Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virolaisten asiakaspalvelu törkeää

Sitruunannäköistä
13.07.2018 |

Olimme Tallinnassa kolmen päivän lomalla. Saimme hyvää palvelua vain ja ainoastaan hotellin respasta. Kaikkialla muualla, kauppojen kassoilla, ravintoloissa, eläintarhassa asiakaspalvelu täysin luokatonta, tylyä ja epäystävällistä. Olemmeko ainoat jotka kokeneet näin? Yritimme olla ystävällisiä ja hymyillä asioidessamme mutta naamat oli happamia kuin sitruunoilla.
Oli kiva tulla takaisin Suomeen!

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä virossa saa parempaa palvelua ja kohtelua kuin suomessa.

Voodi.ee tilaa pirgen, 1h/50€ kaikki käy ja kaupan päälle sai vielä kuldnevihman.

Muutenkin ystävällisempää ja parempaa palvelua kuin suomessa.

Vierailija
42/104 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi moni suomalainen puhuu Virossa oletusarvoisesti suomea? Harvemmin täällä kuulee, että joku puhuisi asiakaspalvelijoille eestin kieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kokemuksia.  Laivalla jolla oli virolainen henkilökunta menin kahvilaan ja olin tottunut suomalaiseen palvelukulttuuriin jossa tervehditään ja kerrotaan maksun summa niin yllätyin kun myyjä ei tervehtinyt, ei sanonut summaa.  Ainoastaan katsoi hyvin tympeästi ja jutteli työkaverinsa kanssa muita. Samaten Virossa, todellakin myyjien naamat norsun v:lla vaikka omasta mielestäni olin ystävällisen oloinen enkä olettanutkaan että minulle tarvitsisi suomea puhua.

Vierailija
44/104 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri Virossa ja ajattelin, että tämä töykeä asiakaspalvelu on myytti, mutta eipä todellakaan ollut. Kuten edellinenkin kirjoittaja, en odottanut missään paikassa saavani palvelua suomeksi, vaan yritin puhua viroa, koska olen sitä jonkin verran opiskellut. Hotellissa sai hyvää palvelua, mutta muualla sai jännittää, vastataanko edes tervehdykseen. Ikävintä oli se, kun eräässä raflassa minulle ruvettiin heti puhumaan englantia, vaikka olin tervehtinyt ja tehnyt tilaukseni viroksi. Tuli vähän ikävä fiilis, että äläpä sinä turisti yritä meidän kieltämme puhua.. :D Ja ruoat tuotiin sanaakaan sanomatta.

Vierailija
45/104 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle yhdessä tallinnalaisessa alusvaatekapassa myyjä tokaisi, että minun pitää mennä plastiikkakirurgille hankkimaan silikonit. Vedin omat johtopäätökseni ja poistuin liikkeestä ostamatta yhtään mitään.

Vierailija
46/104 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhäperse-suomalaisia ei nyt niin tarmokkaasti pidäkään palvella, muutenkin tuppaavat juomaan itsensä heikkoon happeen.

Muutenkin suomalaisten tuoma raha Viroon on n. 2% maan 25 mrd euron budjetista, joten noin vähäisen summan vuoksi juoppofinskit voi jäädä kotiin.

Vierailija
47/104 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhäperse-suomalaisia ei nyt niin tarmokkaasti pidäkään palvella, muutenkin tuppaavat juomaan itsensä heikkoon happeen.

Muutenkin suomalaisten tuoma raha Viroon on n. 2% maan 25 mrd euron budjetista, joten noin vähäisen summan vuoksi juoppofinskit voi jäädä kotiin.

Kummallisesti vain Tallinnan yrittäjät itkevät vähentyneiden suomituristien perään, jollei heidän tuomallaan rahalla ole merkitystä.

Vierailija
48/104 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista ei hirveästi pidetä tallinnassa. Mä saan hyvää palvelua puhumalla tallinnassa venäjää, mutta kun puhun suomea, on palvelu suorastaan törkeää.

Paikalliset ovat myös hylänneet suomalaisten suosimat ravintolat täysin.

Sekoskohaa sul nyt kielet? Jos ei,niin suomalaisia palveleekin Viron venäläiset. Mitä sit virolaisii haukuntaa?

Vierailija
49/104 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuukohan tästä samasta asiasta se, miksi virolaiset asiakkaat ovatkin todella mukavia ja nöyriä asiakaspalvelijoille? Suomalaiset kauheita nillittäjiä/valittajia ja rasittavia asiakaspalvelutilanteissa.

Vierailija
50/104 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallisesti vain Tallinnan yrittäjät itkevät vähentyneiden suomituristien perään, jollei heidän tuomallaan rahalla ole merkitystä.

Iltalehtien juttuja muutamista harvoista yrittäjistä. Pikkurahoja.

Vierailija
51/104 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norwegianilla lentänyt parit kerrat. Virolaisilta saa huonoa palvelua.

Vierailija
52/104 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
53/104 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menette Viroon? Olkoot virolaiset ilman suomalaisten rahoja kun ei kelpaa. Johan on tyhmiä suomalaisturisteja, ei voi muuta sanoa.

Vierailija
54/104 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse puliksi virolainen ja voin sanoa, että turistit pääsevät aika vähällä. Virossa on yleinen vitsi, että virolaisen lempiruoka on toinen virolainen. Virolainen ei ole pääsääntöisesti kovin herkkänahkainen ja kestää kyllä maanmiehiensa ilkeilyt. Jos ei kestä, niin voi joutua mielisairaalaan - juuri niin minun virolaiselle äidilleni kävi. 

Vierailija
55/104 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan normaalia Virossa. Ei siitä pidä itseensä ottaa.

Kyllä ne yrittää petrata koko ajan, mutta muuttuu kokonaan vasta sitten kun neuvostoajan eläneet ei ole enää töissä.

Neukkuajoista on jo lähes 30 vuotta. Hidasta on oppiminen.

Mä luulen, että tympeys johtuu siitä, että suomalaisia rehellisesti vaan halveksitaan. Rahat kelpaa, mutta palvellaan just minimi. Suomalaisten turismissa onkin kato käynyt. En ihmettele, hinnat ovat nousseet lähes Suomen tasolle, palvelu on mitä on ja vanhakaupunki on nähty. Miksi mennä.

Vierailija
56/104 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi käyn Tallinnassa ja Pärnussa monta kertaa. Palvelu on parantunut koko ajan ja yleensä niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan eli jos on asiallinen niin saa asiallista palvelua. Nuoriso on asiakaspalvelussa jo suomalaisia edellä.

Vierailija
57/104 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän vähäeleisestä asiakaspalvelusta. Small-talk ja pakkohymyily eivät kiinnosta, kunhan itse asia hoituu. En ylipäänsä ymmärrä, miksi asiakaspalvelun pitäisi olla samanlaista kaikissa maissa. Jos Viron tyyli ei miellytä, menkää muualle.

Niin suomalaiset menevätkin. Se on kai aiheuttanut nyt pientä probleemaa Viron palveluntarjoajissa, kun suomalaiset eivät enää tule.

Vierailija
58/104 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja, teitä pikkurouvia tai muuten rajoittuneita.

Onko pakko hymyillä, kun AAsiakasta palvelee??? Ei ole.

Kunhan palvelee ja aasiakaspalvelun suorittaa.

Näkyy olevan AASIAKKAITA pilvin mustin Suomessakin.

NOLOA.

Terv. Nim. Virolaisella aspalla meni tunteisiin 😂

Vierailija
59/104 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että pyöritellään silmiä, menee mielestäni yli. Se on halveksiva ele.

Vierailija
60/104 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti saan hyvää palvelua Virossa. Olen 40 v nainen. Suomella, eestin ja englannilla pärjää.

Minulla on paljon virolaisia ystäviä. Eräs oli käymässä Helsingissä ja kävi Stokkalla. Sanoi, että oli ihmeellistä kun häntä kohdeltiin kuin kuin kuningatarta vaikka osti vain 49 e paitapuseron👚

Toinen ystäväni sanoi, että ei pidä ihmetellä virolaisten asiakaspalvelijoiden nyrpeää naamaa. Usein se johtuu siitä että työvuoroa on takana 10 h ja kuukausipalkka on 300-500 e.

Eestiläisten virastojen palvelusta en osaa sanoa. Julkisesta terveydenhuollosta sen verran, että lahjomalla saa hoitoa(paikalliset). Tämän ovat ystäväni paljastaneet vasta usean vuoden ystävyyden jälkeen. Lääkärien ja hoitajien palkat ovat surkeita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme