos joku kysyy ohimennen kahville paikkaan jossa käydään esim työpäivän aikana kahvilla tai harrastuspaikassa sattumalta tavataan ja pyydetään kahville paikan kahvioon, en pitäisi sitä minään lähestymisyrityksenä. Jos pyyntö esitetään niin, että kahville mentäisiin vartavasten jonnekkin missä nyt ei normaalisti käydä niin sitten kyllä olisin epäluuloinen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies kutsuisi kahville uudelleen kieltäytymisen jälkeen? Tuntuisi aika epätoivoisen oloiselta ja tyypistä tulisi huono mielikuva.
Ymmärrän logiikan, jos uusi yritys tapahtuisi vielä samalla tai seuraavalla viikolla. Mutta entä jos kysyy esim. 6kk tai vuoden päästä? Olisinko vielä entistäkin epätoivoisemman oloinen?
Pelimiehethän aina neuvovat unohtamaan ja laittamaan vain "uutta matoa koukkuun, koskapa kalaa meressä riittää"... itselleni ei nyt kuitenkaan mikä tahansa kala kelpaa, enkä oikein ole kalamiehiäkään.
Ei ole kukaan mies koskaan pyytänyt kahville.
Olettaisin kyllä että on seksi mielessä kun kaikki kokevat yh:t helppoina. Lähtisin kyllä jos olisi mikava tyyppi, mutten sekstailisi kyllä.
Kiitokset vastauksista, ja vaikka otos nyt onkin melko pieni, niin... no, elämä jatkuu. ;)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän logiikan, jos uusi yritys tapahtuisi vielä samalla tai seuraavalla viikolla. Mutta entä jos kysyy esim. 6kk tai vuoden päästä? Olisinko vielä entistäkin epätoivoisemman oloinen?
Pelimiehethän aina neuvovat unohtamaan ja laittamaan vain "uutta matoa koukkuun, koskapa kalaa meressä riittää"... itselleni ei nyt kuitenkaan mikä tahansa kala kelpaa, enkä oikein ole kalamiehiäkään.
Tai sitten se pitää väsyttää...
Voihan se olla toki ettei suostu ajattelemaankaan nyt suhteita vähään aikaan, mutta myöhemmin voi olla taas niiden aika.
Itsellänikin on sellainen tilanne että uskoisin torjuvani kaikki mahdolliset lähestymisyritykset suoralta kädeltä vaikka olisi kuinka kiinnostava mies, en vain halua enää joutua pettymään.
Mutta mistäs sen tietää ajattelenko samoin vaikka 5 vuoden päästä.
Mutta enemmistö kai on sitä mieltä että sinun tulee jättää hänet rauhaan jos ei ekalla kerralla lähtenyt kahville...
Kahviseuraa loppuelämäksi...? kirjoitti:
Naisilta kysyisin, että jos melkolailla tavallinen mies - tuttu kuitenkin, jonka kanssa tulee hyvin toimeen esim. töissä jne. - yllättäen pyytää sinua kahville - niin, ajatteletko automaattisesti, että mies on vain seksiä vailla?
Kuinka yleensä reagoit? Kieltäydytkö jo ihan periaatteesta ja odotat kenties toista yritystä testataksesi miestä ja hänen motiivejaan?
En ajattele, ajattelen, että haluaa nimenomaan enemmän, parisuhteen, mutta ei tietenkään seksitöntä, josta moni voisi (ainakin alkuun) olla kiinnostunut.
Kahviseuraa loppuelämäksi...? kirjoitti:
Tuskin edes näkisin tuollaista miestä seksuaalisena olentona. Toki lähtisin kaverimielessä kahville.
En testaa, suostun kyllä heti, jos miehessä on jotain mielestäni kiinnostavaa. Onko tuollaisia testaajanaisia oikeasti, jotenkin niin vieras käytösmalli itselle... Ehkä kauniimmat naiset tekee sitä kun tietävät, että vientiä on?