Merkkaatko kuukautisiasi ylös jonnekin?
Minä en kun tunnistan muutenkin PMS:stä niiden tulon, samoin ovulaation tunnen. Kuukautiskierron pituudesta ei sinänsä hajuakaan, muistan että oli juhannuksen jälkeisellä viikolla ja nyt alkaa olla taas pientä PMS:ää (ruoka maistuu liiankin hyvin ;)
Kommentit (156)
Laitan merkinnän kalenteriin. Samaan kalenteriin merkkaan migreenit ja päänsäryt ym. vaivat.
En. Huomaan kierron vaiheet muutenkin.
Ihan tosissaanko joku ei merkkaa?? Aika tärkeä asia naisen terveyden kannalta kuitenkin. Kun merkkaa ylös niin huomaa heti myös muutokset.
Merkkaan kalenteriin. Ihan siitä syystä että viimeistän gynekologin vastaanotolla kyselevät kierrosta ja silloin se on hyvä itsekin tietää (eikä vaan arvailla).
Laitan kalenteriin, vaikka toki tunnistan kierron vaiheet muutenkin. Kalenterista on helppo kuitenkin seurata kierron pituutta tarkemmin.
En laita. Mulla on ehkäsypillerit ja menkat tulee sillon kun pidän sen tauon. Kestää aina yhtä kauan ja vuodon määrä sama. Muistan kyllä milloin ovat viimeksi olleet vaikka en merkkaa kalenteriin. 2-3 laattaa menee putkeen
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosissaanko joku ei merkkaa?? Aika tärkeä asia naisen terveyden kannalta kuitenkin. Kun merkkaa ylös niin huomaa heti myös muutokset.
Kyllä ne muutokset huomaa muutenkin, jos itsensä tuntee. Ruksin vetäminen kalenteriin ei vaikuta terveyteen millään tavalla. 4
Vierailija kirjoitti:
Minä en kun tunnistan muutenkin PMS:stä niiden tulon, samoin ovulaation tunnen. Kuukautiskierron pituudesta ei sinänsä hajuakaan, muistan että oli juhannuksen jälkeisellä viikolla ja nyt alkaa olla taas pientä PMS:ää (ruoka maistuu liiankin hyvin ;)
On ihan peruskansalaistaitoja, jotka äiti opetti. Jos käy gynegologilla säännöllisesti, kysytään kierron pituutta ja säännöllisyyttä, samoin kun tulee raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
On ihan peruskansalaistaitoja, jotka äiti opetti. Jos käy gynegologilla säännöllisesti, kysytään kierron pituutta ja säännöllisyyttä, samoin kun tulee raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan ole merkannut. Vielä en kertaakaan kyseistä tietoa ole kalenterista tarvinnut. Ikää 35.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä merkinnyt, enkä ymmärrä miksi pitäisi. Tunnistan ovulaation ja pms-oireet, ja muutenkin muistan milloin ne olivat ja milloin pitäisi alkaa. Tämä on minulle todella uusi asia, että joku merkkaa ylös.
Ööö miksi ihmeessä merkkaisin? Kertokaa, alkoi kiinnostaa!
Tukkimiehen kirjanpito menkkaverellä wc seinässä.
Otin sovelluksen (päiväkirja), jonne merkkaan pelkästään menkat ja hormonaaliset tuntemukset. Pysyy kärryillä. Tänään 28 vrk edellisistä ja huomaan, että kohta alkaa kun tissit kipeet ja turvonneet ja pimppi napsuu kun käy pissalla ( kohdunsuu avautuu, vai mistä johtuu) N49
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla tulevat suht. säännöllisesti neljän viikon välein, ehkä päivän tai parin heitto saattaa olla, niin enpä näe tarvetta pitää kirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Merkkaan kalenteriin. Ihan siitä syystä että viimeistän gynekologin vastaanotolla kyselevät kierrosta ja silloin se on hyvä itsekin tietää (eikä vaan arvailla).
Ei se nyt mitään arvailua ole jos itse tietää saavansa kuukautiset kerran kuukaudessa. Aika merkityksetön ero onko kierto joku kerta 26 päivää ja joku toinen kerta 28 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Ööö miksi ihmeessä merkkaisin? Kertokaa, alkoi kiinnostaa!
Gynis kysyy, milloin on alkanut edellinen vuoto. Kun hän tutkii kohdun limakalvon uä.ssä, hän vertaa pvm.ää limakalvon paksuuteen.
Ja kuten moni on sanonut, merkinnöistä huomaat poikkeamat.
Ihan perusjuttu tietää, koska vuodon pitäisi alkaa.
Olen aina merkinnyt alkupäivän perinteiseen kalenteriin.