Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmeen kuvitelma on, että nimenomaan keitto on kevyttä ruokaa

Vierailija
12.07.2018 |

Eiköhän se keveys riipu ruuan sisällöstä, oli se ruoka mitä tahansa.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama koskee salaatteja

Juu.. töissä näkee näitä satakiloisa salaatinsyöjiä. 

Salaatti koostuu lähinnä savulohesta, kanasta rasvaisen nahan kanssa, juustoista höystettynä kastikkeella, joka on pelkkää öljyä mausteineen. 

Pari salaatin lehteä ja kirsikkatomaattia toki mukana, jotta salaattiannos. 

Annoksen kalorimäärä hipoo tuhatta näin silmämääräisesti ja sitten ihmetellään kun ei laihdu, vaikka syö vain salaattia :D

Tänään salaattia, jossa salaattisekoitus, viinirypäleitä ja kevytjuustokuutioita. Kevyttä oli.

Vierailija
22/37 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama koskee salaatteja

Joo, varsinkin salaateista moni tuntuu ajattelevan noin, onko sitten keitoistakin, en tiedä. Huvittaa kun olin vielä ruokakaupassa töissä ja siellä oli sellainen omavalinta-salaattibaari, niin moni mätti aivan hullun tavalla sinne tavaraa ja varsinkin jopa jotain pekonia yms. ja litran kastiketta, ja silti kuulin joidenkin heistä puhuvan kaverille/puhelimeen: "Joo mä vedän vähän kevyemmällä salaattilinjalla tänään". :D

Toisaalta et voi tietää, mikä on hänen normiruoka, ehkä joku kolme x tuplahamppari ranskiksilla tai buffet-pöydän neljä annosta rasvaista lihapullakastiketta ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti keitot ovat keskimääräisesti kevyitä ruokia. 

Sisältäväthän ne vettä (0 kcal) paljon enemmän kuin kiinteä ruoka. 

Keitto pitää nälkää hyvin, koska vatsalaukku täyttyy lämpimällä, maustetulla vedellä. 

Olen hoikka ja keitot ovat perusruokaa minulla ja perheelläkin. Lisukkeena salaattia, leipää ja jälkkäriksi vaikka marjarahkaa. 

Älkää halveksuko keittoja. Toki syödään paljon muutakin. 

:'DDDD

Vierailija
24/37 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että se ei pidä nälkää.[/quote

Pitäisi pitää kyllä, ja mulla pitää. Olenkin hoikka, oletko sinä? Mietin vain, että ehkä isompikokoisella ei päde samat lait?

Vierailija
25/37 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi pitää kyllä, ja mulla pitää. Olenkin hoikka, oletko sinä? Mietin vain, että ehkä isompikokoisella ei päde samat lait?

No en mikään superhoikka ole. Teen fyysistä työtä. Ehkä toimistotyöntekijällä ei päde samat lait. 

Vierailija
26/37 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitto pitää nälkää hyvin, koska vatsalaukku täyttyy lämpimällä, maustetulla vedellä. 

Olen hoikka ja keitot ovat perusruokaa minulla ja perheelläkin. Lisukkeena salaattia, leipää ja jälkkäriksi vaikka marjarahkaa. 

Ei halveksuta keittoja, mutta ei lämmin, maustettu vesi mitään nälkää pidä.

Kuinka kauan sen sinusta pitäisi pitää nälkää? Pari-kolme tuntia ainakin pitää aivan loistavasti, ja sitten onkin jo välipalaruispalan aika :)

Vierailija
27/37 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama koskee salaatteja

Salaatti koostuu lähinnä savulohesta, kanasta rasvaisen nahan kanssa, juustoista höystettynä kastikkeella, joka on pelkkää öljyä mausteineen. 

Annoksen kalorimäärä hipoo tuhatta näin silmämääräisesti ja sitten ihmetellään kun ei laihdu, vaikka syö vain salaattia :D

Tänään salaattia, jossa salaattisekoitus, viinirypäleitä ja kevytjuustokuutioita. Kevyttä oli.

Rasvaa ei ole, mutta sokeria senkin edestä. Kevyttä??

Vierailija
28/37 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mikään superhoikka ole. Teen fyysistä työtä. Ehkä toimistotyöntekijällä ei päde samat lait. 

Tuossa siis selitys, fyysiseen työhön tarvitaan tietenkin vahvempaa einettä :)

Mutta kyllä minulla maha täyttyy jo vaikka kylmästä vedestä, ison tuopin jos vetäisee ennen ruokaa niin eipa jaksa enää mitään :( Tämä on minulla ainakin ongelmakin, mahani täyttyy todella nopeasti. Ja keitosta, todellakin täyttää tarpeeksi.

Vierailija
29/37 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan sen sinusta pitäisi pitää nälkää? Pari-kolme tuntia ainakin pitää aivan loistavasti, ja sitten onkin jo välipalaruispalan aika :)

Sori, en huomioinut teitä välipalan puputtajia.

Vierailija
30/37 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama koskee salaatteja

Rasvaa ei ole, mutta sokeria senkin edestä. Kevyttä??

Tiedätkö että ruokaa yleensä syödään energian takia? Siihen kuuluu myös hiilihydraatit eli sokerit. Ja viinirypäleissä nyt ei muutenkaan paljoa ole sokeria(alle 100kcl/100g), eli siis hiilihydraattia jota elimistö käyttää kaikkeen. Aika velho saat olla jos itsesi lihotat viinirypäleillä.

- eri

Vierailija
31/37 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa siis selitys, fyysiseen työhön tarvitaan tietenkin vahvempaa einettä :)

Mutta kyllä minulla maha täyttyy jo vaikka kylmästä vedestä, ison tuopin jos vetäisee ennen ruokaa niin eipa jaksa enää mitään :( Tämä on minulla ainakin ongelmakin, mahani täyttyy todella nopeasti. Ja keitosta, todellakin täyttää tarpeeksi.

Mahan saa täyteen yllättävän helposti. Kylläisyys on sitten eri asia.

Vierailija
32/37 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitto on just parasta ruokaa, siinähän tulee syötyä ja juotua samalla. Itse tykkään niin laihoista keitoista, että ne voi juoda isosta mukista sellaisinaan, ilman lusikkaa. Esimerkiksi kasvissosekeitto on aivan taivaallista, helppoa ja nopeaa ja hyvää.

Olen muuten itse tosi huono juomaan vettä tarpeeksi, joten etenkin näin kesähelteillä keitto on todellinen pelastus. Hoituu syöminen ja juominen todellakin samalla aikaa. Vielä kun se on suolaistakin, niin pysyy nestetasapaino hyvänä.

Vierailija
33/37 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari-kolme tuntia? No, ehkä nämä sitten tosiaan toimivat niillä, jotka ehtivät syömään parin tunnin välein. Lapsilla esimerkiksi kouluruokailu klo 11 ja koulupäivä kestää kolmeen. Siitä sitten vielä kotimatka, niin lähemmäs viisi tuntia kyllä pitäisi pitää nälkää. Juu, toki eväitä voisi ottaa mukaan, mutta eikös koulussa ole ruokailu juuri sen takia, ettei eväitä tarvitse ottaa mukaan.  Eikä muutenkaan ainakaan minulla ole aikaa syödä parin tunnin välein. 

Vierailija
34/37 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskimäärin keitot ovat kevyitä ruokia.

Mieleeni ei tule kuin kermainen lohikeitto joka on "raskas" ruoka. 115 kcal / 1 dl vrt. tavallinen kalakeitto kalaliemellä 62 kcal / 1 dl.

Hernekeittoa moni pitää ruokaisana mutta ei siinäkään ole kuin 82 kcal / 1 dl.

Onko sun "kalaliemi" jostain kuutiosta?

Mikä hernekeitto on noin vähäkalorinen? Pelkkiä herneitä vedessä keitetty?

Ihan kuule fineli.fi voit tarkistaa. Oli pakko ihan sieltä kopioida tarkat arvot, kun tyhmiä kysellään.

Olen jo puoli vuotta laskenut päivän kalorit huvikseni, joten kokemusta on.

Vierailija
35/37 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinta itsepetosta on syödä pastasalaattia. Monesti näkee näissä salaatti buffet pöydissä. Eihän se kinkku, kerma, pasta mössö muutu kevyeksi pelkän jäähdytyksen ansiosta.

Vierailija
36/37 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitto-friikki kirjoitti:

Keitto ei ole kevyt jos sinne laittaa litrakaupalla kermaa tai tuorejuustoa.

Pari kevyttä keitto vaihtoehtoa:

Tomaatti (vaikkapa paseraattu tomaatti purkista/tetrasta)

Parsakaali/kukkakaali keitto

Sipulikeitto ilman juustoa (eli vain sipulia ja lientä)

Liha/nakkikeitto jos korvaa osan lihaasta ja rasvasta vihaneksilla

Kaalikeitto

Syön aina keittoja lounaaksi (niitä oikeasti kevyitä eikä niitä kerma-kalori-pommeja) ja painoa on lähtenyt jo 15kg. Pakkauksessa lukee aina kalorit/100g ja paseerattu tomaatti on maailman nopein pikaruoka kun sen lämmittää mikrossa ja heittää vähän suolaa ja pippuria päälle.

Eli syöt paseerattua tomaattia. Ei se ole tomaattikeittoa

Vierailija
37/37 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että se ei pidä nälkää.

Sehän riippuu siitä, mitä keitto sisältää. Ei siitä, että se on keitto.

No minä olen sitten syönyt aika yksipuolisia keittoja, kun ne eivät kauan nälkää pidä. Vaikka olisi kermaa ja juustoakin keitossa, keitot ovat suureksi osaksi vettä. Tietysti jos annokset ovat älyttömän suuria tai niiden kanssa syödään puolikas patonki niin kai ne nälkää sitten pitävät.

Tietenkin, jos sun keitto on suureksi osaksi vettä, niin eihän se kylläiseksi teekään.

Nii-in. Sanoinhan, että olen syönyt aika yksipuolisia keittoja. Ehkä toisilla keitot ovat sitten paksumpaa tavaraa. Minulla ne ovat sellaisia nestemäisiä.

Onnittelut, olet näköjään saamassa oman jankkaajan itsellesi :D Näillä on kiva tapa käsittää tahallaan väärin. Ja kyllä, keitoissa on yleensä suurin osa vettä. Ei tietenkään "kuohukermaan tehdyssä juustokeitossa".

Mä ainakin vaan lisään kermaa/nokareen sulatejuustoa tms.  esim. sosekeittoon, Liemi on vettä ja lisäaineeton liemikuutio joukossa. Makua tulee paljon juureksista ym. mitä sitten laitankin mukaan. Ja hyvin lähti kaali/kasviskeitolla (söin oheen tarvittavat terveelliset) reippaasti kiloja. Nälkää en kärsinyt.