Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
5421/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teette te kaikki joille ei tänä vuonna paikka auennut? Pitäisi katsoa tulevaan ja suunnitella tulevaa vuotta, muttei mitään ideaa mitä tekisi. Vinkkejä, ja ehkä hieman vertaistukea pettymykseen kaivattaisiin muilta "hylätyiltä" .

Just heräilin tässä ja muistin etten päässyt, tosi paskalta tuntuu että suuri unelma jäikin saavuttamatta. Tosin hain ite vasta ekaa kertaa tosissani (vaikka välivuosia onkin jo takana..) ja tosi lähelle meni, niin ehkei se kuitenkaan ole niin suuri häpeä. Itse aion kyllä lähteä vaan suosiolla reissuun, ehkä useampaankin, onneksi oli säästöjä paljon opiskeluja varten, voihan niitä näinkin käyttää ja kerätä sitten uusia ensi vuodeksi. Aloin myös harkitsemaan ulkomailla opiskelua, niin aion sitä vaihtoehtoa tutkia nyt syksyllä ja niihinhän on hautkin jo ennen vuoden loppua, että siinä ainakin on tekemistä :D ensi keväänä sitten haen kyllä uudestaan suomessakin. Toivottavasti säkin keksit jotain mahtavaa, isot halit sinne. :) Ehkä voidaan jatkaa juttelua tossa psyka 2020-keskustelussa.

Vierailija
5422/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei sinä galluppien järjestäjä, saitko paikan? Onnea kaikille sisäänpäässeille!

Varmaan useampikin järjesti galluppeja, mutta minäkin ainakin jokusen. Olen se, joka pääsi ykköskohteeseensa Helsingin maisteriin 117 pisteellä. Ekaksi tuli hyväksyntä myös Jyväskylästä, mutta se oli mulla vasta kolmosena. Tosi tyytyväinen oon kyllä omaan suoritukseen ja hyvillä mielin aloittamassa opinnot!

Suuret onnittelut sulle! Arvelen, ettet kuitenkaan ole se samainen tyyppi, joka näytti tehtailevan näitä galluppeja pystyyn aivan vimmoissaan. Mulle jäi vaikutelma hyvin stressaantuneesta hakijasta ja nyt pohdin, josko tämä olettamani henkilö sai kuin saikin paikan. Toivon näin, muuten saatan olla vähän huolissani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5423/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/3496899/korkeakoulujen-varasijojen-odot…

Tuolla varasijaketju edelleen epätietoisille. :’)

Vierailija
5424/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yks, jonka yöunet jäi vähälle 😁Tätä kaikkea ei kyl vaan pysty sisäistämään. 12-vuotiaasta asti, kun on haaveillut psykologin urasta ja mitään varasuunnitelmaa ei oo koskaan ollut ja nyt 10 vuotta myöhemmin se koulupaikka aukes, tuntuu niin uskomattomalta!

Vierailija
5425/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin Joensuuhun! Tää oli mulla neljäs hakukerta, vaikee jotenkii sisäistää että tää on nyt oikeesti totta 😍😍 Onnea kaikille opiskelupaikan saaneille ja hurjasti tsemppiä niille joilla ei vielä paikka auennut! ❤️

Vierailija
5426/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki te ketkä ette päässeet ja aiotte hakea ensi vuonna:

aikooko moni kirjoittaa yo-kirjoituksissa syksyllä/keväällä? Miten aiotte alkaa valmistautumaan ensi vuoden kokeeseen jos kuitenkin pääsykoe-kiintiö pienenee eikä välttämättä samanlaista valintakoetta enää tule?

Vierailija
5427/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöpsykologi kirjoitti:

Pääsin Joensuuhun! Tää oli mulla neljäs hakukerta, vaikee jotenkii sisäistää että tää on nyt oikeesti totta 😍😍 Onnea kaikille opiskelupaikan saaneille ja hurjasti tsemppiä niille joilla ei vielä paikka auennut! ❤️

Syksyllä nähdään. Muista liittyä FB-ryhmään Joensuun psykologian fuksit 2019

Vierailija
5428/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joensuulaisille vielä mitään ryhmää? Olisi kiva jutella ja tutustua jo ennen kun opinnot alkaa syksyllä kun ihan uusi kaupunki mulle enkä tunne sieltä ketään 😄 t. toinen joensuuhun päässyt

Vierailija
5429/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syksyllä nähdään. Muista liittyä FB-ryhmään Joensuun psykologian fuksit 2019

Olenko ainut joka ei tuota ryhmää fb:stä löydä? :o

Vierailija
5430/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aikooko moni kirjoittaa yo-kirjoituksissa syksyllä/keväällä? Miten aiotte alkaa valmistautumaan ensi vuoden kokeeseen jos kuitenkin pääsykoe-kiintiö pienenee eikä välttämättä samanlaista valintakoetta enää tule?

En aio kirjoittaa, koska itsellä sen verran huonot arvosanat, että niitä kaikkia pitäisi korottaa 1-3 arvosanalla, että voisi olla hyötyä psykalle pelkässä yo-kiintiössä. Enkä usko että pystyisin siihen, kun lukiosta on mulla jo niin paljon aikaa, että vanhatkin tiedot on hyvin unohtuneet.

Ajattelin treenata ainakin logiikkaa, ehkä aiempien vuosien tilastoa myös.

Vierailija
5431/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuu tänne keskustelemaan! :) https://www.vauva.fi/keskustelu/3496665/psykologia-2020

Siellä voi alkaa pohtia esim. miten todistukset jatkossa vaikuttavat. Onko vielä yhteispistekiintiö vai onko se vaan joko tokarilla tai kokeella. Minä en edes tiedä, mun pisteilläni ei ole mitään jakoa yhteispistekiintiössä edes täysillä koepisteillä.

Vierailija
5432/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ketkä pääsitte joensuuhun! Kuinka paljon saitte kokeesta koepisteitä?

Vierailija
5433/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ketkä pääsitte joensuuhun! Kuinka paljon saitte kokeesta koepisteitä?

Kertoisin jos tietäisin, en tiedä mistä ne pisteet näkee :D

Vierailija
5434/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittyispä toi opintopolku ja pääsis ottamaan paikan vastaan

Vierailija
5435/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenellääkään liikuneet varasijat? Tähän ei tarvitse tulla näsäviisastelemaan mitään "ei ne liiku" tms. ne jotka ovat itse paikkansa saaneet.

Vierailija
5436/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenellääkään liikuneet varasijat? Tähän ei tarvitse tulla näsäviisastelemaan mitään "ei ne liiku" tms. ne jotka ovat itse paikkansa saaneet.

Varasijoissa on kait neljä eri jonoa. Ensi-yhteispisteet, ei-ensi-yhteispisteet, ensi-valintakoe ja ei-ensi-valintakoe. Uskoisin että jossakin viidestä yliopistossa jokin näistä neljästä jonosta liikkuu. Voisin lyödä rahani tiskiin Joensuun varasijojen puolesta.

Vierailija
5437/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaikka itellä kyl pitäis liikkua.

Vierailija
5438/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintopolun usein kysytyissä kysymyksissä on kysytty varasijojen päivittämisestä. Ymmärtäisin että näinä vikoina päivinä ne ei enää päivity ja maanantaista eteenpäin päivittyvät kerran päivässä aamupäivällä. :)

Vierailija
5439/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis myydä HTT:n pääsykoekirjat ja valmennuskeskuksen kirjoja, joissa on paljon tehtäviä ja vanhat valintakokeet + ratkaisut näihin. Jos jotakuta kiinnostaa.. :)

Vierailija
5440/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tietääkö kukaan miten toi homma toimii, kun on hyväksytty, mutta odottaa vielä ylempää kohdetta, että millon ton paikan pystyy ottamaan vastaan? Toisen asteen opinnoissahan paikan pystyy vastaanottamaan ja jäädä samalla odottomaan ylemmän kohteen varasijalle, mulla ei oo aikasempaa kokemusta korkeakoulujen vastaavasta tilanteesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi