Te, joilla on erittäin runsaat menkat! Kuvailkaa vuodon määrää.
Siis täyttyykö esim. imukykyisin ja isoin side yli äyräiden muutamassa tunnissa? Tai imukykyisin tamponi, onko hetkessä yltäpäältä aivan veressä ja tulee läpi?
Kuinka monta vuorokautta tulee runsaasti? Kuinka kauan menkat kestävät alusta loppuun?
Onko ongelmia hemoglobiniarvojen kanssa?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea ihmiset haluavatkin jakaa maailmalle. Varsinkin jonkun "viihdemateriaaliksi".
Ja sinuakin tuntuu kovasti kiinnostavan, kun ketjua kerran seuraat.
2. päivä nyt, heräsin aikaisin, että pääsisin ulos nauttimaan säästä, mutta en olekaan päässyt koko päivänä ulos.
Syy kovat menkkakivut ja vartin tai puolen tunnin välein yli tulviva yöside. Suihku puolen tunnin välein, kun äskenkin alkoi veri valua reittä pitkin. Viidet pikkarit pyykkiin, lakana veressä, ja juuri hinkkasin matosta, jolla istuin, ison veriläikän pois. Ja olen jo lähemmäs viikybäinen. Aina ollut runsaat menkat, aina pulassa matkoilla yms.
Fetissinsä kullakin totta kai saa olla.
Ihmeen innokkaasti lähdette mukaan....
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea ihmiset haluavatkin jakaa maailmalle. Varsinkin jonkun "viihdemateriaaliksi".
Se on hyvä että edes täällä. Olen yksin kärsinyt, kun näistä ei naisetkaan aina keskenään puhu. Olen ollut epätietoinen, onko tämä normaalia. Muilla tuntuu olevan paljon niukemmat menkat, tai sitten eivät vain puhu niistä.
Oikein hyvä, että puhutaan. Saa nuoret tytöt tietoa ja saa itsekin tietää, että on kohtalotovereista.
Mulla oli kohdussa polyyppi, myooma kohdun suulla ja niiden aiheuttama verenvuoto valtava.
Aina piti olla yöside ja imukykyisin rampooni yhtä aikaa käytössä. Vuoto saattoi silti tulla hulatamalla tampoonin ja siteen ohi vartissa. Töissä piti aina olla vaihtovaatteita mukana.
Menkat kestivät 13 päivää. Kk-kuerto 21 päivää. Eli mekkoja oli yli puolet kuikaudesta. Verenvuotoa hillitsevä lääkutys ja rautabut käytössä. Hb alle sadan.
Olettko terveitä noin muuten?
Ei minulla eläessäni ole kuukautisten yhteydessä tullut mitään "hyytymiä". Ihan tavallista verta sen pari päivää ja mitään vaaraa ei ole, että normaalin suojauksen läpi tulisi.
Kolme lasta eli ei ainakaan hedemällisyyteen liity.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis täyttyykö esim. imukykyisin ja isoin side yli äyräiden muutamassa tunnissa?
Muutamassa tunnissa? Hyvä vitsi.
runsaimman vuodon aikana mun pitöä vaihtaa imukykyisin tamppooni n.tunnin välein. Onko se nyt superplus vai mikä.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla eläessäni ole kuukautisten yhteydessä tullut mitään "hyytymiä". Ihan tavallista verta sen pari päivää ja mitään vaaraa ei ole, että normaalin suojauksen läpi tulisi.
Olen muuten perusterve, mutta sairastan kaikki talvet. En siedä kylmää yhtään. Olen miettinyt liittyykö rauta-arvoihin, jotka aina huonot.
Mulla on hyytymiä ainakin pahimpina vuotopäivinä. En tiedä mistä johtuu, kohdun mallistako (taaksepäin kallellaan).
Vierailija kirjoitti:
No ihmiset on erilaisia. Minä ainakin olen normaali, vaikka kuukautiset ovat runsaat.
Jos lapsia olisi, niin olisikohan hedelmöitynyt emäsolukin saanut sitten enemmän ravintoa? Eli siinä mielessä runsaat saattaisivat enemminkin olla hyvän hedelmällisyyden merkki.
PItäisiköhän tampaxille vihjata, että superplussasta pitäisi olla vielä yksi imukykyisempi. Supersuper tai Megaplus.
En voi pyöräillä menkka-aikaan. Ilmiö on jo vartissa siteen ja satulan kanssa sama, kun läpimärästä taulusienestä puristaisi vedet pihalle.
Mulla on yleensä runsaat kuukautiset, mutta vasta tällä viikolla tajusin mitä runsaat kuukautiset oikeasti on. Kun olin ensimmäisen kuukautispäivän kotona ja käytin pelkkää yösidettä, niin noin 15 minuutin välein se piti käydä vaihtamassa ja kun istuin pöntölle, niin verta tuli joka kerta ihan lorottamalla.
Seuraavana päivänä hirvitti ihan mennä töihin, mutta ajattelin, että pärjään kyllä kun sinä päivänä oli vain yksi asiakas ja kunhan vain toppaisin itseni kunnolla. Oli tamponi ja lisäksi kaksi yösidettä peräkkäin, että tuli oikein kunnon vaippa housuun.
Mulla oli 15 minuutin matka asiakkaan luo ja kun pääsin perille, niin lähdin sitten heti kuljettamaan asiakasta kauppaan, mikä oli noin viiden minuutin päässä asiakkaalta ja kun päästiin lidlin pihaan ja nousin autosta niin huomasin, että penkissä oli iso veriläiskä. Oli kiva kulkea mummon kanssa kaupassa kun en edes nähnyt kuinka veressä housut oli ja mitä kohtaa piti laukulla oikein peitellä, eikä vessaakaan ollut missään. Ei auttanut muu kuin pokkana kulkea siellä ja toivoa, ettei kukaan huomaa mitään. Kotimatkalla tuli vielä lisäläiskä penkkiin, vaikka istuin parkkikiekon ja muutaman paperin päällä kun en muutakaan suojaa siihen hätään löytänyt.
Seuraavalla kerralla jos huomaan, että on kovat vuodot tulossa, niin jään vain suosiolla kotiin.
Minulla oli nuorena ennen e-pillereiden aloittamista todella runsaat menkat. Ohivuotoja tuli joka yö ja niitä sai pelätä myös päivällä. Siteitä sai olla koko ajan vaihtamassa ja piti käyttää niitä,kaikkein isoimpia yösiteitä päivälläkin. Runsas vuoto kesti aina 7 päivää. Nyt e-pillereiden kanssa menkat ovat muuttuneet vuosien aikana todella niukoiksi eli tunnen pääseväni todella helpolla. Yleensä menkat kestävät nykyään kolme päivää joista yksi on oikea vuotopäivä.
Tän kolmannen lapsen jälkeen siteen saa vaihtaa joka vessa käynnillä, tamppooni + side on toimiva yhdistelmä jos pitää ihmisten ilmoilla liikkua, tampponi imee sidettä enemmän ja jos sattuu valskaamaan, niin side on suojana...
Vierailija kirjoitti:
PItäisiköhän tampaxille vihjata, että superplussasta pitäisi olla vielä yksi imukykyisempi. Supersuper tai Megaplus.
Ja siteiden tekijöille vihjata, että moni nainen joutuu käyttämään heidän imukykyisintä yösidettä ihan päiväsaikaankin ja vaihtamaan sitä erittäin tiuhaan, että pystytäänkö kehittämään vieläkin imukykyisempiä siteitä ja että vois niissä päiväsiteissäki olla yhtä imukykyinen versio kuin yösiteissäki.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yleensä runsaat kuukautiset, mutta vasta tällä viikolla tajusin mitä runsaat kuukautiset oikeasti on. Kun olin ensimmäisen kuukautispäivän kotona ja käytin pelkkää yösidettä, niin noin 15 minuutin välein se piti käydä vaihtamassa ja kun istuin pöntölle, niin verta tuli joka kerta ihan lorottamalla.
Seuraavana päivänä hirvitti ihan mennä töihin, mutta ajattelin, että pärjään kyllä kun sinä päivänä oli vain yksi asiakas ja kunhan vain toppaisin itseni kunnolla. Oli tamponi ja lisäksi kaksi yösidettä peräkkäin, että tuli oikein kunnon vaippa housuun.
Mulla oli 15 minuutin matka asiakkaan luo ja kun pääsin perille, niin lähdin sitten heti kuljettamaan asiakasta kauppaan, mikä oli noin viiden minuutin päässä asiakkaalta ja kun päästiin lidlin pihaan ja nousin autosta niin huomasin, että penkissä oli iso veriläiskä. Oli kiva kulkea mummon kanssa kaupassa kun en edes nähnyt kuinka veressä housut oli ja mitä kohtaa piti laukulla oikein peitellä, eikä vessaakaan ollut missään. Ei auttanut muu kuin pokkana kulkea siellä ja toivoa, ettei kukaan huomaa mitään. Kotimatkalla tuli vielä lisäläiskä penkkiin, vaikka istuin parkkikiekon ja muutaman paperin päällä kun en muutakaan suojaa siihen hätään löytänyt.
Seuraavalla kerralla jos huomaan, että on kovat vuodot tulossa, niin jään vain suosiolla kotiin.
No huh huh! Mulla sentään vaan sotkeentuu lakanat vereen ja tietty patja sen alla. Yöllä kylkeä kääntäessä holahtaa vaan lämmintä verta ja pitää yrittää painaa sidettä tiiviimmin kiinni, ettei holahda ohi.
Olen aina ihmetellytkin tuota että kuukautiset olisivat sen pari ruokalusikallista verta..Ei minulla. Toisaalta omat eivät varmaan ole silti runsaat. Vuotoa on n.6 päivää, supertamppooni vaihtuu pari kertaa päivässä ja yöksi laitan yösiteen joka nippa nappa kestää. Joskus lakanoihinkin asti ehtii,mutta kuukautisten loppupuolella alkaa jo pitää.
Hurjia kokemuksia. Oletteko koskaan yrittäneet saada jotakin lääketieteellistä apua? Mikä voisi auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Hurjia kokemuksia. Oletteko koskaan yrittäneet saada jotakin lääketieteellistä apua? Mikä voisi auttaa?
Lekuri tarjonnut hormoneja ja kierukkaa hb:n takia. Ei kiitti. Yli 35v menty näin, eiköhän loppuun astikin.