Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksatte "katotaan" -ihmisiä?

Vierailija
15.07.2018 |

Jos joku asia pitäisi järjestää, esim. tapaaminen. "Katotaan" jos me ehditään. "Katotaan" jos paistaa aurinko/ sataa/ ukkostaa/ tulee tornado. "Katotaan" jos tulee mitään yhtään mielenkiintoisempaa tai tärkeämpää. Hermo meni jo!

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saatan sanoa "katotaan", jos en ihan sillä hetkellä osaa sanoa tarkemmin tai ehdi miettiä. Palaan kyllä asiaan eli ei ole minulla mikään kohtelias kieltäytyminen. Mutta tässä kai olikin kyse niistä, jotka eivät "kato", vaikka lupaavat.

Vierailija
22/47 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti. Oon yhdelle kaverille sanonut että vastaa joko kyllä tai ei. Jos ei tiedä niin sanoo senkin, nikn voin tarvittaessa tehdä muita suunnitelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosti. Oon yhdelle kaverille sanonut että vastaa joko kyllä tai ei. Jos ei tiedä niin sanoo senkin, nikn voin tarvittaessa tehdä muita suunnitelmia.

Olethan sinä täysin vapaa tekemään omia muita suunnitelmia. Ei se katsotaan ole mikään lupaus. Lähinnä se tarkoittaa, että näin voidaan tehdä jos molemmille sopii.

Vierailija
24/47 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn yksin. Ihmisten kanssa oleminen on mulle suoritus tai työtehtävä. Smalltalk on turhaa, enkä jaksa nähdä ihmisiä ja lätistä niiden kanssa jotain ”poikani pääsi urheilulukioon ja minulla on uudet verhot” -paskaa.

En minä voi joka pallonaamalle selvittää sieluni omituisuutta (sitä, että rakastan yksinoloa). On helpompi sanoa, että katotaan.

Mikä hinku teillä on ylipäänsä viettää aikaanne toistenne kanssa? Minä rakastan olla yksin ja hiljaa. Nautin elämästäni ilman jotain tunkeilevia idiootteja, kahvikekkereitä tai mökkitalkoita.

Vierailija
25/47 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minulle se on hienovarainen keino kieltäytyä asioista joita ei ole pienintäkään aikomusta tehdä. Katsotaan nyt milloin sopii=ei koskaan.

Mikä meni kasvatuksessasi pieleen? Eikö ole rohkeutta olla rehellinen?

Hyvin monet ihmiset eivät itseasiassa tahdo ja hyväksy sitä, että ollaan rehellisiä. Seuraelämään nyt kuuluu se, ettei töksäytetä sanoa kaikkea mitä ajattelee. Näin voidaan olla tekemisissä myöhemminkin.

Wow.. Roikotat ihmisiä jotta voit käyttää heitä hyväksesi silloin kuin sinä satut tarvitsemaan palvelusta. Hyi helv..

Vierailija
26/47 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen huoletta muita suunnitelmia. Pari kertaa on suututtu, kum päiväkausia sitten sanottu ”katotaan” muuttuukin ”joo”ksi muutaman tunnin ennen h-hetkeä. Voi kulta, mulla on jo muuta! :x

Vierailija
27/47 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heivaan parin kerran jälkeen elämästäni. Mulla on paljon kavereita ja elämää, eikä pienintäkään tarvetta roikkua kenenkään hihassa.

Että katotaan vaan.

Mikä ongelma tämä sitten on sinulle, että täytyy noin tuohtua?

Vierailija
28/47 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viihdyn yksin. Ihmisten kanssa oleminen on mulle suoritus tai työtehtävä. Smalltalk on turhaa, enkä jaksa nähdä ihmisiä ja lätistä niiden kanssa jotain ”poikani pääsi urheilulukioon ja minulla on uudet verhot” -paskaa.

En minä voi joka pallonaamalle selvittää sieluni omituisuutta (sitä, että rakastan yksinoloa). On helpompi sanoa, että katotaan.

Mikä hinku teillä on ylipäänsä viettää aikaanne toistenne kanssa? Minä rakastan olla yksin ja hiljaa. Nautin elämästäni ilman jotain tunkeilevia idiootteja, kahvikekkereitä tai mökkitalkoita.

Sinusta ei mielenkiintoiset ja älykkäät ihmiset selvästikään ole edes kiinnostuneita, kun et ole tavannut.

Vierailija
29/47 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heivaan parin kerran jälkeen elämästäni. Mulla on paljon kavereita ja elämää, eikä pienintäkään tarvetta roikkua kenenkään hihassa.

Että katotaan vaan.

Mikä ongelma tämä sitten on sinulle, että täytyy noin tuohtua?

Tuohtua?

Vierailija
30/47 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minulle se on hienovarainen keino kieltäytyä asioista joita ei ole pienintäkään aikomusta tehdä. Katsotaan nyt milloin sopii=ei koskaan.

Mikä meni kasvatuksessasi pieleen? Eikö ole rohkeutta olla rehellinen?

Hyvin monet ihmiset eivät itseasiassa tahdo ja hyväksy sitä, että ollaan rehellisiä. Seuraelämään nyt kuuluu se, ettei töksäytetä sanoa kaikkea mitä ajattelee. Näin voidaan olla tekemisissä myöhemminkin.

Wow.. Roikotat ihmisiä jotta voit käyttää heitä hyväksesi silloin kuin sinä satut tarvitsemaan palvelusta. Hyi helv..

En roikota ihmisiä, sillä tokihan kaikki tajuaa sen, että katsotaan ei ole mikään sitoumus tai suostumus. Enkä ylipäätään tarvitse palveluksia tuttaviltani. Jos nyt en halua jonkun tietyn tyypin kanssa lähteä vaikkapa viikoksi kiertelemään joka perähikiän länkimuseoihin, niin siitä huolimatta voin pyytää hänet vaikkapa viikonloppuna syömään tai mökille rentoutumaan.

Vierailija
31/47 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ehdotan jollekin että katsotaan alkuviikosta, niin kun otan alkuviikosta yhteyttä, ymmärrän kyllä että siellä toisessa päässä saattaa olla jo suunnitelmia tehtynä enkä ota siitä nokkiini. Tai vastaavasti jos joku sanoo mulle että katsotaan illemmalla onko paremmin aikaa soitella, niin en istu luuri kourassa päivystämässä vaan elän elämääni ja joko olen kuulolla illalla tai en. Ei se "katsomisen ehdottaminen" tarkoita, että "varaa mulle kalenteristasi tämä aika". Se meinaa sitä, että katsotaan mitä sitten on kenellänkin meneillään ja eletään sen mukaan.

"Katsottelijoita" ei haittaa, jos se katsomisen tuloksena ei ehdi nähdä / toisella on muuta menoa / ei enää kiinnosta / muu syy. Hehän ovat muutenkin hetkessä eläjiä ja ymmärtävät, että tilaisuuteen kannattaa tarttua silloin kun se on. Ja tarkistavat sitten myöhemmin, että mikäs tilaisuuden tilanne sitten katsomishetkellä mahtaakaan olla.

Tietysti jos haluaa lyödä jotain lukkoon, niin se on sitten lukkoon lyötävä ja siinä pysytään. Ja sekin on ok.

Vierailija
32/47 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olethan sinä täysin vapaa tekemään omia muita suunnitelmia. Ei se katsotaan ole mikään lupaus. Lähinnä se tarkoittaa, että näin voidaan tehdä jos molemmille sopii.

Jos pyydän kaveria vaikka illalla leffaan ja hän sanoo katotaan. Tällöin olen mielestäni ehdottanut tapaamista hänelle ja "varannut" illan hänen käyttöönsä alustavasti. Jotenkin musta tuntuisi kurjalta pyytää toista kaveria hänen tilalleen, jos vaikka tämä ensin pyytämäni suvaitsisi vaikka neljän tunnin päästä ilmoittaa että juu lähdetäänkin vaan. Sitten onkin kökköä kun on tullut tuplabuukkaus

Ainoastaan siinä tapauksessa mielestäni ok pyytää "kaveri b:tä" että a:n sanottua katotaan, mainitsen et ok olen menossa mutta taidan pyytää sitten kaveri b:tä.

Vierailija
33/47 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen huoletta muita suunnitelmia. Pari kertaa on suututtu, kum päiväkausia sitten sanottu ”katotaan” muuttuukin ”joo”ksi muutaman tunnin ennen h-hetkeä. Voi kulta, mulla on jo muuta! :x

Minä olen katsotaan tyyppi ja minulle on täysin selvää, että jokainen tekee omat suunnitelmansa , koska mitään ei ole sovittu.

Vierailija
34/47 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman tyhjän ”katotaan” jälkeen en enää pyydä hlöä minnekään. Ehdottaa itse itselleen sopivaa aikaa ja paikkaa. Helppoa.

Vierailija
35/47 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pyydän kaveria vaikka illalla leffaan ja hän sanoo katotaan. Tällöin olen mielestäni ehdottanut tapaamista hänelle ja "varannut" illan hänen käyttöönsä alustavasti. Jotenkin musta tuntuisi kurjalta pyytää toista kaveria hänen tilalleen, jos vaikka tämä ensin pyytämäni suvaitsisi vaikka neljän tunnin päästä ilmoittaa että juu lähdetäänkin vaan. Sitten onkin kökköä kun on tullut tuplabuukkaus

Ainoastaan siinä tapauksessa mielestäni ok pyytää "kaveri b:tä" että a:n sanottua katotaan, mainitsen et ok olen menossa mutta taidan pyytää sitten kaveri b:tä.

Minusta on täysin ok ottaa se kaveri elokuviin, joka heti lupaa tulla.

Vierailija
36/47 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman tyhjän ”katotaan” jälkeen en enää pyydä hlöä minnekään. Ehdottaa itse itselleen sopivaa aikaa ja paikkaa. Helppoa.

Juuri näin.

Vierailija
37/47 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mä ehdottaisin kaverille illalla leffaanmenoa ja hän vastaisi "katsotaan", sanoisin että ei katsota kun pitäisi nyt tietää että voin pyytää jotakuta toista tilalle. Oma moka jos tyytyy siihen vastaukseen, kannattaa sanoa että nyt ei auta tuo sun vastaus vaan pitää sanoa kyllä tai ei. Jos on tuollaisesta kohtuullisen kiireisestä asiasta kyse.

Vierailija
38/47 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ehdotan jollekin että katsotaan alkuviikosta, niin kun otan alkuviikosta yhteyttä, ymmärrän kyllä että siellä toisessa päässä saattaa olla jo suunnitelmia tehtynä enkä ota siitä nokkiini. Tai vastaavasti jos joku sanoo mulle että katsotaan illemmalla onko paremmin aikaa soitella, niin en istu luuri kourassa päivystämässä vaan elän elämääni ja joko olen kuulolla illalla tai en. Ei se "katsomisen ehdottaminen" tarkoita, että "varaa mulle kalenteristasi tämä aika". Se meinaa sitä, että katsotaan mitä sitten on kenellänkin meneillään ja eletään sen mukaan.

"Katsottelijoita" ei haittaa, jos se katsomisen tuloksena ei ehdi nähdä / toisella on muuta menoa / ei enää kiinnosta / muu syy. Hehän ovat muutenkin hetkessä eläjiä ja ymmärtävät, että tilaisuuteen kannattaa tarttua silloin kun se on. Ja tarkistavat sitten myöhemmin, että mikäs tilaisuuden tilanne sitten katsomishetkellä mahtaakaan olla.

Tietysti jos haluaa lyödä jotain lukkoon, niin se on sitten lukkoon lyötävä ja siinä pysytään. Ja sekin on ok.

Juuri näin. Jos sanon, että katsotaan myöhemmin, niin en mitenkään oleta, että toinen pistää muut asiansa ja suunnitelmansa jäihin minun vuokseni.

Vierailija
39/47 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmälliset aikataulut sopivat perheettömille ihmisille. Itselläni on tässä viimeiset 10 vuotta ollut omat lapseni huolehdittavana sekä omat vanhempani, joista isäni on dementikko. Mieheni on yrittäjä, eli työ vie aika paljon hänen aikaansa. Elämä on ollut aika härdelliä, koskaan ei ole voinut aamulla tietää mistä tilanteesta illalla itsensä löytää. Se on voinut olla, että olen ollut kissojen, koirien ja poliisin kanssa etsimässä isääni. Tai olen ollut jääkiekkoa pelaavan poikani kanssa ensiavussa. Tai äitini kanssa ensiavussa. Ja olen ainoa lapsi, joten en voi pistää sisaruksieni kanssa vuoroviikkoja vanhempieni suhteen.  Siksi, jos joku pyytää jonnekin, niin ensimmäinen vastaukseni on katotaan.  Mielelläni lähden, mutta se tunne, kun olet päivällä sopinut jotain ja illalla on sitten jokin muu ohjelma.

Vierailija
40/47 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hankalilta nuo katsottelijat kuulostaa. Miksei voi vaan kieltäytyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä