Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
3241/5687 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logolle hakija täällä vielä: luin ketjua vähän eteenpäin (totesin etten kyllä jaksa lukea tänne loppuun asti😂) ja joku spekuloi että olen sama kuin logon ketjussa psykalle hakija ja kerrottakoon että en ole🤔 jäi vaan mietityttään mikä logolle hakijoiden ketju ku oon yrittäny kattella Googlesta löytyisikö mut en oo löytänyt😟

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3243/5687 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.vauva.fi/keskustelu/3461853/logopedian-paasykoe-2019

Kiitos! Onki sen verran uudempi ketju ettei ollu vielä olemassa ku googlailin😁

Vierailija
3244/5687 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikko sitten vielä istuttiin kokeessa! Tämä odottelu on kyllä tosi raastavaa, onneksi kesätyöt alkavat kohta ja saa muutakin kesätekemistä.

Tämän aamun piristys löytyi tältä palstalta, kun huomasin arvanneeni tuon syntymäpäivätehtävän vastauksen oikein. No joo, en tiedä riippuuko sisäänpääsyni siitä vai ei, mutta kerrankin sai jotain arvattua oikein. :D

Mä kans tiedän arvanneeni oikein 1. ja 13. tehtävän. Vähänkö hyvä fiilis! :D

Vierailija
3245/5687 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein artikkelitehtäviä melkeen kaks tuntia :D

Mitä hittoa? :D Kuinka paljon jäi muuta tekemättä?

Vierailija
3246/5687 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostuttavaa, kun ei tiedä heittääkö kirveen kaivoon vai jatkaako toivomista. Mulla tuli n. 3 virhettä per osio, paitsi matikan monivalintaan vähemmän ja logiikkaan paljon enemmän. Olen melko varma, että en pääse, mutta pieni toivonkipinä silti elää. Tämä on kidutusta!

Vierailija
3247/5687 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raivostuttavaa, kun ei tiedä heittääkö kirveen kaivoon vai jatkaako toivomista. Mulla tuli n. 3 virhettä per osio, paitsi matikan monivalintaan vähemmän ja logiikkaan paljon enemmän. Olen melko varma, että en pääse, mutta pieni toivonkipinä silti elää. Tämä on kidutusta!

Sympatiseeraan sinua - ja muitakin - isosti! Olen se täällä kuokkiva Vakavaan hakija ja sain tänään tietää pisteeni desimaalilleen, mutta en tiedä silti pääsenkö sisään ennen kuin juhannuksen jälkeen. :D Pikkaisen huonommin koe meni kuin kuvittelin, mutta tämän tason pitäisi riittää sinne minne olen  matkalla.

Tai sitten se ei riitä. Aargh!

Vierailija
3248/5687 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän vaikuttaa ihan hyvältä! Hyvät mahdollisuudet päästä sisään! Aika paljon on saanut virheitä olla aiemmin kokeessa, ainakin mitä oon sisäänpäässeiltä kuullut. Mulla hieman huonompi tilanne kun sulla ja silti elättelen toiveita :D

Vierailija
3249/5687 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sympatiseeraan sinua - ja muitakin - isosti! Olen se täällä kuokkiva Vakavaan hakija ja sain tänään tietää pisteeni desimaalilleen, mutta en tiedä silti pääsenkö sisään ennen kuin juhannuksen jälkeen. :D Pikkaisen huonommin koe meni kuin kuvittelin, mutta tämän tason pitäisi riittää sinne minne olen  matkalla.

Miten teillä on nyt jo selvinny pisteet? :o

Vierailija
3250/5687 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tein artikkelitehtäviä melkeen kaks tuntia :D

Mitä hittoa? :D Kuinka paljon jäi muuta tekemättä?

En laskenut regressiota koska olin melkein varma että se menee väärin näppäilyvirheiden takia. Logiikassa jäi 12 tehtävää tekemättä. :(

Vierailija
3251/5687 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakavan soveltuvuuskoekutsut sekä oikeat vastaukset tulivat tänään. Haen itse yleiseen maisterihaussa, mutta saadakseni tietää pisteet hain alemmalla toiveella soveltuvuuskoelinjalle.

Tein tietysti heti tarkistuslaskennan. Omat laskelmat olisivat menneet muutamalla pisteellä pieleen, on jäänyt pari oikeaa vastausta merkitsemättä ylös kysymysvihkoon.

Tulokset olisivat jo valmiit, kun ei tarvitse odottaa yo-pisteitä tai soveltuvuuskokeita. Silti ne julkaistaan vasta kesäkuun lopussa muiden kanssa yhtä aikaa. :'D

Vierailija
3252/5687 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakavan soveltuvuuskoekutsut sekä oikeat vastaukset tulivat tänään. Haen itse yleiseen maisterihaussa, mutta saadakseni tietää pisteet hain alemmalla toiveella soveltuvuuskoelinjalle.

Tein tietysti heti tarkistuslaskennan. Omat laskelmat olisivat menneet muutamalla pisteellä pieleen, on jäänyt pari oikeaa vastausta merkitsemättä ylös kysymysvihkoon.

Tulokset olisivat jo valmiit, kun ei tarvitse odottaa yo-pisteitä tai soveltuvuuskokeita. Silti ne julkaistaan vasta kesäkuun lopussa muiden kanssa yhtä aikaa. :'D

Toi on kyllä niin turhauttavaa odottelua, jos kerran tulokset tosiaan olisivat jo valmiit. Miksihän kaikki tulokset voidaan julkaista vasta kesäkuun lopussa... Eikö niitä voisi julkaista sitä mukaa, kun valmistuvat.

Vierailija
3253/5687 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että hyvinkin pääset, paljon vähemmän virheitä kuin suurimmalla osalla täällä ainakin! :o mulla muuten sama että pari vähäpätöistä virhettä vaan per osio, mutta artikkelimonivalinnoissa varmaan yli puolet väärin ja se ahdistaa..

Vierailija
3254/5687 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuoden kokeessa sain isoimman tilastotehtävän lähes kokonaan oikein, pienen painotuksen soveltava tehtävä ehkä puoliksi oikein, perus todennäköisyystehtävästä noin 3/5 oikein, artikkelimonivalinnoista vaan 12/25 kohtaa meni kokonaan oikein ja lopuista oli iso osa nollilla, logiikkatehtävä meni täysin päin mäntyä. Koepisteeni olivat noin 53 (skaalaus niin, että parhaalla oli 100 pistettä, vähintään 50 piti olla) ja pääsin yhteispistekiintiössä (YO tulokset siis auttoi, koekiintiössä ei olisi ollut toivoakaan) Tre varasijalle 10 ja HKI varasijalle 25. 

Vierailija
3255/5687 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuoden kokeessa sain isoimman tilastotehtävän lähes kokonaan oikein, pienen painotuksen soveltava tehtävä ehkä puoliksi oikein, perus todennäköisyystehtävästä noin 3/5 oikein, artikkelimonivalinnoista vaan 12/25 kohtaa meni kokonaan oikein ja lopuista oli iso osa nollilla, logiikkatehtävä meni täysin päin mäntyä. Koepisteeni olivat noin 53 (skaalaus niin, että parhaalla oli 100 pistettä, vähintään 50 piti olla) ja pääsin yhteispistekiintiössä (YO tulokset siis auttoi, koekiintiössä ei olisi ollut toivoakaan) Tre varasijalle 10 ja HKI varasijalle 25. 

Millaiset paperit sulla oli? Mulla on EEEEE, enkä yhtään tiedä onko tämä hyvä vai huono yhteispistekiintiötä ajatellen...

Vierailija
3256/5687 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä olisin kysellyt vuoden 2018 Helsingin maisterihaun pisterajaa kun en googlaamalla löytänyt?! Muistaakseni siitä oli jotain mainintaa tässä ketjussa aiemmin...

Vierailija
3257/5687 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tiedättekö mikä mua hirvittää, jos pääsee opiskelemaan. Se, että työt loppuu, jolloin myös rahantulo loppuu. En todellakaan aio heti alkuun edes hakea töitä opiskelun rinnalle. Ja opintotuki + asumislisä ei riitä lähellekään kattamaan edes vuokraa suurimmissa kaupungeissa. Tällöin on PAKKO ottaa opintolainaa, sillä muita tukia ei saa ennen sitä. Mua ihan ahdistaa ajatus, että on pakko velkaannuttaa itsensä vuokranmaksun takia ja että sais jotain syödäkseenkin...

Vierailija
3258/5687 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy maisteripisteitä enää, ei. Muistan, että se oli "jonkin verran", useita pisteitä, vähemmän kuin kandiraja.

Tarkoittaa samalla sitä, että jos ei maisteriovet aukea, ei aukea kandinkaan.

Vierailija
3259/5687 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tiedättekö mikä mua hirvittää, jos pääsee opiskelemaan. Se, että työt loppuu, jolloin myös rahantulo loppuu. En todellakaan aio heti alkuun edes hakea töitä opiskelun rinnalle. Ja opintotuki + asumislisä ei riitä lähellekään kattamaan edes vuokraa suurimmissa kaupungeissa. Tällöin on PAKKO ottaa opintolainaa, sillä muita tukia ei saa ennen sitä. Mua ihan ahdistaa ajatus, että on pakko velkaannuttaa itsensä vuokranmaksun takia ja että sais jotain syödäkseenkin...

Riittää paremmin jos on mahdollisuus asua solussa. Itse asuin mieluummin solussa kuin otin kauheasti lainaa, toki ei onnistu jos esim lapsia.

Vierailija
3260/5687 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kumppani käy töissä ei asumistukeakaan enää tipu.