Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
5281/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö noita varasijoja pitäis liikkua aika paljon kuiteskin?

Eliittialoilla ei liiku käytännössä ollenkaan. Matikat, kemiat ja muut "no haen nyt alemmilla toiveilla tännekin" viuhuu minkä kerkiää, etenkin jos ne ilmoitetaan ennen lääkistä yms. joille ovat vara-aloja. Niiltä jätetään ensikertalaisuuden vuoksi paikkoja ottamatta.

Vierailija
5282/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku miten pitkälle varasijoja riittää?? Haluaisin tietää mitkä on omat mahikset (Joensuu)

Taisi olla, että siellä luki, että varasijajonoihin asetetaan 10 hakijaa per jono. En osaa sanoa yhtään. Kuitenkin Joensuuhun oli ensijaisia hakijoita yli 300, niin ehkä varasijoilta 10-20 voisi ehkä päästä? Paljonko sait pisteitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5283/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei sinä joka luit joka päivän käytännössä täysin ilman vapaa-aikaa, pääsitkö?

En tiiä tarkotatko mua, tää oli useampikin jotka luki aamusta iltaan ilman muuta elämää, minä mukaan lukien. Ja kyllä vuosien työ on nyt palkitty ja opinnot alkaa syksyllä Helsingissä <3 Opetus ainaki itelle oli että ikinä ei kannata luovuttaa ja kova työ palkitaan lopulta

Vierailija
5284/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuun paikan vastaaottaneet, liittykää facebook-ryhmään Joensuun psykologian fuksit 2019

Syksyllä nähdään

Vierailija
5285/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen psyka kutsuu<3

Vierailija
5286/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku miten pitkälle varasijoja riittää?? Haluaisin tietää mitkä on omat mahikset (Joensuu)

Ainakin Helsinkiin luki, että 15 otetaan varasijoille, en tiiä onko muihin sama määrä.

Vierailija
5287/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö noita varasijoja pitäis liikkua aika paljon kuiteskin?

Eliittialoilla ei liiku käytännössä ollenkaan. Matikat, kemiat ja muut "no haen nyt alemmilla toiveilla tännekin" viuhuu minkä kerkiää, etenkin jos ne ilmoitetaan ennen lääkistä yms. joille ovat vara-aloja. Niiltä jätetään ensikertalaisuuden vuoksi paikkoja ottamatta.

No mut jos on hyväksytty useampaan kohteeseen psykan sisällä? Esim. Jkl ja joensuu?

Vierailija
5288/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saa muuten tarkistaa, että omat yolähtöpisteet on laskettu oikein? Mulla kun on sekaisin ennen ja jälkeen vuoden 2006 tehtyjä yo-suorituksia, niin haluan tsekata, että uudet kanssa huomioidaan uuden taulukon mukaan kuten mulle LOPULTA luvattiin. Kesti kauan, että saivat sen asian selvitettyä yliopiston hakupalvelussa ja pitivät jonkun kokouksen, jossa asiaa pohdittiin, niin haluan vielä tarkistaa, että homma meni oikein :D 

Vierailija
5289/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hei muistatteko kun en koetta täällä nimimerkin kanssa kysyttiin fiiliksiä uskooko sisään pääsyyn ja aateltiin että tullaan samalla nimimerkillä kertoo miten kävi. olis kiva kuulla! 

Nimimerkki pakkopäästä täällä, paikka aukes Jyväskylästä. Kolme vuotta luin tilastoa hampaat irvessä ja nyt se vihdoin palkittiin, oon huutoitkenyt koko päivän. Ilman opiskelupaikkaa jääneille semmonen tsemppaus, että älkää luovuttako mikäli on yhtään lukuvoimia jäljellä, itse melkein hylkäsin psykahaaveet viime syksynä, olis jäänyt suurin unelma saavuttamatta!

Vierailija
5290/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millonkohan varasijat liikkuu ?

Silloin kun joku pääsee ylempään toiveeseensa.

Eli ei välttämättä ollenkaan.

Joku osasi kertoa, että niitä päivitetään aina aamupäivisin, eli eivät siis päivity reaaliajassa.

Tätä jo ihmettelinkin, kun oma farmasian varasija ei tänään liikahtanut yhtään, vaikka lääkiksen tulokse tuli ja sehän on satavarmaa, että se jono tulee liikkumaan, kun osa farmasian sisäänpäässeistä pääsi lääkikseen.

Okei, no sitten toivon että mullakin olisi matikan kanssa sama juttu, ja varasija siirtyisi huomenna,

Vierailija
5291/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sattuu kun pärähtää näkyviin rivi ”Peruttu”-tuloksia. Hain vasta ekaa kertaa, mutta luin aivan täysillä ja mielestäni kaikki oli hallussa. Erittäin mielenkiintoista sitten nähdä, miten möhlin kokeen.

Vierailija
5292/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 per valintatapajono. Tieto löytyy Opintopolusta koulutuksen tiedoista.

Kiitos tiedosta, nyt vaan odotetaan! Luulen, että nämä eivät paljoa liikku :(

Kiitos paljon tiedosta, nyt odotetaan. 

Vierailija
5293/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäs hakukerta, kolme välivuotta ja nyt napsahti paikka ykköstoiveeseen eli Jyväskylään (kuvitelkaa tähän whatsappin tanssijanainen). Nyt saa huokasta ja syvään, oon itkenyt silmät päästäni tulosten luvun jälkeen. Yksi asia mua kummastuttaa. Sain kokeesta 235 pistettä (!!) ja omien laskujen mukaan mulla olisi 115 lähtöpistettä. En käsitä sainko oikeasti 120p kokeesta?! No, ne pisteet selviää sitten tarkemmin tuloskirjeessä. Olin kuitenkin Jyväskylään, Turkuun ja Joensuuhun eri jonosijoilla.

Te, jotka ette päässeet, niin virtuaalihalaan teitä niin kovaa <3 Kova työ palkitaan aina, niin mulle sanottiin, ja päätänkin jatkaa tätä sanomaa.

Vierailija
5294/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä saa muuten tarkistaa, että omat yolähtöpisteet on laskettu oikein? Mulla kun on sekaisin ennen ja jälkeen vuoden 2006 tehtyjä yo-suorituksia, niin haluan tsekata, että uudet kanssa huomioidaan uuden taulukon mukaan kuten mulle LOPULTA luvattiin. Kesti kauan, että saivat sen asian selvitettyä yliopiston hakupalvelussa ja pitivät jonkun kokouksen, jossa asiaa pohdittiin, niin haluan vielä tarkistaa, että homma meni oikein :D 

Vastaako pistemäärä itse laskemaasi? Pääsitkö sisään? Voisiko olla, että muutamalla pisteellä pääsisit? Muutenhan asialla ei oikeastaan ole merkitystä.

Vierailija
5295/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä ajatella, ahdistaa. Seitsemäs hakukerta ja alle 60p. Viime vuotena meni suhteellisesti paremmin, vaikka nyt vilpittömästi luulin, että koe meni hyvin ja voin päästäkin. Avoimessa yliopistossa olen vuosien varrella tehnyt niin pitkälle psykologian ja sosiaalipsykologian opintoja mitä vaan voi tehdä. Lisäksi tilastotiedettä oon opiskellut avoimessa, samoin englannin kursseja. Tuntuu ihan uskomattomalta, että kaikista noista opinnoista ei ole mitään hyötyä pääsykokeen kannalta. Olen vuosien varrella toki käynyt useammilla valmennuskursseilla, eli en vain opiskellut avoimessa. Rahaa on palanut niin paljon, etten uskalla ajatella. Onneksi mies on pystynyt tukemaan tätä mun unelmaa. Mutta tuntuu myös vähän epäreilulta, ettei ole mitään väylää päästä pääaineopiskelijaksi noiden avoimien opintojen pohjalta. Monissa muissa aineissa se on mahdollista, miksi psykologiassa ei? Vaikea käsittää.

Vierailija
5296/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko kaikille, hyväksytyille ja hylätyille joskus joku sähköposti, jossa on lähtöpisteet, koepistet, yhteispisteet jne? Tietääkä joku?

Vierailija
5297/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko heksinkiin päässeille vielä fcebook ryhmää? :)

Vierailija
5298/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita sisään päässeitä, joilla kunnon psykoosivainoharha ja ei voi usko todeksi, että nyt se paikka sitten tuli? 😁

Vierailija
5299/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaako pistemäärä itse laskemaasi? Pääsitkö sisään? Voisiko olla, että muutamalla pisteellä pääsisit? Muutenhan asialla ei oikeastaan ole merkitystä.

No kun mulla koodissa näkyy vastaan pisteet (ei yhteispisteet) , niin miten tiedät paljon tuli koepisteitä ja paljon yo? Vai pystyykö ne koepisteet näkemään jostain? 

Vierailija
5300/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla koepisteet 83.789 ja jonosijat 600 jotain. Mikä oli pisteraja millä pääsi sisään? Ekaa kertaa hain ja ens vuonna uusi yritys 😁 onnea kaikille ketkä pääsi sisään! Olette sen kyllä ansainneet. Laitetaan me uusi ryhmä pystyyn.

Terv. KotiÄiti opiskelee