Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
5441/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ole mitään tietoa millainen vuoden 2020 koe tulee olemaan, odotetaan nyt rauhassa edes syksyyn.

Vierailija
5442/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ole mitään tietoa millainen vuoden 2020 koe tulee olemaan, odotetaan nyt rauhassa edes syksyyn.

Vahva veikkaus että samanlaisena pysyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5443/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muille Jyväskylään päässeille tullut sähköpostia? Mulle ei ole vieläkään tullut mitään. En myöskään löydä Opintopolusta enää niitä uusille opiskelijoille tarkoitettuja linkkejä, jotka olivat siellä eilen. Näkyy ainoastaan se "tee opintotukihakemus". Huolestuttaa, että tapahtunut jokin virhe mun tuloksissa niin kuin joillakin muilla aloilla, vaikkei se varmaan kovin todennäköistä olekaan. :D

Vierailija
5444/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vahva veikkaus että samanlaisena pysyy.

On ollut huhuja, että ennakkomateriaali poistuis kokonaan niinku logopediassa. Saa nähdä

Vierailija
5445/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina saa otettua alemmat toiveet vastaan! Voi päättää jääkö jonottamaan ylempää samalla vai ottaako sitovasti alemman vastaan. Valtaosa ottanee alemman, kun ylemmästä ei ole toivoa, ja asuminen yms. pitää järjestää.

Kaikista pääsykokeista sekä yliopisto että AMK pitäisi ensi keväänä poistua ennakkomateriaali. Kerran puolet pääsee kuitenkin suoraan todistuksella sisään mitä sitä toiselle puoliskollekaan luetuttamaan tilastopläjäystä tms. Oikis on ilmoittanut, että siellä jatkuu ennakkomateriaali, muista en ole kuullut.

Näistä vuosikausien valmistautumisista ja pääsykoekierteestä halutaan eroon.

Vierailija
5446/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maanantaina saa otettua alemmat toiveet vastaan! Voi päättää jääkö jonottamaan ylempää samalla vai ottaako sitovasti alemman vastaan. Valtaosa ottanee alemman, kun ylemmästä ei ole toivoa, ja asuminen yms. pitää järjestää.

Kaikista pääsykokeista sekä yliopisto että AMK pitäisi ensi keväänä poistua ennakkomateriaali. Kerran puolet pääsee kuitenkin suoraan todistuksella sisään mitä sitä toiselle puoliskollekaan luetuttamaan tilastopläjäystä tms. Oikis on ilmoittanut, että siellä jatkuu ennakkomateriaali, muista en ole kuullut.

Mutta toiset pääsevät nimenomaan vuosikausien valmistautumisella. Kaikki ei ole mitään järjen jättiläisiksi syntyneitä. Siksi nykyisenlainen pääsykoe mielestäni on mitannut erinomaisesti motivaatiota. Eikä ennakkomateriaalin poistuminen edelleenkään aseta ihmisiä samalle viivalle, sillä toiset pystyvät hallitsemaan niitä lyhyessä ajassa paremmin kuin toiset... Ennakkomateriaaleihin puolestaan kaikki pystyvät perehtymään juuri niin paljon kuin oma osaaminen vaatii.

Vierailija
5447/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta toiset pääsevät nimenomaan vuosikausien valmistautumisella. Kaikki ei ole mitään järjen jättiläisiksi syntyneitä. Siksi nykyisenlainen pääsykoe mielestäni on mitannut erinomaisesti motivaatiota. Eikä ennakkomateriaalin poistuminen edelleenkään aseta ihmisiä samalle viivalle, sillä toiset pystyvät hallitsemaan niitä lyhyessä ajassa paremmin kuin toiset... Ennakkomateriaaleihin puolestaan kaikki pystyvät perehtymään juuri niin paljon kuin oma osaaminen vaatii.

Siis toiset pystyvät hallitsemaan kokeessa jaettua materiaalia paremmin kuin toiset piti sanomani.

Vierailija
5448/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua oikeesti huolettaa että miks mulle ei oo tullut sähköpostia ollenkaan??? Opintopolussa näkyy että hyväksytty ja maksoin jo ne yliopisto maksut, mutta mistään en nää esim omia pisteitä.

Jos hait Helsinkiin, niin pisteet näkyy HY:n Hakijakohtaiset pisteet -sivulta

Hain Joensuuhun :/

Vierailija
5449/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei sinä galluppien järjestäjä, saitko paikan? Onnea kaikille sisäänpäässeille!

Varmaan useampikin järjesti galluppeja, mutta minäkin ainakin jokusen. Olen se, joka pääsi ykköskohteeseensa Helsingin maisteriin 117 pisteellä. Ekaksi tuli hyväksyntä myös Jyväskylästä, mutta se oli mulla vasta kolmosena. Tosi tyytyväinen oon kyllä omaan suoritukseen ja hyvillä mielin aloittamassa opinnot!

Suuret onnittelut sulle! Arvelen, ettet kuitenkaan ole se samainen tyyppi, joka näytti tehtailevan näitä galluppeja pystyyn aivan vimmoissaan. Mulle jäi vaikutelma hyvin stressaantuneesta hakijasta ja nyt pohdin, josko tämä olettamani henkilö sai kuin saikin paikan. Toivon näin, muuten saatan olla vähän huolissani.

en mäkään kaikkia näitä galluppeja tehnyt mutta aika monta kuitenkin ja Helsinkiin pääsin viimein! En voi uskoa todeksi 

Vierailija
5450/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minämyös kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ketkä pääsitte joensuuhun! Kuinka paljon saitte kokeesta koepisteitä?

Kertoisin jos tietäisin, en tiedä mistä ne pisteet näkee :D

Sama xd

Vierailija
5451/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin... Minulla ei ole näkemystä siitä mikä olisi paras tapa. Tällainen pääsykoepuurtaminen on maailman mittakaavassa hyvin erikoinen ilmiö, ja siihen päälle yo-kokeet. Esim. Ruotsissa ei ole mitään yo-koetta, kaikki riittävästi kursseja käyneet saavat lakin. Mutta monessa muussa maassa on jotain vastaavanlaisia valtakunnallisia päättökokeita kuin Suomessakin, ja huijausbisnes kukoistaa.

Vuosikausien valmistautumisen ohella halutaan eroon valmennuskurssibisneksestä. Varmasti se jossain muodossa jatkuu edelleen, ja siirtyy myös lukioon, mutta ehkä nämä viikossa pystyyn lyödyt "osta tästä psykan artikkelien monivalintakoesetti, jossa on paljon virheitä" sentään katoavat.

Ongelmana kaikin puolin on, että lähes jokaiseen opiskelupaikkaan on "liikaa" hakijoita, ja määrää pitää jotenkin karsia. Rahan ei pitäisi olla se ratkaiseva tekijä.  Joka vuosi jää rannalle varmasti hyviä ja motivoituneita opiskelijoita. Eihän pääsykoe niin erottele, että ne 50 ovat parhaat ja loput 500 ihan surkeita. Iso osa niistä rannalle jääneistä olisivat oikein hyviä opiskelijoita, mutta kiintiön raja tuli vastaan ennen heitä.

Ennakkomateriaalipääsykokeiden poistaminen tulee näkymään vähemmillä perustaidoilla opiskelijoilla ja suuremmilla keskeytysmäärillä.

Ulkomailla karsintaa tehdään ekan vuoden opintomenestyksen perusteella. Onko se sitten parempi vaihtoehto. En tiedä.

Työllistäville hakupainealoille pitäisi tulla aloituspaikkalisäyksiä. Jäädään odottelemaan miten psykan kanssa käy!

Vierailija
5452/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs sitä nyt alkaa tavotella kun vuosien työ on palkittu.. kai sitä pitää vaan nauttia hetki

Vierailija
5453/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä yksi gallup!

Peukku ylös jos olet mies

Peukku alas jos olet nainen/(muu)

Vierailija
5454/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

UUSI YRITYS :D

Peukku ylös jos pääsit JA olet mies

Peukku alas jos pääsit JA olet nainen/muu

Vierailija
5455/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vieläkin ihan todella epäuskonen olo et pääsinkö muka oikeasti, entäs jos on tapahtunut joku virhe tai tää onkin vaan unta :'D Niin onnellinen ja helpottunut olo kun ei tarvitse enää miettiä et mitähän ensi vuonna. Tekis mieli vaan hehkuttaa kaikille tätä menestystä ja jutella siihen liittyvistä asioista kuten muutosta ja eri pääsykokeen tehtävistä ym mutta eihän mun läheisiä jaksa kiinostaa enkä viitsi koko ajan höpistä itsestäni :'D

Vierailija
5456/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vieläkin ihan todella epäuskonen olo et pääsinkö muka oikeasti, entäs jos on tapahtunut joku virhe tai tää onkin vaan unta :'D Niin onnellinen ja helpottunut olo kun ei tarvitse enää miettiä et mitähän ensi vuonna. Tekis mieli vaan hehkuttaa kaikille tätä menestystä ja jutella siihen liittyvistä asioista kuten muutosta ja eri pääsykokeen tehtävistä ym mutta eihän mun läheisiä jaksa kiinostaa enkä viitsi koko ajan höpistä itsestäni :'D

haha mulla ihan sama :D aattelin tilata koevastaukset muistoksi XD ja kiva nähä mistä joka ikinen piste tuli joilla tästä unelmasta tuli totta helsingin yliopistossa

Vierailija
5457/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on niiiin samat fiilikset! Ehkä uskon päässeeni oikeesti sisään kun tutor soittaa mulle :D Kelaa, ettei tarvii enää ikinä lukea pääsykokeisiin

Vierailija
5458/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietääkö joku muuten vaikuttaako arvosanat hyväksilukupäätökseen? esim avoimessa ja ulkomailla tehdyt opinnot

Vierailija
5459/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

haha mulla ihan sama :D aattelin tilata koevastaukset muistoksi XD ja kiva nähä mistä joka ikinen piste tuli joilla tästä unelmasta tuli totta helsingin yliopistossa

Mä käyn kattomassa kokeen ja otan siitä kuvat muistoks (myös sen takia etten voi uskoa saaneeni täysiä pojoja XD)

Vierailija
5460/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on niiiin samat fiilikset! Ehkä uskon päässeeni oikeesti sisään kun tutor soittaa mulle :D Kelaa, ettei tarvii enää ikinä lukea pääsykokeisiin

soittaako tutor? :D millon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi