Psykologia 2019
Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)
Kommentit (5687)
Saako sillä nelilaskimella mitenkään toista potenssia? vai onko aina näpyteltävä kertolasku esim 100580*100580 jne?
Tykkään tän vuoden artikkeleista paljon enemmän kun viime vuoden htt-artikkeleista ! Tänä vuonna on enemmän vaihtelevuutta aihepiireissä niin ei oo yhtä helppoa sekoittaa tietoja keskenään
Aiotteko kokeessa tarkistaa laskutehtäviä? Riittääköhän aika moiseen.. näppäilyvirheen vaara vaan aika suuri kun pirusti lukuja ja näpyteltävää..
Vierailija kirjoitti:
Aiotteko kokeessa tarkistaa laskutehtäviä? Riittääköhän aika moiseen.. näppäilyvirheen vaara vaan aika suuri kun pirusti lukuja ja näpyteltävää..
Aion
Riippuu kokeesta, yritän laskea mahdollisimman paljon ja saada mahdollisimman ison osan tehtävistä tehtyä, toki sillee et keskittyy tarkkaan laskemiseen kokeen aikana, aikaa tuskin jää kokeen tarkastamiselle saati sitten kaikkien tehtävien tekemiseen. viime vuosina Jyväskylässä on ainakin vaadittu nippeli tietoa, uskon et nyt yhdistyy vaativa tilasto osaaminen Jyväskylässä vaadittuun ulkoa osaamiseen ja nippelitietoihin. molempien kokeiden haastavin osuus siis.
Mitä eväitä aiotte ottaa kokeeseen mukaan? Vesipullo, banaani, omena, myslipatukka itsellä mielessä. Ehkä joku hyvä sämpylä vois kanssa olla hyvä johonkin pikku taukoon!
Opetteletteko tuota järjestyskorrelaation kaavan todistamista?
Vierailija kirjoitti:
Opetteletteko tuota järjestyskorrelaation kaavan todistamista?
Miksi ihmeessä opettelisin, kun siinä lukee, ettei sen osaamista vaadita?
Ärsyttää kun khii toiseen riippumattomuustestissä aineisto sanoo että kaikkien odotettujen frekvenssien tulee olla vähintään 5, vaikka aikasemmin valmennuskurssilla on opetettu, että riittää että korkeintaan 20% on alle 5.
Siis en tajua miten jotkut sanoo että kuusi artikkelia hallussa jo nyt! Paniikki! Itsellä neljännen muistiinpanojen kirjoitus käynnissä, huomenna pääsen viidenteen artikkeliin.
Mä en tiedä meneekö mulla kauheen hyvin. Tuntuu että etenen superhitaasti eikä oo sellasta tunnetta että mikään olis hallussa. Ja silti väsyttää jo lukeminen ja lihakset on kipeet kai istumisesta ja stressistä. Aikasemmin tää samanlainen fiilis kroppaan mulle on tullu tuntien siivoamisesta. Että on kyllä aika surkuhupaisaa, kun pääsykoelukeminen on kuitenkin kaukana fyysisesti raskaasta työstä.
Urheiluartikkelia lukiessa päässä soi vaan blaa blaa blaa blaa.
Vierailija kirjoitti:
Urheiluartikkelia lukiessa päässä soi vaan blaa blaa blaa blaa.
Odota vain kun pääset terveysinterventioihin. 50 sivua blaablaata:D itselle ainakin urheiluartikkeli paaljon enemmän asiaa kuin terveysartikkelissa.
Neurogeneesi taas paras artikkeli.
Oonko jotenki tyhmä vai eikö tilastomateriaalissa ole kaikkien tehtävien ratkaisuja… osa tehtävistä puuttui kokonaan ja esim siitä lehden jako tehtävästäkin puuttui D) kohdan vastaus😅
Nainen perheväkivallan tekijänä -artikkelissa tekstissä sanotaan ihan eri tuloksia kuin taulukoissa on - kumpaa oikein pitäisi uskoa?!
Vierailija kirjoitti:
Nainen perheväkivallan tekijänä -artikkelissa tekstissä sanotaan ihan eri tuloksia kuin taulukoissa on - kumpaa oikein pitäisi uskoa?!
ja oon varmaa tyhmä mut miks siinä taulukko 3 ei oo kaikkia tuloksia :D
Vierailija kirjoitti:
ja oon varmaa tyhmä mut miks siinä taulukko 3 ei oo kaikkia tuloksia :D
Mä mietin tätä kans.. Oliks ne jotenkin epärelevantteja vai häh :D
Vierailija kirjoitti:
Mitä eväitä aiotte ottaa kokeeseen mukaan? Vesipullo, banaani, omena, myslipatukka itsellä mielessä. Ehkä joku hyvä sämpylä vois kanssa olla hyvä johonkin pikku taukoon!
Varmaan vettä, kahvia, jonkun proteiinipatukan ja karkkipussin tms :D jotenkin tuntuu että kaikki hirveesti aivotoimintaa vaativa, varsinkin matikan laskeminen kuluttaa multa kaikki glukoosit aivoista kun tekee ihan järjettömästi mieli karkkia sillon ja tuntuu että se kans virkistää.
Heh, tuo piristi: toivotaan että näin käy :)