Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Merkkaatko kuukautisiasi ylös jonnekin?

Vierailija
13.07.2018 |

Minä en kun tunnistan muutenkin PMS:stä niiden tulon, samoin ovulaation tunnen. Kuukautiskierron pituudesta ei sinänsä hajuakaan, muistan että oli juhannuksen jälkeisellä viikolla ja nyt alkaa olla taas pientä PMS:ää (ruoka maistuu liiankin hyvin ;)

Kommentit (156)

Vierailija
41/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En merkitse. Enkä ole koskaan edes ajatellut kuukautiskiertoani mitenkään ihmeemmin. 😂

En todellakaan tiedä mitään "kierron pituutta" yms 😂

Vierailija
42/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en merkkaa.. kyllä mä aina suunnilleen tiedän millon ne tulee. Ei kiinnosta päivän tarkalleen tietää.

Vierailija
44/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa pitää. Minulla on ollut kierukka kohta kaksi vuotta ja kuukautiset tulee noin kahden kuukauden välein millon sattuu ja kestää päivän pari. Kierto ihan sekaisin.

Vierailija
45/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En merkitse. Mulla tulee menkat vaan pari kertaa vuodessa.

Nainen 22v

Vierailija
46/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä seurannut kiertoani millään tavalla. Totean vaan "ai hups menkat alkoi" ja se siitä. Mulla on helpot menkat eikä mitään ongelmaa niiden kanssa. Olen ollut monet kerrat rantalomallakin menkkojen kanssa, ei mitään ongelmaa. Hyvä kun edes muistaa että on menkat. Ja on vielä aika runsaatkin, mutta silti ei ongelmaa.

Vierailija
47/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse se terveydenhuollon täti joka ihmettelee miten jotakuta ei sen vertaa kiinnosta että seuraisi omaa kiertoaan, ja joka yrittää kehoittaa kaikkia merkkaamaan jatkossa ylös...

Minäkin olen terveydenhuollon täti enkä koskaan ole seurannut omaa kuukautiskiertoani.

Vierailija
48/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkaan puhelimen hedelmällisyyssovellukseen. Sinne pystyy myös syöttämään vuodon määrän ja valitsemaan isosta listasta erilaisia oireita, jos sellaisia haluaa merkitä. Ovulaation kirjaan tuonne myös ja sovellus itsekin osaa kertoa syötettyjen tietojen perusteella, koska voi odottaa menkkoja/ovulaatiota. Tosi kätevä systeemi ja näitä vastaavia ilmaisia appeja on iso valikoima saatavilla.

Vierailija
49/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hitto täällä alapeukuttaa kaikki viestit? Joku nolo tantta.

Vierailija
50/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En merkitse.

- sairaanhoitajaopiskelija

Vierailija
51/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai laitan kalenteriin.

Luulin, että kaikki tekevät niin. Alan olla pian vaihdevuosi-iässä ja kuukautiskierron muutokset ovat minulle ja gynelle tärkeää tietoa asian etenemisestä. Jos en olisi aina pitänyt kirjaa, en tietäisi, että kierron pituus on muuttunut vähitellen. Ennen se oli 28-30 pvää, nyt 25-27 pvää. Siinä vaiheessa, kun alkaa tulla poikkeamia tuosta, tiedän, että menopaussi lähestyy, eivätkä muutkaan oireet tule yllätyksenä. Minä ainakin haluan tietää, mitä kehossani on meneillään.

Nuorempana kierron seuraaminen oli vielä tärkeämpää, koska olisipa ollut kamalaa olla tietämään raskaana ja lähteä vaikka juhlimaan. Vahinkoja sattuu aina, edes sterilisaatio ei ole täysin varma. Raskautta yrittäessä luonnollisesti päivänkin heitot olivat oleellista tietoa, koska tein heti raskaustestin.

Lol. Oot oikeen kunnolla aivopesty 😂😂😂 menopaussin näkee kuule ihan labrassa hemmetin helposti.

Vierailija
52/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En merkitse... En edes tiennyt että joku merkitsee :D

Vierailija
53/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ne hyppää näyttämässä alapäätä joka kuukausi jossain. Aina ollaan alakertaa näyttämässä ja jalkoja levittämässä. Naiset on helposti vietävissä.siksi naisille suositellaan aina kaiken maailman intiimituotteita kun he kyllä ottavat ihan mitä tahansa! ;)

Vierailija
54/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naisystävä lähti kaverinsa kanssa ulos terassille ja ehkä yökerhoon myöhemmin. Hänellä on menkat nyt. Tarviiko olla huolissaan että päätyisi jonkun vieraan miehen kanssa hommiin..? Eli kuinka mielellään te muut harrastatte seksiä menkkojen aikana? Entäs vieraan kanssa? Meillä on mennyt viime aikoina vähän huonosti, siksi mietin tällaisia.

Vierailija
55/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole merkannut. En koe tarvetta merkata kun en ikinä ole harrastanut seksiä niin tietää ettei ainakaan raskaudesta johdu jos menkat väliin... tarkkaavaisempi olisin jos olisi seksielämää tietty... mutta pitkälti samoihin aikoihin tulee ja kestää sen 5pvä niin eipä tässä ole tarvinnut asiaa miettiä...

Vierailija
56/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En merkitse eikä kukaan tuttavapiirissäkään merkitse. Olemme 20v+ naisia. Ei ole edes järkeä merkata kun valtaosalla epäsäännöllinen kierto ja osalla ei luomukiertoa ollenkaan.

Vierailija
57/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska ei ole kuukautisia.. tai on mutta hyvin harvoin. 2-3 kertaa vuodessa. Yritän muistella aina missä kuussa edelliset oli, mutta sen tarkemmin en todellakaan merkitse. Ovulaatioista ei ole harmainta hajuakaan. Ei raskaustoivetta joten ei pahemmin merkitystä.

Vierailija
58/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahhahhaa :D ihan naurattaa kun joitain oikein ärsyttää kun joku ei merkkaa ylös kun itse on "kilttinä tyttönä niin aina tehnyt kun on sanottu".

Gynelläkin juostaan joka vuosi turhissa tutkimuksissa. Yksityiset firmat kiittää kun akat juoksee tuomassa rahaa kassaan.

Vierailija
59/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas huoletonta sakkia, jos esimerkiksi raskauden mahdollisuutta ei haluta tietää mahdollisimman pian. Ei siitä paljon iloa ole, että tunnistaa kiertonsa vaiheen, jos se kierto onkin poikkeuksellinen ja olet esim raskaana. Vai kertooko teidän kroppanne jotenkin senkin, että normaalisti nyt alkaisi kuukautiset, mutta eipäs alakaan?

Vierailija
60/156 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En