Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla on erittäin runsaat menkat! Kuvailkaa vuodon määrää.

Vierailija
13.07.2018 |

Siis täyttyykö esim. imukykyisin ja isoin side yli äyräiden muutamassa tunnissa? Tai imukykyisin tamponi, onko hetkessä yltäpäältä aivan veressä ja tulee läpi?

Kuinka monta vuorokautta tulee runsaasti? Kuinka kauan menkat kestävät alusta loppuun?

Onko ongelmia hemoglobiniarvojen kanssa?

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaihdevuosissa ollut rajua vuotoa ja tuli kuin hanasta ja mulla oli vaipat ja vielä yöside vaipan sisällä. Sotkin kaikki paikat verellä, onneksi työtön.

Jouduin rauta infuusioon.

Nyt vuodot jo rauhoittuneet ja niitä tulee aina välillä.

Olen 53v.

Kuumotuksia ollut jo yli vuoden.

En laske siteiden vaihtoa, vaihdan kun pitää.

Jos olisin ollut töissä niin en olisi siitä selvinnyt.

Vierailija
42/104 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa näitä tena housuvaippoja rajuun vuotoon, ei lorahda ohi.

Voi laittaa vielä siteen sisään.

On kyllä mukavat päälläkin.

Tietenkin sittennjoku tunika päälle että peffa peittyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi kuukupista. Se isompi kuppi tulee tunnissa täyteen pahimpana vuotopäivänä. Tiiän tarkkaan, koska oon opettaja ja jännitän aina kestääkö välituntiin asti. En tiedä tilavuutta tarkkaan, varmaan alle puol desiä se kuppi.

Vierailija
44/104 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnissa side on helposti täynnä verta. Siivet ei auta, valuu silti ohi. Nukkuessa tulee takakautta yli, vaikka side on pitkä. Käytän melkein parhaiten imeviä siteitä. Tamponia en saa sisälle, enkä muutenkaan jotenki luota, että se pitäisi mun runsaat menkat :D Tänäänkin 3 tunnissa olin vaihtanut siteen kolme kertaa.

Verta tulee runsaasti pari päivää ja menkat kestää yhteensä 5pv. Yöllä en vaihda, mutta aamulla noustessa valahtaa tosi paljon verta. Tänäänkin aamulla sisäreidet oli veressä ja siteestä melkein tuli läpi. Mun menkat on myös tosi kipeet. Pahimpina päivinä maha on todella kipeä.

Ei oo mukavaa ei

t. 15v tyttö

Vierailija
45/104 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistin; 30 ml se isompi kuppi eli pahimpana päivänä tulee vähintään sen 3 dl.

Vierailija
46/104 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ensimmäistä päivää on runsasta. Vähintään tunnissa side on täynnä tai puoliksi täynnä. Pönttö on ihan veressä ja hyytymiä on paljon. Parin ensimmäisen päivän jälkeen helpottaa. Mitään kipuja ei ole koskaan. Hemoglobiini laskee toistuvasti sadan molemmin puolin. Rautavarasto oli melkein nollissa. Syön rautakuurin parin vuoden välein. Minulla ei ole ollut tarvetta ehkäisylle, mutta alan vihdoin taipua ajatukselle kierukasta. Tähän asti olen vältellyt hormonaalista ehkäisyä, koska ajatus siitä on jotenkin pelottanut.

Vierailija
47/104 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa näitä tena housuvaippoja rajuun vuotoon, ei lorahda ohi.

Voi laittaa vielä siteen sisään.

On kyllä mukavat päälläkin.

Tietenkin sittennjoku tunika päälle että peffa peittyy.

Hyvä vinkki yöksi. Nukkumisesta ei tule mitään, kun kokoajan pelkää, että valuu ohi lakanaan ja patjaan. Ja joka asennonvaihdossa holahtaa lämmintä verta kunnolla ja silloin pitää tosiaan painaa side kiinni.

Vierailija
48/104 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuo pari ruokalusikallista per kuukautiskierto oikein tulee?

Miten niin vähäinen määrä on edes mahdollista? En tiedä, monta ruokalusikallista mulla tulee yhteen siteeseen, mutta painava se on jo parissa tunnissa.

Vierailija
49/104 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 tai vähintään 13 litraa 2 tunnissa.

Vierailija
50/104 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpana aikana alle puoli tuntia ja on suurin tamponi ja isoin side tulvinut yli. Runsas vuoto ja suuria hyytymiä. Ihan kamalaa. Nyt on lääkitys tuohon.

Vierailija
51/104 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukku ylös, kenen mielestä edes pisin yöside ei ole tarpeeksi pitkä.

Side täytyy asetella kohdilleen, muuten valuu yli edestä. Jos laittaa liian eteen, ei voi istua sohvalla kenossa tai tulee veret perseestä läpi

Vierailija
52/104 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että mulla on suht runsaat mutta eipä ne ole mitään näihin kertomuksiin verrattuna, onneksi. Ensimmäisinä päivinä tavaraa tulee ja kuppia saa olla tyhjentämässä ettei se läiky yli äyräiden ja useammat alushousut, sukkahousut ja lakanat on tullut sotkettua.

Vierailija
53/104 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että joku puhuu tästä. Mulla alkoi 40vee erittäin runsaat vuodot ja öisin on kaksi yösidettä ja nekään ei tahdo riittää. Mutta kierto muuttui niin että vuotaa kuin seula pari ekaa päivää ja sitten tyrehtyy. Välillä veri on tummempaa mutta välillä kuin vesivärillä värjätyn hailakkaa. Hb viimeksi 145 joten siihen ei taida vaikuttaa. Hyytymiä on joskus. Joskus oli enemmänkin vaikken vuotanut niin paljon. Tsempit kaikille! Välillä meinaa mennä hermo ja sitä miettii että mikä siellä vuotaa ja miksi?? Eikö vähempi riittäisi. Ja en ole synnyttänyt.

Vierailija
54/104 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkatkaa tää ketju sideyrityksille. Mä ainakin ostaisin sellaisia yösiteitä, jotka on vielä pitempiä kuin nykyiset ja leveitä perseestä, oikein kunnolla leveitä. Ja imukykyisempiä. Sen täytyy voida onnistua. Pystyyhän vaipatki imee hillittömiä määriä pissaa.

Vierailija
55/104 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pillereitä menkat oli aivan järkyttävät. Piti suunnitella kotoa poistuminen, että vessa on varmasti saatavilla. Kun laittoi kaksi suurinta tamponia yhtaikaa (ja side vielä varmuudeksi), niin kaksi tuntia meni, että ne tulvahti ulos! Nauratti kuukupin ehdottajat, ei niitä kuppeja taida olla parin desin vetoisia!

Vierailija
56/104 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahtena ensimmäisenä yönä joudun laittamaan kellon herättämään tunnin välein, koska superimukykyinen tamponi ja yöside tulevat n. tunnissa läpi. Kolmantena yönä tarvitsee laittaa herätys enää parin tunnin välein, ja neljäs ja viides yö riittää vain yksi herätys keskellä yötä. Päivällä ravaan samassa tahdissa vessassa, ja töissä on tullut sanomista lukuisista vessareissuistani. Ikää nyt 39 vuotta, odotan vaan vaihdevuosien alkamista.

Vierailija
57/104 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla runsaat menkat, on tutkittu useastiki, syytä ei ole löydetty.

Ei ole koskaan ollu hormonaalista ehkäisyä, eikä tule. Luomuna mennään. Hemoglobini on ihan alarajalla.

Vierailija
58/104 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkatkaa tää ketju sideyrityksille. Mä ainakin ostaisin sellaisia yösiteitä, jotka on vielä pitempiä kuin nykyiset ja leveitä perseestä, oikein kunnolla leveitä. Ja imukykyisempiä. Sen täytyy voida onnistua. Pystyyhän vaipatki imee hillittömiä määriä pissaa.

Mä joskus otin äitini paksuja Tena-siteitä, hänen luvallaan :D Niissä vaan usein oli se probleema kun niissä ei ollut siivekkeitä ja imukyky ei ollut paras mahdollinen. Ihan suoraan sanon että ihan kunnon kuukautis-housuvaippoja saisi olla markkinoilla! Omani ovat joskus helvetilliset, mutta gynen mukaan tarvetta lääkitykseen ei vielä ole. Kerran kävi niin, kun mulla alkoivat menkat pari viikkoa myöhässä niin vuoto oli aivan älyttömän runsasta. Yhtäkkiä tunsin kuinka veri tuli paineella ja housut ja lattia menivät aivan punaiseksi. Onneksi olin kotona... 

Vierailija
59/104 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautishousuvaipoille kannatus!

Vierailija
60/104 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täyttyykö isoin side muutamassa tunnissa? Ei täyty, vaan täyttyy muutamassa minuutissa. Vuoto kestää viikon. Kolmena ensimmäisenä päivänä vuoto on kuin hanasta vääntäisi. Isoin side käytössä, niitä menee neljä tunnissa. Ja kyllä, hemoglobiinarvojen kanssa on suuria ongelmia tämän verenhukan takia. Rautalisä käytössä ja välillä laitettu suoraan suoneenkin, kun arvot putosivat vaarallisen alas. Olen koko elämäni kärsinyt tästä menkkapainajaisesta, tämä on todella invalidisoivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme