Onko väärin yöpyä miehen luona jos ei olla vielä naimisissa?
Jos nainen jää miehen luoksi yöksi, mies nukkuu sohvalla ja tarjoaa naiselle oikeuden nukkua yksin miehen sängyssä. Mies vaihtaa lakanat ja ottaa peiton sekä tyynyn, jotta voi itse nukkua sohvalla. Seksiä ei harrasteta, mutta on vaarana, että perhe tai ystävä saavat vihiä. Mies ja nainen tapailevat mutta eivät halua jäädä kiinni tai aiheuttaa skandaalia. Antaako nainen huonon kuvan jos jää miehen luoksi yöksi?
Kommentit (75)
Miksi edes haluaisit yöpyä miehen luona, jos seksiä ette aio harrastaa ettekä edes samassa sängyssä nukkua ja uhkana on maineen ja kunnian menetys sekä suuren skandaalin aiheuttaminen? Mene hotelliin. Vai seuraako siitäkin skandaali?
Halloo, nyt ollaan Suomessa eikä missään Saudi-Afrikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mies tai sinä on vielä naimisissa tai vastaavaa? En kyllä ymmärrä miten seksin harrastamattomuus asiaan liittyy, jos kyse ei ole uskonnosta?
Kumpikaan meistä ei ole naimisissa tai vastaavaa ja emme harrasta seksiä. Jos jäämme kiinni ilman, että meidät on esitelty pariskuntana niin minulla menee hyvän naisen maine, koska kaikki olettavat että olemme harrastaneet seksiä yöpyessä miehen luona ja mies saa irstaan ja huonon miehen maineen.
Pakko kysyä kuulutteko johonkin lahkoon vai onko tämä vitsi?
Emme kuulu lahkoon ja en vitsaile
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Suomen evlut. kirkon konservatiivisissa piireissä pidetään itsestäänselvänä, että seksi kuuluu vain avioliittoon. Ei ole mistään lahkolaisuudesta kysymys; Raamatun opetus aiheesta on ihan selkeä. Siveys koskee molempia sukupuolia täysin tasa-arvoisesti, eikä käytäntö alista naisia. Miehen maine kärsii yhtä lailla haureuden harjoittamisesta, jos naisenkin. Olen itse nuori ja omassa seurakunnassani on paljon nuoria uskovia, joille siveys on erittäin iloinen ja lämpimästi kannatettu asia. Ei se ole vaikeata. Avioseksi on kyllä sitten paljon kivempaa, kun on ensin noudatettu siveyttä: tästä on tutkimuksiakin.
Ap sanoi, ettei uskonto liity asiaan.
Mitä tulee tuohon "seksi on kivempaa, kun odottaa", niin se ei pidä paikkaansa. Päinvastoin, ongelmia voi tulla, kun ei ole testattu yhteensopivuutta tältä osin. Toki se joillain voi toimiakin, mutta on kyllä aikamoista riskinottoa. Johtaa usein liian aikaiseen avioliittoon ja seksiongelmiin suhteessa. Tässä linkki kotimaisen gradutyön tuloksiin:
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tutkimus-neitsyyslupaus-ei-tuonut-auv…
Uskonto ei liity asiaan, mutta olen eri mieltä kanssasi, koska olemme kansainvälinen pari niin kotimainen tutkimus ei päde meihin. Olemme luodut toisillemme ja yhdessä oleminen on luonnollista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes haluaisit yöpyä miehen luona, jos seksiä ette aio harrastaa ettekä edes samassa sängyssä nukkua ja uhkana on maineen ja kunnian menetys sekä suuren skandaalin aiheuttaminen? Mene hotelliin. Vai seuraako siitäkin skandaali?
Yövyin miehen luona olosuhteiden pakosta ja mies ei halunnut päästää minua hotelliin. Jos mies olisi vienyt minut hotelliin ja meidät olisi nähty yhdessä nin siitä olisi syntynyt iso skandaali.
Olen yöpynyt miehen luona jo kohta 30 vuotta. Kieltämättä toisinaan on tullut mieleen, että onkohan tämä ihan viisasta, kun ei olla edes kihloissa, saati sitten naimisissa. Mutta onhan tämä käytännöllistä, kun on niin monta yhteistä lasta.
Tämä aloitus oli ehkä tarkoitettu ketjuun "vuoden 1920 av-palsta". Hyvän naisen kriteerit ovat aivan toiset eikä naisen hyvyys riipu siitä, missä elämänvaiheessa harrastaa seksiä. Se tosin voisi olla jo aika epäilyttävää, jos vain toinen teistä olisi naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Halloo, nyt ollaan Suomessa eikä missään Saudi-Afrikassa.
Ole sinä vaan kaltaistesi joukossa siellä Suomessa, mutta me emme ole lähelläkään mainitsemiasi maita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mies tai sinä on vielä naimisissa tai vastaavaa? En kyllä ymmärrä miten seksin harrastamattomuus asiaan liittyy, jos kyse ei ole uskonnosta?
Kumpikaan meistä ei ole naimisissa tai vastaavaa ja emme harrasta seksiä. Jos jäämme kiinni ilman, että meidät on esitelty pariskuntana niin minulla menee hyvän naisen maine, koska kaikki olettavat että olemme harrastaneet seksiä yöpyessä miehen luona ja mies saa irstaan ja huonon miehen maineen.
Liittyykö tähän jokin muu kulttuuri? Ei nyky-Suomessa enää puhutua mistään miehen ja naisen kunniasta. Ei meillä perhe tai suku vahdi, kuka kenenkin luona yöpyy tai tarvitse seurustelua pimittää.
Vierailija kirjoitti:
Hei sori mutta nyt on pakko kysyä: oletteko romaneja? Ainut järkevä selitys aloitukseen.
Tai afgaaneja, syyrialaisia, somaleja, arabeja jne. eli jokin muu kulttuuri tähän liittyy, kun ovat kansainvälinen pari. Ei Suomessa enää mistään nais-, mieskunniasta puhuta ja suvuille seurustelun julkistamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen yöpynyt miehen luona jo kohta 30 vuotta. Kieltämättä toisinaan on tullut mieleen, että onkohan tämä ihan viisasta, kun ei olla edes kihloissa, saati sitten naimisissa. Mutta onhan tämä käytännöllistä, kun on niin monta yhteistä lasta.
Tämä aloitus oli ehkä tarkoitettu ketjuun "vuoden 1920 av-palsta". Hyvän naisen kriteerit ovat aivan toiset eikä naisen hyvyys riipu siitä, missä elämänvaiheessa harrastaa seksiä. Se tosin voisi olla jo aika epäilyttävää, jos vain toinen teistä olisi naimisissa.
Olivatko lapset vahinkoja, kun piti niin kiireessä tehdä ettekä malttaneet odotta avioliiton satamaan? En ole lukenut muiden aloituksia, joten en tiedä vuoden 1920 av-palstasta. Nainen ja mies ovat alhaisia eivätkä tiedä mitä tekevät jos sortuvat seksiin ennen papin aamenta.
Mene hotelliin. Jos teitä tarkkaillaan niin parempi tavata vain julkisesti ja hoitaa ne esittelyt nopeasti pois alta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittyykö tähän jokin muu kulttuuri? Ei nyky-Suomessa enää puhutua mistään miehen ja naisen kunniasta. Ei meillä perhe tai suku vahdi, kuka kenenkin luona yöpyy tai tarvitse seurustelua pimittää.
Kirjoitin jo eilen, että mies on ulkomaalainen. Emme asu vielä yhdessä mutta samassa maassa elämme. Mies on korkeassa asemassa, joten joutuu senkin takia olemaan tarkka kaikissa tekemisissään ja kotimaassaan hänet tuntee lähes jokainen, koska miehen perhe on varakas.
Vierailija kirjoitti:
Mene hotelliin. Jos teitä tarkkaillaan niin parempi tavata vain julkisesti ja hoitaa ne esittelyt nopeasti pois alta.
Ei niitä tapaamisia ja esittelyjä noin vaan hoideta alta pois tyyliin äiti ja isä tässä on Anna ja me seurustelemme. Tuollainen toimii ehkä Suomessa mutta ei täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei sori mutta nyt on pakko kysyä: oletteko romaneja? Ainut järkevä selitys aloitukseen.
Tai afgaaneja, syyrialaisia, somaleja, arabeja jne. eli jokin muu kulttuuri tähän liittyy, kun ovat kansainvälinen pari. Ei Suomessa enää mistään nais-, mieskunniasta puhuta ja suvuille seurustelun julkistamisesta.
Mies ei ole mikään listaamistasi eikä nyöskään ole muslimi
Ap sanoi, ettei uskonto liity asiaan.
Mitä tulee tuohon "seksi on kivempaa, kun odottaa", niin se ei pidä paikkaansa. Päinvastoin, ongelmia voi tulla, kun ei ole testattu yhteensopivuutta tältä osin. Toki se joillain voi toimiakin, mutta on kyllä aikamoista riskinottoa. Johtaa usein liian aikaiseen avioliittoon ja seksiongelmiin suhteessa. Tässä linkki kotimaisen gradutyön tuloksiin:
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tutkimus-neitsyyslupaus-ei-tuonut-auv…