Miten pukeudut nyt kun helle hellii?
Mulla on sellaiset ihan ohutta kangasta olevat liehuvalahkeiset housut ja puuvillapellavasekoitetta oleva löysä ja isolla kaula-aukkolla oleva t-paita. Eilen olin suurimman osan aikaa uimapuvussa😄
Kommentit (71)
Gap' in trikoomekkoja on iso pino, halpoja ja kestävät pesua, mitoitus minulle sopiva. Alla ohuet puuvillaiset leveälahkeiset söpöt alkkarit, päässä hellehattu, jalassa skandaalit 😉tai Niken valkoiset ilmastoidut katulenkkarit. Rintaliivejä en pidä, c-kuppi, mutta, kuten gynekologini aina sanoo, rasvattomat, joten eivät roiku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En varmasti olisi saanut ilahtua, mutta eilen kirkolla käydessäni huomasin ettei helle kyllä näyttänyt hellivän ketään muutakaan ylipainoista. Hoikat ihmiset oli ihan normaaleita, mutta me ylipainoiset puhistiin punanaamaisina ja hikisinä ja väittäisin että kaikkia ainoastaan v*tutti tämä kuumuus. Ainakaan en kovin aurinkoisia ilmeitä bongannut keneltäkään ja liikkuminen oli pelkkää laahustamista. Eikä muuten kenelläkään ollut mitään nättiä päällä (eikä siis itselläkään, koska näytän kaikessa läskiltä), virttynyttä teepaitaa ja narulahkeisia capreja ihmisillä enimmäkseen oli ja muutamalla joku hame. Liehuvaa ja ilmavaa vaatetusta ei siis löydä muutkaan ylipainoiset vaikka siihen olisi kaikista mukavin pukeutua helteellä.
+30kg ylipainoa ja juu, v*tuttaa noin 24/7
Miksi et laihduta?
Ei j*malauta, tuskin KUKAAN olisi lihava jos se olisi vain omasta tahdosta/päätöksestä kiinni. Jos ei v*ttu laihdu niin silloin on aika s**tanan hankala laihduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En varmasti olisi saanut ilahtua, mutta eilen kirkolla käydessäni huomasin ettei helle kyllä näyttänyt hellivän ketään muutakaan ylipainoista. Hoikat ihmiset oli ihan normaaleita, mutta me ylipainoiset puhistiin punanaamaisina ja hikisinä ja väittäisin että kaikkia ainoastaan v*tutti tämä kuumuus. Ainakaan en kovin aurinkoisia ilmeitä bongannut keneltäkään ja liikkuminen oli pelkkää laahustamista. Eikä muuten kenelläkään ollut mitään nättiä päällä (eikä siis itselläkään, koska näytän kaikessa läskiltä), virttynyttä teepaitaa ja narulahkeisia capreja ihmisillä enimmäkseen oli ja muutamalla joku hame. Liehuvaa ja ilmavaa vaatetusta ei siis löydä muutkaan ylipainoiset vaikka siihen olisi kaikista mukavin pukeutua helteellä.
Miksi et laihduta?
Olen ollut laihiksella noin 25 vuotta.
Laihikset ei auta. Pitää muuttaa elämäntapoja. Itse laihdutin 85kg -> 61kg (olen 168cm pitkä). Elämäni paras päätös.
No v*ttu daa. 25 vuotta kestänyt laihis on taatusti yhtä kuin elämäntapamuutos. Kauankos se sinun elämäntapamuutoksesi on kestänyt? Ihan kokonaisen vuodenko jo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et laihduta?
Olen ollut laihiksella noin 25 vuotta.
Laihikset ei auta. Pitää muuttaa elämäntapoja. Itse laihdutin 85kg -> 61kg (olen 168cm pitkä). Elämäni paras päätös.
No v*ttu daa. 25 vuotta kestänyt laihis on taatusti yhtä kuin elämäntapamuutos. Kauankos se sinun elämäntapamuutoksesi on kestänyt? Ihan kokonaisen vuodenko jo?
13 vuotta.
Liehuvalahkeiset pitkikset (tekokuitua tavoistani poiketen, mutta malli hyvä) ja valkoinen paita.
Itse suosin polvipituisia hihattomia tai lyhythihaisia ohuita, luonnonmateriaalisia mekkoja, ja (korollisia) sandaaleja. (Olen ylipainoinen 170cm/77kg.) Käytän myös maksimekkoja.
Jos pitää pidempiä matkoja kävellä niin laitan sloggin varrelliset mummoalkkarit alle, ettei hikiset reidet hierrä vastakkain. Jos lähden luontoon niin sitten shortsit ja toppi tai t-paita ja vaellussandaalit.
age is just a number kirjoitti:
Itse suosin polvipituisia hihattomia tai lyhythihaisia ohuita, luonnonmateriaalisia mekkoja, ja (korollisia) sandaaleja. (Olen ylipainoinen 170cm/77kg.) Käytän myös maksimekkoja.
Jos pitää pidempiä matkoja kävellä niin laitan sloggin varrelliset mummoalkkarit alle, ettei hikiset reidet hierrä vastakkain. Jos lähden luontoon niin sitten shortsit ja toppi tai t-paita ja vaellussandaalit.
Noita lahkeellisia alkkareita ei löydy hemmetti mistään. koot on jotain xxxxl tai 58/60 kun eilen viimeksi yritin niitä etsiä. Eikä löydy ainakaan sellaisia jotka olisi päällä mukavia. Puuvillaiset ei käy, koska ne ei luista toisiaan vasten ja mitään keinokuidusta valmistettuja tukialushousujakaan ei ainakaan näin helteellä tee mieli laittaa kun ne puristaa ja hiostaa ihan h*lvetisti. Mekkoja ei siis voi käyttää ollenkaan ja etenkin just nyt helteellä se ilmava ja liehuva mekko olisi se ihan kaikista ihanin vaate. Ärsyttävää.
Helle ei helli vaan hiostaa ja silloin ei mikään vaate tunnu kivalta.
Mulla on 20kg ylipainoa ja hyvin löydän nättejä kesävaatteita. Mulla on aktiivisessa käytössä nyt pari lyhyempää, väljää mekkoa, jotka menee sukkisten kanssa muihinkin vuodenaikoihin, pari kivaa maksimekkoa, collegesortsit ja farkkusortsit. Sit on valkoisia hengittäviä T-paitoja, mitään ihan vartaloa nuolevia en käytä, ja mustien perustoppien pariksi väljä viskoositakki, sellainen neuletakin mallinen. En näe syytä pukeutua rumasti ja ahdistavasti, vaikken vartalooni tyytyväinen olekaan. Housujen löytäminen tällä mahalla ja perseellä on kyllä mahdotonta, eikä asiaa auta 180cm pituus.
sortsit tai caprit ja toppi tai t-paita, mekko, mitä nyt mieleen tulee. lähinnä trikoovaatteita kaapissa, joten niillä mennään. En jaksa ajatella muiden mielipiteitä siitä olenko läski vai en, ihan kuljen just niissä vaatteissa kun siltä tuntuu! Kesät talvet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et laihduta?
Ei j*malauta, tuskin KUKAAN olisi lihava jos se olisi vain omasta tahdosta/päätöksestä kiinni. Jos ei v*ttu laihdu niin silloin on aika s**tanan hankala laihduttaa.
Hyvin, hyvin harvalla ylipainoisella on taustalla joku sairaus joka kertakaikkiaan tekee mahdottomaksi laihduttamisen. Itse olin ylipainoinen sen takia, että ruoka vaan oli hyvää (on vieläkin) ja suklaa vielä parempaa. Minulla on myös PCO jota syytin lähes kolmenkymmenen kilon ylipainosta. Kyllä se oli se huonohiilarivoittoinen ruoka jota ahdoin itseeni syynä kiloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et laihduta?
Hyvin, hyvin harvalla ylipainoisella on taustalla joku sairaus joka kertakaikkiaan tekee mahdottomaksi laihduttamisen. Itse olin ylipainoinen sen takia, että ruoka vaan oli hyvää (on vieläkin) ja suklaa vielä parempaa. Minulla on myös PCO jota syytin lähes kolmenkymmenen kilon ylipainosta. Kyllä se oli se huonohiilarivoittoinen ruoka jota ahdoin itseeni syynä kiloihin.
Ei se laihuttaminen yleensä mahdotonta olekaan, mutta pakko myöntää, ettei se voi kovin helppoa olla, kun suurin osa laihdutuskuureista ja elämänmuutoksista epäonnistuu.
Jos ei laihdu vaikka laihduttaa (vuosia) niin kyllä silloin tekee jotain väärin.
Minun on tosi vaikea laihtua, koska syön liikaa (olen lohtusyöjä) ja olen laiska liikkumaan (väsyttää, stressiä, kiire...), mutta kun otan itseäni niskasta kiinni niin laihdun. Tarkennan vielä, että kuuluin vuosia noihin ikuisiin laihduttajiin, mutta pari vuotta sitten päätin etten enää jaksa, ja laihdutin ne ylimääräiset pois. Vähän itsekuria se otti, ja kesti ehkä vuoden (en ollut kovin ylipainoinen). En ole superhoikka vieläkään, mutta normaalipainoinen ja tyytyväinen. Ylläpito vaatii paneutumista - vaikka, että lähtee sinne lenkille kun olisi helpompaa jäädä sohvalle makaamaan, tai ettei osta kakkua vaikka siitä saisi hetkellisen tyydytyksen.
Kaikki voivat laihtua, muttei se toki viikossa tai kuukaudessakaan tapahdu.
Helle ei todellakaan helli vaan ahdistaa! En pidä kuumasta.
Töihin kun ei voi mennä alasti niin käytän usein puuvillaista hametta ja jotain hihatonta tai lyhythihaista yläosaa, myös puuvillaisia, pellavaisia tai silkkisiä hihattomia mekkoja, joiden päälle voi tarvittaessa laittaa jonkun pienen villatakin. Jalkaan sandaalit tai korottomat avokkaat, työmatkan kävelen tennareissa.
Vapaa-ajalla kaupungissa voin käyttää samoja tai naruolkaimista hellemekkoa. Maalla olisin shortseissa ja pienessä topissa, tai ehkä jossain lyhyessä trikoomekossa.
Kotona olen pelkissä alkkareissa kun olen yksin.
Sisätiloissa, yksin, alasti, ja just suihkusta tulin ah! Kun tuo kuumuus piinaa niin useampi kylmä suihku tiedossa. Silitetyt lakanat jne..seuranani.
Puolikostea pellavapyyhe viilentää hyvin
Nilkkamittaiset housut tai maksimekko ja pitkähihainen neule.
Olen kalpea enkä yhtään tykkää käyttää mitään suojavoiteita, joten yritän sitten pukeutua peittävästi. No, olen kyllä oikeastaan vaan sisällä tällaisella säällä, en nauti helteestä ja välttelen aurinkoa. En esimerkiksi käy koskaan rannalla enkä omista uima-asua.
Mulla on semmoisista pappahousuista leikattuja pitkiä shortseja ja niiden kanssa aina t-paita. En oikein omista mitään kesämekkoja mikä on kyllä harmi, kaikissa mun mekoissa on pitkät hihat. Muutenkin ärsyttää kun ei ole oikein mitään hellevaatteita enkä nyt viitsisi alkaa hankkimaan kun kohta syksy tulee kuitenkin taas.
"Helle hellii" kuuluu niihin sanontoihin, joiden käytöstä pitäisi periä sopiva maksu, esim. 100 euroa.
Helle hellii?? Kyllä ennemmin moukaroi aika pahasti.