Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Merkkaatko kuukautisiasi ylös jonnekin?

Vierailija
13.07.2018 |

Minä en kun tunnistan muutenkin PMS:stä niiden tulon, samoin ovulaation tunnen. Kuukautiskierron pituudesta ei sinänsä hajuakaan, muistan että oli juhannuksen jälkeisellä viikolla ja nyt alkaa olla taas pientä PMS:ää (ruoka maistuu liiankin hyvin ;)

Kommentit (156)

Vierailija
101/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylösmerkkaamisen ideana on tutustua paremmin omaan kehoon ja sitä kautta oppia ymmärtämään esim. omia käytösmalleja ja siitä edelleen vaikuttamaan omaa elämään paremmin, koska jos itseään ei tunne, elää vaan mielivaltaisesti omien oikkujensa mukaan. Näin siis ainakin itselläni.

Kertoisitko lisää siitä miten kuukautisten merkkaamattomuus aiheuttaa mielivaltaisesti oikkujen mukaan elämistä???

Vierailija
102/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus merkkasin, mutta lopetin sen hyödyttömänä. Kierto vaihtelee 26-30 päivän välillä, joskus siitäkin poikkeuksia, niin mitään tulevaisuutta ei alkamispäivän perusteella tavallinen tallaaja pysty edes ennustamaan.

Lähinnä yritän linkittää aloituspäivän johonkin käsillä olevaan tapahtumaan, niin tarvittaessa voi suunnilleen arvioida. Viimeksi menkat alkoi ekana lomapäivänä.

Kierron puoliväliä en voi olla huomaamatta ja siitä viikon päästä saa jo alkaa henkisesti varautumaan, että kohta alkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa nuoruudessa 90-luvun alussa opetettiin että kuukautiskierto kannattaa merkata kalenteriin ja olen sitä jatkanut siitä asti. Nykyään merkkaan toki sovellukseen puhelimessa, flo käytössä täälläkin. En minä tarvitse sovellusta siihen että tiedän milloin kuukautiset alkavat mutta on siitä nopea tarkistaa jos asiaa joku kysyy tai itse suunnittelee esim matkaa. Ja kun sitä on käyttänyt pidempään niin näkee todella hyvin onko kierrossa tapahtunut jotakin muutosta tai onko kierron pituudessa esim kausittaista vaihtelua. 

Vierailija
104/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja menkat ei tosiaankaan ala aina samana kuun päivänä, keskiverto kierto on 28 päivää, kun kuussa on päiviä 30-31, paitsi helmikuussa se 28.

Mulla alkaa, sillä kiertoni on 30 päivää. Toki helmikuu sitten joka vuosi siirtää sitä päivää. Luuletko tosiaan , että sillä yhdellä päivän heitolla on merkitystä johonkin?

Vierailija
105/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahhahhaa :D ihan naurattaa kun joitain oikein ärsyttää kun joku ei merkkaa ylös kun itse on "kilttinä tyttönä niin aina tehnyt kun on sanottu".

Gynelläkin juostaan joka vuosi turhissa tutkimuksissa. Yksityiset firmat kiittää kun akat juoksee tuomassa rahaa kassaan.

Sinä ilmeisesti sitten nautit siitä kun kuukautiset voivat yhtäkkiä alkaa kesken työpäivän kun et ole varautunut koska "mitä järkeä merkkaa hihi ei kiinnosta!" juu en lainaa siteitä, osta ihan omasi ajoissa.

Olen eri, mutta kuukautiset tulevat säännöllisesti joka kuukausi suurinpiirtein saman numeroisena päivänä. Käytän silloin pikkuhousun suojia ja käsilaukussa on aina pakkaus tampponeja. Kyllähän nyt jokainen voi varautua muutamalla siteellä/tamponilla helposti. Ei se merkkaamattomuus sitä estä.

Aa, nyt ymmärrän. Helppohan se tällaisille onkin muistaa, jos kuukautiset tulevat vuositolkulla täsmälleen kuukauden välein. Jos kierto on 24 päivää, niin ei ole ihan yhtä helppoa.

Vierailija
106/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En merkkaile koska menkat on niin rennot. Ei mitään oireita eikä mitään kipuja. Vatsakin on aina ihan liian, ei turvotusta❤️😊

Vierailija
107/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en oo ikinä merkannut ja aina joutuu gynellä vähän arpomaan, milloin ne menkat olikaan. Säännöllisesti ne on kerran kuussa tullu suht samaan aikaan, niin en oo tod merkkaillut mihinkään.

Vierailija
108/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan merkinnyt enkä aio merkitä. Ei mitään väliä. Tulkoot millon tulee tai olkoot tulematta.

Vierailija
109/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein te oikeen hyppäätte siellä gynellä? 😂😂😂😂

Vierailija
110/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylösmerkkaamisen ideana on tutustua paremmin omaan kehoon ja sitä kautta oppia ymmärtämään esim. omia käytösmalleja ja siitä edelleen vaikuttamaan omaa elämään paremmin, koska jos itseään ei tunne, elää vaan mielivaltaisesti omien oikkujensa mukaan. Näin siis ainakin itselläni.

Yleensä itsensä tuntemisessa yläpäällä on huomattavasti suurempi merkitys kuin alapäällä.

Hormonit vaikuttaa yllättävän paljon siihen yläpäähän.

Vierailija
111/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullekin tämä oli uusi asia että ilmeisesti moni merkkaa ylös.

Ymmärrän jos on häikkää kierrossa, epäsäännöllisyyttä, yrittää lasta tai on dementikko, mutta miksi muuten?

Kyllä minä muistan gynellä sekä molemmilla kerroilla kun olen raskautunut, milloin viimeiset kuukautiset oli kun sitä kysytään.. Joka kuukausi alkaa samoihin aikoihin säännöllisesti ja osaan varautua niiden alkamiseen koska kehoni viestii aina edeltävänä päivänä asiasta.

Ehkä olen sitten dementikko kun en todellakaan muista ovatko edelliset kuukautiset alkaneet kaksi vai kolme viikkoa sitten. En muista esim sitäkään, milloin olen viimeksi saanut tai maksanut puhelinlaskun. Mistä tällaiset asiat oikeasti pitäisi muistaa? Pikemminkin näyttäisi nyt siltä, että näille menkkojen muistajille ja kiertojen tunnistajille se kyttääminen on tutumpaa kuin meille, jotka vain merkkaamme kuukautiset kalenteriin ja sitten poistamme ne ajatuksista.

Onpa kummallista. Kyllä tiedän tarkalleen koska puhelinlasku, sähkölasku tai mikä tahansa lasku on maksettava. Tiedän koska kuukautiseni alkavat. Muistan ystävieni puhelinnumerot ja syntymäpäivät ulkoa. Eikä tähän tarvitse yhtään muistiaan rasittaa, sillä ne jäävät helposti mieleen.

En sanonut, koska on maksettava, vaan koska olen viimeksi maksanut. En keksi yhtäkään syytä, miksi tällaisia asioita pitäisi muistaa, kun ne saa tarkistettua ihan helposti.

Miksi pitäisi jokin asia tarkistaa, mikäli sen MUISTAA?

No ei siinä tapauksessa tarvitsekaan. Mutta jos on kyse merkityksettömästä asiasta, jota ei ole pakko muistaa ulkoa, minusta on helpompi vain tarkistaa kuin painaa mieleen ja kaivella muistista.

Minulla on nyt lomalla ollessakin ajantaju ihan kadonnut, enkä osaa edes varmasti sanoa, monesko päivä tänään on ja viikonpäivätkin menevät välillä sekaisin, koska niitä tietoja en nyt aktiivisesti käytä ja tarvitse. Sama asia joidenkin menneiden menkkojen kanssa. Jos en sitä tietoa tarvitse, enkä prosessoi, eihän se päässä pysy.

Vierailija
112/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ainakin kierto nyt kolmekymppisenä lyhentynyt parilla päivällä, en olisi asiaa huomannut, jos en merkkaisi ylös. Kyllä minä mietin, että onko jotain vikaa, mutta lääkärin mukaan kuulemma ikäkin voi tehdä jo tehtävänsä.

Vierailija
113/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullekin tämä oli uusi asia että ilmeisesti moni merkkaa ylös.

Ymmärrän jos on häikkää kierrossa, epäsäännöllisyyttä, yrittää lasta tai on dementikko, mutta miksi muuten?

Kyllä minä muistan gynellä sekä molemmilla kerroilla kun olen raskautunut, milloin viimeiset kuukautiset oli kun sitä kysytään.. Joka kuukausi alkaa samoihin aikoihin säännöllisesti ja osaan varautua niiden alkamiseen koska kehoni viestii aina edeltävänä päivänä asiasta.

Ehkä olen sitten dementikko kun en todellakaan muista ovatko edelliset kuukautiset alkaneet kaksi vai kolme viikkoa sitten. En muista esim sitäkään, milloin olen viimeksi saanut tai maksanut puhelinlaskun. Mistä tällaiset asiat oikeasti pitäisi muistaa? Pikemminkin näyttäisi nyt siltä, että näille menkkojen muistajille ja kiertojen tunnistajille se kyttääminen on tutumpaa kuin meille, jotka vain merkkaamme kuukautiset kalenteriin ja sitten poistamme ne ajatuksista.

Onpa kummallista. Kyllä tiedän tarkalleen koska puhelinlasku, sähkölasku tai mikä tahansa lasku on maksettava. Tiedän koska kuukautiseni alkavat. Muistan ystävieni puhelinnumerot ja syntymäpäivät ulkoa. Eikä tähän tarvitse yhtään muistiaan rasittaa, sillä ne jäävät helposti mieleen.

En sanonut, koska on maksettava, vaan koska olen viimeksi maksanut. En keksi yhtäkään syytä, miksi tällaisia asioita pitäisi muistaa, kun ne saa tarkistettua ihan helposti.

Minä maksan ne eräpäivänä. Miten tyhjäpäinen pitää olla jos ei mitään muista jostakin tarkastamatta?

Mitä sinä nyt jauhat jostain eräpäivistä? Pointti oli se, että se asia tapahtui jo, eikä sitä ole tarvetta muistaa, jos se on jossain tarkistettavissa. Ihan turha muistella jotain päivämääriä.

Vierailija
114/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran vuodessa. Kuinka harvoin sä?

Vierailija
115/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sä käy kerran vuodessa tarkastuttamassa myös muut kehosi osat? Vai onko se alapää jotenkin erityinen, että ainoastaan sitä täytyy tutkia ja ronkkia kokoajan? :D

Vierailija
116/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn gynellä muutaman vuoden välein, mutta kyllä siellä ihan joka kerta on kysytty kierron pituutta ja säännöllisyyttä, jolloin ei kyllä viimeisimpien menkkojen alkupäivä riitä.

Vierailija
117/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn gynellä muutaman vuoden välein, mutta kyllä siellä ihan joka kerta on kysytty kierron pituutta ja säännöllisyyttä, jolloin ei kyllä viimeisimpien menkkojen alkupäivä riitä.

Ja mitä gyne tekee jos ei osaa vastata? Kieltäytyy tutkimasta?

Vierailija
118/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sä käy kerran vuodessa tarkastuttamassa myös muut kehosi osat? Vai onko se alapää jotenkin erityinen, että ainoastaan sitä täytyy tutkia ja ronkkia kokoajan? :D

Minä kyllä käyn hammaslääkärillä/suuhygienistilläkin kerran vuodessa...

ohis

Vierailija
119/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ilmeisesti mennyt jotain ohi, mutta joo, käyn hammastarkastuksessa, tsekkailee veriarvot ja tarkastuttaa kaikki vartalon luomet vuosittain. Jos kiinnostelee kovastikin.

Vierailija
120/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahhahhaa :D ihan naurattaa kun joitain oikein ärsyttää kun joku ei merkkaa ylös kun itse on "kilttinä tyttönä niin aina tehnyt kun on sanottu".

Gynelläkin juostaan joka vuosi turhissa tutkimuksissa. Yksityiset firmat kiittää kun akat juoksee tuomassa rahaa kassaan.

Sinä ilmeisesti sitten nautit siitä kun kuukautiset voivat yhtäkkiä alkaa kesken työpäivän kun et ole varautunut koska "mitä järkeä merkkaa hihi ei kiinnosta!" juu en lainaa siteitä, osta ihan omasi ajoissa.

Sinäkö siis et tiedä milloin menkkasi alkavat ilman merkkailuja? Et pysty muistamaan yhtä päivämäärää tai kiertosi pituutta? En ole ikinä merkannut menkkojani ylös, enkä ole ikinä tullut menkkojeni yllättämäksi.

Juu tiedän kiertoni pituuden, mitä hyötyä siitä on jos en muista alkoivatko viime menkat 14 vai 17 päivä? Minun elämässäni tapahtuu kuule tärkeimpiä asioita kuin jotkut kuukautiset, eli ei en todellakaan pidä aktiivisesti mielessäni päivälleen koska ne viimeksi alkoivat :,D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme