Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
4461/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna HY sähköposti, jossa pistelinkki tuli mulle klo 9:20. Päivä oli tiistai, mutta päivämäärä 26.6., ja sinäkin vuonna viimeinen julkaisupäivä oli ilmoitettu 28.6. Eli saattaa tulla huomenna vasta. Tai perjantaina. Uaaaah

Eikä, olin ihan satavarma että viime vuonna päivämäärä oli 29.6. 😭

Vierailija
4462/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu mulla unien kanssa. En meinaa illalla nukahtaa kun tulokset pyörii mielessä ja on levoton olo. Heräilen pitkin yötä jännityksen takia. Näin myös unta viime yönä että sain sähköpostin jossa luki "opiskelupaikka vastaanotettavissa" ja kun avasin sen niin siellä luki että olen päässyt juuri sinne minne eniten haluaisin eli tampereelle. On tää melkosen rankkaa jo fyysisestikin tää odottaminen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4463/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkaiseekohan Helsingin yliopisto valintakokeet (https://www.helsinki.fi/fi/opiskelijaksi/hae-opiskelijaksi/tietoa-valin…) ennen vai jälkeen pääsykoetuloksien julkistamista? Jotenkin huolestuttaa se miten vähän kokeita tonne on julkastu :D

Siihen ei ole kaavaa tai sääntöä.

Vierailija
4464/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että tänään tuleen päivälle tulokset. Tai viimeistään huomenna. Mä huomaan jännitykseni siitä että ei maistu ruoka enää. En pysty syömään aamupalalla mitään muuta kuin kahvia. Illalla jännitys laantuu mutta näin aina aamuisin se kasvaa kun periaatteessa tulokset voivat tulla millä sekunnilla hyvänsä.

Vierailija
4465/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas näin viime yönä sellaista unta, että menin kuokkimaan Jyväskylään valituiksi tulleiden infotilaisuuteen. En siis päässyt itse sisälle. Ihmettelin unessani, kuinka kaikki valitut olivat nuoria silmälasipäisiä blondeja. (In a real life minähän siis olen  vanha kurppa moniin verrattuna, tummatukkainen enkä myöskään silmälasipäinen). Voisko ne tulokset jo tulla? 

Vierailija
4466/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas näin viime yönä sellaista unta, että menin kuokkimaan Jyväskylään valituiksi tulleiden infotilaisuuteen. En siis päässyt itse sisälle. Ihmettelin unessani, kuinka kaikki valitut olivat nuoria silmälasipäisiä blondeja. (In a real life minähän siis olen  vanha kurppa moniin verrattuna, tummatukkainen enkä myöskään silmälasipäinen). Voisko ne tulokset jo tulla? 

Yhtäkkiä haluan värjätä tukkani blondiks ja hankkia feikit silmälasit

Vierailija
4467/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu syömisen kanssa! Ei meinaa tulla mitään kuin vasta illalla, tälläkin hetkellä syön keksejä aamupalaksi lol.. Unien sisältö vaihtelee varasijoista siihen, että oon jossain fuksitapahtumassa joka onkin joku leiri böndellä ja mulla ei oo mitään varusteita mukana :D..

Vierailija
4468/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks viime vuonna odottaminen ei ollu näin raastavaa? 🤔 muistan että pystyin unohtamaan kokeen lähes tyystin. Tuloksetkin tupsahti melkein huomaamatta opintopolkuun. Mulla ehkä painaa vaakakupissa enemmän nyt sit se et tämä on jo kolmas kerta...

Vierailija
4469/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks viime vuonna odottaminen ei ollu näin raastavaa? 🤔 muistan että pystyin unohtamaan kokeen lähes tyystin. Tuloksetkin tupsahti melkein huomaamatta opintopolkuun. Mulla ehkä painaa vaakakupissa enemmän nyt sit se et tämä on jo kolmas kerta...

Miten todennäköisenä pidit sisäänpääsyä vrt nyt? Mulla on ihan 50-50 pääsenkö ja siksi kuumottaa aivan helvetisti :D jos ois enemmän varma joko pääsystä tai ei pääsystä niin ei tää sit ehkä niin raastavalta tuntuisi.

Vierailija
4470/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itelle oli viime vuonna niiiin selkeetä etten pääse kuitenkaan, nii jotenkin ei edes oottanu sitä sähköpostia :D Tänä vuonna kuitenki tietää, että meni ihan ok hyvin, mutta homma voi kaatua niihin tyhmiin virheisiin mitä teki. fiftisixi

Vierailija
4471/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen tänne päivittelemään koko ajan tätä sivua, kun en jaksa aina kirjautua pankkitunnuksilla opintopolkuun :D! Luotan teihin, että joku raportoi tänne heti...:D

Vierailija
4472/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulen tänne päivittelemään koko ajan tätä sivua, kun en jaksa aina kirjautua pankkitunnuksilla opintopolkuun :D! Luotan teihin, että joku raportoi tänne heti...:D

Hanki mobiilivarmenne ;)

Vierailija
4473/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut jo muutamana vuonna, mutta ikinä en ole panostanut näin paljon. Tää psykaan haku on jo koettelemus sinänsä. Kuukausien valmistautuminen ja sitten muutamassa tunnissa saa sössittyä typerillä virheillä asiat (koe ei mennyt penkin alle mutta ei myöskään luultavasti riittävän hyvin). Tulis nyt jo ne tulokset, että tää projekti loppuisi tältä vuodelta...Tuntuu, että mikään ei suju. Sain jo viime viikolla jobin postia yhdestä toisesta hakukohteesta, ja se oli aika iso pettymys koska koe meni oikeasti hyvin.

Vierailija
4474/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki mobiilivarmenne ;)

Justhan mä sanoin, etten tarvi, kun mulla on teidät ;) :D

Vierailija
4475/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten todennäköisenä pidit sisäänpääsyä vrt nyt? Mulla on ihan 50-50 pääsenkö ja siksi kuumottaa aivan helvetisti :D jos ois enemmän varma joko pääsystä tai ei pääsystä niin ei tää sit ehkä niin raastavalta tuntuisi.

Viime vuonna olin aika varma sisäänpääsystä, kun se perustui soveltuvuuskoneisiin. Tänä vuonna olen melkein yhtä varma kuin viime vuonna..

Vierailija
4476/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin näin viimeyönä unta tuloksista. Siinä ne tulivat samanlaisena korjattuna konseptipaperina kuin aikoinaan lukion kokeet, ja mulla oli monessa kohtaa nollaa pistettä tai vain vähän pisteitä, ja lopputulos oli joku 25p. :’D

Vierailija
4477/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna olin aika varma sisäänpääsystä, kun se perustui soveltuvuuskoneisiin. Tänä vuonna olen melkein yhtä varma kuin viime vuonna..

Mitähän ne soveltuvuuskoneet ovat.. 😂😂 siis kokeisiin.

Vierailija
4478/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tulokset tosiaan tulisi jo huomenna. Matikassa ja tilastotieteessä olen pompannut jo 9. varasijalle, huj. Alan pikkuhiljaa uskaltaa toivoa, että jos musta ei tulekaan psykologian opiskelijaa niin sentään yliopisto-opiskelija kuitenkin.

Jos sulla meni noin hyvin tilastomatikan pääsykoe, niin varmasti on hyvät mahdollisuudet päästä psykologiaan! :)

Vierailija
4479/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulin tähän ketjuun vaan katsomaan ja nyt alkoi suorastaan jännittää teidän puolesta <3

Toivottavasti pääsette kaikki sisälle!

Itse luin aikanaan psykologian pitkänä sivuaineena, kun vapaana sivuaineena sai opiskella lähes mitä vaan. Eli käytännössä tein myös syventävät kurssit, paitsi muutaman käytännön psykologin työhön valmistavan kurssin. Silloin otettiin vuosittain sisään tietty määrä pitkälle opiskelleita sivuaineopiskelijoitakin, eli olisin halutessani voinut vaihtaa pääaineen siinä kohtaa psykologiaan ja oman pääaineeni sivuaineeksi, mutta se olisi tiennyt noin vuoden lisäaikaa vielä opiskeluun, joten en siihen harkinnan jälkeen kuitenkaan lähtenyt. Mutta tiedän muutaman ihmisen, joka tuon vaihdon teki. Eli vinkkinä, jos ei opiskelupaikka aukea suoraan psykaan, niin menkää sisälle yliopistoon jollain, mihin on vähemmän hakijoita, ja lukekaa psykaa sivuaineena ja sitten jossain vaiheessa hakekaa pääaineen vaihtoa. Tsemppiä! 

Mikä aine sulla oli pääaineena? :)

Terveystiede

Vierailija
4480/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin näin viimeyönä unta tuloksista. Siinä ne tulivat samanlaisena korjattuna konseptipaperina kuin aikoinaan lukion kokeet, ja mulla oli monessa kohtaa nollaa pistettä tai vain vähän pisteitä, ja lopputulos oli joku 25p. :’D

Mulla oli kans yhessä unessa tollanen :D ja sit siinä kokeessa oli kaikkia osioita mitä ei oikeesti ollut, mm. että piti keksiä synonyymeja tai vastakohtia jollekin sanoille.. Olin saanut 90/100 pistettä yllätyksekseni mutta silti en päässyt sisään ja mietin vaan et voi helvetti jos taso on näin kova niin en varmaan pääse ikinä.. :D