Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä siinä tasa-arvossa niin ahdistaa?

Vierailija
10.07.2018 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (301)

Vierailija
221/301 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvon edistäminen politiikoilta ja feministeiltä loppuu aina kun puhe tulee miehiä syrjivästä asevelvollisuudesta, miehiin kohdistuvasta väkivallasta ja syöpäseulonnoista.

Mitä feministit voivat tehdä sen eteen, ettei miehet löisi miehiä?

Mistä syöpäseulonnoista jäätte paitsi? 

Vierailija
222/301 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvon edistäminen politiikoilta ja feministeiltä loppuu aina kun puhe tulee miehiä syrjivästä asevelvollisuudesta, miehiin kohdistuvasta väkivallasta ja syöpäseulonnoista.

Tiedätkö, mikä on PSA-koe?

Tiedän. Miksi ei ole lakiin kirjattua seulontaa yli 50 vuotiaille?

Koska testi on huono paljastamaan syöpiä ja tulee paljon turhia positiivisia sekä tutkimusrumbaa, jotka madaltavat niiden kohteeksi joutuvien elämänlaatua merkittävästi.

Seulonnan puute ei johdu pahoista feministeistä vaan toimivan menetelmän puuttumisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/301 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mieheni synnyttää (kantaa lasta sisällään 9 kk, kokee rajua raskauspahoinvointia, kärsii muista raskauden aiheuttamista oireista, käy silti samalla töissä), olen  naisena valmis käymään armeijan tasa-arvon nimissä 👍

Typerä veto. Sinua ei vaadita raskautumaan ja synnyttämään ainuttakaan lasta valtion toimesta. 

Vierailija
224/301 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nyt ei ihan auennut?"

Kokeile vaivata päätä. Mitä niillä päätöksillä tehdään?

Millä päätöksillä? Puhut niin epämääräisesti, etten saa argumentistasi kiinni. Onko sellaisia edes?

Sote-alalla tehdään monella tasolla päätöksiä, enkä tiedä, mistä varsinaisesti puhut. En ole ajatuksien lukija. 

Sille ei voi mitään, jos haluat leikkiä tyhmää tai et vain muuten tajua.

No ei tätä ymmärrä kukaan muukaan. Todella epämääräistä vihjailua jostain epäoikeudenmukaisuudesta jossain. 

Eri

Vierailija
225/301 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No nuo ei mitenkään liity ihmiskuvaan. Ymmärrätkö, mitä se tarkoittaa?"

Sen ymmärrän täydellisesti, että tulit syytelemään minua vinoutuneesta ihmiskuvasta ja kun kerroin miltä tilanne minun näkökulmstani vaikuttaa kerroit minun olevan väärässä ihmiskuvskäsitykseni kanssa. Kuulostat prosenttiosastolta.

Vierailija
226/301 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, mikä on PSA-koe?

Tiedän. Miksi ei ole lakiin kirjattua seulontaa yli 50 vuotiaille?

"Oireettoman miehen PSA-testauksen keskeinen ongelma on ylidiagnostiikka ja siitä johtuva ylihoitaminen. Yksilön kannalta PSA-testaus merkitsee epäilyä vakavaksi mielletystä sairaudesta ja elämänlaadun heikkenemistä, kun terveestä miehestä tulee sairas. Suurin osa PSA-seulonnoissa löydetyistä eturauhasen syövistä on pieniä ja hitaasti eteneviä "kilttejä" syöpiä. Piilevänä tautina se on hyvin yleinen: 50-vuotiailla sitä noin 50 %:lla, 60-vuotiailla 60 %:lla ja 70-vuotiailla 70 %:lla. Tavallinen ihminen arvostaa seulontaa, ja siksi syöpäseulontojen tehoa yliarvioidaan helposti. Työterveyshuollossa PSA-testejä otetaan joskus jopa mieheltä kysymättä. Tämä on epäeettistä, sillä tutkittavalta tulisi aina kysyä, haluaako hän tulla PSA-testatuksi. Seulontatutkimuksen perusteella tiedetään nyt, että yhden miehen pelastamiseksi eturauhassyöpäkuolemalta pitää seuloa tuhat miestä yhdeksän vuoden ajan."

Vierailija
227/301 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun tasa-arvo tarkoittaa eri ihmisille tosi erilaisia asioita. Jos olisi yksi standardi niin olis passeli,mutta ei sillä lailla että riippuu keneltä kysyy.

Onko sinulla esimerkkiä tästä?

Vierailija
228/301 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidetaan tasa-arvo ensin kuntoon sen heikompaan asemaan jäävien, eli naisten, osalta. Sen jälkeen voidaan miettiä miesten tasa-arvoa heikentäviä asioita.

Vierailija
229/301 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen ymmärrän täydellisesti, että tulit syytelemään minua vinoutuneesta ihmiskuvasta ja kun kerroin miltä tilanne minun näkökulmstani vaikuttaa kerroit minun olevan väärässä ihmiskuvskäsitykseni kanssa. Kuulostat prosenttiosastolta.

No naisvihasi on ilmeinen. Mutta miten onnistut syyttämään minua siitä, että on olemassa hyväveliverkostoja? Maailmassa on myös korruptiota. Vaikka sinä tai minä ei oltais siinä osallisena.

Vierailija
230/301 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidetaan tasa-arvo ensin kuntoon sen heikompaan asemaan jäävien, eli naisten, osalta. Sen jälkeen voidaan miettiä miesten tasa-arvoa heikentäviä asioita.

Minua kiinnostaisi tietää, mitkä naisten saavuttamat edut heikentävät miesten asemaa. Joku toisessa keskustelussa esitti, et aina kun työhön valitaan kuka tahansa vähemmistön edustaja, se syrjii valkoista heteroa kantasuomalaista. Ja usein just miehiä. Onko tämä yleinen vaikutelma? 

Vierailija
231/301 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kun tasa-arvo tarkoittaa eri ihmisille tosi erilaisia asioita. Jos olisi yksi standardi niin olis passeli,mutta ei sillä lailla että riippuu keneltä kysyy.

Ns. positiivinen syrjintä työnhaussa, opiskelijavalinnoissa, uralla etenemisessä / johtopaikoille valinnoissa. Syrjivät "tulojen suhteessa" -oletusstandardit ja rakenteet perheiden nettorahoituksessa.

Vierailija
232/301 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täys tasa-arvo kaikille. Alotetaan tasaverosta, viduddaa maksaa 50% veroja eikä mitään sillä saa.

Vierailija
233/301 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadin tasa-arvoa. Kaikessa pitää kysyä 50% feministeiltä ja 50% sovinisteilta.

Vierailija
234/301 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluamme oikeuksia, emme tasa-arvoa.

Eikös tasa-arvo ole sitä, että kaikkien oikeudet ovat yhtäläiset. Kukin on vapaa tavoittelemaan onneaan kuka uraisänä, kuka kotiäitinä ja vaikkapa yksineläjänä.

Tasa-arvo on myös sitä että kaikilla on yhtälaisesti velvollisuuksia ja vastuista. Kuten esimerkiksi maanpuolustusvelvollisuus.

Maanpuolustusvelvollisuus on Suomessa kirjattu Perustuslakiin, ja koskee kaikkia Suomen kansalaisia.

Mutta vain miehilla on pakko tehdä vankilan uhalla ilmaista työtä josta ei edes eläke kerry. Tämä on juuri kieroutunut käsitys tasa-arvosta maamme politiikkojen keskuudessa. Täyttää miesvihan merkit.

Tästä aina valitetaan. Mutta sitten kun naiset menevät armeijaan, heitä kiusataan järjestäin. Miksi?? Täytyy olla todella sisukas, et sen kestää. 

Vierailija
235/301 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaintiin perustuva tasa-arvo kaikille. Etelän keskuksista pitää pakko siirtää ihmisiä pohjoiseen.

Vierailija
236/301 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ns. positiivinen syrjintä työnhaussa, opiskelijavalinnoissa, uralla etenemisessä / johtopaikoille valinnoissa. Syrjivät "tulojen suhteessa" -oletusstandardit ja rakenteet perheiden nettorahoituksessa.

Niin, siis sinun mielestä just noin, kuin tuossa yllä sanottiin. Aina, kun valitaan kuka tahansa muu kuin hetero valkoinen mies, se onkin positiivista syrjintää.

Vierailija
237/301 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun mieheni synnyttää (kantaa lasta sisällään 9 kk, kokee rajua raskauspahoinvointia, kärsii muista raskauden aiheuttamista oireista, käy silti samalla töissä), olen  naisena valmis käymään armeijan tasa-arvon nimissä 👍

Typerä veto. Sinua ei vaadita raskautumaan ja synnyttämään ainuttakaan lasta valtion toimesta. 

Mä en ymmärrä, miksi tätä synnyttämistä vedetään mukaan tähän keskusteluun. Se on biologinen fakta, jolle kumpikaan sukupuoli ei mitään mahda. Eikä kenenkään kehoa voida vaatia vankilan uhalla joksikin ihmisiä tuottavaksi koneeksi. Se on vaan täysin eri asia, kuin jokin oppivelvollisuus tai asevelvollisuus. 

Se, sitten taas on asia, jolle voitaisiin jotain tehdä, ettei raskaus ja synnytys vaikuttaisi niin merkittävästi naisen tulotasoon yms.

Koska synnyttäminen edelleenkin onnistuu vain naiselta, niin olisi kohtuutonta, jos nainen joutuisi maksamaan tuloistaan sekä lasten myötä, että armeijan kautta. Koska jokainen Suomeen syntyvä lapsi on naisen synnyttämä, ei miehen.

Ensin pitäisi korjata tuo lapsisakko pois, sitten voitaisiin ajatella naisillekin asepalvelusta. 

Vierailija
238/301 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, siis sinun mielestä just noin, kuin tuossa yllä sanottiin. Aina, kun valitaan kuka tahansa muu kuin hetero valkoinen mies, se onkin positiivista syrjintää.

En sanonut että aina syrjitään.

Olen sitä mieltä että KOSKAAN ei saisi suosia sukupuolen, rodun eikä muun epäolennaisen vuoksi ketään. Aina pitää valita pätevin ja jos tuloksena on että esim. joku hallitus on 100% miehiä niin antaa olla.

Vierailija
239/301 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No naisvihasi on ilmeinen. Mutta miten onnistut syyttämään minua siitä, että on olemassa hyväveliverkostoja? Maailmassa on myös korruptiota. Vaikka sinä tai minä ei oltais siinä osallisena.

Jos minulle puhutaan noin niin kohtelu on tasapuolista kaikille sukupuoleen katsomatta, huono käytös, kun ei katsos katso sukupuolta. Suosittelen lukemaan kirjoitukseni rauhassa uudelleen niin saatat havaits, että sieltä ei löydy väittämääsi syytöstä.

Vierailija
240/301 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä feministit voivat tehdä sen eteen, ettei miehet löisi miehiä?

Mistä syöpäseulonnoista jäätte paitsi? 

Kummasti unohdit että nainenkin voi lyödä miestä. Oletko kuullut eturauhassyövästä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi