Psykologia 2019
Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)
Kommentit (5687)
Mun kaikki kaverit, ihan joka ikinen, on päässyt jo opiskelemaan paitsi minä, jolla todennäköisesti käynnistyy neljäs välivuosi :) Oi tätä elämää. Miksi tämä on tällaista?
Kun tulokset antavat odottaa itseään, niin kauan toivoa sisäänpääsystäkin ja se on lohdullista. Mutta juu, nyt pitäisi saada piste tälle, koska sitten pystyn ajattelemaan missä asun, keskittyä muihin vaihtoehtoihin ja ehkäpä tuleviin pääsykokeisiin. Nyt sitä vaan päivittelee vauvaa, sähköpostia ja opintopolkua.
voiskohan tänään vielä tulla kellon puolesta
Vierailija kirjoitti:
Kun tulokset antavat odottaa itseään, niin kauan toivoa sisäänpääsystäkin ja se on lohdullista.
Jossain kirjassa oli kuvattu miten poliisi tuli kertomaan miehelle tämän aikuisen lapsen kuolemasta. Mies katsoi hetken terassin oven läpi auringonpaisteessa nauravaa vaimoaan ja halusi antaa tälle vielä "viimeisen huolettoman hetken siinä vanhassa elämässä" ennen kuin astui ulos.
Vierailija kirjoitti:
voiskohan tänään vielä tulla kellon puolesta
Luulen, että joo, koska tuloksia on aikasemminki tullu illalla
Vielähän tässä on ainakin tunti aikaa, luulisi että neljään asti ainakin ovat töissä.
T. Kasvatustieteisiin hakija, joka on aivan sekaisin odottelun takia ja päivystää tätä keskustelua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis kiva kuulla muiden jo useatta kertaa hakevien mielipide siitä, mikä oli kokeen vaikeustaso verrattuna edellisiin vuosiin. Ja kiva olisi kuullu myös jkl ja jns kokeissa ennen olleiden näkemyksiä, joita täällä on tosi vähän!
Mun mielestä koe oli vaikeudeltaan aika samaa tasoa kuin viime vuoden HTT. Tilasto oli tänä vuonna helpompi ja artikkelit taas (aika paljonkin) vaikeampi kuin viime vuonna. Logiikkakin oli mun mielestä tänä vuonna haastavampi. Olen ollut myös 2017 vuoden kokeessa ja se oli aivan kamala. 2018 ja 2019 olivat lasten leikkiä verrattuna siihen. Ja ei, en päässyt vuonna 2018, mutta olihan se nyt aivan helppo verrattuna vuoteen 2017.
Ajatuksia? :)
Kolme viimesintä koetta tehneenä mun mielestä viime vuoden koe oli todella hyvä psykan pääsykokeeksi, vaikka en siis sisään päässytkään. Tän vuoden koe tuntu vitsiltä, mutta sössin silti siinä paniikissa. Tilaston puolella tehtäviin oli annettu paljon tarvittavia arvoja valmiiksi vaikka niihin oli kaavat siinä lisämateriaalissa, mikä oli itselle pettymys, sillä se olis varmasti erotellut hakijoita vieläkin enemmän. Logiikkaosuudessa erityisesti parkkis-tehtävä, mikä ratkesi paperia ylösalaisin kääntämällä tuntuu ihan uskomattomalta siihen nähden, kuinka vaikeita kokeet on olleet viime vuosina. Toki kokeesta selvästi oli nähtävissä se, että myös jkl ja jns oli mukana. Itseäni harmittaa tämä kokeiden yhdeksi yhdistyminen aivan älyttömästi, sillä kävin viime vuonna yhteishaun lisäksi sekä jkl ja jns kokeissa, ja jkl paikka soveltuvuuskokeeseen jäi kiinni laskimeen tottuneena huonoista käsinlaskutaidosta.
Auts, etkö sitten harjotellut käsinlaskutaitoja?
Nope, lähdin lähinnä vaan katsomaan minkälainen koe on kun jkl ja jns kokeita ei missään julkastu.
Oulu teki joensuut ja hyväksyi vääriä ihmisiä
https://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/kasvatusalan-valintakokeen-pisteita-…
Täällä kans yksi, jolla alkaa jo hajoilla pää tähän odotukseen. Hain opiskelemaan kahta eri alaa yhteensä neljään yliopistoon, ja yksikään ei ole vielä julkaissut tuloksia. Ärsyttää ja ahdistaa kuulla joka päivä, kun muut saavat tiedon opiskelupaikan saannista, ja itse joutuu kärvistelemään ja tuskailemaan.
Viime vuoden haku oli niin paljon helpompi, kun sain jo ennen pääsykokeita tietää tulleeni valituksi yhteen hakutoiveeseeni todistusvalinnan kautta. Silloisesta ykköstoiveestakin tuli tieto valituksi tulemisesta jo ennen juhannusta. Harmi, että ala on täysin väärä ja nykyiseen opiskelupaikkaan palaaminen syksyllä tuntuu todella masentavalta ajatukselta. Haluaisin vaan päästä jo henkisesti valmistautumaan siihenkin, jos nyt niin huonosti käy, ettei ovet aukene tänä vuonna mihinkään (mikä on hyvin todennäköistä). Tää epätietoisuus on ihan hirveää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis kiva kuulla muiden jo useatta kertaa hakevien mielipide siitä, mikä oli kokeen vaikeustaso verrattuna edellisiin vuosiin. Ja kiva olisi kuullu myös jkl ja jns kokeissa ennen olleiden näkemyksiä, joita täällä on tosi vähän!
Mun mielestä koe oli vaikeudeltaan aika samaa tasoa kuin viime vuoden HTT. Tilasto oli tänä vuonna helpompi ja artikkelit taas (aika paljonkin) vaikeampi kuin viime vuonna. Logiikkakin oli mun mielestä tänä vuonna haastavampi. Olen ollut myös 2017 vuoden kokeessa ja se oli aivan kamala. 2018 ja 2019 olivat lasten leikkiä verrattuna siihen. Ja ei, en päässyt vuonna 2018, mutta olihan se nyt aivan helppo verrattuna vuoteen 2017.
Kolme viimesintä koetta tehneenä mun mielestä viime vuoden koe oli todella hyvä psykan pääsykokeeksi, vaikka en siis sisään päässytkään. Tän vuoden koe tuntu vitsiltä, mutta sössin silti siinä paniikissa. Tilaston puolella tehtäviin oli annettu paljon tarvittavia arvoja valmiiksi vaikka niihin oli kaavat siinä lisämateriaalissa, mikä oli itselle pettymys, sillä se olis varmasti erotellut hakijoita vieläkin enemmän. Logiikkaosuudessa erityisesti parkkis-tehtävä, mikä ratkesi paperia ylösalaisin kääntämällä tuntuu ihan uskomattomalta siihen nähden, kuinka vaikeita kokeet on olleet viime vuosina. Toki kokeesta selvästi oli nähtävissä se, että myös jkl ja jns oli mukana. Itseäni harmittaa tämä kokeiden yhdeksi yhdistyminen aivan älyttömästi, sillä kävin viime vuonna yhteishaun lisäksi sekä jkl ja jns kokeissa, ja jkl paikka soveltuvuuskokeeseen jäi kiinni laskimeen tottuneena huonoista käsinlaskutaidosta.
miten sössit tän vuoden kokeessa? miten koe siis meni?
Oon ihan todella huono loogisissa tehtävissä, poislukien ne numerotehtävät. Tiedän vaan ettei menny tarpeeks oikein... joka vuosi vaan paineet kasvaa ja meen enemmän ja enemmän niistä paniikkiin koetilanteessa kun oon niin tietonen siitä että this is it😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten sössit tän vuoden kokeessa? miten koe siis meni?
Oon ihan todella huono loogisissa tehtävissä, poislukien ne numerotehtävät. Tiedän vaan ettei menny tarpeeks oikein... joka vuosi vaan paineet kasvaa ja meen enemmän ja enemmän niistä paniikkiin koetilanteessa kun oon niin tietonen siitä että this is it😅
voi eii :( mut entä muut osiot?
Koodin mukaan hakemuksen tila on muuttunut tänään kaikissa joihin hain, mutta mitään uutta siellä ei näy...
Vierailija kirjoitti:
Koodin mukaan hakemuksen tila on muuttunut tänään kaikissa joihin hain, mutta mitään uutta siellä ei näy...
Monen aikaan? Aiemmin muutokset on tulleet mun mielestä muutaman tunnin viiveellä näkyviin koodiin.
Luulen aika vahvasti että huomenna tulee. Se on sitten kolmas helvetin huonosti nukuttu yö putkeen :D alkaa kyllä olla pää aika tillintallin. Huomenna on myös vihdoin opintopolun chat auki 10-14, että sinne vaan Merjaa pommittamaan kyselyillä jos ei kuulu :D
Kuinka monta kertaa tänne saa valittaa, että alkaa jo toden teolla ärsyttää, ettei niitä helkkarin tuloksia tule:D tässä on nyt minulta 3.
samanmoinen kommentti mutta pakko purkaa johonkin😅
Apua, mun koodissa ei näy mitään muutoksia 😱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen aikaan? Aiemmin muutokset on tulleet mun mielestä muutaman tunnin viiveellä näkyviin koodiin.
11:46, mutta se tuli näkyviin vasta jokin aika sitten.
Vierailija kirjoitti:
nyt Merja oikeesti
Ilmoitettiin että Merjalla on vielä huono olo eilisen Tallinnan reissun jälkeen. Täytyy nyt ottaa iisisti lauantaihin asti.
Nyt kyllä alkaa itelläki tehä jo tosi tiukkaa tää oottelu, koko ajan vuorotellen selaan tätä keskustelua ja varalta katon sähköpostia. :D ei pysty enää mihinkään keskittyyn.
Äsken oli tullu vissii Joensuusta opokoulutuksen tulokset, tulispa pian meillekki D: ja pääsisipä kouluun, tosi monet kaverit on tänä vuonna päässeet ja ois niin ihanaa itekki!