Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Merkkaatko kuukautisiasi ylös jonnekin?

Vierailija
13.07.2018 |

Minä en kun tunnistan muutenkin PMS:stä niiden tulon, samoin ovulaation tunnen. Kuukautiskierron pituudesta ei sinänsä hajuakaan, muistan että oli juhannuksen jälkeisellä viikolla ja nyt alkaa olla taas pientä PMS:ää (ruoka maistuu liiankin hyvin ;)

Kommentit (156)

Vierailija
141/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahhahhaa :D ihan naurattaa kun joitain oikein ärsyttää kun joku ei merkkaa ylös kun itse on "kilttinä tyttönä niin aina tehnyt kun on sanottu".

Gynelläkin juostaan joka vuosi turhissa tutkimuksissa. Yksityiset firmat kiittää kun akat juoksee tuomassa rahaa kassaan.

Sinä ilmeisesti sitten nautit siitä kun kuukautiset voivat yhtäkkiä alkaa kesken työpäivän kun et ole varautunut koska "mitä järkeä merkkaa hihi ei kiinnosta!" juu en lainaa siteitä, osta ihan omasi ajoissa.

Sinäkö siis et tiedä milloin menkkasi alkavat ilman merkkailuja? Et pysty muistamaan yhtä päivämäärää tai kiertosi pituutta? En ole ikinä merkannut menkkojani ylös, enkä ole ikinä tullut menkkojeni yllättämäksi.

Juu tiedän kiertoni pituuden, mitä hyötyä siitä on jos en muista alkoivatko viime menkat 14 vai 17 päivä? Minun elämässäni tapahtuu kuule tärkeimpiä asioita kuin jotkut kuukautiset, eli ei en todellakaan pidä aktiivisesti mielessäni päivälleen koska ne viimeksi alkoivat :,D

Kuukautiset eivät ole tärkeät mutta sinä olet kuitenkin se joka niitä stressaa ja jonka ne voivat yllättää työpaikalla?

Ei päivän muistaminen vaadi mitään aktiivisuutta, senhän vain tietää. Se on eri juttu jos on somesukupolvea joka ei muista nimeäänkään ilman äppiä.

Sinäkö oikeasti muistat söitkö kalakeittoa 4. vai 8. päivä tai satoiko neljä viikkoa sitten maanantaina vai keskiviikkona? Vaikuttaa kyllä hieman erikoiselta. Minusta ei ole mitään noloa esim siinä, jos joku kysyy, monesko päivä tänään on.

Vierailija
142/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 40v, 5 lasta, en ole koskaan merkannut ja hyvin on pärjätty. Muistan pari kolme viimeistä kiertoa ja gynelle se on aina riittänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo vauvapalstalla sivulla 320 pidän kirjaa. käy tsekkaas sieltä.

Vierailija
144/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas huoletonta sakkia, jos esimerkiksi raskauden mahdollisuutta ei haluta tietää mahdollisimman pian. Ei siitä paljon iloa ole, että tunnistaa kiertonsa vaiheen, jos se kierto onkin poikkeuksellinen ja olet esim raskaana. Vai kertooko teidän kroppanne jotenkin senkin, että normaalisti nyt alkaisi kuukautiset, mutta eipäs alakaan?

Mitä hyötyä merkkaamisesta on, jos kierron pituus vaihtelee melkein viikolla? Testataan sitten, kun alkaa olla kulunut epänormaalin pitkä aika.

On kai tuossakin merkkaamisesta hyötyä, että huomaat, koska on epänormaalin pitkä aika mennyt?

Mutta kun sen tietää merkkaamatta.

Niin mistä? Täällä nyt jotkut sanovat, etteivät merkkaa, koska muistavat ja jotkut sanovat, että ei tarvitse edes muistaa kun kroppa sen kuitenkin kertoo ja ihan turha kytätä mitään kiertoja.

Ei kai siinä mitään ongelmaa ole, jos muistaa merkitsemättäkin. Ihmettelin näitä, jotka eivät merkitse eivätkä muista.

En merkitse enkä muista. Tosin ei ole seksiäkään, eli ei raskauden vaaraa. Tulee kun tulee ja jos on pidemmän aikaa tulematta, aletaan ihmetellä.

Vierailija
145/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo harmainta hajuakaan kuukautiskierrostani. Aina on lääkärissä selvitty hyvin vaikken ole osannut edellisistä kuukautisistani mitään sanoa.

Vierailija
146/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin ihmetellä vasta siinä vaiheessa kun ei 6kk menkkoja kuulunut. Tai raskaustestin kyllä tein parikin kertaa, mutta lääkäriin kehotetaan menemään vasta 6kk jälkeen. Noh, EI selvinnyt syy koskaan vaikka ronkittavana ramppasin. Onneksi oli aina nuoria naisia tutkimassa. Miehelle en ikinä menisi.

Niin ja nykyään menkat tulee juu taas. Parin kk välein. Sen kummemmin en laske.

Vierailija
147/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn gynellä muutaman vuoden välein, mutta kyllä siellä ihan joka kerta on kysytty kierron pituutta ja säännöllisyyttä, jolloin ei kyllä viimeisimpien menkkojen alkupäivä riitä.

Ja mitä gyne tekee jos ei osaa vastata? Kieltäytyy tutkimasta?

Kertokaas nyt, kiinnostaa.

Vierailija
148/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän en edes raskautta toivoessani ollut ovulaatioista tai kuukautisista pätkääkään kiinnostunut. Harrastettiin vaan seksiä ja joskus sitten tärppäsi. Lääkärissä selvittivät raskauden pituutta, sillä eihän minulla siitä ollut aavistustakaan. Kahden lapsen äiti olen.

Vierailija
149/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn gynellä muutaman vuoden välein, mutta kyllä siellä ihan joka kerta on kysytty kierron pituutta ja säännöllisyyttä, jolloin ei kyllä viimeisimpien menkkojen alkupäivä riitä.

EI yhtään mitään. Tai siis ihan sama vaikka et tietäisi.

Vierailija
150/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta seksiä joten ei todellakaan kiinnosta. Ei ole raskauden vaaraakaan.

Vierailija
151/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI yhtään mitään. Tai siis ihan sama vaikka et tietäisi.

Niin. Eli gynekologin vuoksi kirjanpitoa ei tarvitse tehdä.

Vierailija
152/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovuloin ehkä kerran pari vuodessa joten raskauden pelkoa ei pahemmin ole

Vierailija
153/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahhahhaa :D ihan naurattaa kun joitain oikein ärsyttää kun joku ei merkkaa ylös kun itse on "kilttinä tyttönä niin aina tehnyt kun on sanottu".

Gynelläkin juostaan joka vuosi turhissa tutkimuksissa. Yksityiset firmat kiittää kun akat juoksee tuomassa rahaa kassaan.

Sinä ilmeisesti sitten nautit siitä kun kuukautiset voivat yhtäkkiä alkaa kesken työpäivän kun et ole varautunut koska "mitä järkeä merkkaa hihi ei kiinnosta!" juu en lainaa siteitä, osta ihan omasi ajoissa.

Sinäkö siis et tiedä milloin menkkasi alkavat ilman merkkailuja? Et pysty muistamaan yhtä päivämäärää tai kiertosi pituutta? En ole ikinä merkannut menkkojani ylös, enkä ole ikinä tullut menkkojeni yllättämäksi.

Juu tiedän kiertoni pituuden, mitä hyötyä siitä on jos en muista alkoivatko viime menkat 14 vai 17 päivä? Minun elämässäni tapahtuu kuule tärkeimpiä asioita kuin jotkut kuukautiset, eli ei en todellakaan pidä aktiivisesti mielessäni päivälleen koska ne viimeksi alkoivat :,D

Kuukautiset eivät ole tärkeät mutta sinä olet kuitenkin se joka niitä stressaa ja jonka ne voivat yllättää työpaikalla?

Ei päivän muistaminen vaadi mitään aktiivisuutta, senhän vain tietää. Se on eri juttu jos on somesukupolvea joka ei muista nimeäänkään ilman äppiä.

Sinäkö oikeasti muistat söitkö kalakeittoa 4. vai 8. päivä tai satoiko neljä viikkoa sitten maanantaina vai keskiviikkona? Vaikuttaa kyllä hieman erikoiselta. Minusta ei ole mitään noloa esim siinä, jos joku kysyy, monesko päivä tänään on.

Ei nyt ole kyse kalakeitosta, eihän sillä tiedolla ole juurikaan merkitystä. Sen sijaan lääkäriajat, kampaajakäynnit, tenttipäivät ja kuukautisten alkamispäivät saattavat ollakin. Ne muistan ilman kalentereita, vaivatta, jos satun tarvitsemaan.

Vierailija
154/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ajatellut, että miesten elämä pyörii omien genitaalien ympärillä, mutta eivät naiset näköjään paljon jää jälkeen. Jeesus sentään, menkkasovelluksia.

Vierailija
155/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli juhannuksen jälkeisellä viikolla kuukautiset, eihän siitä ole kuin kaksi viikkoa.

Vierailija
156/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ole kyse kalakeitosta, eihän sillä tiedolla ole juurikaan merkitystä. Sen sijaan lääkäriajat, kampaajakäynnit, tenttipäivät ja kuukautisten alkamispäivät saattavat ollakin. Ne muistan ilman kalentereita, vaivatta, jos satun tarvitsemaan.

Eli sinä et merkitse koskaan kalenteriin mitään ja pidät myös kalentereita käyttäviä ihmisiä dementikkoina. Jännä juttu, että kalentereita kuitenkin niin yleisesti ja häpeilemättä käytetään.