Miten saada mies osallistumaan perhe-elämään?
Meillä on pieni tyttö, vähän yli kaksi kuukautta vanha. Lapsi oli molempien halusta alulle saatettu, jouduimme käymään jonkin aikaa lapsettomuushoidoissakin, jotta raskaus onnistui. Koko raskausajan mieheni oli hyvin osallistuva ja innostunut tulevasta vauvasta ja raskaudesta, mutta pian synnytyksen jälkeen hän lopetti osallistumasta perhe-elämäämme. Synnytys oli vaikea, ja sain repeämiä, jotka eivät vielä ole täysin parantuneet, tai siis jonkun verran kipuja on vielä, ja tarvitsisin todella miehen tukea ihan arjessamme.
Imetän, joten herään yksin öisin imettämään vauvaa muutaman tunnin välein, mies ei ole kertaakaan herännyt yöllä, hän on kyllä ehdottanut että voisi nukkua työhuoneessamme yöt, jotta ei "häiritsisi" heräämisiäni. Minä taas olen pyytänyt häneltä, että hän voisi edes viikonloppuisin joskus herätä vauvan syötölle, voisin pumpata maitoa pulloon, jotta saisin nukkua edes joskus. Olen todella väsynyt kun joudun heräämään melkein tunnin välein öisin (vauva herää niin usein). Mies ei sano tähän mitään, joten häntä ei kai kiinnosta suostua heräämiseen. Hän ei edes pyynnöstäni vaihda vaippaa, nukuta tyttöä tai leiki hänen kanssaan, kaikki jää minulle. Mies viettää paljon aikaa harrastuksensa parissa poissa kotoa, siis saman verran kuin ennen lasta. En koskaan tiedä mihin aikaan hän sieltä palaa, se oli ok ennen lasta mutta ei enää. Kun mies on kotona niin hän viettää aikaa autotallissa nikkaroiden jotain. Jos menen sinne vauvan kanssa hän ärsyyntyy. Jos taas menen yksin niin hän ilahtuu, ja toivoo että autan jossain nikkaroinnissa. En tosin pysty, koska missä tyttö olisi sillä aikaa?
Miten saada mies osallistumaan perhe-elämään? Nyt tuntuu, että hän ei edes ole osa meidän perhettä.
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaisiko joku kommentoida tähän? Onko kellekään käynyt samoin?
Myös miehiltä olisi kiva saada kommentteja että mitä minun pitäisi tehdä. Ap.
Varmasti kaikille, jotka tekevevät lapset teini-ikäisenä. "Mä haluun vauvan"
Toisena sitten, joku tinderistä valittu "kumppani" ja 2 kk seurustelun jälkeen raskaaksi.
Sinun olisi pitänyt kasvaa ensin aikuiseksi ja valita "miehesi" hieman järkevämmin.
Mies vastaa ihan itse omasta käytöksestään,aina. Jos mies per*eilee tai käyttäytyy kuin kakara,se on täysin miehen omalla vastuulla.
Nainen ei tietenkään ole mitenkään vastuussa ITSE TEKEMÄSTÄÄN "kumppanin" VALINNASTA.
Se valinta tehdään sen hetkisillä tiedoilla. Kaikki ihmiset muuttuvat elämänsä aikana,ei kukaan voi tietää varmaksi millainen toinen on 5 tai 20 vuoden päästä.
Ihmiseen tutustuminen kestää vähän pidempään kuin 2viikkoa-2 kuukautta.
Tinderprofiili on aika huono lähtökohta.
Mikä trauma sulla on Tinderistä? Jättikö nainen ja lähti jonkun Tinder-hepun matkaan?
Vaikka olisit 10 vuotta avioliitossa,se toinen voi yhtäkkiä esim.pettää,jättää,vaihtaa uskontoa,alkoholisoitua tai sairastua. Nähty on.
Joo. Tulevaisuutta ja elämää kannattaa pelätä. Kaikki hauskanpito on kiellettevä ja kumppani köytettävä kettingillä patteriin kiinni, ettei mitään pahoja asioita tapahdu.
Miksi niin monet naiset haluaa kahlita ja alistaa miehen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisena sitten, joku tinderistä valittu "kumppani" ja 2 kk seurustelun jälkeen raskaaksi.
Sinun olisi pitänyt kasvaa ensin aikuiseksi ja valita "miehesi" hieman järkevämmin.
Mies vastaa ihan itse omasta käytöksestään,aina. Jos mies per*eilee tai käyttäytyy kuin kakara,se on täysin miehen omalla vastuulla.
Nainen ei tietenkään ole mitenkään vastuussa ITSE TEKEMÄSTÄÄN "kumppanin" VALINNASTA.
Miten minä olisin voinut ennalta arvata, että mies ei osallistu perhe-elämään? Hän on kuitenkin ennen lasta osallistunut paljonkin kotimme arkeen ja kotitöihin ja kantanut aina vastuunsa, ja hän oli hyvin innoissaan koko raskauden ajan jne. Ap.
No niin, sitten alkaa selittely. KOMMUNIKOI sen miehesi kanssa. Ei tämä asia kiinnosta minua hevon vit#tua oikeasti.
Kummastuttaa vaan AINA, miten naiset onnistuvat valitsemaan näitä vässyköitä kumppaneikseen ja lastensa "vanhemmaksi".
Lapsellesi tulee mielenterveysongelmia, koska isänsä on vässykkä. Mitä lie traumoja "miehelläsi" on, aika säälittävää käytöstä, josta lapsenne kärsii ennemmin tai myöhemmin.
Jännä juttu,ettei sulla tule mieleen ihmetellä miten ja miksi niin moni mies on vässykkä ja kyvytön isäksi. Jos ilmiö kerran on niin yleinen, että AINA siihen törmäät.
No, sitä se naisviha teettää.
Sä olet paranoidi, vai että ihan naisviha. En ole niin tyhmä, että kuvittelisin kaikkien naisten olevan narsistisia kus#ipäitä.
Bodypositiivisuutta vaan sun läskeillesi ja feminatsismillesi, sekä miesvihallesi.
Ohiksena nyt sen verran, että sinä kuitenkin kerrot ajattelevasi, että 99 % naisista ei esim. osaa kommunikoida ja suurin osa naisista kerjää sitä että niitä lyödään. Jäähän siihen se 1 % naisista, joissa ei mielestäsi ole pahaa vikaa?
No mutta onneksi läskiksi haukkuminen sen sijaan on kypsää ja taitavaa kommunikointia :D .
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Mies raataa töissä ja tarvitsee lepoa. Mutta kotonamakaajan mielestä miehen pitäisi imettääkin lasta hänen puolestaan. Ja näitä provoja tällä palstalla riittää.
Kuitenkin yleensä isiä kiinnostaa lapsensa seura tai lapsensa ensimmäinen hymy, vaikka raataisikin töissä. Ap:n mukaan hänen miestä ei kiinnosta leikkiä lapsensa kanssa, olla lapsensa kanssa eikä lapsen kehitys muutenkaan (esim. ensimmäinen hymy). Sitä emme tiedä, että joutuuko ap:n mies raatamaan työssään vai onko työ kevyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on se ongelma, että perhe-elämä merkitsee eri asioita. Sinulle se on pelkkä vauva, miehelle vähän enemmän.
Mutta ihan ensimmäisenä suosittelen sitä, että et öisin jokaiseen vauvan inahdukseen reagoi. Lapselle ei tapahdu mitään pahaa, vaikka hän välillä heräilee eikä kukaan tulekaan tunkemaan tissiä suuhun. On turha tehdä itselleen marttyyrinkruunua asiasta, jonka itse aiheuttaa.
Paitsi tietenkin silloin, jos vauva pitää ruokkia 24/7 tunnin välein, silloin menisin välittömästi lääkärin luokse, koska lapsella on jotain ongelmia.
Tarkoitatko, että miestä ei enää kiinnosta tyttömme, koska minä reagoin öisin tytön jokaiseen itkuun? Eli itse olen aiheuttanut miehen käytöksen? Ap.
Sanotaan niin, että jos sinua ei ole olemassa ilman tyttöä eikä tyttöä ilman sinua, niin mihin ihmeen väliin se mies mahtuisi? Olet tehnyt selväksi, että olette paketti.
Selväähän se on että vauva on enemmän kiinni äidissä jos imettää. Mies voi silti syöttää pullosta vauvaa,vaihtaa vaippoja,herätä yösyötöille,kylvettää vauvaa,käydä vaunulenkillä..että siihen väliin se mies mahtuu.
Mutta vain silloin, kun ap antaa siihen luvan eli käytänössä käskee.
Miksi mies taantuisi apulaiseksi? Nyt ap:n miehen ainoa oma paikka on se autotalli, muualla määrää vaimo, joka ei anna lasta isän vastuulle lainkaan.
Miten niin en anna lasta miehen vastuulle? Olen yrittänyt saada lasta miehen vastuulle, hän ei ota. Mies saisi halutessaan vauvan vaikka sylistäni itselleen moneksi tunniksi ilman mitään "lupiani" tai käskyjäni. Ap.
Lue alkuperäinen kirjoituksesi, siinä kerrotaan aika selkeästi, että sinä kyllä pyydät miestä tekemään asioita, joita sinä haluat miehen tekevän lapsen kanssa, mutta et missään kohdassa kerro, mitä olette yhdessä sopineet. Siis nimenomaan sopineet eikä niin, että sinä haluat jotain tapahtuvaksi. Se mies on aikuinen ihminen, joka kokee sinun päättävän kaikesta vauvaan liittyvästä.
Miksi et kysy, mitä mies on tänään ajatellut tehdä lapsen kanssa. Ehkä hän haluaisi mennä vaunulenkille, mutta koska sinä olet tähän asti määrännyt hänet sinne, niin vastarinta syntyy välittömästi.
Luoja sentään ,mikä pälli. Se, että vauva tarvitsee tietyt hoitotoimenpiteet tiettyyn aikaan ei ole kenenkään mielipide tai valinta. Ne on vaan tehtävä olipa isä sitten miten oikuttelevaksi teiniksi tahansa taantunut.
Aplle neuvoksi, jätä se sika. Turha roikottaa halutonta ja kyvytöntä miestä mukana. Pääset paljon helpommalla vauvasi kanssa kaksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämmösiä tapauksia nähty kyllä, tainnut jokainen päättyä eroon.
Näin miehenä (M44) vaikka en omia lapsia halua niin silti jotenkin ottaa aina vastuun toisen lapsesta samalla tavalla kuin se olis oma.
Osaatko yhtään kommentoida, että miksi joku mies käyttäytyy sitten näin, jos kerran olet nähnyt vastaavia tilanteita? Ap.
No kaikissa tais olla vaan mies niin itsekeskeinen ja ei vaan kiinnosta muutakun omat asiat. (ja kunhan saa)
Tässä just keskustelin ex nais ystävän kanssa kun lapsen isää ei vois vähempää kiinnostaa kun lapsi alottaa koulun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se valinta tehdään sen hetkisillä tiedoilla. Kaikki ihmiset muuttuvat elämänsä aikana,ei kukaan voi tietää varmaksi millainen toinen on 5 tai 20 vuoden päästä.
Mikä trauma sulla on Tinderistä? Jättikö nainen ja lähti jonkun Tinder-hepun matkaan?
Vaikka olisit 10 vuotta avioliitossa,se toinen voi yhtäkkiä esim.pettää,jättää,vaihtaa uskontoa,alkoholisoitua tai sairastua. Nähty on.
Joo. Tulevaisuutta ja elämää kannattaa pelätä. Kaikki hauskanpito on kiellettevä ja kumppani köytettävä kettingillä patteriin kiinni, ettei mitään pahoja asioita tapahdu.
Se vaan on niin, että siinä vaiheessa kun perheeseen tulee lapsia, vanhempien täytyy aikuistua ja ryhtyä kantamaan sitä vanhempien vastuuta. Ei silloin enää voi toimia omien oikkujen ja mielihalujen mukaan, koska olet vastuussa täysin sinusta riippuvaisesta vauvasta. Miehillä yleensä ei näytä olevan kykyä kantaa tätä vadtuuta. Äijä pihalle ja elarit juoksemaan niin ei sen tarvitse kitistä sen enempää ja oma elämäkin käy ilman kiviriippaa helpommaksi.
Teillä AP on vakavan keskustelun paikka. Kysy millaisen perheen miehesi haluaa ja millaisen suhteen hän haluaa luoda lapseenne? Vai haluaako olla yksin? Erota?
Ehkä miehesi on "peloissaan" vastuusta jonka vauva tuo ja joka hänellä on kun ovat kaksin. Ehkä pelkää ettei osaa hoitaa vauvaa tai pelkää että satuttaa vauvaa vahingossa.
Voihan olla että mies ei haluakaan perhettä. Joka sitoo hänet kotiin ja tuo paljon enemmän vastuuta. Tajusi sen vain liian myöhään. Jolloin suosittelen eroamaan.
Vain miehesi tietää mistä kenkä puristaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi samalla tavalla, mies oli hyvin mukana raskausaikana. Vauvan synnyttyä oli isyysvapailla 2 viikkoa, käytännössä lomaili muuten oli klo 10-20 poissa milloin missäkin harrastuksessa tai kaveria tapaamassa. Erityisesti iltaisin vauva oli tyytyväinen vain sylissä ollessa, ja kun pyysin pitämään vauvaa esim. mun suihkun ajan, mies piteli vauvaa jotenkin epämääräisesti yhdellä kädellä pää roikkuen samalla kun surffaili netissä. Kun vauva epämukavassa asennossa itki mies ei reagoinut muuten kuin vittuuntui. Vauvan ollessa 1,5 kk miehen miespuoleinen sukulainen oli meillä kisareissun vuoksi kylässä pari viikkoa, ja ai autuutta, jos mulla oli jokin homma kesken ja vauva alkoi itkeä, tämä sukulaismies meni pyytämättä vauvan luokse, nosti syliin ja hyssytteli 10 sekunnissa tyytyväiseksi.
En tiedä ratkaisua ongelmaasi. Jos miehellä ei ole minkäänlaista hoivaviettiä niin sitten sitä ei kai vain ole. Itse olen selvinnut isovanhempien tuella, omalla kekseliäisyydellä ja sillä että lapsi oli vauvana kaikilla mittareilla helppo, nukkui 3 kk iässä 8 tuntia putkeen täysimetyksestä huolimatta ja oli muutenkin hyväntuulinen ja helposti rauhoittuva, myös hoitajien seurassa. Alkuun petyin jatkuvasti mieheen kun jotain pyysin (esim. vauvanhoitoa oman juoksulenkin ajan), mies ärsyyntyi ja syyllisti että haluan rajoittaa hänen menemisiään ja päättää kaikesta, hiljalleen jätin pyytämättä mitään kun siitä tuli vain kurjempi olo. Järjestin lenkkeilyn esim. klo 5.30 aamulla kun tiesin vauvan ja miehen vielä nukkuvan tai vauvan päiväunien (nukkui heräilemättä) aikaan jos mies vain oli samaan aikaan kotona. Mies on ollut tyytyväinen, itse olen lähinnä katkeroitunut. Tietoisesti tsemppasin itseäni että kyllä mä jaksan ja pystyn huolehtimaan ja pärjään ilman miehen apua, sen verran onnistuneesti että nyt kun tyttö on 3,5 v. miehen läsnäolo lähinnä ärsyttää.
Tyttö on nyt 3,5 v. ja nyky
Ällistyttävää, mihin kaikkeen naiset tyytyy. Jätä se sika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vaan on niin, että siinä vaiheessa kun perheeseen tulee lapsia, vanhempien täytyy aikuistua ja ryhtyä kantamaan sitä vanhempien vastuuta. Ei silloin enää voi toimia omien oikkujen ja mielihalujen mukaan, koska olet vastuussa täysin sinusta riippuvaisesta vauvasta. Miehillä yleensä ei näytä olevan kykyä kantaa tätä vadtuuta. Äijä pihalle ja elarit juoksemaan niin ei sen tarvitse kitistä sen enempää ja oma elämäkin käy ilman kiviriippaa helpommaksi.
No en nyt yleistäis kuitenkaan, on kyllä meitä on hyviäkin miehiä mitkä jaksaa välittää vaikka ei tosiaan olis ees oma lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä suosittelen aikuistumista ennen lasten hankintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat tällä?
Hän tarkoittaa että jos mies on huono isä,pettää,hakkaa tai juo,syy on aina naisessa.
Siltähän se vaikuttaa. Silmitöntä naisvihaa tässä ketjussa, voittajana toi "en ole naisvihainen, senkin läski feminatsi!@#$" :D
En ymmärrä miten joku voi triggeröityä ketjusta, jossa ap kertoo että HÄNEN miehensä ei hoida vauvaa ja kysyy neuvoja. Mikä siinä voi ulkopuolista niin suututtaa? Mun on hyvin vaikea kuvitella hermostuvani mistään ketjusta, jossa mies kertoo ongelmistaan vaimonsa kanssa.
Miten se ap sitten nukkuu/lenkkeilee kun on jättänyt sen sian? Kun on yksin 24/7.
Miten tuo näyttää tulevan suurena yllätyksenä että sitä vauvaa pitää hoitaa? Joka yö ja päivä. Kaikki tietävät ettei saa nukuttua kuin pätkiä ja vauvaa pitää syöttää myös öisin. Se on näissä aloituksissa aina mullistavan musertava, ihmeellinen asia?
En valitettavasti osaa sanoa miten tuollaisen miehen saisi osallistumaan, kun oma mies oli aivan toisenlainen. Toki ne yöheräämiset ja nukuttamiset olivat aina minun hommani, koska imetin, mutta mies osallistui kyllä muuten ja oli vauvasta aivan höpsähtänyt.
Nuo yöheräämiset kannattaa tehdä itselle helpoiksi. Kun nukkuu vauvan vieressä, niin ei tarvitse nousta, riittää kun imettää ja hyvässä lykyssä siinä nukahtaa itsekin samalla. Parikuinen on vielä pieni ja ehkä puolin ja toisin imetys on vielä vähän harjoituksen asteella, mutta pian sekin alkaa sujua hyvällä rutiinilla. Vesipullo kannattaa pitää sängyn luona, että saa juotua yöllä. Imettävän äidin pitää juoda kovasti ja siksi on hyvä että vesi on lähellä. Meidän lapsi oppi taaperona antamaan heti aamusta äidille vesipullon. En tiedä oliko huomannut, että itse aina juon heti aamusta vettä kun oli kova jano, vai oliko itse huomannut että maitoa ei tahdo tulla jos ei äiti saa vettä.
Vaikka meillä mies osallistuikin ja oli lapsen kanssa, niin alkuaikoina hän oli kyllä kovasti kotoa pois. Lähti usein töihin ennen kuin heräsin lapsen kanssa ja tuli takaisin kun lapsi oli jo nukkumassa. Miehelle taisi olla jonkinlainen herätys kun lapsemme oli ehkä 2,5-vuotias ja miehen tullessa kotiin lapsi hihkui innoissaan eteisessä: "Isi tuli käymään!" Ajan myötä hänelle muodostui kahdenkeskisiä juttuja tytön kanssa, mistä olen todella iloinen.
Ehkä sitä miestä vaan pelottaa jäädä kaksin vauvan kanssa. On epävarma siitä osaako hoitaa oikein. Joillekkin vauvan hoito on vaikeaa ja kiintyminen kestää kauemmin. Kun lapsi kasvaa ja alkaa enemmän leikkimään voi vauvan leikittäminenkin olla miehelle helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies raataa töissä ja tarvitsee lepoa. Mutta kotonamakaajan mielestä miehen pitäisi imettääkin lasta hänen puolestaan. Ja näitä provoja tällä palstalla riittää.
Kuitenkin yleensä isiä kiinnostaa lapsensa seura tai lapsensa ensimmäinen hymy, vaikka raataisikin töissä. Ap:n mukaan hänen miestä ei kiinnosta leikkiä lapsensa kanssa, olla lapsensa kanssa eikä lapsen kehitys muutenkaan (esim. ensimmäinen hymy). Sitä emme tiedä, että joutuuko ap:n mies raatamaan työssään vai onko työ kevyttä.
Mies on töissä, mutta kotonamakaaja ei viitsisi edes imettää. Elätin pitäisi saada vain räkiä kattoon.
Huikeaa argumentointia. Emme tiedä ap:n ja miehensä välisestä kulujen maksamisesta ja rahankäytöstä mitään.
Vierailija kirjoitti:
No meilla oli taman tyylista. Vaikka viela arsyttavammin, etta kun oli perhetta kylassa ja jopa yon yli. Niin sitten mies osallistui ja jopa yo-syotti. Hiukkasen potutti, etta esitti 'hyvaa isaa'.. Mies ei vaan ollut kiinnostunut lapsesta. Erohan siita tuli, tosin vasta liian myohaan. Ois pitany erota kun lapsi oli 3v viimeistaan. Nyt roolit on muuttuneet. Mies pyyta lasta luokseen kaymaan, mutta ei lasta kiinnosta.
Nämä kavereilleen hyvän isän esittämiset on aina yhtä huvittavia. Hoiti ja syötti ja vaipatti niin terhakkaasti, mieheni naispuolinen kaveri huokaisi ihan onnellisena, että on varmaan hienoa kun on noin osallistuva mies. Aloin nauraa, en pystynyt pidätteleen, kieleltä lipsahti että joo, kerran viikossahan se suostuu vaipan vaihtamaan, muuten illat kuluu kännykällä tai koneen ääressä. Mies oli aika punainen, mietin et pitäiskö hävetä, mut tuumin myöhemmin, että en ala totuutta hävetä. Vaippoja ei edelleenkään vaihtanut myöhemmin enempää, mutta muuten hieman enemmän alkoi osallistumaan, ilmeisesti huomasi että paranee petrata, ei tuolla akalla ole enää minkäänlaista suodatinta suussaan.
Muistan sen naisen kauhistuneen ilmeen vieläkin vuosien jälkeen ja eipä sille pariskunnalle lasta ole tullut.
Vierailija kirjoitti:
No ettehän te voi noin elää.
Asiasta on puhuttava miehen kanssa vakavasti tehden selväksi ettei ole muita vaihtoehtoja kuin, että mies kantaa vastuun omasta lapsestaan tai sittrn hän lähtee elämään ihan omaa elämäänsä.
Ja höpöhöpö. Nainen sanoo ukolle: "Kuule, nyt on silleen, että jos sä haluat, että mä vielä hoidan tätä sun lastas, alat itekin hoitaa. Jos sä et lastas hoida, mä lähden ja sitten lapsenhoito jää yksin sinulle.
OTTAKAA NAISET KUNNON ASENNETTA PELIIN!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten minä olisin voinut ennalta arvata, että mies ei osallistu perhe-elämään? Hän on kuitenkin ennen lasta osallistunut paljonkin kotimme arkeen ja kotitöihin ja kantanut aina vastuunsa, ja hän oli hyvin innoissaan koko raskauden ajan jne. Ap.
No niin, sitten alkaa selittely. KOMMUNIKOI sen miehesi kanssa. Ei tämä asia kiinnosta minua hevon vit#tua oikeasti.
Kummastuttaa vaan AINA, miten naiset onnistuvat valitsemaan näitä vässyköitä kumppaneikseen ja lastensa "vanhemmaksi".
Lapsellesi tulee mielenterveysongelmia, koska isänsä on vässykkä. Mitä lie traumoja "miehelläsi" on, aika säälittävää käytöstä, josta lapsenne kärsii ennemmin tai myöhemmin.
Oletko se sama, joka tuossa edellä kirjoitti, että suurin osa naisista vain kerjää turpiin#sa?
Jos luit aloitukseni, niin jo siinä kirjoitin, että olen yrittänyt kommunikoida mieheni kanssa, mutta en saa häneltä mitään vastausta yleensä, vain hiljaisuutta. Miten kommunikoidaan onnistuneesti, jos toinen ei kommunikoi takaisin?
Ap.
Ihanko "from the bushes" ja ihan "suddenly" "miehestäsi" paljastui keskusteluun kykenemätön mykkäkoululainen.
Itse olet valintasi tehnyt, koita nyt elää sen pinppiriippuvaisen vässykän kanssa. Hah hah, LOL.
Minä savustin eilen muikkuja. Sotkin muikunlihat sipulin, chilin ja tillin kanssa smetanaan, arvaa vaan onko hyvää. Niin ikävää, että en voi jakaa tätä kenenkään kanssa.
Mutta minkäs sille voi, kun naisia kiinnostaa vässykät ja ei ole hyvä mies sellainen hedonisti/kulinaristi/eskapistihippi. Oluen juonti pilaa miehen, huono mies, kun olutta juo. :D hah hah hahah hahahahahahaaaa
Kyllä se on nuo mielenterveysongelmat ja naisvihasi joka sen kumppanin löytämisen estää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ettehän te voi noin elää.
Asiasta on puhuttava miehen kanssa vakavasti tehden selväksi ettei ole muita vaihtoehtoja kuin, että mies kantaa vastuun omasta lapsestaan tai sittrn hän lähtee elämään ihan omaa elämäänsä.
Ja höpöhöpö. Nainen sanoo ukolle: "Kuule, nyt on silleen, että jos sä haluat, että mä vielä hoidan tätä sun lastas, alat itekin hoitaa. Jos sä et lastas hoida, mä lähden ja sitten lapsenhoito jää yksin sinulle.
OTTAKAA NAISET KUNNON ASENNETTA PELIIN!
Uhkailu ja kiristys, sen naiset osaa ilman sinun kehoitustakin.