Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö yliopistoilla enää mitään?

Vierailija
15.07.2018 |

Jos, niin mitä?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Täällä humanistit suitsuttavat omaa erinomaisuuttaan, mutta lompakko on ohut kuin kinkkusiivu. Jos te ootte kerran niin hemmetin älykkäitä, niin miksi olette köyhiä työttömiä? Jokin ei täsmää.

Vierailija
42/66 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tilausta taidoille kirjoitti:

Heh. Täällä humanistit suitsuttavat omaa erinomaisuuttaan, mutta lompakko on ohut kuin kinkkusiivu. Jos te ootte kerran niin hemmetin älykkäitä, niin miksi olette köyhiä työttömiä? Jokin ei täsmää.

Ettei oletuksissasi olisi ongelmia? Ihan vaan heittona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä ihmis/luonnontieteiden vastakkainasettelua. Kaikki suuret tutkijat ovat monipuolisesti kiinnostuneet eri tieteistä. Yliopistojen pitäisi kehittää opiskeluja yli oppiainerajojen. Terveisin humanistikoodari.

Vierailija
44/66 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän yliopistojen ainoa tehtävä on aivopestä oppilaansa kommunismiin ja kulttuurimarxismiin, jossa myös onnistuvat tyhmempiin ja yksinkertaiseksi jääneiden oppilaiden osalla.

Yliopistojen alkuperäinen tarkoitus toimia tieteellisenä oppilaitoksena on raiskattu kommunismin hedelmillä.

Vierailija
45/66 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän päivän yliopistojen ainoa tehtävä on aivopestä oppilaansa kommunismiin ja kulttuurimarxismiin, jossa myös onnistuvat tyhmempiin ja yksinkertaiseksi jääneiden oppilaiden osalla.

Yliopistojen alkuperäinen tarkoitus toimia tieteellisenä oppilaitoksena on raiskattu kommunismin hedelmillä.

Meillä täällä Suomessa (hieman) eri tilanne, mutta terveisiä ja hyviä voimia vaan sinne xxxx Koreaan...Vai oletko yksi niistä reppanoista, jotka odottivat liian paljon yliopistolta. Kenties vain petyit kun kanditutkielmasi ei saanutkaan kunniamainintaa suurena ja merkittävänä tieteellisenä julkaisuna, johon sittemmin kaikki tieteentekijät olisivat viitanneet tai ainakin maininneet esikuvanaan.

Vierailija
46/66 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tieto on ehkä netissä, mutta miten meinasitte päästä käsiksi ja olla kykeneviä ymmärtämään ja arvioimaan tieteellisiä julkaisuja ilman pääsyä tieteellisiin tietokantoihin? Harva yliopiston kanssa tekemisissä olematon varmaan itse makselee niitä kalliita lisenssejä päästäkseen lukemaan tutkimuksia.

Valtaosa siitä Googlesta löytyvästä vapaasti käytettävistä ”tieteestä” on vahvasti popularisoitua. Jos haluaa ymmärtää syy-seuraussuhteita ja kokonaiskuvaa yliopistotasolla, on välttämätöntä lukea tieteellisiä julkaisuja.

Vierailija
47/66 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetapa päästä käyttämään satojentuhansien arvoisia mikroskooppeja sairaalan labraan tai yrityksiin ilman yliopistokoulutusta, saati tekemään diagnooseja tai kehittämään lääkkeitä.

Vierailija
48/66 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso tilipussiko se on sivistyksen ylin mittari?

Vierailija
49/66 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä täällä Suomessa (hieman) eri tilanne, mutta terveisiä ja hyviä voimia vaan sinne xxxx Koreaan...Vai oletko yksi niistä reppanoista, jotka odottivat liian paljon yliopistolta. Kenties vain petyit kun kanditutkielmasi ei saanutkaan kunniamainintaa suurena ja merkittävänä tieteellisenä julkaisuna, johon sittemmin kaikki tieteentekijät olisivat viitanneet tai ainakin maininneet esikuvanaan.

Kaltaisistasi juuri taisin tuossa viestissäni kirjoittaakin.......

Vierailija
50/66 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään mitään. Kaikki vaan insinööriksi tai paskaa lapioimaan.

Vierailija
51/66 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistotieto on aina vanhentunutta. Ajantasainen tieto on netissä.

Vierailija
52/66 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti riippuu alasta. Filosofian maisterina olen itse ravintola-alan töissä, monet valmistuneista opiskelukavereistani kaupan kassoina. 

Vierailija
53/66 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopistotieto on aina vanhentunutta. Ajantasainen tieto on netissä.

Netistä niitä ajantasaisia tietoja yliopistossa opiskellaan. Siis tieteellisistä tietokannoista alan julkaisuista, ei Wikipediasta. Tutkinto antaa valmiudet myös ylläpitää asiantuntijuuttaan seuraamalla alaa valmistumisen jälkeenkin. Lähdekritiikki on yksi tärkeimmistä asioista, joita yliopistossa opitaan.

Vierailija
54/66 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletat liikoja tuosta Kansallisen vastarinnan äänitorvesta.

Vierailija
55/66 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti riippuu alasta. Filosofian maisterina olen itse ravintola-alan töissä, monet valmistuneista opiskelukavereistani kaupan kassoina. 

Porvoon yliopisto?

Vierailija
56/66 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porvoon yliopisto?

Mistä sä tiesit?

Vierailija
57/66 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen historioitsija. Ystäväni samoin. Tilipussiin solahtaa jokaisella n. 4000 euroa kuussa ja useimmilla on vakivirka. Ei tällä rikastu, mutta ihan mukavasti elää.

Vierailija
58/66 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen historioitsija. Ystäväni samoin. Tilipussiin solahtaa jokaisella n. 4000 euroa kuussa ja useimmilla on vakivirka. Ei tällä rikastu, mutta ihan mukavasti elää.

Teetkö historia -alaan liittyvää työtä?

Vierailija
59/66 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta kaiken haluamansa tiedon löytää netistä, jos osaa etsiä ja on kielitaitoinen. Tunnen lähes 30 vuotiaan henkilön, joka ei suin surminkaan halua yliopistoon aikaansa tuhlaamaan, kun tahtoo mieluummin oppia itse ja niitä asioita, jotka häntä kiinnostavat ja ovat kuhunkin tilanteeseen tarpeellisia. Tekee töitä lisätyn todellisuuden parissa.

Näitten superihmisten kannattaisi käydä se yliopisto. Eihän se heille olisi kuin pieni harrastus siinä sivussa. Ei tarvitsisi selitellä, että kyllä minä osaan vaikka ei tutkintoa olekkaan kuin vallilan amiksesta. Lisäksi laadunvalvonnassa varmasti on jatkuvia umpikujia näiden tyyppien kanssa joilta puuttuu oikea koulutus. 

Vierailija
60/66 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta kaiken haluamansa tiedon löytää netistä, jos osaa etsiä ja on kielitaitoinen. Tunnen lähes 30 vuotiaan henkilön, joka ei suin surminkaan halua yliopistoon aikaansa tuhlaamaan, kun tahtoo mieluummin oppia itse ja niitä asioita, jotka häntä kiinnostavat ja ovat kuhunkin tilanteeseen tarpeellisia. Tekee töitä lisätyn todellisuuden parissa.

Näitten superihmisten kannattaisi käydä se yliopisto. Eihän se heille olisi kuin pieni harrastus siinä sivussa. Ei tarvitsisi selitellä, että kyllä minä osaan vaikka ei tutkintoa olekkaan kuin vallilan amiksesta. Lisäksi laadunvalvonnassa varmasti on jatkuvia umpikujia näiden tyyppien kanssa joilta puuttuu oikea koulutus. 

Juu minäkin osaan maalata vaikken olekaan käynyt ammattikoulun maalarilinjaa. Aika huonoa lopputulemaa tulee, ei kukaan varmaan palkkaisi minua maalaushommiin, muttaihan turha sitä koulutusta on käydä. Netistä näkee paljon näitä tee-se-itse -videoita. Välillä olen sähköhommavideoita katsellut kanssa, ihan iisiltä vaikuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän