Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
2981/5687 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentti facebookista nuorten psykologien verkostosta jossa pähkäilty tämän vuoden valintakoetta (nimet poistettu):

"******

Se tunne kun et enää pääsisi sisään sun kouluun"

"******

Vähän samaa arvelen vaikka nyt opetan ja tutkin siellä ja olin laatimassa tuota koetta"

Allekirjoitan tämän! (en ole vielä valmistunut, mutta en ikinä pääsisi tuolla kokeella sisälle)

Vierailija
2982/5687 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei! miten hemmetissä se loogisen päättelytehtäväosuuden kolmas tehtävä (Villen syntymäpäivä) ratkaistiin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2983/5687 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni luultavasti, jos nyt oikein tarkistin matikan monivalinnoista 9/10 oikein, aineistosta 29/30 oikein (ja tuo yksi siis nollille), regressiotehtävä meni oikein, 1.1.1 kolme kohtaa oikein ja logiikasta vain 3/15 varmaa oikein. Lähtöpisteitä muistaakseni 116-119p ja olen ensikertalainen. Jotenkin tuntuu, että ei riitä, koska aika loppui kesken kolmen logiikan jälkeen ja 12 jouduin arvaamaan :D

Tuohan vaikuttaa todella hyvältä! Todellakin mahdollisuuksia päästä sisälle.

Vierailija
2984/5687 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin tuossa, että omat pisteeni tuskin riittävät edes minimiin. Näyttää siis siltä, että kokeesta tulee hylätty suorilta. Oho!

Vierailija
2985/5687 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hei! miten hemmetissä se loogisen päättelytehtäväosuuden kolmas tehtävä (Villen syntymäpäivä) ratkaistiin? 

Onkohan kukaan saanut ratkaisua kun ei oo täällä kerrottu.

Kuka/ketkä siinä ekassa logiikan tehtävässä meni juhliin? Mä pähkäilin ja laitoin ainoastaan Markku. Päättelikö kukaan muu samoin? Ja tietääkö joku oikean vastauksen?

Vierailija
2986/5687 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kokeen pisteiden minimimäärä? 🤔

Vierailija
2987/5687 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan kukaan saanut ratkaisua kun ei oo täällä kerrottu.

Kuka/ketkä siinä ekassa logiikan tehtävässä meni juhliin? Mä pähkäilin ja laitoin ainoastaan Markku. Päättelikö kukaan muu samoin? Ja tietääkö joku oikean vastauksen?

Muakin kiinnostais tää. Itse laitoin Markku ja joku muu, mutta arvaamalla.

Vierailija
2988/5687 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni luultavasti, jos nyt oikein tarkistin matikan monivalinnoista 9/10 oikein, aineistosta 29/30 oikein (ja tuo yksi siis nollille), regressiotehtävä meni oikein, 1.1.1 kolme kohtaa oikein ja logiikasta vain 3/15 varmaa oikein. Lähtöpisteitä muistaakseni 116-119p ja olen ensikertalainen. Jotenkin tuntuu, että ei riitä, koska aika loppui kesken kolmen logiikan jälkeen ja 12 jouduin arvaamaan :D

Mihin hait ekana? Hyvältä kuulostaa!

Vierailija
2989/5687 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentti facebookista nuorten psykologien verkostosta jossa pähkäilty tämän vuoden valintakoetta (nimet poistettu):

"******

"******

Vähän samaa arvelen vaikka nyt opetan ja tutkin siellä ja olin laatimassa tuota koetta"

Niin no, eiköhän tuolla tarkoiteta sitä, että valmistautumatta ei osaa noita ratkaista, eiköhän kokeen laatijat nyt kuitenkin itse ymmärrä, mistä tehtävissä on kyse ja harjoittelemalla vastaavia varmaankin pääsisivät. 😄 Jokainen kurssikaveri ja jotkut opettajat myös sanoo aina kun kokeesta keskustellaan, ettei enää pääsisi, koska on unohtanut kaiken mitä kokeeseen tankkasi. (Että niinkin paljon noita taitoja varsinaisessa opiskelussa tarvitaan!) t. Neljäs vuosi

Vierailija
2990/5687 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kokeen pisteiden minimimäärä? 🤔

Vähintään 60 pistettä pitää saada, jotta voi tulla hyväksytyksi.

Vierailija
2991/5687 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylään!

Vierailija
2992/5687 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"******

"******

Niin no, eiköhän tuolla tarkoiteta sitä, että valmistautumatta ei osaa noita ratkaista, eiköhän kokeen laatijat nyt kuitenkin itse ymmärrä, mistä tehtävissä on kyse ja harjoittelemalla vastaavia varmaankin pääsisivät. 😄 Jokainen kurssikaveri ja jotkut opettajat myös sanoo aina kun kokeesta keskustellaan, ettei enää pääsisi, koska on unohtanut kaiken mitä kokeeseen tankkasi. (Että niinkin paljon noita taitoja varsinaisessa opiskelussa tarvitaan!) t. Neljäs vuosi

Eihän noihin logiikkatehtäviin voi mitenkään valmistautua, ei ole mitään logiikkatehtäviin luetteloa (vai onko, hmm) jotka voisi puhtaasti harjoittelemalla ratkoa. Siksi en usko, että pääsisin mihinkään kouluun, jonka pääsykoe ei vaadi valmistautumista vaan tuollaisen äo testin läpäisyn.

Vierailija
2993/5687 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylään!

Sulla kuulosti hyvältä koe :)

Mäkin huokasin helpotuksesta ettei sulla oo ykkösenä Helsinki :D mut hieno suoritus! :)

Vierailija
2994/5687 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"******

"******

Eihän noihin logiikkatehtäviin voi mitenkään valmistautua, ei ole mitään logiikkatehtäviin luetteloa (vai onko, hmm) jotka voisi puhtaasti harjoittelemalla ratkoa. Siksi en usko, että pääsisin mihinkään kouluun, jonka pääsykoe ei vaadi valmistautumista vaan tuollaisen äo testin läpäisyn.

(Toki jos muut kokeissa olevat osiot menee hyvin niin voi päästä siltikin, eihän koskaan tarvitse olla 100 % oikein)

Vierailija
2995/5687 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai 29 täysin oikein, kaikki oikeat valittu?! Jos näin, niin todella hieno suoritus. :)

Vierailija
2996/5687 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"******

"******

En tiedä onko tuossa keskustelussa viitattu logiikkaosioon nimenomaan, mutta kyllä minusta logiikkaa voi harjoittaa. Löytyyhän netistäkin vaikka millä mitalla tehtäviä, muutaman kun ratkaisee niin se niiden logiikka (😀) alkaa avautua. Tietysti jos ei etukäteen tiedä, että juuri sitä pitää harjoitella... Uskon silti, että kaikki tuntemani opettajat kyllä pääsisivät, sen sijaan kaikista valmistuneista psykologeista varmaankaan kaikki eivät.

Vierailija
2997/5687 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toi 60 siis minimi niistä skaalatuista?

Vierailija
2998/5687 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä arvioisin kokeeni menneen niin, että

1.1.1. oikein ainakin a-c

1.1.2. oikein kaikki (paitsi p?)

1.2. 9/10 oikein

2.1. Täysin oikein 21/30

2.2. Varmasti oikein 9/15

Lähtöpisteitä mulla on 128. Ekana hakukohteena Tampere.

Vierailija
2999/5687 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös loogista päättelykykyä voi harjoittaa....

Vierailija
3000/5687 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joku vastasi näin: "Veikkaan et lähet sulkeen noita 14. vaihtoehtoa pois alusta asti, eli ei voi olla toi eka tai vika, koska muuten Niina tietäis oikean vastauksen, tän jälkeen vastaus ei voi olla myöskään 17.5.2001 koska muuten Heikki tietäis vastauksen. Ja jatkat tähän malliin, en tosin ole varma enkä jaksa alkaa myöskään miettimään, sori!"

mitä ihmettä. tajuaako joku tämän avulla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän