Psykologia 2019
Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)
Kommentit (5687)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kenenkään varasijat vielä liikkuneet? Oon Joensuun maisteriin varasijalla, eikä mun sijoitus oo muuttunut yhtään, vaikka ehkä joku Joensuuhun päässeistä pääsi myös Helsingin maisteriin ylempänä..
Varasijajonothan liikkuvat eniten perinteisesti sinä päivänä, kun jo saadut paikat on otettava vastaan. Ei kannata lannistua sitä ennen kenenkään varasijalle jääneen. Toivo se on heikkokin toivo.
Minä olen vielä ehdollisesti hyväksytty hkiin, kun toimitin psykan opinnot alunperin väärässä muodossa eli voi olla, että yksi varasija ainakin liikkuu.
Miten väärässä muodossa? Ei ollut koontia?
Ois kamala tilanne menettää paikka muotoseikkaan!
Jaa mut sullahan on varmaan kandipaikka myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin niin läppä fiilis että sain ite kuitenkin 103 pistettä, ja jäin ilman paikkaa sitten kuitenkin. Tuntuu tavallaan että kuuluin kyllä jossain määrin onnistujien joukkoon mutta en vaan saanut siitä mitään palkintoa... :D tylsää että eri kaupungeissa pitää olla niiin eri pisterajat. Jos ymmärsin oikein niin joensuuhun pääsi ehkä n. 90 koepisteellä(?), helsinkiin olisi tarvinnut lähemmäs 110, aika iso ero. Noh, punkkupullo on korkattu ja sitten vaan tulevaa vuotta suunnittelemaan. Huutista itselleni jos ensi vuonna olosuhteet on sellaiset että haluankin hakea myös esim Turkuun, kun nyt olisin päässyt sinne. :D
hkiin tiukinta päästä. Miksi et laittanut muita?
Jep, viime vuosina se pisterajaero Turkuun ja Tampereeseen ei vaan oo ollut yhtä iso kuin nyt.. Henk koht syistä nyt ois ollut tosi hankala tilanne muuttaa niinkin kauas, mutta ensi vuonna asia voi olla toinen.
Ei tarvitse välttämättä muuttaa! Turkuun ja Tampereelle on Helsingistä ihan naurettavan lyhyt matka, kun vertaan siihen, mistä kaikkialta ihmiset Joensuuhun reissaavat, itsekin sinne sahaan Helsingistä. Läsnäoloa ei ole oikeastaan minään viikkoina ma-pe klo 8-16. Opinnoista yllättävän suuri osa on vapaasti aikataulutettavissa: verkkoluennot, kirjatentit, opintopiirit, sähköiset tentit... Joensuussa ihmisillä on mitä moninaisimpia ratkaisuja yöpymisten suhteen, ja junassa on hyvää aikaa opiskella.
Eikö toi tuu aika kalliiksi? :o
No toki se on kalliimpaa kuin se, että ei matkustaisi, mutta halvempaa on ollut kuin kuvittelin. VR myy sarjalippuja pari kertaa vuodessa tosi hyvin alennuksin ja Joensuussa on monta suht halpaa yöpymispaikka, jossa huoneen voi jakaa kaverin kanssa. Ja sitten on aina opiskelukaverin sohva
Vierailija kirjoitti:
Tampereelle pääsijät: Oletteko ensikertalaisia? Minkä ikäistä porukkaa?
Kyllä. 24v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon ei-ensikertalainen ja 24-vuotta! Toinen hakukerta oli nyt😌 Onko tamperelaisille mitään fb/muuta ryhmää? Tän paremmin ei ois voinu käydä, Tampere oli mulla ensimmäisenä ja täällä asun eli koulua odotellessa vaan!
Heippa, mäkin pääsin Tampereelle ja olisin kans kiinnostunut, jos joku face/whatsapp-ryhmä löytyy! Vai pitäiskö sellanen nyt perustaa? :)
Tampereelle saapujat hoi! En osannut tehä wa-ryhmää, mihin voi linkillä liittyä, niin tein sähköpostin, mihin voi puh.numeron laittaa! Saan silleesti tehtyä ryhmää whatsappiin😎 trepsyka19@gmail.com
Mitä pisteitä saitte Jyväskylään? :)
Onkohan kellekkään tullut tuloskirjettä? Mikähän on alin pistemäärä jolla päässyt?
Itsellä: lähtö 124.7
koe (skaalatut?) 103.425
Yhteensä: 228.125
Ei oo tullut mitää kirjettä, mut eiköhän perjantaina :)
Moi! Miten sinne J-kylän päässeiden wappi-ryhmään pääsis? :) Jos on jo olemassakaan
Itellä tosissaan vielä vuos intissä huhkimista eessä ennenku pääsee korkkaamaan opinnot... Ois kiintoisaa kuulla siellä jo nyt syksyllä starttaavien mietteitä :)
En tiedä oliko tähän jo joku vastannut, mutta on: Stadin psykan fuksit 2019
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon ei-ensikertalainen ja 24-vuotta! Toinen hakukerta oli nyt😌 Onko tamperelaisille mitään fb/muuta ryhmää? Tän paremmin ei ois voinu käydä, Tampere oli mulla ensimmäisenä ja täällä asun eli koulua odotellessa vaan!
Heippa, mäkin pääsin Tampereelle ja olisin kans kiinnostunut, jos joku face/whatsapp-ryhmä löytyy! Vai pitäiskö sellanen nyt perustaa? :)
Tampereellekin on tulossa omat Whatsapp- ja Face-ryhmänsä, malttakaa hetki vaan odottaa ;)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä oliko tähän jo joku vastannut, mutta on: Stadin psykan fuksit 2019
Tämä oli siis tarkoitettu vastaukseksi sille joka kyseli onko helsinkiin päässeille facebook ryhmää ✌🏼
Mitä teette te kaikki joille ei tänä vuonna paikka auennut? Pitäisi katsoa tulevaan ja suunnitella tulevaa vuotta, muttei mitään ideaa mitä tekisi. Vinkkejä, ja ehkä hieman vertaistukea pettymykseen kaivattaisiin muilta "hylätyiltä" .
Olen miettinyt ihan sikana, miten selviän tästä pettymyksestä. Päätin, että otan loppuvuodelle projektin, jossa pitää nähdä vaivaa, mutta onnistuminen on vain minusta itsestäni kiinni. Haluan tavallaan näyttää itselleni ennen seuraavaa psykauurastus-vaihetta, että voin hurjalla tsempillä saavuttaa jotain haluamaani (ja tietty sitten saada sen onnistumisen kokemuksen, jonka puute nyt kalvaa syvältä). Vielä vähän pohdinnassa, mikä se tavoite on.
piäsin19 kirjoitti:
Moi! Miten sinne J-kylän päässeiden wappi-ryhmään pääsis? :) Jos on jo olemassakaan
Linkki löytyy facebookin psykan fuksit 2019 jkl -ryhmästä!
Vierailija kirjoitti:
Helsingin maisterin aika kova taso. Omat koepisteet 117 ja olin sijalla 9 sisäänpäässeissä eli ilmeisesti vain yksi on päässyt minua huonommilla pisteillä sisään. Aika älytöntä kyllä, että maisterihaunkin taso oli tänä vuonna noin kova!
Joo mietin samaa, mä olen sijalla 7 ja sain 119,546 pistettä 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin maisterin aika kova taso. Omat koepisteet 117 ja olin sijalla 9 sisäänpäässeissä eli ilmeisesti vain yksi on päässyt minua huonommilla pisteillä sisään. Aika älytöntä kyllä, että maisterihaunkin taso oli tänä vuonna noin kova!
Joo mietin samaa, mä olen sijalla 7 ja sain 119,546 pistettä 😅
Olin viides 120 pisteellä😂
Hei sinä galluppien järjestäjä, saitko paikan? Onnea kaikille sisäänpäässeille!
Mä hain seitsemättä kertaa, joista tosin vain 3 kertaa oli sellaisia joihin kunnolla valmistauduin. Mutta nyt pääsin Joensuuhun ja Jyväskylään 5. varasija.
Millaisia kokemuksia on noista varasijoista. Eihän viidenneltä nyt voi päästä sisään?
Minä olen vielä ehdollisesti hyväksytty hkiin, kun toimitin psykan opinnot alunperin väärässä muodossa eli voi olla, että yksi varasija ainakin liikkuu.