Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti hukkunut Vantaalla

Vierailija
17.07.2018 |

Surullinen uutinen Vetokankaan uimarannalta. Onko valvontaa riittävästi?

Kommentit (212)

Vierailija
181/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

JX kirjoitti:

En käsitä miten saa hengenpelastajilla olla oma kännykkä mukana työajalla (saako oikeasti, vai onko vaan jotakin AV-spekulaatiota?), eihän esim. sairaanhoitajillakaan saa olla känny mukana vaan se lukitaan työvuoron ajaksi esim. pukukaappiin.

Joku radiopuhelin ja/tai ihan perus "palikkamallinen" kännykkä varmasti riittäisi tuohon hommaan, että tarvittaessa saa hälytettyä lisäapua paikalle.

Mutta kuten jo ylempänäkin sanottu, hengenpelastajien työskentelytavassa ei kuulemma ollut virheitä tai puutteita, eli ilmeisesti tuossa tilanteessa he eivät olisi voineet tehdä enempää.

Eikö nuo ole ihan vaan uimavalvojia eikä mitään hengenpelastajia? Toisaalta tämä ajatusmalli kyllä selittää ihmisten välinpitämättömyyttä uimarannoilla, mites sitä nyt mitään voisi käydä vaikka kuinka koheltaisin, kun paikalla on hengenpelastajakin..

Vierailija
182/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut se käsitys, että nuo uimavalvojat eivät ole rannoilla hengenpelastushommissa vaan ovat vain yleisiä järjestyksenvalvojia. Huomauttavat, jos joku tekee jotain väärin, auttavat pienissä ensiaputapauksissa, keräävät roskia, neuvovat ihmisiä jne.

Viranomaiset myös totesivat, että valvojat ovat toimineet ihan oikein. Toki av-mammat haluavat teilata heidät.

Viranomaiset? Eipäs, vaan Vantaan kaupungin liikuntajohtaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullinen tapaus. Mutta miksi ihmeessä uimataidoton (?) menee syvälle veteen ja ilmeisesti vielä pienen lapsen kanssa, jolla ei mitään uimarengasta, liivejä yms?

Jutun mukaan myös joku uimataidoton kahlasi pelastamaan...

Mitä ihmettä uimataidottomat edes tekee uimarannalla? Tai ainakaan vedessä? Oliko tuolla ainuttakaan uimataitoista?

Vierailija
184/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JX kirjoitti:

En käsitä miten saa hengenpelastajilla olla oma kännykkä mukana työajalla (saako oikeasti, vai onko vaan jotakin AV-spekulaatiota?), eihän esim. sairaanhoitajillakaan saa olla känny mukana vaan se lukitaan työvuoron ajaksi esim. pukukaappiin.

Joku radiopuhelin ja/tai ihan perus "palikkamallinen" kännykkä varmasti riittäisi tuohon hommaan, että tarvittaessa saa hälytettyä lisäapua paikalle.

Mutta kuten jo ylempänäkin sanottu, hengenpelastajien työskentelytavassa ei kuulemma ollut virheitä tai puutteita, eli ilmeisesti tuossa tilanteessa he eivät olisi voineet tehdä enempää.

Eikö nuo ole ihan vaan uimavalvojia eikä mitään hengenpelastajia? Toisaalta tämä ajatusmalli kyllä selittää ihmisten välinpitämättömyyttä uimarannoilla, mites sitä nyt mitään voisi käydä vaikka kuinka koheltaisin, kun paikalla on hengenpelastajakin..

Oli nyt mitä tahansa, niin kai heidän työnkuvaansa kuuluu silti muutakin kuin auringonotto? Mm.niiden hukkuvien bongaaminen?

Vierailija
185/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimavalvojien tehtävä ei ole pelastaa vaan soittaa apua ja heittää pelastusvälineet

Vierailija
186/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä oon 50v ja käsittänyt koko elämäni ihan väärin uimavalvojien tehtävät.

Vierailija
187/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut se käsitys, että nuo uimavalvojat eivät ole rannoilla hengenpelastushommissa vaan ovat vain yleisiä järjestyksenvalvojia. Huomauttavat, jos joku tekee jotain väärin, auttavat pienissä ensiaputapauksissa, keräävät roskia, neuvovat ihmisiä jne.

Viranomaiset myös totesivat, että valvojat ovat toimineet ihan oikein. Toki av-mammat haluavat teilata heidät.

Hänkin taitaa olla viranomainen...

Vierailija
188/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mälsää olla vastuussa omasta pinnalla pysymisestään.

Tarvitaanko Suomessa sun kaltaisiasi ihmisiä? Vastaa itse.

Ihmisiä jotka pitävät huolen itsestään? Sanoisin, että kyllä tarvitaan. Sen sijaan ihmisiä jotka syyttelevät hukkumisesta tai mistä tahansa onnettomuudesta sivullisia voisi vähentää.

Vierailija
189/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisivat olla äiti ja lapsi molemmat uimataidottomia.

Surullinen tapaus

miksi uimataidoton äiti veisi uimataidottoman lapsensa uimaan?

Ei tunne veden olemusta, menevät puljaamaan rannalle. Olettaa ihmispaljouden tarkoittavan turvaa.

Bingo! Tästä on juuri kyse usein. Petollisesta turvallisuuden tunteesta kun kaikki muutkin. Kun olen lasten kanssa uimassa se on mukavaa mutta myös raskasta. En päästä katsetta lapsista hetkeksikään. Pidän muita uimareita ja läsnäolijoita lähinnä haittatekijöinä. Jos joku joutuisi pulaan kävisin ihka ensimmäisenä kiikuttamassa omat lapseni rannalle.

Vierailija
190/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä uimahallissa kontrolloidussa tilassa voisi olettaa uimavalvojan sukeltavan auttamaan. Mutta oletko oikeasti ajatellut että random uimavalvoja satunnaisella luonnonvesirannalla sukeltaisi pelastamaan ihmistä kuin jokin supersankari. Kuulostaa aika hurjalta oletukselta. Pikemminkin uimavalvoja voisi olla kelluvalla laudalla joita heillä on työvälineenä ja koettaa sieltä käsin tavoitaa hädässä olevan mutta eihän heidän nyt tarvitsee omaa henkeään uhrata.

Vierailija
191/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimvalvoja on se joka osoittaa sormella että kattokaa joku hukkuu, ja hengenpelastaja on se, joka ei osoita sormella vaan ryntää veteen pelastamaan hukkumisvaarassa olevan uimarin.

Ts. uimavalvoja on täysin hyödytön. Vastuu on uimareilla itsellään tai sitten niiden huoltajilla.

Vierailija
192/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Jotkut tosin kuvittelee, että uimavalvojan läsnäollessa kukaan ei voi hukkua koska uimavalvoja on sekä suojelusenkeli että pintapelastaja ja vesikin on muuttunut täysin vaarattomaksi.

Vierailija
193/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta oletko oikeasti ajatellut että random uimavalvoja satunnaisella luonnonvesirannalla sukeltaisi pelastamaan ihmistä kuin jokin supersankari.

No tällaista kuitenkin tekevät randomit henkilöt jotka eivät ole edes uimavalvojia. Jos luottamus omaan uimataitooni olisi riittävän hyvä, tekisin niin itsekin.

Vierailija
194/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JX kirjoitti:

Oli nyt mitä tahansa, niin kai heidän työnkuvaansa kuuluu silti muutakin kuin auringonotto? Mm.niiden hukkuvien bongaaminen?

Sä oot katsonut vissiin vähän liikaa baywatchia tai vastaavaa. Uimavalvojat valvoo toki sitä ihmisten uimistakin, mutta ei ne siellä ole nimenomaisesti bongailemassa hukkuvia vaan valvovat käytöstä niin vedessä kuin rannallakin. Valvovat ettei teinit töni toisiaan tai muita veteen laiturilta ja/tai hyppytornista. Valvovat ettei kukaan tee nuotiota tai huudata musiikkia/häiriköi muita. Huomauttavat jos mamma keskittyy omaan p*rseeseensä tai palstailuun sen sijaan että pitää muksujaan silmällä. 

Vierailija
195/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänkin taitaa olla viranomainen...

Viranhaltija (vanha nimitys virkamies), muttei viranomainen.

Eri asioita.

Vierailija
196/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta oletko oikeasti ajatellut että random uimavalvoja satunnaisella luonnonvesirannalla sukeltaisi pelastamaan ihmistä kuin jokin supersankari.

No tällaista kuitenkin tekevät randomit henkilöt jotka eivät ole edes uimavalvojia. Jos luottamus omaan uimataitooni olisi riittävän hyvä, tekisin niin itsekin.

Yrittiväthän tässäkin valvojat sukeltaa hukkunutta, mutta kun ammattilaiselta laitteiden kanssakin kesti 40 minuuttia löytää henkilö niin ei paljoa tainnut olla toivoa mistään sankaripelastuksista tällä kertaa.

Vierailija
197/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oliko se mu ma?

Syyllisten etsimisestä ja muusta vouhkaamisesta päätellen oli. 

Vierailija
198/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppia ikä kaikki.

Vierailija
199/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on ihan uikkarikangasta eikä tule painavaksi. Mulla on sellainen ja olen uinut nikn meressä, järvessä ja altaassakin siinä.

Vierailija
200/212 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niitä musliminaisten muka painavia uikkareita tarkoitin.

Ketju on lukittu.