Mitä syötte nyt näin kuumilla helteillä jos ette vaan millään jaksa ruveta väsäämään mitään lämmintä ruokaa?
Nälkä olis mutta kuumuus uuvuttaa niin ettei jaksa miettiäkään mitään ruuan valmistusta.
Kommentit (903)
Tänään ostin salaattitarpeet, että teen ison satsin, mutta en jaksa tehdä, ehkä sit huomenna. Aamulla keitin kananmunia, luultavasti syön yhden kananmunan ja jugurtin. Olin kaukaa viisas ja ostin miehelle mikrosafkan (pinaattikeitto). Hän raataa töissä, minä lomalla. Ihan liian kuuma kokkaamiseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haen lähikaupasta salaatin.
Pakastimessani myös on esim. keittoja, joita voi syödä kylmänäkin.
Voileivilläkin pärjää, äälle jotain proteiinipitoisia leikkeleitä ja lisäksi kurkkua, tomaattia tms.
No ei pärjää voileivillä
Kansainvälisiä variaatioita voileivästä: tortilla, hampurilainen, pitsa, pita, fajitas... Kotimaissaan ainakin näitä syödään myös kylminä, toisin kuin meillä. Terkuin puoliksi tanskalainen, yleensä koulu ja työpäivät smörrebröödillä hyvin pärjännyt.
Meillä mennään hintojen mukaan: löysin tänään Lidlistä 700g jauhelihaa, 2,20 € tarjoushintaan, ja kun valmiita pakastepizzapohjia oli myös tarjolla 4x300 g, hintaan 3,29 €, niin tuunasin itselleni jauhelihapizzan tomaateilla.
T. Lidl-mies
Mä tein kaalilaatikon vaikka olikin keittiössä vähän tukalaa olla, sitä syötiin eilen ja tänään uudet perunat, jauhelihapihvit ja rakuunaporkkanat. Illalla tein mansikkatortun jossa oli lime rahkaa,vispikermaa ja mansikoita. Melonia ja herneenpalkoja on tullut syötyä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tonnikala-avocado-kvinoasalaattia. Ainoastaan kvinoa tarvitsee keittää ja on hyvää. Jälkiruuaksi mehujää.
Oikeastiko joku syö/ syötää perheelleen jälkiruokia....
Kyllä, OIKEESTI!!
Jäätelöä (tänään mulla oli lounaaksi puoli kiloa lime-vadelmagelatoa ja yksi kokonainen jäävuorisalaattikerä - kehtasin syödä ne, koska olin työhuoneellani yksin), suoraan syötäviä kosteita vihanneksia/hedelmiä (salaatti, herneet, mansikat, kurkku, meloni, nektariinit), kylmiä voileipiä joiden päällä juustoa (ehkä myös Marmitea - helteellä tulee suolanhimo, ja ihastuin Marmiteen ekaa kertaa lomaillessani Lontoossa, joten joko tuon sitä itselleni aina muutaman purkin tai jos kaveri on menossa Britteihin, pyydän tuliaiseksi). Muroja ja mysliä.
Itsetehtyä jätskiä, superhelppo ja hyvää ja viileää.
Meillä syödään mikroaterioita tai sitten pikaruokapaikoissa. Helppoa ja nopeaa!
Vähän kadehdin niitä, joilla helle vie nälän. Mulla ei toimi, korkeintaan tekee suolaisen lisäksi tavallista enemmän mieli raikasta ja makeaa (marjat, jäätelö). Mitään uuniruokia ei asunnon kuumenemisen vuoksi huvita tehdä, mutta tällä viikolla syödään esim paistettua kalaa ja perunoita, kanawokkia, jauhelihatortilloja, makkara-kasvisvartaita grillistä.
Tänään savustan lohifileen. Keitän uusia perunoita ja teen salaattia. Huomenna grillataan broileria
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme uupumus? Itse paistoin eilen kanaa ja illalla laitoin vielä uunissa kasviksia ja kebabbia.
... Taidat olla aikamoinen tankki...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme uupumus? Itse paistoin eilen kanaa ja illalla laitoin vielä uunissa kasviksia ja kebabbia.
Miten niin? Ei liha ja kasvikset lihota.
En ole edellinen mutta meillä syötiin eilen ihan normi aamiainen (marja-banaanismoothieta ja 1 leipäsiivu lisukkeineen kahvin kanssa), lounaaksi kiireessä vain keitettyjä kananmunia ja juustoleipää ja päivälliseksi possua kanttarellikermakastikkeessa ja paistettuja uusia perunoita, salaattia. Maistui tosi hyvin kun koko päivän oli touhunnut pihalla. Pakkassta löytyi vielä siivu juustokakkua jonka jaoimme miehen kanssa iltakahvilla
Olemme hoikkia.
Lämmin ruoka on paljon paremman makuista kuin kylmä.
Lisäksi lämpimässä ruuassa on paljon enemmän lämpöenergiaa kuin kylmässä-.
Ymmärsitkö ?
Me keitetään makaronia ja tehdään Mummonmuusipussillinen muussia. ISO nokare voita sekaan.
Sitten joko rasiallinen tomaattisardiineja tai purkillinen lämmitettyjä säilykelihapullia mukaan.
Maustetaan HYVIN.
Syödään leivän ja maidon kera.
NAM !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole syömishäiriötä
Vierailija kirjoitti:
Lämmin ruoka on paljon paremman makuista kuin kylmä.
Lisäksi lämpimässä ruuassa on paljon enemmän lämpöenergiaa kuin kylmässä-.
Ymmärsitkö ?
Ei maku riipu lämpötilasta, vaan siitä ruuasta.
Valmista kanakeittoa ja muuta sellaista. Hedelmiä, marjoja ja kylmää vihnneskeittoa gaspatshoa suoraan tölkistä. Kaikenlaisia mehuja ja kiisseletä weetabixien kanssa. Viinimarjoja ja mustikoita on pihassa, niitä syödään jäätelön kanssa. Ei tee oikein mieli syödä mitään raskasta, enkä jaksaisi laittaa. Meillä saa kaupasta koota oman version salaatista, se on kätevää pieniruokaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole syömishäiriötä
No ei näköjään - varsinkin jos on läpipasko:
ruualla suora putki vailla pysähtymisiä pönttöön asti..
No jos lapset voi vetää päivässä 2-4 kertaa smoothien, niin tuskin tuo kirjoittaja niitä naapurin lapsille syöttää!