Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Merkkaatko kuukautisiasi ylös jonnekin?

Vierailija
13.07.2018 |

Minä en kun tunnistan muutenkin PMS:stä niiden tulon, samoin ovulaation tunnen. Kuukautiskierron pituudesta ei sinänsä hajuakaan, muistan että oli juhannuksen jälkeisellä viikolla ja nyt alkaa olla taas pientä PMS:ää (ruoka maistuu liiankin hyvin ;)

Kommentit (156)

Vierailija
121/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein te oikeen hyppäätte siellä gynellä? 😂😂😂😂

Kerran vuodessa. Kuinka harvoin sä?

Kai sä käy kerran vuodessa tarkastuttamassa myös muut kehosi osat? Vai onko se alapää jotenkin erityinen, että ainoastaan sitä täytyy tutkia ja ronkkia kokoajan? :D

Jos on papassa joskus ollut häikkää niin joo, mieluummin käyn "tutkimassa" kerran vuoteen kun kuolen syöpään. Sä voit sitten valita toisin.

Vierailija
122/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahhahhaa :D ihan naurattaa kun joitain oikein ärsyttää kun joku ei merkkaa ylös kun itse on "kilttinä tyttönä niin aina tehnyt kun on sanottu".

Gynelläkin juostaan joka vuosi turhissa tutkimuksissa. Yksityiset firmat kiittää kun akat juoksee tuomassa rahaa kassaan.

Sinä ilmeisesti sitten nautit siitä kun kuukautiset voivat yhtäkkiä alkaa kesken työpäivän kun et ole varautunut koska "mitä järkeä merkkaa hihi ei kiinnosta!" juu en lainaa siteitä, osta ihan omasi ajoissa.

Sinäkö siis et tiedä milloin menkkasi alkavat ilman merkkailuja? Et pysty muistamaan yhtä päivämäärää tai kiertosi pituutta? En ole ikinä merkannut menkkojani ylös, enkä ole ikinä tullut menkkojeni yllättämäksi.

Juu tiedän kiertoni pituuden, mitä hyötyä siitä on jos en muista alkoivatko viime menkat 14 vai 17 päivä? Minun elämässäni tapahtuu kuule tärkeimpiä asioita kuin jotkut kuukautiset, eli ei en todellakaan pidä aktiivisesti mielessäni päivälleen koska ne viimeksi alkoivat :,D

Niinpä. Enpä todellakaan ole tajunnut, että olen dementikon tasolla, jos en muista söinkö kalakeittoa viime kuun 4. vai 8. päivä. Täällä nyt taivastellaan, miten tuollaisen voi unohtaa. No ehkä siksi, että on vähän tärkeämpiäkin muistettavia asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas huoletonta sakkia, jos esimerkiksi raskauden mahdollisuutta ei haluta tietää mahdollisimman pian. Ei siitä paljon iloa ole, että tunnistaa kiertonsa vaiheen, jos se kierto onkin poikkeuksellinen ja olet esim raskaana. Vai kertooko teidän kroppanne jotenkin senkin, että normaalisti nyt alkaisi kuukautiset, mutta eipäs alakaan?

Mitä hyötyä merkkaamisesta on, jos kierron pituus vaihtelee melkein viikolla? Testataan sitten, kun alkaa olla kulunut epänormaalin pitkä aika.

Vierailija
124/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahhahhaa :D ihan naurattaa kun joitain oikein ärsyttää kun joku ei merkkaa ylös kun itse on "kilttinä tyttönä niin aina tehnyt kun on sanottu".

Gynelläkin juostaan joka vuosi turhissa tutkimuksissa. Yksityiset firmat kiittää kun akat juoksee tuomassa rahaa kassaan.

Sinä ilmeisesti sitten nautit siitä kun kuukautiset voivat yhtäkkiä alkaa kesken työpäivän kun et ole varautunut koska "mitä järkeä merkkaa hihi ei kiinnosta!" juu en lainaa siteitä, osta ihan omasi ajoissa.

Sinäkö siis et tiedä milloin menkkasi alkavat ilman merkkailuja? Et pysty muistamaan yhtä päivämäärää tai kiertosi pituutta? En ole ikinä merkannut menkkojani ylös, enkä ole ikinä tullut menkkojeni yllättämäksi.

Juu tiedän kiertoni pituuden, mitä hyötyä siitä on jos en muista alkoivatko viime menkat 14 vai 17 päivä? Minun elämässäni tapahtuu kuule tärkeimpiä asioita kuin jotkut kuukautiset, eli ei en todellakaan pidä aktiivisesti mielessäni päivälleen koska ne viimeksi alkoivat :,D

Niinpä. Enpä todellakaan ole tajunnut, että olen dementikon tasolla, jos en muista söinkö kalakeittoa viime kuun 4. vai 8. päivä. Täällä nyt taivastellaan, miten tuollaisen voi unohtaa. No ehkä siksi, että on vähän tärkeämpiäkin muistettavia asioita.

Juu sama.. Ja miksi edes kuluttaa kapasiteettia yrittäen pitää mielessään turhia asioita kun ne voi merkata ylös ja "unohtaa". Mieli pysyy paljon levollisempana kun asioita ulkoistettu kalenterille.

Vierailija
125/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookkiin ja instaan kuvien kera.

Vierailija
126/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti eri juttu jos kierto on säännöllinen, mutta epäsäännöllisessä ei ole mitään merkitystä alkoiko menkat 14. päivä, koska seuraavassa kuussa ne voivat alkaa 10. päivä tai 20. päivä tai jotain siltä väliltä, tai ulkopuolelta.

Vierailija
127/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn gynellä muutaman vuoden välein, mutta kyllä siellä ihan joka kerta on kysytty kierron pituutta ja säännöllisyyttä, jolloin ei kyllä viimeisimpien menkkojen alkupäivä riitä.

No mulla on kyllä riittänyt, että tulee joka kuukausi, kierron pituus vaihtelee 26-32 ja edelliset alkoi x.x. päivänä. Ja sitten ne kirjaa lomakkeeseen säännöllinen kierto 28 pv.

Vierailija
128/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas huoletonta sakkia, jos esimerkiksi raskauden mahdollisuutta ei haluta tietää mahdollisimman pian. Ei siitä paljon iloa ole, että tunnistaa kiertonsa vaiheen, jos se kierto onkin poikkeuksellinen ja olet esim raskaana. Vai kertooko teidän kroppanne jotenkin senkin, että normaalisti nyt alkaisi kuukautiset, mutta eipäs alakaan?

Mitä hyötyä merkkaamisesta on, jos kierron pituus vaihtelee melkein viikolla? Testataan sitten, kun alkaa olla kulunut epänormaalin pitkä aika.

On kai tuossakin merkkaamisesta hyötyä, että huomaat, koska on epänormaalin pitkä aika mennyt?

Vierailija
129/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn gynellä muutaman vuoden välein, mutta kyllä siellä ihan joka kerta on kysytty kierron pituutta ja säännöllisyyttä, jolloin ei kyllä viimeisimpien menkkojen alkupäivä riitä.

No mulla on kyllä riittänyt, että tulee joka kuukausi, kierron pituus vaihtelee 26-32 ja edelliset alkoi x.x. päivänä. Ja sitten ne kirjaa lomakkeeseen säännöllinen kierto 28 pv.

Öh, mistäs sinä sen kierron pituuden osaat sanoa, jos et sitä koskaan ole seurannut?

Vierailija
130/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En merkkaa. Ei tosin ole vielä ollutkaan.

M40

Vierailija
131/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en kun tunnistan muutenkin PMS:stä niiden tulon, samoin ovulaation tunnen. Kuukautiskierron pituudesta ei sinänsä hajuakaan, muistan että oli juhannuksen jälkeisellä viikolla ja nyt alkaa olla taas pientä PMS:ää (ruoka maistuu liiankin hyvin ;)

On ihan peruskansalaistaitoja, jotka äiti opetti. Jos käy gynegologilla säännöllisesti, kysytään kierron pituutta ja säännöllisyyttä, samoin kun tulee raskaaksi.

Ai. Ei mun äiti opettanut. Ei puhuttu kuukautisista eikä seksistä, vessaan vain ilmestyi kuukautissiteitä sen jälkeen kun olin heittänyt veren tahrimat pöksyt pyykkikoriin. Seksistäkin sain vain luettavaksi jonkun kirjan. Gynekologillekaan ei koskaan patistettu tai kerrottu että sellaisella pitäisi käydä.

-eri

Vierailija
132/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kai tuossakin merkkaamisesta hyötyä, että huomaat, koska on epänormaalin pitkä aika mennyt?

Mutta kun sen tietää merkkaamatta.

Vierailija
133/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse se terveydenhuollon täti joka ihmettelee miten jotakuta ei sen vertaa kiinnosta että seuraisi omaa kiertoaan, ja joka yrittää kehoittaa kaikkia merkkaamaan jatkossa ylös...

Eihän siitä olekaan kyse, ettei seuraa kuukautiskiertoaan, vaan siitä merkaako sen ylös esim. kalenteriin. Ei tarvitse merkata, jos muistaa muutenkin ja huomaa mahdolliset muutokset.

Vierailija
134/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun sen tietää merkkaamatta.

Niin mistä? Täällä nyt jotkut sanovat, etteivät merkkaa, koska muistavat ja jotkut sanovat, että ei tarvitse edes muistaa kun kroppa sen kuitenkin kertoo ja ihan turha kytätä mitään kiertoja.

Ei kai siinä mitään ongelmaa ole, jos muistaa merkitsemättäkin. Ihmettelin näitä, jotka eivät merkitse eivätkä muista.

Vierailija
135/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vuotta kävin gynekologeilla ja elin muutenkin merkkaamatta kuukautisia mihinkään. Puolisen vuotta sitten ajattelin, että kaipa sitä voisi ees omaksi iloksi eli sen takia että voi tarkastaa onko oikeassa esim. ovulaation hetkestä.  Eipä tuosta vaivaakaan ole kun on Clue-sovelluksessa.

Vierailija
136/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuukautiset eivät ole tärkeät mutta sinä olet kuitenkin se joka niitä stressaa ja jonka ne voivat yllättää työpaikalla?

Ei päivän muistaminen vaadi mitään aktiivisuutta, senhän vain tietää. Se on eri juttu jos on somesukupolvea joka ei muista nimeäänkään ilman äppiä.

Vierailija
137/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nytkö sitten onkin niin, että kaikki seuraavat sitä kiertoaan ja merkitsevät sen ylös tai omaan muistiinsa? Sain tuolta ketjun alkupäästä sen käsityksen, että näiden seuraaminen on aivan turhaa eikä näitä koulussakaan ole opetettu. Sama kai se on merkitseeköö sen kalenteriin vai painaa mieleen, mutta kyllä sen näköjään enemmistö sittenkin tekee, vaikkei muka koskaan ole näin opetettu.

Vierailija
138/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ainakin jo ala-asteella kouluterveydenhoitaja jakoi kuukautiskalenterit, joihin kehotti merkkaamaan päivät.

Vierailija
139/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En merkkaa,kai sitä pitäisi. Oma äiti ei koskaan puhunut mitään gyneistä,seksistä,menkoista tms. Hämmästelin aikuistuttuani että mikä ihmeen juttu tämä kalenteriin merkkaaminen on tai että käykö ihmiset säännöllisesti gynellä ja miksi. En ole vieläkään varsinaisesti koskaan käynyt gynellä,mutta perusterveydenhuollossa on muiden juttujen yhteydessä tutkittu ja papa otettu.

Vierailija
140/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spraymaalilla lähikaupan seinään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme