Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

40- mies, aivan rikki. Sydämmeen sattuu...

Bart Makoto - Mikkeli
13.07.2018 |

Yrjöttää ajatuskin. Heikottaa. Ahdistaa. Masentaa. Itsetuhoisia ajatuksia.

Miksi, kysyt?

Ero. Minä rakastan, hän ei enää. 15v takana. 3 lasta.

Kirjoitin eilen tähän tuntemuksiani, jos jotakin kiinnostaisi lukea ja lähetysnappia painettua sivu ilmoitti, liian paljon tekstiä. Yritän pitää suppeampana.

Aina on keskusteltu, seksi on ollut hyvää ja sitä on ollut tarpeeksi. Aiemmin on sovittu että jos toisella on paha olla niin puhutaan ja tarvittaessa vaikka erotaan mieluummin kuin kituutetaan pahoinvoivina.

Toukokuussa juteltiin. "Tarvin tilaa", hän sanoi. Saat tilaa. Säikähdin kovaa.

2vk myöhemmin.
"En enää tiedä, onko paluuta entiseen."
Tuntui todella pahalta. Miksi?
"En enää kiihotu sinusta. En pysty ajattelemaan sinua romanttisesti."
Mennään neuvojalle.
"Se ei varmaan enää auta. Ehkä? En minä tiedä. Mennään vaan."

Maaliskuusta asti oli tunkattu ystäväämme X ylös parisuhde vaivoista.
"Vaimosi on minulle tärkeä. Hän pelasti minut tuholta."
Tiedän. Tunnen hänet hyvin. Hän on ihana.

Samaan aikaan kipuilin kovin, aiheesta. Itkin paljon.

Tuli aika nähdä neuvojaa, kuluvalla viikolla. Illalla hän haluaa jutella. Mutta mehän mennään juttelemaan. No jutellaan vaan.

"En tiedä miten tämän sanoisin. Olen vähän ihastunut X.ään. Ja hän minuun. Mutta mitään ei ole tapahtunut."

Sekosin täysin. En tehnyt pahaa, tuntui vain kuin pommi olisi räjähtänyt sisälläni. Kipu moninkertaistui ja muuntui. Mieleeni tulvi kuvia hänestä ja X.sästä. Meinasin oksentaa. Voin niin pahoin.

Kipuiluni oli ohuesti helpottamaan päin, eron suhteen mutta se otti täyskäänteen...

Tästä nyt muutama päinä. Itken koko ajan, kun lapset eivät ole paikalla. Ja ohutkin ajatus heistä yhdessä, saa minut oksentamaan.

Haluaisin lähteä jonkun kanssa pois. Jonkun joka toimisi laastarina. Paluuta vanhaan ei ole. Onko se oikein.

Tai hukuttaa itseni pulloon. Se helpottaa. Mutta en voi. Lapset.

Tai hakea lääkäriltä lääkkeitä. Turtuakseni.

Tänään latasin Tinderin. Asennettu mutta avaamatta.

Mitä teen. Kipu on liikaa.....

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa oli juuri yks tuttavaporukka jossa "tuettiin" erokriisissä ollutta paria joka sittemmin päätyi eroon. Kuten saman porukan kaksi tukijapariakin. Eli eroja tulikin yllätyksenä useampiakin ko porukasta.

Onkohan erokriisi epidemia joka tasaisin väliajoin levittäytyy paikallisina boomeina? Muutkin alkaa punnitsemaan oman parisuhteen laatua projisoidessaan sitä erokipuilevaan pariin ja ajattelemaan että mitäjos.....? Ja kantapäitä kolahtelee yhteen niin että kolina käy pitkin kylää.

Vierailija
62/91 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa se laastari sieltä tinderistä ja polje sitä niin ku tulpatonta mopoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se pysty mitään polkemaan koska ap on todellisuudessa naishenkilö. Mies ei ikänä kirjoittaisi tommosta minäminäminä-syväanalyysiä missä kieriskelee oman napansa ja tunteidensa ympärillä, "eukosta" vaan pari lausetta ja sitten taas omaan kärsimykseen....

Aaveemammoja ei narrata.

Vierailija
64/91 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haet uutta kumppania, katso tarkkaan mihin sekaannut. Lasten takia.

Vierailija
65/91 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rapsutan mukavaa koti-iltaa viettäen kissaani ja teen illemmalla namipyttipannua.

Katson ehkä jonkun leffan tai pelaan pleikkarilla pikkutunneille.

Joo kyllä se koskee jonkun aikaa mutta sitten tule auvoisaa. Tsemppiä.

t. jätetty mies

Tämä ei kuulosta auvoisalta vaan aivan masentavan surulliselta ja ankealta. Tuotako minunkin elämäni tulee olemaan... onni revitään jostain yksin syödystä pyttiksestä ja pleikkarista. Voi luoja. (Ja kyllä, tuollaiset illat on ihan kivoja toisinaan, ja viihdyn yksinkin, mutta surullista on se että tuollaista pitäisi ajatella jonain auvona.) Onneksi on sentään hyviä kavereita.

-Ei ap, mutta samassa tilanteessa. 

Vierailija
66/91 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Älä etsi laastarisuhdetta. Älä edes mieti uutta suhdetta. Keskity siihen, että selviät yksittäisestä päivästä.

Mä jäin yksin. En halua yhtään miestä elämääni enää koskaan. En kestäisi enää samaa uudelleen."

Ja höpöhöpö KISSANVIIKSET!  Aikuisia ihmisiä tässä ollaan ja ei kait sitä yhden ihmisen perusteella muututa katkeraksi marttyyriksi ja elämänkielteiseksi "en halua enää koskaan elämääni ihmistä"-erakoksi.

Jokaiselle tulee lunta tupaan siinä kun auringonpaistettakin elämässä, tavalla tai toisella, niin se vain on. Se on elämää. Älä etsi, älä edes mieti, en halua yhtään, ei enää koskaan  -puheet ovat juuri sitä shittiä miltä kuulostavatkin. Luovuttajan puhetta tommonen on, prkl!

Ilman muuta täytyy mennä mukaan elämän pyörteeseen. Ihmiset ovat yksilöitä, erilaisia, on niitäkin jotka rakastaa ikuisesti ja tykkää pysyä kumppanin vierellä aina.

Toki voi pystyttää näköispatsaan exälle ja ympäröidä se entisen elämän muistoilla ja käydä niiskuttamassa siellä menetettyjä mahdollisuuksia ja omaa surkeaa oloaan. Menee se elämä toki noinkin.

Hyvin kirjoitettu ja täyttä asiaa!

Näköispatsas eksälle 😂😂😂😂

Toi kiteyttää niin monen eroajan toimet. Ero päätös on tehty niin silti vuosikaudet löysässä hirressä roikkumalla kaikki omi ennen paremmin vaikka itse olisi ollut aloitteellinen eroon.

Miksi roikkua ihmisessä joka ei selkeästi suhdetta kanssaan halua?

Ja kyllä. Näköispatsaan olen eksälleni laittanut ja palvon sitä kuin epäjumalaa.

Vierailija
67/91 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se pysty mitään polkemaan koska ap on todellisuudessa naishenkilö. Mies ei ikänä kirjoittaisi tommosta minäminäminä-syväanalyysiä missä kieriskelee oman napansa ja tunteidensa ympärillä, "eukosta" vaan pari lausetta ja sitten taas omaan kärsimykseen....

Aaveemammoja ei narrata.

No kirjoittihan se aiemmin mainittu havaintoja parisuhteessa -vätyskin. Ja se on ihan todistettavasti mies. 

Vierailija
68/91 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reps... :D

Vierailija
69/91 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aaveemammoja ei narrata.

Äsken kun kävin kusella ni kyllä se munanpää siellä pilkisti.

Vierailija
70/91 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan myötä se helpottaa.

Vierailija
71/91 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumppaninhaku on erikseen.

Laastarilla tarkoitan lähinnä sitä patoutunutta seksuaalista energiaa, joka sisällä jyllää. Masturbointi on kivaa ja sillä saa aina mutta sitä kun on tottunut olemaan pitkän aikaa parisuhteessa lähekkäin niin...

Sen lisäksi että henkinen puoli prakaa, kun olet yksin, niin myös fyysinen läheisyys päättyy. Minulla nämä asiat kulkevat käsinkädessä, yhdessä ja erikseen.

Sen verran metroseksuaalia minusta löytyy että pystyn oikeasti nauttimaan läheisyydestä, nukahtamatta, hyvän nainnin jälkeen.

Vierailija
72/91 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rapsutan mukavaa koti-iltaa viettäen kissaani ja teen illemmalla namipyttipannua.

t. jätetty mies

Tämä ei kuulosta auvoisalta vaan aivan masentavan surulliselta ja ankealta. Tuotako minunkin elämäni tulee olemaan... onni revitään jostain yksin syödystä pyttiksestä ja pleikkarista. Voi luoja. (Ja kyllä, tuollaiset illat on ihan kivoja toisinaan, ja viihdyn yksinkin, mutta surullista on se että tuollaista pitäisi ajatella jonain auvona.) Onneksi on sentään hyviä kavereita.

Minä olen parisuhdeihminen. Nautin valitsemani ihmisen (nais) seurasta suunnattomasti, sillä hetkellä. Jos en tykkää, en ole hänen lähellään/ hän ei ole osa elämääni.

Ahdistavinta on tajuta, ettei valinta ole käsissäni. En voi sulkea ketään kellariin, ja jos tekisin niin, kärsisin itse hänen kärsimyksestään.

En ole myöskään koakaan harrastanut irtosuhteita. Susirumia vain pillun perässä, sydämmiä rikkomassa, joiden luota aamuöisin luikitaan karkuun. Siksi se laastarikin mietityttää.

Kemian täytyy kohdata.

Kaipuu vaanon niin kovaa...

Vierailija
73/91 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempit sulle, ap. Itse olen samassa tilanteessa oleva, himpan päälle 40 v äiti ja eroa kohti kulkeva vaimo. Mies otti ja "rakastui", silti ei oikein osaa tästä perheestäänkään päästää irti. Olen ollut venyvä ja paukkuva, tässä on joitakin viikkoja jo räpistelty. Olisin lasten ja perheen takia ollut valmis aika moneen. Mutta kun mies on päästään aivan sekaisin, eikä ole kertaakaan oikeasti osoittanut, että tämä mitä hän on jo saanut, lasten elämä, tämä matka, jonka olemme yhdessä kulkeneet, olisi jotenkin arvokas, niin antaa olla sitten. Hän heittää kaiken pois muutaman kuukauden tuttavuuden perusteella. Niinpä me sitten lasten kanssa lähdemme, vähän kauemmaksi. Prosessoin tätä rakkauden sammuttamista kuin mikäkin ydinreaktorityöntekijä. On noita samoja tunteita kuin sullakin. Ja juuri tuo läheisyyden ja ihan sen seksin miettiminen. Vielä sitäkin on tässä ollut, kaikesta huolimatta. Mutta se on myös tärkeä osa minua ja haluan siitä edelleen nauttia, mistä sen sitten haen kun en ole sitä hakemista koskaan opetellut. Itsesääliin vaipuminen on monesti lähellä. Mutta myös viha ja raivo. Kuinka mies voi tehdä perheelleen ja minulle näin. Tässä kuviossa on ollut tosi paljon kaikkea julmaa myös.

Vierailija
74/91 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla mies jätti 5 vuotta sitten 25 vuoden jälkeen, enkä vieläkään löydä ketään hänen vertaistaan. Tarjolla vain juoppoja harmaapäisiä äijiä tms. Tätä se on sit 50+ ikäisenä.

Mä löysin elämäni rakkauden, on yli 50 ja harmaa tukka, mutta niin olen minäkin samanlainen. Juoppoja ei sentään olla.

Vierailija
75/91 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bart Makoto - Mikkeli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aaveemammoja ei narrata.

Äsken kun kävin kusella ni kyllä se munanpää siellä pilkisti.

Hyvä . Oli jo aikakin että sä löysit munat. Nyt käytät niitä, äijä.

Vierailija
76/91 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. jätetty mies

Mä käsitin että toi tarkoitti "auvoisalla" mielenrauhaa ja tasapainoa -- viihtyy ittensä kanssa ihan rauhassa, kipuilematta mihinkään tai kenenkään suuntaan. Elää hetkessä ja nauttii elostaan valitsemalla tavalla.

Vierailija
77/91 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsempit sulle, ap. Itse olen samassa tilanteessa oleva, himpan päälle 40 v äiti ja eroa kohti kulkeva vaimo. Mies otti ja "rakastui", silti ei oikein osaa tästä perheestäänkään päästää irti. Olen ollut venyvä ja paukkuva, tässä on joitakin viikkoja jo räpistelty. Olisin lasten ja perheen takia ollut valmis aika moneen. Mutta kun mies on päästään aivan sekaisin, eikä ole kertaakaan oikeasti osoittanut, että tämä mitä hän on jo saanut, lasten elämä, tämä matka, jonka olemme yhdessä kulkeneet, olisi jotenkin arvokas, niin antaa olla sitten. Hän heittää kaiken pois muutaman kuukauden tuttavuuden perusteella. Niinpä me sitten lasten kanssa lähdemme, vähän kauemmaksi. Prosessoin tätä rakkauden sammuttamista kuin mikäkin ydinreaktorityöntekijä. On noita samoja tunteita kuin sullakin. Ja juuri tuo läheisyyden ja ihan sen seksin miettiminen. Vielä sitäkin on tässä ollut, kaikesta huolimatta. Mutta se on myös tärkeä osa minua ja haluan siitä edelleen nauttia, mistä sen sitten haen kun en ole sitä hakemista koskaan opetellut. Itsesääliin vaipuminen on monesti lähellä. Mutta myös viha ja raivo. Kuinka mies voi tehdä perheelleen ja minulle näin. Tässä kuviossa on ollut tosi paljon kaikkea julmaa myös.

Helkkarin epäoikeudenmukaista ja raukkamaista jättää perheensä. Toivon sulle tosissani että saat vielä elämältä tasoitusta siinä muodossa että kaikki uopea ja hyvä toteutuu mitä ikinä itsellesi ja lapsillesi haaveiletkaan. Tommonen äijä painukoon monon kuva persuuksissa helkkariin. Noin loistomuija ansaitsee kuninkaan eikä hovinarria!

Vierailija
78/91 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bart Makoto - Mikkeli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumppaninhaku on erikseen.

Laastarilla tarkoitan lähinnä sitä patoutunutta seksuaalista energiaa, joka sisällä jyllää. Masturbointi on kivaa ja sillä saa aina mutta sitä kun on tottunut olemaan pitkän aikaa parisuhteessa lähekkäin niin...

Sen lisäksi että henkinen puoli prakaa, kun olet yksin, niin myös fyysinen läheisyys päättyy. Minulla nämä asiat kulkevat käsinkädessä, yhdessä ja erikseen.

Sen verran metroseksuaalia minusta löytyy että pystyn oikeasti nauttimaan läheisyydestä, nukahtamatta, hyvän nainnin jälkeen.

HYi helvetti mikä mies olet.

Vierailija
79/91 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastaaja nro 80, et uskokaan kuinka paljon sanasi ilahduttivat, näin itte lämmittämäni saunan jäljiltä makoillessa. No, aina sen olen itte lämmittäny (tää voi olla se marttyyriosuus).

terkuin loistomuija

Vierailija
80/91 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ymärrän patoutuneen seksuaalisen energian, ja olen nainen, kauheaa! Minulle seksi on yksi tärkeä osa parisuhdetta. Sekin loppuu kun parisuhde loppuu, ja sitä kaipaa ihan niinkuin sitä muutakin suhdetta, varsinkin jos ei ole itse ollut siitä lähdössä, vaan asia tulee järkytyksenä kuten nyt ap:lle on tullut.