Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti hukkunut Vantaalla

Vierailija
17.07.2018 |

Surullinen uutinen Vetokankaan uimarannalta. Onko valvontaa riittävästi?

Kommentit (212)

Vierailija
141/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, ja tämä ei ole mitään rasismia: minusta noille peittäville uimapuvuille pitää saada jotkut turvakriteerit. Myös minä olen nähnyt pitkiä mustia uimapukuja joissa jopa jotain liehukkeita (koristeena ehkä?). Voihan niissä varmaan seisoskella jossain altaassa mutta Suomen järviveteen ovat sopimattomia täysin, ja uimiseen ihan mahdottomia. Kangas myös tulee painavaksi kastuessaan, järkikin sen sanoo.

Vierailija
142/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairasta syyllistää miestä joka juuri menettänyt vaimonsa ja lapsiensa äidin! Onhan mies saattanut etsiä vaimoa vedessä tuloksetta ja sitten mennyt rantaan kun sukeltajat tulleet paikalle. Tai pariskunnalla voi olla lisää uimataidottomia pieniä lapsia joita miehen on pitänyt vahtia etteivät mene veteen.

Vähän kunnioitusta!

Yhtä paljon kuin kielitajua: "..lapsiensa äidin". Lastensa, se on lasten; lapsi-lasten.

Siis mitä ihmettä? Kielitaju on nyt itseltäsi hukassa. "Lapsiensa" on aivan oikeaa suomea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meissäköhän tämä isä alkaa yksinhuoltajaksi? En usko.

Vierailija
144/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÄPEÄ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen että kyseessä oli tappaja hauki jolla oli mielessä jalka ihmisen.

Millainen ihminen vitsailee toisen kuolemalla?

Sellainen ihminen, jonka oma elämä on täysin turha omasta mielestään. On vissiinkin mukava ilkeillä toisen onnettomuudesta.

Vierailija
145/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tässä tapauksessa nyt sitten peittävä uimapuku? Käytetäänkö niitä oikeasti luonnonvesissä uidessakin? Kysyn ihan vilpittömästi, koska omissa uimapaikoissani en ole nähnyt.

Vierailija
146/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin uimataidoton perhe uimassa???

Vierailija
147/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tässä tapauksessa nyt sitten peittävä uimapuku? Käytetäänkö niitä oikeasti luonnonvesissä uidessakin? Kysyn ihan vilpittömästi, koska omissa uimapaikoissani en ole nähnyt.

Peittävä uimapuku?

Vierailija
148/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vetokannaksen rantahan syvenee todella nopeasti. Ei tarvitse mennä kuin muutamia metrejä, niin jalat ei yllä aikuisella pohjaan. Toissapäivänä olin 2v kanssa uimassa ja pitelin häntä sylissäni, kun tykkää olla sylissä ja että häntä pyöritetään. No itsekin säikähdin, kun taapero oli sylissäni ja yhtäkkiä omat jalat eivät osuneetkaan pohjaan - ja olen uimataitoinen. Siitä nopeasti sitten siirryttiin ihan rantaan taaperon kanssa. Ei kyllä tartte mennä enää niin syvälle noin pienen lapsen kanssa, hyvä opetus itsellekin.

Mielestäni uimavalvojat istuvat liian kaukana kyseisellä rannalla. Vetokannaksella käy niin paljon porukkaa, etteivät mitenkään välttämättä pysty näkemään kaikkia tilanteita. Voisivat istua lähempänä vettä mielestäni.

Vierailija
149/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin täällä Turussa päin näkee ihan tosi paljon niitä.

Vierailija
150/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko av-mammat ovat löytäneet syyn onnettomuuteen?

Vierailija
151/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitkä turvakriteerit uimapuvuille? Minä, ja varmaan moni muukin on pentuna uinut järvessä ihan täydet vaatteet päällä. Todella epäturvallista kyllä, mutta kai nyt jokaisen omalla vastuulla (ja lasten vanhempien). Ei joka asiaan tarvita jotain kriteerejä. Ja miten tuollaisia edes valvotaan?

Vierailija
152/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten päättyikään tämän perheen kesäpäivä.

Järkyttävää ja surullista.Toivon heille jaksamista ja voimia:(

Vierailija
153/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sai kohtauksen tai meni paniikkiin? Joku veti pinnan alle?

Kyllähän niitä syitä on.

Veti pinnan alle? Meinaatko että siellä ois ollu vesihiisi, cthulhu tai esim. loch nessin hirviö?

Pinnan alle vetäminen tuli itsellänikin mieleen. Valitettavasti maailma on hulluja ja sairaita ihmisiä täynnä.

Te olette sairata jotka mietitte tuollaisia. Miksi pitää aina yrittää dramatodisoida onnettomuuksia. Hukkuminen onnistuu helposti ihan ilman mitään apua, jos on huono uimaan tai on huono kunto tai saa jonku sairauskohtauksen.

Vierailija
154/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa tämä toisarvoinen haukkuminen kansallisuuskysymyksestä molemmin puolin!

Ihan paska ketju kun ette osaa keskustella!

Siinä mielessä kansallisuuskysymys ainakin teoriassa, että Suomessa uimataito kuuluu kansalaistaitoihin ja opetetaan jo varhain. Näin siis oli ainakin ennen, oli uimakouluja ja niissä oli kesäisin muutenkin kivaa lapsena. Niin, ja siellä oppi uimaan.

Toivottavasti kaikissa tapauksissa Suomessa mennään rannoille uintitaitoisina. Hukkuminen sinänsä onkin tosiaan sitten jo ihan hiljainen tapahtuma, mitä ei aina tule ajatelleeksi.

Niin, kyllä kai edelleen uimataito opitaan viimeistään koulussa.

Opitaan ja opitaan. Itsekin käynyt lapsena uimakoulun mutta en silti osaa uida nyt aikuisena yhtään. Uimakoulussa juuri ja juuri pääsin sen minimimatkan millä tuli uimataitomerkintä. Joskus kun itseäni on pyydetty lapsen kanssa rannalle niin olen kohteliaasti kieltäytynyt. Missään nimessä ei voi ottaa vastuuta lapsen valvonnasta uimarannalla jos ei itse osaa uida!

Vierailija
155/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen tapaus. Mutta miksi ihmeessä uimataidoton (?) menee syvälle veteen ja ilmeisesti vielä pienen lapsen kanssa, jolla ei mitään uimarengasta, liivejä yms?

Jutun mukaan myös joku uimataidoton kahlasi pelastamaan...

Vierailija
156/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo vetokannaksen rantahan syvenee todella nopeasti. Ei tarvitse mennä kuin muutamia metrejä, niin jalat ei yllä aikuisella pohjaan. Toissapäivänä olin 2v kanssa uimassa ja pitelin häntä sylissäni, kun tykkää olla sylissä ja että häntä pyöritetään. No itsekin säikähdin, kun taapero oli sylissäni ja yhtäkkiä omat jalat eivät osuneetkaan pohjaan - ja olen uimataitoinen. Siitä nopeasti sitten siirryttiin ihan rantaan taaperon kanssa. Ei kyllä tartte mennä enää niin syvälle noin pienen lapsen kanssa, hyvä opetus itsellekin.

Mielestäni uimavalvojat istuvat liian kaukana kyseisellä rannalla. Vetokannaksella käy niin paljon porukkaa, etteivät mitenkään välttämättä pysty näkemään kaikkia tilanteita. Voisivat istua lähempänä vettä mielestäni.

Mistä uimavalvoja olisi voinut tietää jonkun olevan hukkumassa, oli hän miten lähellä vettä tahansa?

Eihän uima-altaassakaan huomata toisen hukkumista, vaikka olisi metrin päässä ja näkyvyys hyvä, ennen kun ollaan veden alla.

Hukkuminen on äänetön prosessi, jos on ehtinyt hörpätä keuhkoihin vettä, on vain pakohauhu kasvoilla ja käsillä räpiköintiä ja yleensä vain harvat muut uijat keskittyvät ympäristön tarkkailluun, kun se on mahdotonta, vaan keskitytään omaan uimiseen, ettei itse hukkuisi.

Vierailija
157/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe ajatuksissani. Voimia heille. kirjoitti:

Ihan järkyttävää te ihmiset, jotka puhutte näin kylmästi ja sairaasti tästä tapauksesta. Perhe menetti äidin tänään. Olin paikalla ja auttamassa sukeltaen äitiä. Siinä syvässä ja sameassa vedessä etsintä oli erittäin hankalaa. Pohjassa oli vielä mutapohja, jonne naisen ruumis varmaan hautautui. Tällaisella hetkellä kun muut vielä haukkovat henkeään järkytyksestä, te kehtaattekin naljailla et vetikö burkha pohjaan vai mikä oli kun ei mamu pintaan löytäny.! Ihmiset osaa olla niin idiootteja!

"Auttamassa sukeltaen"? Oletko sukeltaja?

Surunvalittelut esitetään muualla kuin täällä, täällä ihmetellään kuinka noin epätavallinen onnettomuus on mahdollinen. Itse haluan tietää kuinka mediassa käsitelty onnettomuus on tapahtunut jo sen takia, että voin itse pyrkiä välttämään hukkumisonnettomuuteen joutumisen. Sama juttu varmasti monilla muilla. Toisen tragediasta voi kuitenkin muut ottaa opikseen ja välttää onnettomuuden.

Vierailija
158/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se just onkin jos on paljon ihmisiä. Kaikki kiljuu huutaa ja poukkoilee vedessä eri suuntiin. Siinä helposti jää huomaamatta että pari painuu veden alle.

Uutisissa oli että valvojat on kyllä tehneet sen mitä heile kuuluukin eli rientäneet siis apuun

Missä luki, että valvojat riensi apuun. Luin kahdesta lehdestä ja molemmissa sanottiin vain, että rannalla oli valvojia. (mutta heidän tekemisistään ei sanaakaan. Lapsen pelasti sivullinen)

Sivullinen oli myös uimataidoton, kahlasi veteen ja otti lapsen.

Kaikki rannalla ja uimassa olleet olivat uimataidottomia. Siellä oli uimataidottomien rantakarkelot. 

Vierailija
159/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis syveneekö ranta metristä kahteen metriin yhdellä askeleella? Muuten en tajua miksi kukaan veisi pientä lasta niin syvälle. Ihan oikeastiko te kävelette tuntemattomassa vedessä syvälle pienen lapsen kera?

Vierailija
160/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi oli kyseessä?

Ketju on lukittu.