Miesten deodorantti naiselle?!
Olen kuullut miesten deodoranttien/antiperspiranttien olevan tehokkaampia kuin naisten. Tai ainakin voimakkaampi tuoksu peittää paremmin hien hajun. Osaisiko joku suositella suht unisex- tai ainakin vähän miedomman tuoksuista miesten deodoranttia?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, vaan naisten on tehokkaampia kuin miesten. Naisilla on enemmän isoja hikirauhasia, jotka erittävät pahan hajuista hikeä. Miehillä on enemmän pieniä hikirauhasia kainalossa.
Aijaa :O No osaatko suositella hyvin hien hajua peittäviä naisten deodorantteja?
- ap
Tämä on ylivoimaisesti tehokkain dödö mitä olen ikinä tavannut jos ei noita apteekin Absolut Torr ym. lasketa mukaan
https://www.lumivalko.fi/tuotteet/lv-teho-roll-antiperspirantti
Ja mikä parasta, tätä saa lähes joka marketista.
Meillä käyttää tätä koko perhe (minä, mies ja kaksi teiniä) Koska on täysin tuoksuton, ei ”riitele” hajuveden kanssa
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ylivoimaisesti tehokkain dödö mitä olen ikinä tavannut jos ei noita apteekin Absolut Torr ym. lasketa mukaan
https://www.lumivalko.fi/tuotteet/lv-teho-roll-antiperspirantti
Ja mikä parasta, tätä saa lähes joka marketista.
Meillä käyttää tätä koko perhe (minä, mies ja kaksi teiniä) Koska on täysin tuoksuton, ei ”riitele” hajuveden kanssa
Ja jos sulla on kova hikoiluongelma/hienhajuongelma, suosittelen kokeilemaan esim. Lactacyd/ LactoLine/SebaMed pesuainetta, sisältää maitohappoa ja kun iho muuttuu happamammaksi, bakteerikanta normalisoituu ja hiki haisee vähemmän.
Teen itse deodoranttini, koska kaupalliset ovat niin myrkyllisiä. Itse tehty toimii vallanmainiosti, ei mitää hajuja koko päivänä. Tosin olen kasvissyöjä, lihansyöjät haisevat pahemmalle olivat miehiä tai naisia.
Tee se itse deodorantti; 4 ruokalusikallista kylmäpuristettua luomu kookosöljyä, 2 teelusikallista mehiläisvahaa, 1 teelusikallinen ruokasoodaa (2 jos olet mies), 4 ruokalusikallista luomu perunajauhoa, 2 tippaa jotain eteeristä öljyä esim. sitruuna.
Laita kattilan pohjalle kiehuvaa vettä. Laita teekupin pohjalle mehiläisvaha. Laita kuppi istumaan kuumaan veteen ja sekoittele puutikulla kunnes se sulaa. Lisää sulatettu kookosöljy ja sekoita tasaiseksi. Jos klimppiintyy, lämmitä lisää että tulee tasainen neste. Nyt ota pois kuppi vedestä. Lisää ruokasooda ja perunajauho lusikallinen kerrallaan ja sekoita tasaiseksi. Lisää eteerinen öljy. Sekoita kunnolla. Itse annan seoksen hetken saostua ennen kuin kaadan sen tyhjään deodorantti putkeen. (saa ostettua kaupasta tai käytä vanhaa) Jos ei ole sellaista, anna jäähtyä ja jähmettyä teekuppiin. Kun jäähtynyt valmis. Ota teelusikalla pieni nokare ja levitä kainaloon.
Vierailija kirjoitti:
Teen itse deodoranttini, koska kaupalliset ovat niin myrkyllisiä. Itse tehty toimii vallanmainiosti, ei mitää hajuja koko päivänä. Tosin olen kasvissyöjä, lihansyöjät haisevat pahemmalle olivat miehiä tai naisia.
Tee se itse deodorantti; 4 ruokalusikallista kylmäpuristettua luomu kookosöljyä, 2 teelusikallista mehiläisvahaa, 1 teelusikallinen ruokasoodaa (2 jos olet mies), 4 ruokalusikallista luomu perunajauhoa, 2 tippaa jotain eteeristä öljyä esim. sitruuna.
Laita kattilan pohjalle kiehuvaa vettä. Laita teekupin pohjalle mehiläisvaha. Laita kuppi istumaan kuumaan veteen ja sekoittele puutikulla kunnes se sulaa. Lisää sulatettu kookosöljy ja sekoita tasaiseksi. Jos klimppiintyy, lämmitä lisää että tulee tasainen neste. Nyt ota pois kuppi vedestä. Lisää ruokasooda ja perunajauho lusikallinen kerrallaan ja sekoita tasaiseksi. Lisää eteerinen öljy. Sekoita kunnolla. Itse annan seoksen hetken saostua ennen kuin kaadan sen tyhjään deodorantti putkeen. (saa ostettua kaupasta tai käytä vanhaa) Jos ei ole sellaista, anna jäähtyä ja jähmettyä teekuppiin. Kun jäähtynyt valmis. Ota teelusikalla pieni nokare ja levitä kainaloon.
Ei oo totta, kaikesta pitää tehdä joku suoritus. Jotain perunajauhopuuroa teelusikalla kainaloon, just.
Markettien dödöt on surkeita. Vaikka kuinka ois 48h kyljessä niin kainalot on heti märät. Kannattaa apteekista hakea absolut torria tai muuta samankaltaista 👍
Joskus hätätilanteessa jouduin käyttämään miehen kaapista löytynyttä Doven miesten "dry spray"dödöä, Clean Comfort-tuoksuista. Mulla on ongelmana herkkä iho joka ei kaikkia dödöjä edes kestä ja hikoilu.
Iho ei aristanut, ei kutissut ja lisäksi dödö piti päivän aina iltaan asti. Edelleen etsin joko tuoksutonta tai paremman tuoksuista dödöä mutten ole löytänyt.
Suosittelen kokeilemaan jos tuoksu miellyttää.
Tripple Dry apteekista. Hajusteeton ja ei hiki haise.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen pelkästä kookosöljystä, tärkkelyksestä, ruokasoodasta ja eteerisistä öljyistä. Voi sekotella ihan sellaisenaan ilman kattiloita. :)
Alumiiniset jätettyäni muutama vuosi sitten ei hikikään enää haise juuri yhtään. Jännityshiki haisee enemmän, siksi käytän tuota deodoranttia. Alumiinia = antiperspiranttia en enää suostu laittamaan, hien kuuluu päästä ulos.
Ap jatkaa. Olen käyttänyt mm. nro 3:n suosittelemaa LV Teho -dödöä. Hikoilun se pitää hyvin kurissa, kainalot ovat ihan kuivat, mutta kaipaisin dödöön jotain tuoksua – tuon LV:n kanssa tuli hieman tunkkaista hajua kun ei ole mitään hajustetta peittämässä.
Samoin olen kokeillut myös hajusteetonta Triple Drytä ja Hicorollia. Kuivat kainalot, ja tunkkainen haju päivän lopuksi. Ei sellainen selkeä hien haju, mutta epämiellyttävä kuitenkin.
Joitain Rexonan ja Nivean roll oneja olen myös käyttänyt. Tuoksuvat vastalevitettyinä ihan hyvältä, mutta turhan miedosti eivätkä tehoa riittävästi kun muutaman tunnin päästä haisee jo hiki sekoittuneena dödön tuoksuun. Siksi ajattelin, että voimakkaammin tuoksuvien dödöjen avulla saisin "maskeerattua" hien hajun pois. Liikahikoilu ei niinkään ole ongelma.
4: matalan pH:n pesuaineet ovat kyllä käytössä, Lactoline on tuttu, samoin Sebamed. Tällä hetkellä käytössä Foxtelin hajusteeton, pH 5 saippua jota saa 3 litran kanisterissa.
5: kiitos mutta ei kiitos, ostan mieluummin deodoranttini valmiina.
7: kainaloiden märkyys ei ole ongelma.
8: kiitos vinkistä, menee testiin.
9: hajusteeton Triple Dry on ollut joskus käytössä, ei toiminut niin kuin toivoin. Ehkä pitäisi hajusteellista kokeilla?
- ap
Mä olen käyttänyt jo vuosia miesten spray-dödöjä, naisten dödöt kun ei vaan mulla toimi. Esim. Rexonan miesten dödöissä on voimakas tuoksu heti suihkuttamisen jälkeen, mutta noin vartin kuluttua tuoksu hälvenee eikä siitä enää erota että onko se miesten vai naisten dödö. :D
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa. Olen käyttänyt mm. nro 3:n suosittelemaa LV Teho -dödöä. Hikoilun se pitää hyvin kurissa, kainalot ovat ihan kuivat, mutta kaipaisin dödöön jotain tuoksua – tuon LV:n kanssa tuli hieman tunkkaista hajua kun ei ole mitään hajustetta peittämässä.
Samoin olen kokeillut myös hajusteetonta Triple Drytä ja Hicorollia. Kuivat kainalot, ja tunkkainen haju päivän lopuksi. Ei sellainen selkeä hien haju, mutta epämiellyttävä kuitenkin.
Joitain Rexonan ja Nivean roll oneja olen myös käyttänyt. Tuoksuvat vastalevitettyinä ihan hyvältä, mutta turhan miedosti eivätkä tehoa riittävästi kun muutaman tunnin päästä haisee jo hiki sekoittuneena dödön tuoksuun. Siksi ajattelin, että voimakkaammin tuoksuvien dödöjen avulla saisin "maskeerattua" hien hajun pois. Liikahikoilu ei niinkään ole ongelma.
Kai ymmärrät, että antiperspirantti ja deodorantti ovat eri asioita?
Käytän Bossin dödöä. Nimeä en nyt muista mutta purkin väri on valkoinen.
Tuoksu on mieto ja pitää kainalot kuivina.
Suosittelen Nivea stress protectia. Mutta jos löydät Mitchumin tuoksuntonta ranttia on muuten parasta ikinä (ainakin ulkomailta saa).
terv. samasta dödöongelmasta kärsivä
Rexona se kalliimpi, jotain kympin tuutti. Ennen käytin sitä dry stickiä mutta nykyään ihan samaa saa rollona.
Ja itsehän kuulun juuri näihin jotka ovat turvautuneet absolut torriin ja triple dryhin aiemmin.
Ps. Punanen haisee kauheelle, sininen jees.
Vain enintään yksi tuoksu sadasta miesten tuoksuista sopii miehille, ovat käytännössä lähes kaikki vain hiukan muutettu naisten tuoksusta. 99,9% miesten tuoksuista on ällöttävän naisellisia kukkaistuoksuja.
Ihan äskettäin löysin miehekkään tuoksun(Zlatan), joka on haukuttu huonoksi arvosteluissa, koska miesten tuoksut arvostellaan naisten tuoksuina aina, mutta Zlatan loistava tuoksu miehekkäälle miehelle, enkä ei siksi aloittajalle kuitenkaan.
Mutta viesti siis aloittajalle, että lähes kaikki miesten tuoksut ja deodorantit on oikeasti tehty alunperin naisille, joten siitä vaan valitsemaan sopiva..
Itse laitan Absolut torria kerran viikossa illalla ja lisäksi aamuisin Batsia jos haluan hajusteetonta tai Acon dödöä jos haluan tuoksullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrät, että antiperspirantti ja deodorantti ovat eri asioita?
Tiedän. On vain nopeampi käyttää sanaa "dödö", kun viittaan johonkin kainalon iholle levitettävään tuotteeseen. Olen käyttänyt antiperspirantteja enemmän, koska niitä on tarjollakin enemmän ja niissä on yleensä alumiinin lisäksi myös tuoksua. Pelkkää deodoranttia saa lähes etsimällä etsiä.
Kokeilin joskus hajusteetonta roll-on deodoranttia – yhtä tyhjän kanssa. Muuta vaikutusta ei ollut kuin tahmeat kainalot. Naisten Axen tuoksu sellaisenaan ei miellyttänyt, liian makea mielestäni.
- ap
Ei ole, vaan naisten on tehokkaampia kuin miesten. Naisilla on enemmän isoja hikirauhasia, jotka erittävät pahan hajuista hikeä. Miehillä on enemmän pieniä hikirauhasia kainalossa.