Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruuanlaitto vauvan kanssa

Vierailija
16.07.2018 |

Miten ruuanlaitto vauvan kanssa onnistuu? Viihtyykö alle 6kk vauva esim matkasängyssä, jos sitä käy askareiden keskellä välillä moikkaamassa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidin sitterissä makuuasennossa, ja keittiön lattialla niin että vauva näki mut. Toki aika kaukana hellasta ettei roisku.

Vierailija
2/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vauvat olleet mallia laptop, olen tehnyt ruokaa yhdellä kädellä. Uudet perunat on hyviä kun ei tarvitse kuoria, samoin erilaiset smoothiet. Alhaalla olevat kaapit voi avata varpaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ruuanlaitto vauvan kanssa onnistuu? Viihtyykö alle 6kk vauva esim matkasängyssä, jos sitä käy askareiden keskellä välillä moikkaamassa?

Kyllähän tuo Suomen kansa on 2000 vuotta pysynyt hengissä. Kyllä se on äidiltä onnistunut todistetusti aina, tuo ruoanlaitto, vaikka on vauva.

Vierailija
4/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan kanssa ruuanlaitto just onnistuukin. Sitten, kun on vilkas taapero jaloissa, voi olla vähän vaikeempaa, mutta onnistuu silloinkin.

Vierailija
5/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on avutonta.

Vierailija
6/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh..mulla on ollut kolme lasta, kahden vuoden välein syntyneet 90-luvulla. Kaikki hoidettu kotona kouluunmenoon asti. Ja ruoanlaitto sujui, kun oli PAKKO. Mitä ihmeen nyhveröitä tän ajan mammat ovat, kun se on onnistunut joskus 50-luvulla, lapsia silloin oli esim. maalaistalossa puoli tusinaa järjestään ja vesi tuli sisään ja meni ulos n. "ämmänlängillä" ja hutut keitettiin puuhellalla. Tänä päivänä vaan nappia kääntää ja hella on kuumana.

Vierailija
7/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittanut ruokaa vauvan kanssa, vaan silloin kun lapset nukkui. Usein aamuisin.

Vierailija
8/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh..mulla on ollut kolme lasta, kahden vuoden välein syntyneet 90-luvulla. Kaikki hoidettu kotona kouluunmenoon asti. Ja ruoanlaitto sujui, kun oli PAKKO. Mitä ihmeen nyhveröitä tän ajan mammat ovat, kun se on onnistunut joskus 50-luvulla, lapsia silloin oli esim. maalaistalossa puoli tusinaa järjestään ja vesi tuli sisään ja meni ulos n. "ämmänlängillä" ja hutut keitettiin puuhellalla. Tänä päivänä vaan nappia kääntää ja hella on kuumana.

Silloin lapsi köytettiin kiinni pöydän jalkaan tai hylättiin pari vuotta vanhemman siskon hoteisiin tai leikkikehään...

Vierailija
9/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva pärjää, vaikka äiti laskisikin puoleksi tunniksi sylistään. Tekee jopa hyvää. Myös äidille.

Vierailija
10/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva pärjää, vaikka äiti laskisikin puoleksi tunniksi sylistään. Tekee jopa hyvää. Myös äidille.

Ei välttämättä. Osa lapsista alkaa huutaa kun laskee sylistä valveilla ollessa. Ja lasta ei saa jättää huutamaan.

Sitteri, kantoväline tai kokkaaminen vauvan nukkuessa. Lisäksi jos et yh ole niin isä voi kokata tai huvittaa lasta

Vierailija
11/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä ne on keittiön lattialla mönkineet leluja katsellen tai isompien kanssa touhunneet. Oon saanut aina ruoat laitettua, siivottua ja pyykit pestyä sekä ulkoiltua... Eikä meillä ole matkasänkyä eikä sitteriä.

Vierailija
12/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sujuihan se. Äitini oli kuolla monta kertaa alle kouluikäisenä, ja ikuiset arvet jäi muun muassa tuosta puuhellasta. Ei ollut nykyajan nyhverö hänen äitinsä, seitsemän lapsen yksinhuoltaja.

Mikäs nyhverö sinä muuten olit, kun et tehnyt töitä tai opiskellut silloin 90-luvulla? Ei silloinkaan kotona vuosikausia lorvittu, ja yliopistossa sai olla niin kauan kuin halusi. Vai oliko helpompaa olla kotona ja pestä pyllyjä juoksevalla vedellä?

Vierailija
13/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin tuo mun 8 kk vanha vauvani pärjää 10 sekuntia, kunnes nousee seisomaan ja kaatuu selälleen. Puolessa tunnissa varmaan saisi jääkiekkoilijan aivot.

Vierailija
14/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rengasliina ❤

Vierailija
15/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi rauhallista ja perustyytväistä lasta niin ei ole ollut mitään ongelmaa tehdä ruokaa, syödä itse tai siivota ym.

Ihan pienenä kellivät tyytyväisinä peitolla lattialla tai sitterissä.

Tyttö konttasi jo 6kk mutta harvoin pyöri helmoissa eikä tehnyt mitään kiellettyä vaan puuhasi omien lelujensa kanssa. Juu...olen päässyt helpolla.

Vierailija
16/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

13...osta sellainen Brion-kärry mitä voi työntää. Meidän vauveli käveli 8kk mutta tasapaino ei oikein meinannut riittää niin sen kärryn kanssa tosiaan käveli kaiket päivät. Tyttö laittoi nallen, pupun ja vauvanuken kyytiin ja menoksi. 

Ja piti aluksi opettaa kuinka laskeudutaan takaisin lattialle kun ei jaksa enää seisoa. Kiire oli oppia kaikki.

Vierailija
17/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 vastaa. Kärry on, mutta se juttu on seistä tuetta, mieluiten lelu kummassakin kädessä.

Vierailija
18/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumppamatto, jumppalelu ja sitteri. Kun vaan äiti oli lähettyvillä ja välillä jutteli ja huomioi niin vauvat oli täysin tyytyväisiä. Sain rauhassa kokata tai vaikka lukea lehteä ja juoda kahvia. Kumpikaan lapsista ei koskaan alkanut itkemään tai raivoamaan jos laski pois sylistä ja teki omia hommia välillä.

Tosin tämä systeemi oli itsestäänselvyys alusta asti niin miksi olisivatkaan itkeneet kun kaikki oli ok.

Vierailija
19/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumppamatto, jumppalelu ja sitteri. Kun vaan äiti oli lähettyvillä ja välillä jutteli ja huomioi niin vauvat oli täysin tyytyväisiä. Sain rauhassa kokata tai vaikka lukea lehteä ja juoda kahvia. Kumpikaan lapsista ei koskaan alkanut itkemään tai raivoamaan jos laski pois sylistä ja teki omia hommia välillä.

Tosin tämä systeemi oli itsestäänselvyys alusta asti niin miksi olisivatkaan itkeneet kun kaikki oli ok.

Minun ihanat vauvani kyllä välillä itkivätkin, vireystilasta ja kehitysvaiheesta riippuen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme