Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
1421/5687 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on teidän paras sijoitus kokeessa? itsellä tais olla joku 194. varasija viime vuonna, kun luin artikkelit vaan kerran läpi ja tilastosta osasin yleisimmät asiat.... :D

Vierailija
1422/5687 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän tossa MoCA-artikkelin liite 1 Alzheimer-potilaiden ajokilometrien keskiarvon olla 19220 eikä 9220?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1423/5687 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uni tulee samalla tavalla kuin muinakin iltoina: pienellä farmakologisella avulla.

Vierailija
1424/5687 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisiköhän tossa MoCA-artikkelin liite 1 Alzheimer-potilaiden ajokilometrien keskiarvon olla 19220 eikä 9220?

Opetteletteko noita ulkoa? Mä aattelin vaan jotain keskiarvoja tuloksista mut musta jotkut ajokilometrit ja ikien hajonnat on aika turhia

Vierailija
1425/5687 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän ne tulokset nyt oikeasti lukea ja sisäistää. :P Siihen kuuluu se, että huomaa tuollaisen ilmeisen virheen, vaikka ei lukuja ulkoa opettelisikaan.

Keskiarvo ei tietenkään voi olla vaihteluvälin ulkopuolelta.

Samalla tietysti oppii sen, että kukaan ei ole täydellinen ja virheitä sattuu. Omalle tutkimukselle ja sen numeroille tulee tosi nopeasti sokeaksi.

Vierailija
1426/5687 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä neurogeneesi ollut johdonmukaisin artikkeli, melko helppoa asiaa mutta tosi paljon samankaltaisia kokeita eri tutkijoilta. Moca artikkelissa ja väkivalta intervention luvuissa ja tekstissä oli ristiriitoja. Savant ja urheiluidentiteetti johdonmukaisia. TERVEYSINTERVENVENTIO selkeä ja johdonmukainen, tosi paljon samankaltaisia teorioita (esim. Keskisuuret teoriat ja bct taksioomissa paljon muistettavaa.) tilasto täynnä virheitä, sekava ja huonosti selitetty. tarvittava tilasto osaaminen hankittu muualta. nyt vielä kolmen viimeisen kimppuun ja sitten kertaamaan. uskon, että epäjohdonmukausia asioita ei kysytä kokeessa, esim oliko Mocan tarkkaavaisuutta tilastollisesti merkittävä.

Vierailija
1427/5687 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin viime vuonna 1. varasijalle, vähän turhauttavaa :DDDD tosin siinä oli se soveltuvuuskoe auttamassa, joka nosti mun sijaa  30:lla paikalla jos vertaa mun sijoitukseen pelkän kirjallisen kokeen perusteella. Tai olin kai kirjallisen kokeen ja yo pisteiden perusteella 62. , ja just 62 otettiin soveltuvuuskokeisiin. 

Vierailija
1428/5687 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän mennessä neurogeneesi ollut johdonmukaisin artikkeli, melko helppoa asiaa mutta tosi paljon samankaltaisia kokeita eri tutkijoilta. Moca artikkelissa ja väkivalta intervention luvuissa ja tekstissä oli ristiriitoja. Savant ja urheiluidentiteetti johdonmukaisia. TERVEYSINTERVENVENTIO selkeä ja johdonmukainen, tosi paljon samankaltaisia teorioita (esim. Keskisuuret teoriat ja bct taksioomissa paljon muistettavaa.) tilasto täynnä virheitä, sekava ja huonosti selitetty. tarvittava tilasto osaaminen hankittu muualta. nyt vielä kolmen viimeisen kimppuun ja sitten kertaamaan. uskon, että epäjohdonmukausia asioita ei kysytä kokeessa, esim oliko Mocan tarkkaavaisuutta tilastollisesti merkittävä.

Kiitos! Ihan mahtavaa :) yritetään lisätä tähän listaksi lisää näitä epäjohdonmukaisuuksia, sillä mielestäni auttaa hahmottamaan näitä paremmin kun virheet tiedossa. Ehkä tämä onkin osa pääsykoetta ja yhtenä tehtänä kuuluu ilmoittaa virheet ja epäjohdonmukaisuudet :D

Vierailija
1429/5687 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin viime vuonna 1. varasijalle, vähän turhauttavaa :DDDD tosin siinä oli se soveltuvuuskoe auttamassa, joka nosti mun sijaa  30:lla paikalla jos vertaa mun sijoitukseen pelkän kirjallisen kokeen perusteella. Tai olin kai kirjallisen kokeen ja yo pisteiden perusteella 62. , ja just 62 otettiin soveltuvuuskokeisiin. 

'

EIKÄ oon pelänny tota 1. varasijaa alusta asti ! Paljon tsemppii, toivottavasti tänä vuonna pääset sisälle !!!

Vierailija
1430/5687 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko ainoa, joka on haaveillut siitäkin, että sais kokeessa täydet pisteet? Tänä vuonna siis ilmeisesti 120 pistettä, jonka saa 1% hakijoista eli enemmän kuin yksi henkilö. Ei se omalla kohdalla mitenkään todennäköiseltä tunnu, mutta ainahan kaikesta voi haaveilla. :P

Vierailija
1431/5687 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tänä vuonna ei oo enää 100 pisteen rajaa? Mitenköhän toi sit käytännössä toimii jos korkeiden hakijamäärien vuoksi sisällekin pääsee varmaan vaan vähän yli 1%; pakkohan sitä sitten on tähdätä täysiin pisteisiin D:

Vierailija
1432/5687 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä odota saavani täysiä pisteitä, koska ei tarvitse olla just se ykkösparas, että pääsee sisälle.. Toki ois kiva, jos sais reilusti sen sisäänpääsyn rajan yli pisteitä. Itse jäin viime vuonna varasijalle 180., eli todella mahdottoman kauas. Mut kuitenkin edes varasijalle.

Vierailija
1433/5687 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei pisteillä mitään väliö, kunhan sisään pääsis vaikka viimesenä :p

Vierailija
1434/5687 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai tänä vuonna ei oo enää 100 pisteen rajaa? Mitenköhän toi sit käytännössä toimii jos korkeiden hakijamäärien vuoksi sisällekin pääsee varmaan vaan vähän yli 1%; pakkohan sitä sitten on tähdätä täysiin pisteisiin D:

Aina on ollut niin, että suurimmalla osalla kokeessa olijoista ei oo mitään mahiksia päästä sisään, kun niin moni käy vain kattomassa kokeen ja/tai ei osaa tarpeeks hyvin asioita, joten ihan hyvin se tulee toimimaan. Etenkin tänä vuonna on niin koska tosi moni uusi haki varmaan siksi koska luuli ettei tilastoa pidä osata. Jos kaikkia kokeessa olijoita ois esimerkiks 4000 niin 40 parhainten menestynyttä saa 120 pistettä ja loppujen hakijoiden raakapisteet sitten skaalataan tähän.

Vierailija
1435/5687 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups, *parhaiten. Ei siis tarvitse pyrkiä 120 pisteeseen.

Vierailija
1436/5687 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savant-artikkeli:

”Absoluuttinen sävelkorva kuuluu olennaisena osana musiikilliseen savant-ilmiöön.”

Ja heti muutamaa riviä myöhemmin:

”Joillakin henkilöillä, joilla on musikaalinen savant-lahjakkuus, on havaittu absoluuttinen sävelkorva.”

Ihanaa miten selkeää!

Vierailija
1437/5687 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotteko kokeessa ens tehä tilasto- vai aineistotehtävät?

Vierailija
1438/5687 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisijaisia hakijoita kunkin yliopiston psykaan on yhteensä 3774, joten kaikkien kokeessa olijoiden määrä ei varmaan paljoa sen yli 4000 nouse. Rutkasti pääsee siis sisään niitäkin, joiden skaalatut pisteet ei oo 120.

Vierailija
1439/5687 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uni tulee samalla tavalla kuin muinakin iltoina: pienellä farmakologisella avulla.

Joka iltako? Ei kuulosta kovin hyvältä :/

Vierailija
1440/5687 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

öööö mikä on tää sielubtiede XD ihan kauhee, eihän tässä oo päätä eikä häntää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi