Tunnen itseni haavoittuvaiseksi ja epävarmaksi töissä. Työkaveri kommentoi eilen oudosti mun työmäärää.
Että mulle annetaan vähemmän ja vähempiarvoisia töitä kuin muille samoissa tehtävissä oleville. Tai sanoi siis että mun kalenteri ei varmasti ole loman jälkeen täynnä. Että mulle ei anneta nopeita toimeksiantoja koska olen niin hidas. Tai ei sanonut "hidas" mutta ettei nopeita toimeksiantoja. Ja sanoi myös että käytä sitä oikolukuohjelmaa. Tää on vanhempi työkaveri, kolmekymppinen. Hän ja pari muuta pelkää mua koska olen FM. Ja heillä on vain AMK-tausta, vaikka ovat olleet alalla yli 15 vuotta, mulla on silti etukyöntiasema koska oon siis FM. Mulla on tälle viikolle kolme tehtävää. Mikä ei oo paljon. Meillä oli team meeting maanantaina heti mun loman jälkeen. Käytiin läpi viikon tehtävät ja mulle tuli siis kolme. Tälle yli kolmekymppiselle tuli yhdeksän. Kahdelle muulle kuusi ja seitsemän. Oon ollut täällä vasta 1,4 vuotta. Ja jotenkin koen että mua koko ajan arvostellaan ja vähätellään. En saa arvostusta työstä mitä teen. Mut en halua ottaa toimeksiantoja mitkä ei kuuluisi mulle. Kuten toisten töitä. Teen vain mitä mulle tulee ja tästä ei tiimi päätä. Olen tehnyt tämän selväksi kohteliaasti mutta tiukasti. Lisäksi mulla on kotona ongelmia ja vaikeuksia miehen kanssa. minusta he muut ei hoida töitään yhtä hyvin ja tarkasti kuin minä itse. Tämä tilanne ahdistaa eikä mulla ole ketään kaveria kelle avautua minun tilanteesta. Heitä ei kiinnosta ja en halua leimautua.
Kommentit (67)
Kolmekymppinen kollega ollut alalla 15 vuotta ja vielä AMK suoritettuna. Ei huono.
Taitaa olla tosiaan nopeampi kuin ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt voisit osoittaa taitosi ja vaikka seuraavan kommenttisi kirjoittaa englanniksi. Olis kiva lukea oikein kansainvälisen tason englantia.
No en nyt kuiteskaan rupee tänne enkuksi kirjoittaan. Mut osaan hyvin enkkua ja olen mm opiskellut Hollannissa ja mulla oli englantilainen poikaystävä. Se on meille
20:sille ihan luontevaa toisin kuin vanhemmille jotka ei esim ole lukenut enkkua koulussa. Ja matkustellut. Ennen 2000-lukua suomesta vain harvat kävi ulkomailla kun ei oltu Eu:ssa jne. Mun vanhempien sukupolvi esim ei matkustellut ollenkaan paitsi ehkä Tallinnassa. Tää kateus on hirveetä ja kukaan ei ymmärrä miltä tuntuu kohdata se joka päivä. Mulla ja mun ikäisillä on maailma auki, etenkin niillä
Kellä on korkeakoulututkinto kuten FM. Edes mun mies ei ymmärrä. Hän on jotenkin sivistymätön juntti katsoo vaan futista. Eikä hänen kanssa pysty keskustella sivistyneesti kuten esim englantilaisten tai hollantilaisten kanssa. ApNo ei 5 kk vaihto Hollannissa ole mitenkään eksoottista tai erikoista nykyaikana. Vaihto-opiskelu on vähän eri asia kuin koko tutkinnon suorittaminen. Olen asunut jenkeissä ja Arabiemiraateissa.
Mun äiti on yli 70 ja hänkin on lukenut koulussa enkkua ja matkustellut ympäri maailmaa 60-luvun alusta alkaen.
Taitaa ne kielitaidottomat puskea jo koiranputkea
Onko tää ap joku nuorten milleniaalien vihaaja? Kaikki kliseet mukana, sitä myöten että pidetään HR:aa äitinä jolle voi valittaa kun tuntuu vähän ikävältä. Ei mene läpi - itse nelikymppisenä tunnen fiksuja ja päteviä kaksvitosia, jotka myös kunnioittavat ammattitaitoisia ihmisiä koulutuksesta riippumatta. Urpoja on sitten myös joka sukupolvessa.
Vierailija kirjoitti:
En viitsi lukea teidän ilkeämielisiä ja kateellisia kommentteja. Totuus on et mua ja kaltaisiani nuoria menestyneitä naisia vihataan. Oon vasta 25 ja jo FM HYVIN PAPEREIN. Vitosta ja nelosta mm. Ja me 25 ja alle vuotiaat ollaan ensimmäinen kansainvälinen sukupolvi Suomessa. Kukaan muu ei ole tottunut ajattelemaan kansainvälisesti. Ja tää johtuu siitä että me ollaan matkusteltu ja osataan englantia toisin kuin vanhemmat. Jotka siis on usein vähän juntteja. Tai ei-kv ainakaann. Mut me ollaan kun osataan englantia ja ollaan diginativeja. Et siitä tää jateus ja viha nuoria naisia kohtaan. Me ei olla suomalaisia vaan kv:tä. Oon ollutt vaihdossa Hollannissa 5kk ja nähnyt muutaki. Kun suomea. Et sori vaan. Ja tää koskee myös mum Työkavereita jotka ei esim osaa enkkua eikä oo matkustellut kuten mä Ap
Heh! Mä oon 50 v. Puhun ja kirjoitan äidinkielentasoisesti suomea, ruotsia ja englantia. Ystäviä on ruotsissa, englannissa ja Meksikossa. Olen matkustanut paljon ulkomailla jo silloin kun sinä et ollut vielä syntynytkään. Meksikossa, Uudessa Seelannissa, Yhdysvalloissa mm. Työmatkoilla on ollut Euroopassa ja Washingtonissa useampaan kertaan. Yhden työpaikkani virallinen kieli oli englanti.
En ehkä lle diginatiivi, mutta teen teille diginatiiveille niitä diginatiiveja palveluita.
Palkkaa saan työstäni yli 5 tonnia ja koulutukseltani olen vain yo-merkonomi ja datanomi. Arvostan koulutusta ja olen itsekin miettinyt vielä opiskelevani, mutta sitäkin enemmän arvostan asennetta, joissa toisia kunnioitetaan ja arvostetaan. Ja sen suhteen ap sinulla on valtavasti opittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt voisit osoittaa taitosi ja vaikka seuraavan kommenttisi kirjoittaa englanniksi. Olis kiva lukea oikein kansainvälisen tason englantia.
No en nyt kuiteskaan rupee tänne enkuksi kirjoittaan. Mut osaan hyvin enkkua ja olen mm opiskellut Hollannissa ja mulla oli englantilainen poikaystävä. Se on meille
20:sille ihan luontevaa toisin kuin vanhemmille jotka ei esim ole lukenut enkkua koulussa. Ja matkustellut. Ennen 2000-lukua suomesta vain harvat kävi ulkomailla kun ei oltu Eu:ssa jne. Mun vanhempien sukupolvi esim ei matkustellut ollenkaan paitsi ehkä Tallinnassa. Tää kateus on hirveetä ja kukaan ei ymmärrä miltä tuntuu kohdata se joka päivä. Mulla ja mun ikäisillä on maailma auki, etenkin niillä
Kellä on korkeakoulututkinto kuten FM. Edes mun mies ei ymmärrä. Hän on jotenkin sivistymätön juntti katsoo vaan futista. Eikä hänen kanssa pysty keskustella sivistyneesti kuten esim englantilaisten tai hollantilaisten kanssa. ApNo ei 5 kk vaihto Hollannissa ole mitenkään eksoottista tai erikoista nykyaikana. Vaihto-opiskelu on vähän eri asia kuin koko tutkinnon suorittaminen. Olen asunut jenkeissä ja Arabiemiraateissa.
Mun äiti on yli 70 ja hänkin on lukenut koulussa enkkua ja matkustellut ympäri maailmaa 60-luvun alusta alkaen.
Taitaa ne kielitaidottomat puskea jo koiranputkea
Kyllä kielitaidottomia löytyy yhä, eikä tarvitse olla edes kovin iäkäs. Äitisi lienee käynyt keskikoulun? Kaikki 70-vuotiaat eivät osaa kieliä. Toisaalta harvemmin heitä enää työelämässä näkee. AP:n mielestä kai yli 35-vuotiaat ovat kielitaidottomia vanhuksia.
Herranjumala !
-Se mitä koulussa ei opeteta on se miten ihminen pärjää elämässä koulun jälkeen
-Itse on verkostot kudottava, itse on kaverit löydettävä, itse on ura tehtävä
-työelämässä on siellä jo 50 vuotta olleita, ei ne halua antaa heidän homma pois vaikka jumala tulisi kesätöihin
-Suomessa kaikki on helppoa, hyvin helppoa, tuleppa tännä USA:n puolelle töihin, täällä tapellaan ylennyksistä verissäpäin ja kaikki keinot on käytössä ja työaika on sitten tuplat Suomeen ja lomia ei tunneta jos haluat menestyä...
Kukaan Suomalainen nuori ei ole pärjännyt täällä työelmässä...ei kukaan....ainoa toivo niille on start-up joten sitä ne kaikki täällä yrittää....
Tää kirjoittaja on jotenkin sekasin. Ei voi yliopiston käynyt ihminen kirjoittaa tämmöistä scheissea...
Ette te ap mikään "ensimmäinen kansainvälinen sukupolvi" ole. Sori, jos murskaan unelmasi, mutta valitettavasti epäkypsät teinit yleensä kuvittelee olevansa jotain spesiaalia. Aikuisuuteen kuuluu laskeutua sieltä pilvilinnoista ja tajuta, että loppujen lopuksi maailma ei niin paljoa ole muuttunut, ettei 10-20 vuotta vanhemmat tietäisi mistään mitään ja samanlaisia kokemuksia voi olla paljon vanhemmillakin.
Itse olen sinua 18 vuotta vanhempi, käynyt aikanaan kielikurssit ja vaihto-oppilasvuodet, työskennellyt 13 vuotta kv-organisaatiossa työkielenä englanti. Digiasioissa hakkaan sinut tn. 6-0 kuten moni ikätoverini. Ja kyllä, yliopistotutkintokin löytyy. Sen olen oppinut, että tutkinnolla ei tehdä töitä. Se on hyvä pohja, mutta mikään ei ole surkeampi työntekijä kuin sellainen, joka kuvittelee tutkinnon tekevän hänestä pätevämmän työhön. Toinen virhe on kuvitella, että nuoruus olisi työssä meriitti. Se ei ole. Sinun työtulokseesi ei vaikuta ikä tai tutkinto. Työpaikalla kiinnostaa, mitä saat aikaiseksi. Teillä näköjään nämä sinun pilkkaamasi työntekijät on selvästi parempia ja siinä on sinulle nöyrtymisen paikka!