Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
5301/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere täältä tullaan!!! Skaalatut pisteet 117, mä en kestä!!

Vierailija
5302/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea paikan saaneille ❤️

Ja iso hali teille, joille paikka ei vielä tänä vuonna auennut! Tänään harmittaa ja huomenna otatte matikan kirjan käteen, tai mikä osio sitten olikaan, mihin tänä vuonna tökkäisi. Seuraavaan yritykseen on pyöreästi 300 päivää aikaa valmistautua 👍👍👍 ❤️❤️❤️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5303/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 176,218 pistettä koodin mukaan ja jäin sekä Tampereella, Jyväskylässä että Turussa yli 300 jonosijalle. Millähän pisteillä sinne oikein olisi päässyt? Olen siis toiskertalainen.

Onneksi tie sentään vie syksyllä vähintään opiskelemaan luokanopettajaksi tai yleistä kasvatustiedettä (kunhan sen tulos tulisi) ja kenties voin kandin jälkeen koittaa hakea maisterihaissa psykologiaa!

Vierailija
5304/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö täältä sellaisia jotka olisivat ensin olleet hyväksyttyjä jyväskylään ja sitten päässeetkin johonkin muualle? Itsellä paikka Joensuuhun ja päivällä olin varasijalla 8 Jyväskylään ja mietin onkohan liikkunut yhtään. Tuollon ei ollut vielä Tamperetta tai Helsinkiä julkaistu kun näin tuon sijan. Ilmeisesti huomenna seuraavan kerran päivittyy nuo varasijat. Olen ikionnellinen opiskelupaikasta, enää jännätään mihin päätyy! Onnittelut kaikille opiskelupaikoistaan! :) Ja tsemppiä teille jotka ette päässeet, vaikka harmittaa niin aina tulee uusia hakuja eikä koskaan ole liian myöhäistä, vaikka nyt saattaisi siltä tuntua! Mä olin satavarma etten pääse, mutta näin sitä ollaan sisällä!

Vierailija
5305/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ootte nähneet nuo jonosijat?

Vierailija
5306/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisilla koepisteillä pääsitte Joensuuhun? Onko kukaan vielä päässyt varasijalta sisälle? T: varasijalla roikkuva

Vierailija
5307/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko kaikille, hyväksytyille ja hylätyille joskus joku sähköposti, jossa on lähtöpisteet, koepistet, yhteispisteet jne? Tietääkä joku?

Opintopolusta tulee tuloskirje, jossa lukee pisteet kullekin valintatavalle. Eli joo, kyllä siinä käytännössä lukee noi. Se tulee kun haku on valtakunnallisesti käsitelty loppuun, aikaisintaan pe-iltana.

Vierailija
5308/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin tampereelle myös!!!

Vierailija
5309/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö täältä sellaisia jotka olisivat ensin olleet hyväksyttyjä jyväskylään ja sitten päässeetkin johonkin muualle? Itsellä paikka Joensuuhun ja päivällä olin varasijalla 8 Jyväskylään ja mietin onkohan liikkunut yhtään. Tuollon ei ollut vielä Tamperetta tai Helsinkiä julkaistu kun näin tuon sijan. Ilmeisesti huomenna seuraavan kerran päivittyy nuo varasijat. Olen ikionnellinen opiskelupaikasta, enää jännätään mihin päätyy! Onnittelut kaikille opiskelupaikoistaan! :) Ja tsemppiä teille jotka ette päässeet, vaikka harmittaa niin aina tulee uusia hakuja eikä koskaan ole liian myöhäistä, vaikka nyt saattaisi siltä tuntua! Mä olin satavarma etten pääse, mutta näin sitä ollaan sisällä!

Mä kerkesin nähdä että olin hyväksytty Jyväskylään, sitten pääsin Helsinkiin :)

Vierailija
5310/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jes! Pääsin! Ensin Jyväskylään, sitten ylempään eli Helsingin maisterin!!! Jeeeee!

Onneksi olkoon! Itse en päässyt Jns enkä Hki maisterin. Kuinka paljon sait pisteitä?

Vierailija
5311/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasijat saattavat liikkua hitaasti, koska näköjään kaikki tulokset psykalta tulivat tänään ja suurin osa varmaan jo vastaanottanut omat paikkansa. Tuskin enää varasijoilta 10-15 pääsee. En osaa sanoa.

Vierailija
5312/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljäs hakukerta, kolme välivuotta ja nyt napsahti paikka ykköstoiveeseen eli Jyväskylään (kuvitelkaa tähän whatsappin tanssijanainen). Nyt saa huokasta ja syvään, oon itkenyt silmät päästäni tulosten luvun jälkeen. Yksi asia mua kummastuttaa. Sain kokeesta 235 pistettä (!!) ja omien laskujen mukaan mulla olisi 115 lähtöpistettä. En käsitä sainko oikeasti 120p kokeesta?! No, ne pisteet selviää sitten tarkemmin tuloskirjeessä. Olin kuitenkin Jyväskylään, Turkuun ja Joensuuhun eri jonosijoilla.

Te, jotka ette päässeet, niin virtuaalihalaan teitä niin kovaa <3 Kova työ palkitaan aina, niin mulle sanottiin, ja päätänkin jatkaa tätä sanomaa.

Olen tosi iloinen sinun puolestasi, mutta ei mieltä siinä että "jokainen pääsee, kunhan yrittää tarpeeksi kovasti". Valitettavasti motivoituneita ja hyviä hakijoita on moninkertainen määrä aloituspaikkoihin nähden, ja aina tulee olemaan niitä, ketkä vuodesta toiseen tekevät hurjasti töitä pääsykokeiden eteen, mutta silti eivät pääse. Tiedän että itse olen aika masentunut nyt, mutta silti on välillä hyvä olla realisti ja luovuttaa, eli olla hakkaamatta päätä seinään.

Vierailija
5313/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin kans Tampereelle, mut pisteistä ei oo hajuakaan, kun en aio siihen koodiin koskea. Kaipa ne pian selviää!

Vierailija
5314/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jes! Pääsin! Ensin Jyväskylään, sitten ylempään eli Helsingin maisterin!!! Jeeeee!

Onneksi olkoon! Itse en päässyt Jns enkä Hki maisterin. Kuinka paljon sait pisteitä?

Aiemmilla sivuilla 9. sisäänpäässyt Helsingin maisteriin kertoi pisteikseen 117 ja sitten oli toinen, joka maisteriin 2. varasijalla, mutta pääsi kuitenkin kandiin.

Tähän emme olleet osanneet varautua.

Vierailija
5315/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin niin läppä fiilis että sain ite kuitenkin 103 pistettä, ja jäin ilman paikkaa sitten kuitenkin. Tuntuu tavallaan että kuuluin kyllä jossain määrin onnistujien joukkoon mutta en vaan saanut siitä mitään palkintoa... :D tylsää että eri kaupungeissa pitää olla niiin eri pisterajat. Jos ymmärsin oikein niin joensuuhun pääsi ehkä n. 90 koepisteellä(?), helsinkiin olisi tarvinnut lähemmäs 110, aika iso ero. Noh, punkkupullo on korkattu ja sitten vaan tulevaa vuotta suunnittelemaan. Huutista itselleni jos ensi vuonna olosuhteet on sellaiset että haluankin hakea myös esim Turkuun, kun nyt olisin päässyt sinne. :D

Vierailija
5316/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pääsin kans Tampereelle, mut pisteistä ei oo hajuakaan, kun en aio siihen koodiin koskea. Kaipa ne pian selviää!

Haitko ollenkaan Helsinkiin? Jos joo niin sillon ne selviää Helsingin yliopiston nettisivuilta sun hakijanumerolla! Vaikka pääsitkin Tampereelle. :)

Vierailija
5317/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat vinkit tilaston oppimiseen? Mihin satsata ensi vuonna? Lähtötaso huono

Vierailija
5318/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaat vinkit tilaston oppimiseen? Mihin satsata ensi vuonna? Lähtötaso huono

Laskemaan oppii vain laskemalla, ei lukemalla. Haitko tänä vuonna? Jos, niin tilaa vaikka omat valintakokeesi ja katso mallivastausten kanssa missä meni mäkeen. Jatka motivaatiobuustissasi vaikeiden asioiden opiskelusta, älä siis aloita esim. Holopulkkia alusta. Alussa on helpot asiat.

Ennen mitään suurisuuntaisempaa rypistystä pitäisi olla joku käry siitä, mitä ensi vuonna vaaditaan. Jos se on joku logopedian kaltainen koe, vuoden tilasto-opiskelusta ei ole apua kuin vasta opintojen aikana. Mutta vanhoja pääsykoekirjoja, Holopulkkia ja Karjalaista, voit lukea ja laskea, ne ovat oivaa peruskamaa.

Vierailija
5319/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei sinä joka luit joka päivän käytännössä täysin ilman vapaa-aikaa, pääsitkö?

En tiiä tarkotatko mua, tää oli useampikin jotka luki aamusta iltaan ilman muuta elämää, minä mukaan lukien. Ja kyllä vuosien työ on nyt palkitty ja opinnot alkaa syksyllä Helsingissä <3 Opetus ainaki itelle oli että ikinä ei kannata luovuttaa ja kova työ palkitaan lopulta

Lukuhullu jyväskylästä täällä, minäkin pääsin sisään ♥️

Vierailija
5320/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto tuo jonosija on outo :D Pääsin siis Helsingin maisterissa, koepisteet 120 ja jonosijan kohdalla lukee "1". Muissa hakukohteissa jonosija on sen sijaan esim joensuussa 95 ja tampereella isoin, 125. Eli vaikka sain sen täydet 120p niin jonosija on silti muissa nuin iso? Johtuu varmaan jotenkin yhteispisteillä päässeistä sillä omat yo-pisteet on hyödyttömät :D