Mikä ihmeen kuvitelma on, että nimenomaan keitto on kevyttä ruokaa
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Sama koskee salaatteja
Joo, varsinkin salaateista moni tuntuu ajattelevan noin, onko sitten keitoistakin, en tiedä. Huvittaa kun olin vielä ruokakaupassa töissä ja siellä oli sellainen omavalinta-salaattibaari, niin moni mätti aivan hullun tavalla sinne tavaraa ja varsinkin jopa jotain pekonia yms. ja litran kastiketta, ja silti kuulin joidenkin heistä puhuvan kaverille/puhelimeen: "Joo mä vedän vähän kevyemmällä salaattilinjalla tänään". :D
Juueioo kun meikäläinen pääsee kauhanvarteen ja pyöräyttää kunnon tönkkö rasvatun luu-lihaliemen täyteen kaikkea herkullista. Eikä oo sen sopan jälkeen vähään aikaan nälkä.
Keitto ei ole kevyt jos sinne laittaa litrakaupalla kermaa tai tuorejuustoa.
Pari kevyttä keitto vaihtoehtoa:
Tomaatti (vaikkapa paseraattu tomaatti purkista/tetrasta)
Parsakaali/kukkakaali keitto
Sipulikeitto ilman juustoa (eli vain sipulia ja lientä)
Liha/nakkikeitto jos korvaa osan lihaasta ja rasvasta vihaneksilla
Kaalikeitto
Syön aina keittoja lounaaksi (niitä oikeasti kevyitä eikä niitä kerma-kalori-pommeja) ja painoa on lähtenyt jo 15kg. Pakkauksessa lukee aina kalorit/100g ja paseerattu tomaatti on maailman nopein pikaruoka kun sen lämmittää mikrossa ja heittää vähän suolaa ja pippuria päälle.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että se ei pidä nälkää.
Sehän riippuu siitä, mitä keitto sisältää. Ei siitä, että se on keitto.
Tilavuuteensa nähden keitto on todennäköisesti vähemmän energiapitoista kuin vaikka pasta-annos.
Eli ei tämä ole varsinainen harhaluulo.
Kolme desiä kinkkupastaa versus kolme desiä kanakeittoa?
Mutta totta kai keitto voi olla älyttömän rasvaiista ja kaloripitoista ja kiinteä ruoka ihan toista. Yleensä kuitenkin keitto on kevyempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä olen sitten syönyt aika yksipuolisia keittoja, kun ne eivät kauan nälkää pidä. Vaikka olisi kermaa ja juustoakin keitossa, keitot ovat suureksi osaksi vettä. Tietysti jos annokset ovat älyttömän suuria tai niiden kanssa syödään puolikas patonki niin kai ne nälkää sitten pitävät.
Kyllähän noi keitot ja salaatit joita itse syön tuppaa ainakin olemaan suht vähäkalorisia. Juuri vedin tonnikala-pastasalaatin 237kcal ja täyteen tuli. Päivällä söin ison lautasen kanakeittoa 445kcal.
Vierailija kirjoitti:
Sama koskee salaatteja
Juu.. töissä näkee näitä satakiloisa salaatinsyöjiä.
Salaatti koostuu lähinnä savulohesta, kanasta rasvaisen nahan kanssa, juustoista höystettynä kastikkeella, joka on pelkkää öljyä mausteineen.
Pari salaatin lehteä ja kirsikkatomaattia toki mukana, jotta salaattiannos.
Annoksen kalorimäärä hipoo tuhatta näin silmämääräisesti ja sitten ihmetellään kun ei laihdu, vaikka syö vain salaattia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä olen sitten syönyt aika yksipuolisia keittoja, kun ne eivät kauan nälkää pidä. Vaikka olisi kermaa ja juustoakin keitossa, keitot ovat suureksi osaksi vettä. Tietysti jos annokset ovat älyttömän suuria tai niiden kanssa syödään puolikas patonki niin kai ne nälkää sitten pitävät.
Tietenkin, jos sun keitto on suureksi osaksi vettä, niin eihän se kylläiseksi teekään.
Keskimäärin keitot ovat kevyitä ruokia.
Mieleeni ei tule kuin kermainen lohikeitto joka on "raskas" ruoka. 115 kcal / 1 dl vrt. tavallinen kalakeitto kalaliemellä 62 kcal / 1 dl.
Hernekeittoa moni pitää ruokaisana mutta ei siinäkään ole kuin 82 kcal / 1 dl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama koskee salaatteja
Salaatti koostuu lähinnä savulohesta, kanasta rasvaisen nahan kanssa, juustoista höystettynä kastikkeella, joka on pelkkää öljyä mausteineen.
Annoksen kalorimäärä hipoo tuhatta näin silmämääräisesti ja sitten ihmetellään kun ei laihdu, vaikka syö vain salaattia :D
Tämä ketjuhan ei ole mikään laihdutusketju. Mutta esim. kanannahka on rasvoineen tosi ravintorikasta ruokaa ja on laihduttajan ruokaa parhaimmillaan. Joten turha mollata, syö sinä sitä rasvatonta ja mautonta ruokaa ja laske kaloreita. Etkä laihdu.
Tietysti keitot ovat keskimääräisesti kevyitä ruokia.
Sisältäväthän ne vettä (0 kcal) paljon enemmän kuin kiinteä ruoka.
Keitto pitää nälkää hyvin, koska vatsalaukku täyttyy lämpimällä, maustetulla vedellä.
Olen hoikka ja keitot ovat perusruokaa minulla ja perheelläkin. Lisukkeena salaattia, leipää ja jälkkäriksi vaikka marjarahkaa.
Älkää halveksuko keittoja. Toki syödään paljon muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin, jos sun keitto on suureksi osaksi vettä, niin eihän se kylläiseksi teekään.
Nii-in. Sanoinhan, että olen syönyt aika yksipuolisia keittoja. Ehkä toisilla keitot ovat sitten paksumpaa tavaraa. Minulla ne ovat sellaisia nestemäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Keskimäärin keitot ovat kevyitä ruokia.
Mieleeni ei tule kuin kermainen lohikeitto joka on "raskas" ruoka. 115 kcal / 1 dl vrt. tavallinen kalakeitto kalaliemellä 62 kcal / 1 dl.
Hernekeittoa moni pitää ruokaisana mutta ei siinäkään ole kuin 82 kcal / 1 dl.
Onko sun "kalaliemi" jostain kuutiosta?
Mikä hernekeitto on noin vähäkalorinen? Pelkkiä herneitä vedessä keitetty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama koskee salaatteja
Tämä ketjuhan ei ole mikään laihdutusketju. Mutta esim. kanannahka on rasvoineen tosi ravintorikasta ruokaa ja on laihduttajan ruokaa parhaimmillaan. Joten turha mollata, syö sinä sitä rasvatonta ja mautonta ruokaa ja laske kaloreita. Etkä laihdu.
Haukut väärää puuta. Ei minulla ole mitään laihduttamisen tarvetta.
Tarkoitin, että jotkut eivät ymmärrä, että "salaattiannos" sinällään ei ole mikään kevyt vain siksi, että sitä salaattiannokseksi kutsutaan.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti keitot ovat keskimääräisesti kevyitä ruokia.
Sisältäväthän ne vettä (0 kcal) paljon enemmän kuin kiinteä ruoka.
Keitto pitää nälkää hyvin, koska vatsalaukku täyttyy lämpimällä, maustetulla vedellä.
Olen hoikka ja keitot ovat perusruokaa minulla ja perheelläkin. Lisukkeena salaattia, leipää ja jälkkäriksi vaikka marjarahkaa.
Älkää halveksuko keittoja. Toki syödään paljon muutakin.
Ei halveksuta keittoja, mutta ei lämmin, maustettu vesi mitään nälkää pidä.
No keitossa on niin paljon lientä, että on se kevyttä, paitsi jos on paksuun kermaan tehty . Mut tavalliset peruskeitot on kevyitä. Liemi se on joka vatsan pingottaa, siinä vanhan kansan suusta totuus :)
Kuka näin on kuvitellut?