Psykologia 2019
Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)
Kommentit (5687)
Vierailija kirjoitti:
Hei sinä galluppien järjestäjä, saitko paikan? Onnea kaikille sisäänpäässeille!
Varmaan useampikin järjesti galluppeja, mutta minäkin ainakin jokusen. Olen se, joka pääsi ykköskohteeseensa Helsingin maisteriin 117 pisteellä. Ekaksi tuli hyväksyntä myös Jyväskylästä, mutta se oli mulla vasta kolmosena. Tosi tyytyväinen oon kyllä omaan suoritukseen ja hyvillä mielin aloittamassa opinnot!
Vierailija kirjoitti:
Mä hain seitsemättä kertaa, joista tosin vain 3 kertaa oli sellaisia joihin kunnolla valmistauduin. Mutta nyt pääsin Joensuuhun ja Jyväskylään 5. varasija.
Millaisia kokemuksia on noista varasijoista. Eihän viidenneltä nyt voi päästä sisään?
Täällä oli se Turku 1. varasija ja ei päässyt. Sit oli joku Jyväskylään täydet pisteet kokeesta, sovarista 1. varasijalle ja ei päässyt. Yhden tiedän päässeen peräti Helsinkiin kerran 1. varasijalta.
Onnea opiskelupaikasta, maanantaina pääset ottamaan sen vastaan!
Vierailija kirjoitti:
Mä hain seitsemättä kertaa, joista tosin vain 3 kertaa oli sellaisia joihin kunnolla valmistauduin. Mutta nyt pääsin Joensuuhun ja Jyväskylään 5. varasija.
Millaisia kokemuksia on noista varasijoista. Eihän viidenneltä nyt voi päästä sisään?
Varasijat päivittyy kerran päivässä opintopolun mukaan, joten uskon että sulla on mahdollisuuksia koska Jyväskylän tulokset julkaistiin ennen Tamperetta, Helsinkiä ja ehkä Turkuakin? Joten 5 ihmistä on kyllä voinut siirtyä ylempiin kohteisiin. Jos tuo varasija ois sen jälkeen julkaistu kun kaikki muutkin kaupungit ois ollu julki niin sillon ehkä ei ois mahiksia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varasijat päivittyy kerran päivässä opintopolun mukaan, joten uskon että sulla on mahdollisuuksia koska Jyväskylän tulokset julkaistiin ennen Tamperetta, Helsinkiä ja ehkä Turkuakin? Joten 5 ihmistä on kyllä voinut siirtyä ylempiin kohteisiin. Jos tuo varasija ois sen jälkeen julkaistu kun kaikki muutkin kaupungit ois ollu julki niin sillon ehkä ei ois mahiksia!
Yllä mainittuun riippuu se oliko kaikki yliopistot otettu huomioon jo tuloksia julkaistaessa, vai eikö. Tulokset julkaistiin lähes samaan aikaan kaikkiin joten se on hyvin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli se Turku 1. varasija ja ei päässyt. Sit oli joku Jyväskylään täydet pisteet kokeesta, sovarista 1. varasijalle ja ei päässyt. Yhden tiedän päässeen peräti Helsinkiin kerran 1. varasijalta.
Onnea opiskelupaikasta, maanantaina pääset ottamaan sen vastaan!
Tänä vuonna voi olla ehkä eri asia, kun viisi yliopistoa tekevät yhteistyötä. Viime vuonna 1. varasijalla ollut pääsi Helsingin maisteriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllä mainittuun riippuu se oliko kaikki yliopistot otettu huomioon jo tuloksia julkaistaessa, vai eikö. Tulokset julkaistiin lähes samaan aikaan kaikkiin joten se on hyvin mahdollista.
Totta tuokin.. Itse tunnen muutaman jotka olivat pääsemässä Jyväskylään vielä silloin kun itse sain varasijan Jyväskylään ja pari tuntia myöhemmin pääsivät Helsinkiin. Eli oletan että kun varasijat päivittyy ne nousisi vähän, mutta en toki ole varma. :)
Kuka ei nukkunut yhtään, kun oli niin innoissaan sisäänpääsystä? Itse vain pyörin sängyssä yö myöhään. Miettikää enää n. 2 kuukautta, niin opinnot alkavat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta tuokin.. Itse tunnen muutaman jotka olivat pääsemässä Jyväskylään vielä silloin kun itse sain varasijan Jyväskylään ja pari tuntia myöhemmin pääsivät Helsinkiin. Eli oletan että kun varasijat päivittyy ne nousisi vähän, mutta en toki ole varma. :)
Nyt kun kaikki yliopistot tekivät yhteistyötä ja tulokset julkaistiin lähes samaan aikaan tuntuu järkevältä että kaikki paikat olisi ensin laitettu sijoitteluun ja sitten lopulliset tulokset vain aukaistu nähtäväksi. Tuntuu jotenkin oudolta että sijoittelu olisi tehty yksi yliopisto kerrallaan julkaistaen, koska silloin eiliset tulokset heittelisivät todella paljon tänään. Varasijalla 1 toivoisin että ensimmäinen vaihtoehto ei pidä paikkaansa, mutta en tähän usko.
Kamala kun stressaa toi matikan varasija. Nyt se on 6, tosi hitaasti pienenee enää. Pelkään että samalla varasijalla olevia ihmisiä on oikeasti paljon enemmän noita 1-6 sijoja kohden, jolloin olen oikeasti kauempana kuin 6. ihmisen päässä mutta en voi tietää kuinka kaukana. Ei-ensikertalaisuuden takia en myös välttämättä pääse, jos ensikertalaisia otetaan paljon ohi.
Pitäisiköhän perustaa joku varasijojen jännittelyketju erikseen, tää nyt ei varsinaisesti liity enää psykaankaan...
Ylempään lisänä siis jkl:n psykan ryhmää
Vierailija kirjoitti:
Mä löysin ainakin kun huvin vuoks hain 🤔 Psykan fuksit 2019 JKL
Vierailija kirjoitti:
FB siihen hakukenttään kirjoita psykan fuksit 2019 jkl ja jos ei löydy niin tarkenna hakua valitsemalla se ettii nimenomaan ryhmiä :)
Voihan Vipunen!
Hakukohde ja heti vastaanotetut paikat:
Helsingin maisteri: 8/10
Helsingin kandi: 43/50
Joensuun maisteri: 2/5
Joensuun kandi: 10/40
Jyväskylä: 43/77
Tampere: 24/30
Turku: 19/31
Ei-ensisijaiset hakijat:
Helsingin maisteri: 0
Helsingin kandi: 3
Joensuun maisteri: 4
Joensuun kandi: 33 (":D")
Jyväskylä: 41
Tampere: 3
Turku: 9
Ei kovinkaan suuria mahdollisuuksia jonosijoilta liikkumiselle. :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
FB siihen hakukenttään kirjoita psykan fuksit 2019 jkl ja jos ei löydy niin tarkenna hakua valitsemalla se ettii nimenomaan ryhmiä :)
Jes kiitos, tarkennuksella löytyi!
Vierailija kirjoitti:
Voihan Vipunen!
Turku: 19/31Ei-ensisijaiset hakijat:
Turku: 9Ei kovinkaan suuria mahdollisuuksia jonosijoilta liikkumiselle. :/
Mun mielestä tossa on ainakin joensuussa ja jyväskylässä viel tosi paljon paikkoja avoinna 🤔
Tää ei ollu yhteisvalinta vaan valintakoeyhteistyö eli uskon viel varasijamahollisuuksiin. Onhan kauppiksessakin samalla tavalla et kaikki ilmottaa erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ei nukkunut yhtään, kun oli niin innoissaan sisäänpääsystä? Itse vain pyörin sängyssä yö myöhään. Miettikää enää n. 2 kuukautta, niin opinnot alkavat!
Mä nukahdin ihan hyvin kun olin niin kuolemanväsyny, mutta heräsin 7 jälkeen enkä saanu enää nukuttua. 😂
Onko kukaan täällä varasijoilla? Jos olet, niin mihin yliopistoon ja monennellako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan Vipunen!
Turku: 19/31Ei-ensisijaiset hakijat:
Turku: 9Ei kovinkaan suuria mahdollisuuksia jonosijoilta liikkumiselle. :/
Mun mielestä tossa on ainakin joensuussa ja jyväskylässä viel tosi paljon paikkoja avoinna 🤔
Tää ei ollu yhteisvalinta vaan valintakoeyhteistyö eli uskon viel varasijamahollisuuksiin. Onhan kauppiksessakin samalla tavalla et kaikki ilmottaa erikseen.
No kai nyt on avoinna, kun ne jonottavat kaikki ylempiin psykan kaupunkeihin. Joista paikkoja ei tule vapautumaan. Joensuuhun oli hyväksytty muistaakseni 19 toiveelta 5. Alempia toiveita ei voi vielä tällä viikolla ottaa vastaan, jos on varasijoilla ylempään.
Logopedia tuli tänään, sieltä voi ehkä joltain pääsijältä lohjeta psykan kakkospaikka pois.
Onko Helsinkiin päässeille tulossa myös Whatsapp-ryhmää? :)