Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
5461/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaako joku tänne kun Tampereelle pääsijöille on tehty someryhmät..? Vai mistä sen sit löytää. :D

Vierailija
5462/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta laitan vielä gallupin koskien valmennuskursseja.

Laita peukku ylös jos pääsit ja olit valmennuskurssilla.

Peukku alas jos pääsit mutta et ollut valmennuskurssilla.

Itsellä uusi yritys ens vuonna ja mietin oisko niistä hyötyä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5463/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasijat eivät ole muuttuneet vieläkään joten voiko tästä päätellä että kaikki sijat olivat ns. lopulliset sijat avausjärjestyksestä huolimatta?

Vierailija
5464/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tietääkö joku muuten vaikuttaako arvosanat hyväksilukupäätökseen? esim avoimessa ja ulkomailla tehdyt opinnot

Hyväksytään sillä samalla arvosanalla. Hyväksytty suoritus on hyväksytty suoritus.

Vierailija
5465/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittessani yliopisto-opinnot useita vuosia sitten, psykalle onnistui pääsemään niin sanotusti ”keittiön oven kautta”. Toki tämä vaati paljon töitä suoritettujen kurssien muodossa ja vain osa pääsi tätä reittiä. Tästä taisikin olla mainintaa jo aikasemmin tällä palstalla. Tämä reitti sulkeutui ikäväkseni omina opiskeluaikoinani, siis ennen kuin ymmärsin olevani väärällä alalla ja haluavani opiskella psykologiaa.

Vaikka minulla siis onkin jo akateeminen tutkinto ja olen mielenkiintoisessa työssä, elää haave psykologian opinnoista edelleen. En vaan millään näytä pääsevän sisälle, näin se vaan on.

Näin ollen ensi kevään koeuudistus on erittäin tervetullut, toivon todella ettei ennakkomateriaalia jaeta ja siten tämä artikkelikysymyksiin kompastelu loppuu. Ehkä. Toisaalta kannan huolta lukiolaisista, joiden paine menestyä opinnoissa ja kirjoituksissa ei vähene. Tämä näkyy työssäni jo nyt.

Onnea sisäänpäässeille ja kaikkea hyvää jokaiselle!

Vierailija
5466/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varasijat eivät ole muuttuneet vieläkään joten voiko tästä päätellä että kaikki sijat olivat ns. lopulliset sijat avausjärjestyksestä huolimatta?

Johtuu varmaan siitä, kun alempia kohteita ei oo voinu vielä ottaa vastaan.

Vierailija
5467/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo... Kyllä Opintopolku oli sijoitellut ne paikat jo etukäteen ja antanut jokaiselle korkeimman mahdollisen. Jostain syystä osa ehti nähdä, että olisi päässyt myös Joensuuhun ja Jyväskylään.

Logopedian keskustelussa oli pari pääsijää, joilla psyka oli hylätty. Ei näkynyt yhtään molempia saanutta. Ei ehkä ole mitään muuta alaa, jonne haettaisiin tosissaan psykan ohessa niin, että se olisi ohi psykan. :(

Vierailija
5468/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se varasija mihinkään siitä muutu jos joku ottaa hänelle varatun paikan vastaan?

Vierailija
5469/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mikä uudistus on siis tulossa ensi vuoden pääsykokeisiin? Onko siis yo-arvosanat vielä entistäkin tärkeämpiä vai miten? Tuntuu, että joka vuosi nuo kriteerit muuttuvat omalla kohdalla epäsuotuisammiksi. :( 

Vierailija
5470/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ollen ensi kevään koeuudistus on erittäin tervetullut, toivon todella ettei ennakkomateriaalia jaeta ja siten tämä artikkelikysymyksiin kompastelu loppuu. Ehkä. Toisaalta kannan huolta lukiolaisista, joiden paine menestyä opinnoissa ja kirjoituksissa ei vähene. Tämä näkyy työssäni jo nyt.

Itse teinin äitinä ajattelen asiaa niin päin, että jos ei pysty saamaan lukiosta huippupapereita, voi elää ihan normaalisti. On kasin oppilas, kirjoittaa ne C/M-paperit ja pääsykokeiden kautta jatko-opintoihin.

Ysin oppilaalla tilanne on moniulotteisempi ja vaikeampi.

Vierailija
5471/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mitäs teette nyt artikkeleille, vai onko ne jo olleet aikaa paperinkeräyksessä??

Säästättekö muistoksi?

Yläpeukku: säästän

Alapeukku: en säästä

Vierailija
5472/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vieläkin ihan todella epäuskonen olo et pääsinkö muka oikeasti, entäs jos on tapahtunut joku virhe tai tää onkin vaan unta :'D Niin onnellinen ja helpottunut olo kun ei tarvitse enää miettiä et mitähän ensi vuonna. Tekis mieli vaan hehkuttaa kaikille tätä menestystä ja jutella siihen liittyvistä asioista kuten muutosta ja eri pääsykokeen tehtävistä ym mutta eihän mun läheisiä jaksa kiinostaa enkä viitsi koko ajan höpistä itsestäni :'D

Mulla on niiiin samat fiilikset! Ehkä uskon päässeeni oikeesti sisään kun tutor soittaa mulle :D Kelaa, ettei tarvii enää ikinä lukea pääsykokeisiin

soittaako tutor? :D millon?

Ainakin Helsingin psykan fukseille soittaa fuksikirjeen mukaan, vissiin orientaation alun lähellä :)

Vierailija
5473/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei mikä uudistus on siis tulossa ensi vuoden pääsykokeisiin? Onko siis yo-arvosanat vielä entistäkin tärkeämpiä vai miten? Tuntuu, että joka vuosi nuo kriteerit muuttuvat omalla kohdalla epäsuotuisammiksi. :( 

Googleta "Pääsykokeet 2020"

Vierailija
5474/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo-todistuksella pääsee jatkossa joko suoraan sisään tai sillä ei tee mitään.

Vierailija
5475/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa pääsee suoraan todistuksella sisään ja loput sitten pääsykokeella. Ei oo niin suuri muutos nykyiseen, yhteispisteet korvaantuu pelkillä todistuspisteillä.

Vierailija
5476/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, eli kun en ole kirjoittanut aikoinaan matikkaa niin voin unohtaa tuon yo-todistusvaihtoehdon. Vielä kun tietäisi, kuinka moni ei-ensikertalainen ja pelkällä pääsykokeella hakeva pääsee sisään... Pitäisköhän jo unohtaa tuo psykologia-haave ja yrittää keksiä jotain muita uratavoitteita... :/

Vierailija
5477/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se varasija mihinkään siitä muutu jos joku ottaa hänelle varatun paikan vastaan?

Ei muutu, ei. Joensuun ja Jyväskylän pienet paikan vahvistaneiden määrät johtuu vain siitä, että eivät ole päässeet vielä ottamaan alempaa paikkaa vastaan. Ovat varasijoilla muihin kaupunkeihin ja varasijajono on vielä auki. Se menee kiinni kun kaikki paikat on otettu vastaan.

Vierailija
5478/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, eli kun en ole kirjoittanut aikoinaan matikkaa niin voin unohtaa tuon yo-todistusvaihtoehdon. Vielä kun tietäisi, kuinka moni ei-ensikertalainen ja pelkällä pääsykokeella hakeva pääsee sisään... Pitäisköhän jo unohtaa tuo psykologia-haave ja yrittää keksiä jotain muita uratavoitteita... :/

Älä luovuta, jos psyka on, mitä tahot! Mulla tuli hylky viime vuonna ja sitten päätin, että tänä vuonna sinne mennään sisään ja näin kävi. Oon siis ei-ensikertalainen ja pelkällä kokeella pääsin. Työtä se vaatii, muttei mahdottomuus!

Vierailija
5479/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Älä luovuta, jos psyka on, mitä tahot! Mulla tuli hylky viime vuonna ja sitten päätin, että tänä vuonna sinne mennään sisään ja näin kävi. Oon siis ei-ensikertalainen ja pelkällä kokeella pääsin. Työtä se vaatii, muttei mahdottomuus![/quote]

Kiitos tsempeistä. :)

Vierailija
5480/5687 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyka on suosittu joten eipä varasijalta moni pääse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme