Vierailija

Jos joku asia pitäisi järjestää, esim. tapaaminen. "Katotaan" jos me ehditään. "Katotaan" jos paistaa aurinko/ sataa/ ukkostaa/ tulee tornado. "Katotaan" jos tulee mitään yhtään mielenkiintoisempaa tai tärkeämpää. Hermo meni jo!

• ylös 55
  • alas 8

Sivut

Kommentit (47)

Vierailija

Ainakin minulle se on hienovarainen keino kieltäytyä asioista joita ei ole pienintäkään aikomusta tehdä. Katsotaan nyt milloin sopii=ei koskaan.

• ylös 77
  • alas 13
Vierailija

Riippuu vähän asiasta. En odota että kaikkien pitäisi suunnitella tulevaa yhtä tarkasti kuin minä, mutta joskus etukäteen suunnittelemalla säästäisi rahaa tai saisi varmistettua että suunnitelma toteutuu (esim. jos tietylle päivälle pitää saada hotellihuone), niin vähän saattaa ärsyttää sellainen huoleton "mietitään sitä sitten" -tyyppi. Ehkä vain itse huolehdin asioista liikaa, kun saatan ajatella, ettei koko asia välttämättä onnistu, jos sitä alkaa miettiä vasta paria päivää ennen.

• ylös 30
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Katotaan -ihmiset ovat itsekkäitä ja varastavat muiden aikaa. He antavat olettaa, että katotaan tiistaina oikeasti tarkoittaisi jotain. Pidät tiistain varattuna tälle katotaan-ihmiselle ja sitten mistään ei tulekaan mitään. Olen heivannut pari katotaan-roikottajaa elämästäni ja kyllä helpotti. 

• ylös 58
  • alas 9
Vierailija

Pomo ei varmaan tykkää musta..
Mä sanon aina työtehtävän saatuani "katellaan"

• ylös 17
  • alas 3
Vierailija

Olen hyvin tottunut siihen, koska myös monet ystävistäni ovat hoitoalalla, tekevät kolmivuoroa, osa vielä opiskelee ja tekee keikkaa. Silloin on todella hankala sanoa kovin pitkälle mitään, ikävä kyllä. Olen itse myös sen tähden se katotaan-ihminen.

• ylös 36
  • alas 0
Vierailija

En ole tekemisissä katellaan-ihmisten kanssa. Jos mitään ei ole täsmällisesti sovittu, olen silloin vapaa. Heipparalla vaan!

• ylös 19
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ainakin minulle se on hienovarainen keino kieltäytyä asioista joita ei ole pienintäkään aikomusta tehdä. Katsotaan nyt milloin sopii=ei koskaan.
Mikset vain sano suoraan, että et halua tehdä? Miksi annat toisen olla siinä luulossa, että asia tapahtuisi?

• ylös 41
  • alas 2
Vierailija

Jos joku sanoo, että katsotaan, niin tulkitsen sen samaksi kuin ei kiitos, mutta en nyt halua pahoittaa mieltäsi. En edes odota,että jonkun sanoessa "katsotaan tiistaina" ko. päivänä tapahtuisi mitään.

• ylös 27
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mikä meni kasvatuksessasi pieleen? Eikö ole rohkeutta olla rehellinen?

• ylös 17
  • alas 6
Vierailija

Joo ja sitten nämä "ois kyllä tosi kiva nähdä joku päivä", ja vuodesta toiseen tuota samaa jankkaamista, mutta oikeasti ei ikinä nähdä. Tuntuu että koko lähipiiri on näitä "katotaan"-ihmisiä. Sitten jos itse otan jonkun päivämäärän puheeksi ja olen aktiivinen, niin sitten kyllä kelpaa. Ei jaksa.

• ylös 29
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Näin se on. Mulle meni pitkään ennen kuin opin tämän, nykyään keskityn ihmisiin jotka ovat aidosti kiinnostuneita seurastani.

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset vain sano suoraan, että et halua tehdä? Miksi annat toisen olla siinä luulossa, että asia tapahtuisi?

Koska monesti on tylyä kieltäytyä suoraan ja perustelematta. Säilytetään kaikkien kasvot. Katsotaan ei ole mikään sitova lupaus, se vaan lykkää lopullista kieltäytymistä eteenpäin. Toivonkin ihmisten ottavan vinkistä vaarin ja jättävän rauhaan ko asian suhteen.

• ylös 14
  • alas 9
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Katotaan -ihmiset ovat itsekkäitä ja varastavat muiden aikaa. He antavat olettaa, että katotaan tiistaina oikeasti tarkoittaisi jotain. Pidät tiistain varattuna tälle katotaan-ihmiselle ja sitten mistään ei tulekaan mitään. Olen heivannut pari katotaan-roikottajaa elämästäni ja kyllä helpotti. 

Se varmaan tarkoittaa, et jos molemmille sattuu sopimaan silloin niin hieno homma. Jos joku sanoo "katotaan tiistaina" niin en todellakaan odota soittoa vaan teen mitä haluan, mutta jos tiistaina oon kotona selaamassa nettiä, niin saatan tavata jos katoaan-ihminen tavoittelee.

• ylös 22
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Hyvin monet ihmiset eivät itseasiassa tahdo ja hyväksy sitä, että ollaan rehellisiä. Seuraelämään nyt kuuluu se, ettei töksäytetä sanoa kaikkea mitä ajattelee. Näin voidaan olla tekemisissä myöhemminkin.

• ylös 20
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Koska monesti on tylyä kieltäytyä suoraan ja perustelematta. Säilytetään kaikkien kasvot. Katsotaan ei ole mikään sitova lupaus, se vaan lykkää lopullista kieltäytymistä eteenpäin. Toivonkin ihmisten ottavan vinkistä vaarin ja jättävän rauhaan ko asian suhteen.
Vielä tylympää on antaa toisen olla luulossa. Kyllä minun mielestä voi sanoa ei ja perustella sen.

• ylös 12
  • alas 3
Vierailija

Mulla on vakiovastaus näille katellaan-kavereille. Sanon että okei, mä varaan lipun/matkan/minkätahansa itselleni, varaa sä sitten omasi jos haluatkin lähteä mukaan. Ymmärrän, että katellaan on kohtelias tapa sanoa ettei ihan täysillä kiinnosta, enkä mä siitä loukkaannu. Osaan tehdä asioita itsenäisesti, tulkoon kaveri myöhemmin mukaan jos haluaa.

• ylös 21
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Hyvin monet ihmiset eivät itseasiassa tahdo ja hyväksy sitä, että ollaan rehellisiä. Seuraelämään nyt kuuluu se, ettei töksäytetä sanoa kaikkea mitä ajattelee. Näin voidaan olla tekemisissä myöhemminkin.
Eikös tässä juuri ole niin, että se toinen ei halua olla tekemisissä, koska sanoo, että katsotaan, mutta se ei sitten ikinä toteudu?

Vierailija

Heivaan parin kerran jälkeen elämästäni. Mulla on paljon kavereita ja elämää, eikä pienintäkään tarvetta roikkua kenenkään hihassa.

Että katotaan vaan.

• ylös 12
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eikös tässä juuri ole niin, että se toinen ei halua olla tekemisissä, koska sanoo, että katsotaan, mutta se ei sitten ikinä toteudu?

No mutta jos tarvii muuttoapua tai joskus tulee hetki jolloin ei ole muutakaan...

Vierailija

Olen elämästä nautiskeleva tieten työtön ja nyt kesälomalla. Syyskuussa alkaa syysloma suoraan kesäloman perään. Sitten marraskuussa iskeekin jo talvilomat päälle, kunnes huhtikuussa alkaa lyhyt kevätloma ennen toukokuun viimeisenä päivänä alkavaa pitkää kesälomaa.

Minulle "katotaan" tarkoittaa sitä, että kun "katotaan"-sopimus on asetettu voimaan, niin kaveri voi soittaa esimerkiksi remonttiapuhommasta milloin vain. Jos itselläni on juuri silloin jokin elämästänautiskelujuttu kesken, niin yleensä seuraavana päivänä ei varsinkaan tarvittaessa ole mitään, sillä jokainen päivähän on minulle lomaa. Lauantaita lauantain perään. Parasta.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat