Onko väärin yöpyä miehen luona jos ei olla vielä naimisissa?
Jos nainen jää miehen luoksi yöksi, mies nukkuu sohvalla ja tarjoaa naiselle oikeuden nukkua yksin miehen sängyssä. Mies vaihtaa lakanat ja ottaa peiton sekä tyynyn, jotta voi itse nukkua sohvalla. Seksiä ei harrasteta, mutta on vaarana, että perhe tai ystävä saavat vihiä. Mies ja nainen tapailevat mutta eivät halua jäädä kiinni tai aiheuttaa skandaalia. Antaako nainen huonon kuvan jos jää miehen luoksi yöksi?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei sori mutta nyt on pakko kysyä: oletteko romaneja? Ainut järkevä selitys aloitukseen.
Emme ole mutta mies ei ole suomalainen
Sitten sun pitää varmaan kysyä niiltä ei-suomalaisilta mielipidettä. Kukaan suomalainen tuota tuskin tuomitsee, jollei johonkin uskonlahkoon kuulu. Luultavasti palstalaisista ainakin 90% on yöpynyt miehen luona ennen avioliittoa, joten mitä me olemme kenenkään maineesta mitään sanomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis ette voi harrastaa seksiä, ennen kuin olette virallisesti pari, ettei sun maine mene? No, kannattaa sit vältellä yhteisiä yöpymisiä tai julkistaa suhde heti.
Ei nyt ihan noin mutta kannatamme molemmat samanlaisia arvoja, joten seksi kuuluu avioliittoon. Mies on korkeassa asemassa ja samoin hänen perheensä, joten emme voi jäädä kiinni ja aiheuttaa skandaalia. Emme voi liikkua normaalisti ulkona ja tapaamme salassa. Mies on puhunut, että haluaa esitellä minut perheelle.
Tää tapahtuu jossain Porvostanissa?
Vierailija kirjoitti:
Äh, relaa vähän, osta pari pakettia kortsuja ja anna mennä! Naitte niin monta kertaa kuin ehditte ja jaksatte, harrastatte kaikkea rietasta ja ette laita vaatteita päällenne koko aikana! Niin minä tekisin ja ihan varmasti myös mies olisi innokkaasti mukana.
Sinä viestin kirjoittaja, tuletko mun luokse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis ette voi harrastaa seksiä, ennen kuin olette virallisesti pari, ettei sun maine mene? No, kannattaa sit vältellä yhteisiä yöpymisiä tai julkistaa suhde heti.
Ei nyt ihan noin mutta kannatamme molemmat samanlaisia arvoja, joten seksi kuuluu avioliittoon. Mies on korkeassa asemassa ja samoin hänen perheensä, joten emme voi jäädä kiinni ja aiheuttaa skandaalia. Emme voi liikkua normaalisti ulkona ja tapaamme salassa. Mies on puhunut, että haluaa esitellä minut perheelle.
Onko miehesi Provolandian 1. varapresidentti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deittailetko paavia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mies tai sinä on vielä naimisissa tai vastaavaa? En kyllä ymmärrä miten seksin harrastamattomuus asiaan liittyy, jos kyse ei ole uskonnosta?
Kumpikaan meistä ei ole naimisissa tai vastaavaa ja emme harrasta seksiä. Jos jäämme kiinni ilman, että meidät on esitelty pariskuntana niin minulla menee hyvän naisen maine, koska kaikki olettavat että olemme harrastaneet seksiä yöpyessä miehen luona ja mies saa irstaan ja huonon miehen maineen.
Ei se mies tuosta huonoa mainetta saa. Pitävät vaan panomiehenä ja sehän on miehille kunnia.
Mies ei halua huonoa mainetta enkä minä halua aiheuttaa vaikeuksia miehelle. Nyt on kyseessä molempien maine ja kunnia.
Muslimien mielestä jos nukkuu miehen kanssa ennen arviota joutuu Persepolikseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi on tärkeää että lakanat on vaihdettu?
Ei kai kukaan halua nukkua likaisissa lakanoissa? Mies on tarkka puhtaudesta ja kodissa on aina siistiä.
Totta että uskovaiset ainakaan eivät halua saattaa kanssauskovia kiusaukseen yöpymällä toistensa luona, vaikka tiedetäänkin että usein vain yövytään eikä sekstailla.
Mutta minusta ei ole väärin, olen itsekin yöpynyt mieheni luona ennen naimisiinmenoa, vaikka aikomuksen olikin odottaa seksiä papin aameneen :) Tottakai kiusaukset on isommat, ja lipsahtihan se meilläkin lopulta. Tosi nopeasti mentiin kuitenkin naimisiin, eli hätä ei ole sen näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs aikamatkaaja ap on?
Kiitos kohteliaisuudesta! En ole aikamatkaaja ja elämme vuotta 2018.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mies tai sinä on vielä naimisissa tai vastaavaa? En kyllä ymmärrä miten seksin harrastamattomuus asiaan liittyy, jos kyse ei ole uskonnosta?
Kumpikaan meistä ei ole naimisissa tai vastaavaa ja emme harrasta seksiä. Jos jäämme kiinni ilman, että meidät on esitelty pariskuntana niin minulla menee hyvän naisen maine, koska kaikki olettavat että olemme harrastaneet seksiä yöpyessä miehen luona ja mies saa irstaan ja huonon miehen maineen.
No mutta kullannuput, mitäs jos menisitte naimisiin? Ja sitä ennen esittäydytte pariskuntana? Tekopyhyys on typerää, avoimuus ja rakkaus ja avioliitto ei.
Vierailija kirjoitti:
Miksi on tärkeää että lakanat on vaihdettu?
Ettei tule poikabasilleja. Muuten menee naiselta maine. Ja seuraa hirvittävä skandaali. Ajatelkaa niitä iltapäivälehtien lööppejä: av-mamma nukkui miehen lakanoissa. "Olisi pitänyt vaihtaa" sopersi qp itkua tuhertaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deittailetko paavia?
Paremminkin Porvoon arkkipiispaa.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa.
Haha! Voi kun kommenttisi naurattaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs aikamatkaaja ap on?
Kiitos kohteliaisuudesta! En ole aikamatkaaja ja elämme vuotta 2018.
Ei tässä sun stoorissasi ole mitään tolkkua. Jos ette ole lahkolaisia ettekä romaneja etkä esitä olevasi jonkin menneiden vuosien romaanin tai elokuvan elokuvan hahmo, niin en ymmärrä mistä oikein on kyse. Sanoit, ettei uskonto liity asiaan, joten kyse ei ole siitäkään, että tapailisit muslimia. Jos et ole provo ja uskot itse noihin juttuihisi, niin kehottaisin ottamaan yhteyttä lääkäriin.
Kyllä Suomen evlut. kirkon konservatiivisissa piireissä pidetään itsestäänselvänä, että seksi kuuluu vain avioliittoon. Ei ole mistään lahkolaisuudesta kysymys; Raamatun opetus aiheesta on ihan selkeä. Siveys koskee molempia sukupuolia täysin tasa-arvoisesti, eikä käytäntö alista naisia. Miehen maine kärsii yhtä lailla haureuden harjoittamisesta, jos naisenkin. Olen itse nuori ja omassa seurakunnassani on paljon nuoria uskovia, joille siveys on erittäin iloinen ja lämpimästi kannatettu asia. Ei se ole vaikeata. Avioseksi on kyllä sitten paljon kivempaa, kun on ensin noudatettu siveyttä: tästä on tutkimuksiakin.
Vierailija kirjoitti:
Ihana <3 Ajattelevainen herrasmies.
Vaikka itse en todellakaan olekaan "ei seksiä ennen avioliittoa"-tyyppi, niin mun mielestä on hienoa että niitä vielä löytyy. Kaikki ei ole genitaaleillaan ajattelevia yksilöitä, vaan haluavat olla varmoja asioista ja katsoa pidemmälle.
Itsellekin sattui tämmönen tapaus. Aina piti huolen musta ja että mulla oli kaikki hyvin. Taisin aika rajustikin lähennellä ja kinuta häntä viitisen kertaa, kunnes myöntyi. Ei siis ollut todellakaan pelkän pesän perässä, vaan halusi että mä olen varma asiasta ja haluan varmasti. Vieressä sentään suostui nukkumaan. Vanhan ajan herrasmies, vaikka ikää oli 25 :) Ihana poju.
Pidä ap kantas, älä muuta sitä.
Kiitos positiivisesta kommentista. :) Mies on herkkä ja huolehtivainen laittaen minut ja perheensä etusijalle. Me pidämme kantamme emmekä muuta sitä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pöntöt sitten toimisitte noin, jos siitä tulisi ongelmia? Provopa provo.
Mitäs tuo 32 hourii, "Kiitos feministien ette enää pääse naimisiin vakaaseen avioliittoon"? Minua on kosittu todella monesti ja olen nyt "naimisissa vakaassa avioliitossa". Tuntuupa tuossa ympärillä pyörivän kiinnostuneita, jotka haluaisivat minut parisuhteeseen kanssaan, kukaties "naimisiin vakaaseen avioliittoon"kin.
Hienoa, pääset varmasti monta kertaa naimisiin vakaaseen avioliittoon
Ei siinä mitään väärää ole, mutta jos kulttuurinen ja moraalinen kuvio on kertomasi kaltainen niin en yöpyisi.