Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
4501/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku taisi kysellä kellonaikaa tulosten ilmaantumisille, sain itse pari vuotta sitten Joensuun tulokset muistaakseni iltapäivällä. Myös illalla oltiin ilmeisesti saatu tuloksia. Tsemppiä odotteluun, koittakaa puuhata jotain niin aikakin kuluu nopeammin! Itselläkin alkaa sydän tykyttämään jännityksestä teidän puolesta kun lukee tätä keskustelua.

Vierailija
4502/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi koskaan pitänyt alkaa tuijotella sitä koodia - nyt siitä vaan tulee paranoidi olo. Onko kaikilla muillakin siinä sellainen kohta, missä lukee jotain tyyliin "Hyvaksytty-Kesken" - valintatulos-kohdan jälkeen? Jotain vastaavaa pomppaa sekä tietokoneella että kännykällä.

Tuossa kuva, miltä oma koodi näyttää:

https://ibb.co/CKRwdc2

En todellakaan usko pääseväni sisään, niin haluaisin ehkä kuulla, että kaikilta löytyy tuo samanlainen teksti, niin sitten ei lähtisi nyt turhaan heräämään toivo.

Voi olla, että sä oot päässy sisään. Itse meinaan kävin vain istumassa kokeen ja en pääse. Minulle ei lue mitään tuollaista. Eli ehkä oot päässy sisään.

Tarkoitan siis, että mulle ei ole tuolla missään Hyväksytty-kesken.

Eli ehkä oot päässy sisään. Onneee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4503/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku taisi kysellä kellonaikaa tulosten ilmaantumisille, sain itse pari vuotta sitten Joensuun tulokset muistaakseni iltapäivällä. Myös illalla oltiin ilmeisesti saatu tuloksia. Tsemppiä odotteluun, koittakaa puuhata jotain niin aikakin kuluu nopeammin! Itselläkin alkaa sydän tykyttämään jännityksestä teidän puolesta kun lukee tätä keskustelua.

Täällä Joensuuuhun viime keväänä päässyt. Jns tuloksethan tuli ihan super aikasin. Tyyliin 18.6 jos muistan oikein. Iltapäivällä n. klo 15 ne tuli. Muistan hyvin elävästi, missä asennossa istuin ja mitä tapahtui kun näin tulokset. Oi sitä tunnetta <33

Vierailija
4504/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut jo muutamana vuonna, mutta ikinä en ole panostanut näin paljon. Tää psykaan haku on jo koettelemus sinänsä. Kuukausien valmistautuminen ja sitten muutamassa tunnissa saa sössittyä typerillä virheillä asiat (koe ei mennyt penkin alle mutta ei myöskään luultavasti riittävän hyvin). Tulis nyt jo ne tulokset, että tää projekti loppuisi tältä vuodelta...Tuntuu, että mikään ei suju. Sain jo viime viikolla jobin postia yhdestä toisesta hakukohteesta, ja se oli aika iso pettymys koska koe meni oikeasti hyvin.

Mulla ihan sama! Toisen alan valintakoe meni ihan tosi tosi hyvin ja olin varma sisäänpääsystä, mutta varasija sieltä tulikin. Ilmeisesti kaikilla muilla mennyt vielä paremmin :P

Mikä ala jos saa kysyä?

Vierailija
4505/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi koskaan pitänyt alkaa tuijotella sitä koodia - nyt siitä vaan tulee paranoidi olo. Onko kaikilla muillakin siinä sellainen kohta, missä lukee jotain tyyliin "Hyvaksytty-Kesken" - valintatulos-kohdan jälkeen? Jotain vastaavaa pomppaa sekä tietokoneella että kännykällä.

Tuossa kuva, miltä oma koodi näyttää:

https://ibb.co/CKRwdc2

En todellakaan usko pääseväni sisään, niin haluaisin ehkä kuulla, että kaikilta löytyy tuo samanlainen teksti, niin sitten ei lähtisi nyt turhaan heräämään toivo.

Voi olla, että sä oot päässy sisään. Itse meinaan kävin vain istumassa kokeen ja en pääse. Minulle ei lue mitään tuollaista. Eli ehkä oot päässy sisään.

Kyllä se lukee kaikilla, availe niitä nuolia.

Vierailija
4506/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenellekään tuttu Stanfordin vaahtokarkkikoe ? Tuli vaan mieleen tästä hösäämisestä, ei millään pahalla... tsemppiä kaikille!

Meillä on ollut koe 7.5. Monet, joiden koe on ollut myöhemmin, ovat jo saaneet tuloksensa.

Vierailija
4507/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kyllä reilua ole, että ihmiset, joiden koe oli kesäkuun puolella ovat saaneet jo tulokset, mitta me, jotka teimme kokeen toukokuun alussa emme. Tietty ei se elämä reilua ookkaan.

Vierailija
4508/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä Joensuuuhun viime keväänä päässyt. Jns tuloksethan tuli ihan super aikasin. Tyyliin 18.6 jos muistan oikein. Iltapäivällä n. klo 15 ne tuli. Muistan hyvin elävästi, missä asennossa istuin ja mitä tapahtui kun näin tulokset. Oi sitä tunnetta <33

Tuolloinkin taisi tulla tulokset jo ennen juhannusta, jännä että tänä vuonna ovat noinkin pitkään pantanneet tuloksia. Itsekin olin ihan onnessani, toisaalta oli todella epäuskoinen olo. Muistan miten kädet vaan tärisi. Toivottavasti täältäkin nyt mahdollisimman moni kokisi tuon saman helpotuksen ja onnen tunteen. 

Vierailija
4509/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna Helsingin tulokset tuli tiistaina vähän ysin jälkeen, kun taad Tampereelta tieto tuli muistaakseni puolen päivän jälkeen torstaina. Kyllä ne sieltä vielä tulee, koittakaa keksiä jotain muuta ajateltavaa ja tekemistä!

Vierailija
4510/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna Helsingin tulokset tuli tiistaina vähän ysin jälkeen, kun taad Tampereelta tieto tuli muistaakseni puolen päivän jälkeen torstaina. Kyllä ne sieltä vielä tulee, koittakaa keksiä jotain muuta ajateltavaa ja tekemistä!

Mulla kyllä ois vaikka mitä kivaa tekemistä, mutta kun ei vaan pysty jännitykseltään keskittymään ja pakko tulla päivittelemään konetta vähän väliä :D

Vierailija
4511/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai tuolta olette sitä löytäneet... Ei, nuo koodit eivät valitettavasti kerro sisäänpääsystä mitään. Sivustolla on valmiina nuo kaikki härpäkkeet ja niitä aktvioidaan tuloksiin sitä mukaa kun koskettavat itseä.

Muut ovat aivan oikein löytäneet koodin siltä toiselta sivulta. Itse nyt aamuyön unettomuuspöpperössä erehdyin tuonne, enkä tarkistanut oikeaa linkkiä tai koodia. Oletinkin, että tuo vain näyttää sivulla olevat visuaaliset elementit eikä kerro mitään yksilöllistä (se olisi nimittäin myös aika paha tietoturva-ongelma yliopistolle) - mutta tiettyjen elementtien nimeäminen hämmensi.

Vierailija
4512/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se vakavan kokeessa ollut ja sisäänpäässyt täällä hengaillut kirjoittelija saanut tuloksensa myös vasta illan edellä? Aamupäivällä oli saanut sen spostin tulosten etenemisestä.

Vierailija
4513/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikös tässä oo sellanen systeemi, että jos pääsee esimerkiksi ensimmäiseen ja toiseen valintaan niin on pakko mennä siihen ensimmäiseen? vai olenko nyt ymmärtänyt jotain ihan väärin?

Jos pääset ylempään toiveeseesi niin alempi hylkääntyy automaattisesti.

Vierailija
4514/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

HY:n historia kuulemma tullut äsken eli siellä ne on linjoilla.....

Vierailija
4515/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnitteluni jo tässä vaiheessa kaikille tänä vuonna psykan opiskelupaikan lunastaville! Jaksamista teille, jotka joutuvat vastaanottamaan huonoja uutisia.

Tämä oli todennäköisesti viimeinen hakukertani, järjestyksessään jo viides. Koe meni keskinkertaisesti, joten en odota mitään. Näin ollen tulosten odottamiseen ei liity oikeastaan mitään suuria tunteitakaan tänä vuonna. Toista oli pari vuotta takaperin, jolloin oli kolmas hakukertani. Silloin olin valmistautunut todella hyvin sekä tilastojen että artikkelien osalta (kävin myös valmennuskurssin muun valmistautumisen ohella), myös koe TUNTUI menneen hyvin ja odotukset olivat korkealla.

Paskat pisteet olivat suuri yllätys ja pettymys jäätävä. En muista, milloin olisin ennen sitä tai sen jälkeen tuntenut itseni niin huonoksi ja tyhmäksi. Itkin päivätolkulla, oli murskaavaa. Mutta hei, sekin tunne helpotti ja meni siis ohi. Tämä lähinnä lohdutukseksi teille, joilla saattaa olla samat fiilikset tulosten tultua. 

Vierailija
4516/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnitteluni jo tässä vaiheessa kaikille tänä vuonna psykan opiskelupaikan lunastaville! Jaksamista teille, jotka joutuvat vastaanottamaan huonoja uutisia.

Tämä oli todennäköisesti viimeinen hakukertani, järjestyksessään jo viides. Koe meni keskinkertaisesti, joten en odota mitään. Näin ollen tulosten odottamiseen ei liity oikeastaan mitään suuria tunteitakaan tänä vuonna. Toista oli pari vuotta takaperin, jolloin oli kolmas hakukertani. Silloin olin valmistautunut todella hyvin sekä tilastojen että artikkelien osalta (kävin myös valmennuskurssin muun valmistautumisen ohella), myös koe TUNTUI menneen hyvin ja odotukset olivat korkealla.

Paskat pisteet olivat suuri yllätys ja pettymys jäätävä. En muista, milloin olisin ennen sitä tai sen jälkeen tuntenut itseni niin huonoksi ja tyhmäksi. Itkin päivätolkulla, oli murskaavaa. Mutta hei, sekin tunne helpotti ja meni siis ohi. Tämä lähinnä lohdutukseksi teille, joilla saattaa olla samat fiilikset tulosten tultua. 

Miten koe sit meni tänä vuonna jos se meni sun mielestä keskinkertaisesti?

Vierailija
4517/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miten koe sit meni tänä vuonna jos se meni sun mielestä keskinkertaisesti?[/quote]

Onnistumisprosentti jäänee raakapisteissä arveltuna siihen 50-55% hujakoille. Eli "perustulos" :), toki tuollakin jää varmaan melko monta hakijaa taakse, muttei sillä missään tapauksessa päästä sisälle. 

Vierailija
4518/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei :( Hurjasti tsemppiä sullekin ja jos tosiaan meinasit että nyt ois ollut vika hakukerta, niin toivottavasti sun oma polku löytyy jossain toisessa muodossa, ja pääset vielä tekemään kaikkia mahtavia sua kiinnostavia juttuja! Ulkomaille pääsee muuten helposti lukemaan psykaa, vaikka varmaan sen jo tiesitkin. Tiedätkö mikä sulla meni sitten pieleen silloin pari vuotta sitten? Vastaavassa tilanteessa varmaan ite tilaisin kokeen, että näkisi mistä kiikasti. Tosi raadollista näissä kyllä on se, että oikeasti joku pieni laskuvirhe tai muu vastaava huolimattomuusmoka voi viedä tosi ison potin pisteitä, ja jos se olisikin ollut kiinni jostain sellaisesta, niin ainakaan ei tarvis tuntea itseään niin huonoksi koska periaatteessa kuitenkin olisi osannut. Vaikka ei se toki siinä tilanteessa niin lohduta.

Vierailija
4519/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näkyy kans vastaavat koodit myö paikoissa, joissa en ole käynyt eli joko en pääse tai valinta vaan on kesken xd rankka viikko 

Vierailija
4520/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se vakavan kokeessa ollut ja sisäänpäässyt täällä hengaillut kirjoittelija saanut tuloksensa myös vasta illan edellä? Aamupäivällä oli saanut sen spostin tulosten etenemisestä.

Täällä mä jännään teidän kanssanne!

Klo 14.32 oli tullut se viesti! En käynyt sen jäljiltä Opintopolussa, mutta kuulin myöhemmin toiselta sisäänpäässeeltä, että paikka oli silloin jo siellä odottamassa. :'D Sain tiedon illalla Opintopolun sähköpostista, jotka lähetetään keskitetysti klo 8 ja 20.

Pisteviesti teidän osaltanne kuuluu näin: "Alin hyväksytty valintakokeen pistemäärä on: 60. Sinun pistemääräsi on: "

Hyväksytty valintakoe ei tässä kohtaa tarkoita sisäänpääsyä. Se on Opintopolussa esitetty kynnysehto valinnalle (puolet skaalatuista pisteistä).

Samalla kun tarkistin tuon ehdon Opintopolusta, huomasin, että Helsingin varasijat psykassa on rajoitettu 15 hakijaan. Nehän ovat selvillä vasta kun koko valinta on valmis. Siinä yksi syy tulosten viipymiseen??

Pistelinkkiä ei ole vieläkään tullut eikä taulukosta löydy minun hakijanumerollani mitään. Valtsikka ja bilsa on jo julkaissut linkkejään ja kuulin, että sieltä ei näe muuta kuin omat pisteensä. Höh. Minulla yksi syy hakupäätökseen oli viimevuotiset pistelistat, joiden perusteella arvioin mahdollisuuteni hyviksi ja hakemisen kannattavaksi. Tämä maisterihaku on pieni ja viime vuonna oli otettu sisään kaikki, jotka ylittivät alimman hyväksytyn pistemäärän. Joku rassukka jäi alle pisteen verran alle - eikä otettu sisään, vaikka paikkoja jäi 4 täyttämättä.